Contant geld

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Contant geld

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef: Wie betaalt contant, doe je dit principieel altijd?
Of maakt het je niet uit, omdat dit nu eenmaal de vooruitgang is?
Heb je zo je bedenkingen erover?
Heel zelden betaal ik nog contant. Als ik iets verkoop op marktplaats incaseer ik wel contant en geef ik het ook uit, voor de rest intetesseert het me niet. Ik heb geen sentimentele band met geld.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Contant geld

Bericht door parsifal »

helma schreef: @Parsifal, je wil dat kinderen eraan 'wennen' om te geven. De collecte is een wezenlijk onderdeel van de eredienst. Om die reden knipte ik de bid en dankdag gave ook in 11 stukken, in plaats dat ik het zelf in 1 bijdrage gaf. En andere bijzondere collectes. We wilden dat ze meekregen dat je op bepaalde momenten meer mag geven.
Mee eens dat de collecte een wezenlijk onderdeel is (daarom ben ik meestal niet zo'n voorstander van zingen tijdens de collecte). Maar het kan wat gekunsteld worden als het geven een ritueel wordt, waarbij het effect makkelijker bereikt kan worden. Zeker als je door het grote gezin eigenlijk meer moet geven dan wat je wilt geven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contant geld

Bericht door Mara »

Van Ewijk schreef:
Mara schreef: Wie betaalt contant, doe je dit principieel altijd?
Of maakt het je niet uit, omdat dit nu eenmaal de vooruitgang is?
Heb je zo je bedenkingen erover?
Heel zelden betaal ik nog contant. Als ik iets verkoop op marktplaats incaseer ik wel contant en geef ik het ook uit, voor de rest intetesseert het me niet. Ik heb geen sentimentele band met geld.
Ik betaal ook steeds minder contact, want er is soms lastig aan te komen. Ik moest laatst pinnen en bleken er alleen 50 euro biljetten in te zitten.
Normaliter kun je dan ook nog kiezen voor 20. Maar 10 en 5 zitten er niet in.
Je kon voorheen in de supermarkt extra pinnen bij de boodschappen, maar de supers hier doen het niet meer.
Dus betaal ik af en toe een kleiner bedrag met 50 euro, zodat ik een 20 e en een 10 e biljet weer in mijn portemonnee heb.
Ik kocht vorige week een bloemetje in een kleine bloemkiosk en die mevrouw had geen PIN.
Te duur, zei ze.
Maar zo'n lade vol met geld zou ik persoonlijk wel eng vinden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Contant geld

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:[.
Ik kocht vorige week een bloemetje in een kleine bloemkiosk en die mevrouw had geen PIN.
Te duur, zei ze.
Maar zo'n lade vol met geld zou ik persoonlijk wel eng vinden.

Het hoeft helemaal niet duur te zijn.
Misschien moet je haar deze tip eens geven: https://www.izettle.com/nl/pinapparaat
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Contant geld

Bericht door eilander »

Bezorgd schreef:
Mara schreef:[.
Ik kocht vorige week een bloemetje in een kleine bloemkiosk en die mevrouw had geen PIN.
Te duur, zei ze.
Maar zo'n lade vol met geld zou ik persoonlijk wel eng vinden.
Het hoeft helemaal niet duur te zijn.
Misschien moet je haar deze tip eens geven: https://www.izettle.com/nl/pinapparaat
Ik denk ook dat het meer klanten oplevert als je wél kunt pinnen daar.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contant geld

Bericht door DDD »

Is 2% kosten niet vrij veel?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Contant geld

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:Is 2% kosten niet vrij veel?
Volgens mij is het zelfs rond de 3%.
Bij weinig omzet is dit het goedkoopste alternatief. En makkelijk, het gaat via je telefoon met bluetooth, en het kost je geen omzet als klanten geen contant bij zich hebben.
Maar inderdaad er is een bepaald omslagpunt waar een abonnement bij een bank goedkoper is. Hoewel dat vaak wel een jaarcontract is en Izettle betaal je echt alleen maar over omzet.

Ken jij goedkope abonnementen incl GPRS of bluetooth pinautmaat?

Op RF kun je werkelijk alles bespreken :haha :yahoo
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contant geld

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef:
Mara schreef:[.
Ik kocht vorige week een bloemetje in een kleine bloemkiosk en die mevrouw had geen PIN.
Te duur, zei ze.
Maar zo'n lade vol met geld zou ik persoonlijk wel eng vinden.

Het hoeft helemaal niet duur te zijn.
Misschien moet je haar deze tip eens geven: https://www.izettle.com/nl/pinapparaat
Die hadden ze in de kringloop waar ik vandaag was.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contant geld

Bericht door Mara »

Oes schreef: Daarom pin ik consequent een x bedrag per week en doe daar van alles voor, zonder dat te traceren is wat ik koop.
Dat heb ik een paar keer geprobeerd maar dat lukt mij van geen kant.
Ik schatte het in op 100 euro, maar dat bleek veel te laag. Dus verhoogd en nogmaals verhoogd.
Maar ik kwam er niet uit, wat doe ik met onverwachte uitgaven, zoals de schoenmaker, een breipakket wat ik zag liggen, een keer gebakken vis halen, aanbiedingen bij de drogist, benzine tanken...
Ik heb nu een virtuele verdeling gemaakt, en dat gaat op zich goed.
Ik zie het niet als een sport om zo min mogelijk geld uit te geven nl.
Ik wil goed eten, (vrijwel) elke dag vers, liefst van de middenstander (slager, kaaswinkel, warme bakker) en daar gaat dan het meeste geld in zitten.
Juist als ik op het geld wil blijven zitten, vliegt het onder me vandaan. :heuu:
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contant geld

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:
DDD schreef:Is 2% kosten niet vrij veel?
Volgens mij is het zelfs rond de 3%.
Bij weinig omzet is dit het goedkoopste alternatief. En makkelijk, het gaat via je telefoon met bluetooth, en het kost je geen omzet als klanten geen contant bij zich hebben.
Maar inderdaad er is een bepaald omslagpunt waar een abonnement bij een bank goedkoper is. Hoewel dat vaak wel een jaarcontract is en Izettle betaal je echt alleen maar over omzet.

Ken jij goedkope abonnementen incl GPRS of bluetooth pinