Klimaatspijbelaars

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Mara »

Zie in de jaren '60
Afbeelding

De jongeren hadden o.m. ook hier een buik van vol, net als het recht op abortus, een woning en kraakten daarom een pand.
In de kerk werd er vanaf de kansel gewaarschuwd om hier niet aan mee te doen. Nooit.
Thuisvrouw schreef:En zondags in kerk en op catechisatie leren wij ze over het verschuldigd gezag. Over schijnheiligheid gesproken.
Je zou het als kind ook niet meer weten.
Nee, precies!
ALS er al wordt geprotesteerd, dan is dat in een stille tocht tegen de abortus, maar niet alle christenen kunnen hieraan meedoen.
Wim Anker schreef:Gezwam. Goddeloos gezwam.
Er komen honderden miljarden beschikbaar voor het "klimaat". Laten we dat geld maar steken in het uitroeien van de armoede wereldwijd. De klimaatreligie gaat miljoenen doden kosten.
Willen we wat voor het klimaat?
1. Per persoon mag er per jaar 1x gevlogen worden. Niet ruil- of verkoopbaar als er van dat recht geen gebruik wordt gemaakt.
2. De zondag wordt een collectieve vrije dag.
3. De max snelheid gaat naar 100 km uur in NL
4. Innoveer en ondersteun en subsidieer dat. En als oplossingen beter zijn dan de huidige komen ze vanzelf op de markt.
Ik ben het helemaal met je eens.

Er viel mij nog iets op, onze huizen moeten van het gas af, en ik rijd regelmatig achter een ovbus met de slogan:
Kies bewust, kies de aardgasbus. :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Thuisvrouw »

Ambtenaar schreef:
Thuisvrouw schreef: Ik vind het bijzonder dat jij/en meerdere het blijkbaar wel ok vinden dat je de inhoud door kinderen op deze manier laat etaleren. Om nog maar niet te spreken of je als christenouders het goed moet vinden dat je kinderen op zo'n wijze tegen de overheid protesteren. Is dat de manier geworden als christen zijnde??
Het is niet protesteren tegen, maar demonstreren voor.
En zondags in kerk en op catechisatie leren wij ze over het verschuldigd gezag. Over schijnheiligheid gesproken.
Het gezag van de politiek is niet absoluut.
Beter verwoorden dan @mara in de post hierboven lukt me niet.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef:
Er viel mij nog iets op, onze huizen moeten van het gas af, en ik rijd regelmatig achter een ovbus met de slogan:
Kies bewust, kies de aardgasbus. :jongle
Dat is dan een hiaat in jouw kennis. Vergelijk de uitstoot van een bus op diesel eens met een bus op aardgas.

We zitten in een transitiefase. Dat betekent niet dat er gelijk voor iedere toepassing een hernieuwbaar alternatief voor handen is.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Thuisvrouw »

Ambtenaar schreef:
We zitten in een transitiefase. Dat betekent niet dat er gelijk voor iedere toepassing een hernieuwbaar alternatief voor handen is.
Volgens de kids gisteren niet. Zij stonden daar omdat 'er nu iets moest gebeuren'.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Ambtenaar »

Thuisvrouw schreef:
Ambtenaar schreef:
We zitten in een transitiefase. Dat betekent niet dat er gelijk voor iedere toepassing een hernieuwbaar alternatief voor handen is.
Volgens de kids gisteren niet. Zij stonden daar omdat 'er nu iets moest gebeuren'.
Ja, het een is niet in tegenspraak met het andere.

Overigens heeft het aardgas vrij worden niet zozeer met het klimaat te maken als wel met de problemen in Groningen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Gezwam. Goddeloos gezwam.
Goddeloos nog wel. Het is alleen niet helemaal duidelijk wat het gezwam precies is waar je op doelt-

[/quote]
Er komen honderden miljarden beschikbaar voor het "klimaat". Laten we dat geld maar steken in het uitroeien van de armoede wereldwijd. De klimaatreligie gaat miljoenen doden kosten.
[/quote]
Welke plannen heb je om die armoede uit te roeien? Is het in Bangladesh of in steden als Jakarta niet vrij relevant voor de armoedebestrijding dat men probeert de zeespiegel niet te veel te laten stijgen? Is het tegengaan van ontbossing niet goed voor armoedebestrijding op de lange duur? De twee tegen elkaar uitspelen is nonsens.
Willen we wat voor het klimaat?

1. Per persoon mag er per jaar 1x gevlogen worden. Niet ruil- of verkoopbaar als er van dat recht geen gebruik wordt gemaakt.
2. De zondag wordt een collectieve vrije dag.
3. De max snelheid gaat naar 100 km uur in NL
4. Innoveer en ondersteun en subsidieer dat. En als oplossingen beter zijn dan de huidige komen ze vanzelf op de markt.

Heel veel van die dingen zijn heel goede ideeen. Al weet ik niet of het niet vliegen of 2 keer vliegen mag zijn. Of dat de afstand ook nog mee moet tellen
Volgens mij zijn de kosten van innovatie trouwens meegenomen in de "kosten van klimmatplannen.
Probleem opgelost..... Hebben we al die miljarden over voor armoedebestrijding.
De energie wende in Duitsland heeft niets (lees: Niets!) opgeleverd qua C02 reductie.

Dat weet ik zo net nog niet. En Duitsland er bij halen hier is bedrieglijk. Zij zijn afgestapt van kernenergie en dat was niet met het doel om CO2 reductie te bereiken.
Maar dat wil de elite niet. Die willen, zoals Rob Jetten, best een hoge vliegtax betalen zodat zij maar raak kunnen vliegen. Zij verdienen genoeg.
Ha, die vervelende elite weer. Er zijn ook gewoon mensen die echt minder gaan vliegen of landen waar men druk zet op overheidspersoneel om niet te vliegen (In Zweden krijgen we als universiteitsmedewerkers in ieder geval extra vragen over binnenlandse vliegreizen - en ja bij Stockholm-Umeå of Stockholm Luleå bespaar je aardig wat tijd met het vliegtuig).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Zeeuw »

Thuisvrouw schreef:
Zeeuw schreef:
Bijzonder overigens dat je/en meerdere, vooral over de vorm en het spijbelen praat. Is dat om de inhoud aan de kant te schuiven?
Ik vind het bijzonder dat jij/en meerdere het blijkbaar wel ok vinden dat je de inhoud door kinderen op deze manier laat etaleren. Om nog maar niet te spreken of je als christenouders het goed moet vinden dat je kinderen op zo'n wijze tegen de overheid protesteren. Is dat de manier geworden als christen zijnde??

En zondags in kerk en op catechisatie leren wij ze over het verschuldigd gezag. Over schijnheiligheid gesproken.

Je zou het als kind ook niet meer weten.
Ik zeg niet dat het op deze wijze moet nee. Maar als mijn kinderen bij vorm van protest een ludieke manier zouden kiezen, hoeft deze niet perfect volgens de regeltjes te gelden wat mij betreft. Net als kinderen die ooit een grote stoepkrijt tekening maakten, omdat in de APV stoepkrijten werd verboden. Waarna de discussie op gang kwam en iedereen eigenlijk wel vond dat ze gelijk hadden en de regels doorsloegen.

Het continu in de gezagsdiscussie te trekken, vind ik overtrokken. Welk gezag wordt hier nu overtreden, wanneer schooldirecteuren toestemming geven?
Waar gaat het je nu eigenlijk om? Dat er geprotesteerd wordt, hoe er geprotesteerd wordt of wanneer er geprotesteerd wordt? Of eigenlijk alle 3?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef:

.....En vliegen is een wettig vervoersmiddel. Hier de mooie cijfers van 2017....2018 volgt binnenkort.

Luchtvaartmaatschappijen vervoeren recordaantal van 4,1 miljard passagiers
Luchtvaartmaatschappijen hebben in 2017 wereldwijd een recordaantal van 4,1 miljard vliegtuigpassagiers vervoerd, meldt brancheorganisatie IATA. Dat is 7,3 procent meer dan een jaar eerder.
Zeker, vliegen is een legale vorm van reizen. In toenemende mate kun je stellen dat het een onaanvaardbare manier van reizen is, gezien de hoge uitstoot CO2 per persoon per kilometer.
Zonder CO2 geen flora. Hopelijk wel eens van fotosynthese gehoord. CO2 is geen gifstof maar een puur natuurlijk en onmisbaar element voor mens en dier.
Broeikaseffect? Weet niemand zeker....veel aannames ,weinig bewijs.
Laatst gewijzigd door huisman op 08 feb 2019, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Thuisvrouw schreef: Ik vind het bijzonder dat jij/en meerdere het blijkbaar wel ok vinden dat je de inhoud door kinderen op deze manier laat etaleren. Om nog maar niet te spreken of je als christenouders het goed moet vinden dat je kinderen op zo'n wijze tegen de overheid protesteren. Is dat de manier geworden als christen zijnde??
Het is niet protesteren tegen, maar demonstreren voor.
En zondags in kerk en op catechisatie leren wij ze over het verschuldigd gezag. Over schijnheiligheid gesproken.
Het gezag van de politiek is niet absoluut.
Juist.
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Ambtenaar schreef:
huisman schreef:

.....En vliegen is een wettig vervoersmiddel. Hier de mooie cijfers van 2017....2018 volgt binnenkort.

Luchtvaartmaatschappijen vervoeren recordaantal van 4,1 miljard passagiers
Luchtvaartmaatschappijen hebben in 2017 wereldwijd een recordaantal van 4,1 miljard vliegtuigpassagiers vervoerd, meldt brancheorganisatie IATA. Dat is 7,3 procent meer dan een jaar eerder.
Zeker, vliegen is een legale vorm van reizen. In toenemende mate kun je stellen dat het een onaanvaardbare manier van reizen is, gezien de hoge uitstoot CO2 per persoon per kilometer.
Zonder CO2 geen flora. Hopelijk wel eens van fotosynthese gehoord. CO2 is geen gifstof maar een puur natuurlijk en onmisbaar element voor mens en dier.
Broeikaseffect? Weet niemand zeker....veel aannames ,weinig bewijs.
Wat zeg je nu eigenlijk? Hoe meer vliegen, hoe meer flora? :D
Met de laatste zin ben ik het overigens helemaal eens. Dat maakt voor mij het onderwerp erg lastig. Zoveel ‘deskundigen’ die allemaal iets anders vinden.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Auto »

Zeeuw schreef: Met de laatste zin ben ik het overigens helemaal eens. Dat maakt voor mij het onderwerp erg lastig. Zoveel ‘deskundigen’ die allemaal iets anders vinden.
Inderdaad en het is ook al gebleken dat de lobby van de diverse organisaties groot is. Hoe anders kan Partij voor de dieren een film produceren en dan op zo'n manier neerzetten/promoten? Dat kost goud geld. ............ ik zou bijna de aftiteling willen zien.......

Dat er zoveel 'deskundigen' zijn. ........... verwarrend.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:
Ambtenaar schreef:
huisman schreef:

.....En vliegen is een wettig vervoersmiddel. Hier de mooie cijfers van 2017....2018 volgt binnenkort.

Luchtvaartmaatschappijen vervoeren recordaantal van 4,1 miljard passagiers
Luchtvaartmaatschappijen hebben in 2017 wereldwijd een recordaantal van 4,1 miljard vliegtuigpassagiers vervoerd, meldt brancheorganisatie IATA. Dat is 7,3 procent meer dan een jaar eerder.
Zeker, vliegen is een legale vorm van reizen. In toenemende mate kun je stellen dat het een onaanvaardbare manier van reizen is, gezien de hoge uitstoot CO2 per persoon per kilometer.
Zonder CO2 geen flora. Hopelijk wel eens van fotosynthese gehoord. CO2 is geen gifstof maar een puur natuurlijk en onmisbaar element voor mens en dier.
Broeikaseffect? Weet niemand zeker....veel aannames ,weinig bewijs.
Wat zeg je nu eigenlijk? Hoe meer vliegen, hoe meer flora? :D
Met de laatste zin ben ik het overigens helemaal eens. Dat maakt voor mij het onderwerp erg lastig. Zoveel ‘deskundigen’ die allemaal iets anders vinden.
Is dat werkelijk zo? Hier weten we allemaal veel over theologie er zijn veel verschillende meningen, maar ik denk dat je het onacceptabel zou vinden als je zegt "veel theologen hebben verschillende meningen over de betekenis van de doop, daarom geloven we niet dat de doop Bijbels is". Ja hoe de processen allemaal precies doorwerken weet men niet, maar dat er zoiets is als een broeikaseffect daar is men het over het algemeen wel over eens en er zijn ook sterke aanwijzingen voor (bewijs in de wiskundige zin is gewoon niet bereikbaar).

O ja, en het is trouwens vrij vreemd dat men het zo heeft over de zogenaamde klimaatlobby alsof die groter zou zijn en meer geld beschikbaar heeft dan de "fossiele energie" lobby.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Zeeuw »

Ja dat is helder Parsifal. Maar of menselijk handelen al dan niet en in welke mate verantwoordelijk is voor wat en hoeveel en hoe en of ijskappen smelten of niet. Ik kan van ieder kamp tig rapporten krijgen, waar tig deskundigen, tig dingen beweren. Baudet zegt dat er momenteel 400ppm CO2 in de atmosfeer aanwezig zijn. Dit is ooit tig keer hoger geweest. Maar, wat zegt dat dan? Ik kan het niet duiden.

Wat ik wel zie is, vooral bij jongeren, een veel grotere bewustwording. Ik ben opgegroeid met vlees en aardappelen. Vegetariër? Huh, wat? Dat begint echt te wijzigen. Afval scheiden? Nooit van gehoord. Het denken veranderd langzaam en ik denk dat dat, welke oorzaak-gevolg redenering je dan ook aanhangt, goed is.
Net als plastic. Vroegah, geen probleem. Nu denk ik dat het een kwestie van tijd is voor het afgeschaft wordt.

Dus ik probeer gewoon in mijn directe omgeving het goede te doen. Meer vind ik er maar niet zo van.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef:
Er viel mij nog iets op, onze huizen moeten van het gas af, en ik rijd regelmatig achter een ovbus met de slogan:
Kies bewust, kies de aardgasbus. :jongle
Dat is dan een hiaat in jouw kennis. Vergelijk de uitstoot van een bus op diesel eens met een bus op aardgas.

We zitten in een transitiefase. Dat betekent niet dat er gelijk voor iedere toepassing een hernieuwbaar alternatief voor handen is.
Ja dat weet ik. Maar haal die slogan weg. Zet gewoon neer dat het een bus is die op aardgas rijdt.
Pas als het een elektrische bus is, past die slogan weer. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Marco »

Heel bijzonder zoals sommigen hier denken over het omgaan met Gods schepping. Alsof die van ons is. Stof tot nadenken:

https://portal.eo.nl/programmas/tv/de-k ... schepping/

Meer specifiek over CO2 en de atmosfeer: Ook als wij niet precies weten wat we veroorzaken met de enorme uitstoot die we de lucht in jagen, moeten we eens nadenken. Zelfs als klimaatverandering onder invloed van CO2 niet bewezen is, is er reden genoeg, die terug te brengen. We zijn dan bezig, een systeem grootschalig te beïnvloeden, zonder te weten wat we doen. Maar het is wel het systeem waarin we leven, en dus ook het systeem dat door onze Schepper is gemaakt, dat goed was.

In zo'n systeem grote veranderingen aanbrengen is te vergelijken met een kind dat in de regelkamer van een kerncentrale rondloopt en willekeurig op knopjes drukt. Daarvan is ook niet bewezen dat het rampzalig is. Toch heb ik niet graag dat er onkundige mensen in kerncentrales aan knoppen zitten.
Plaats reactie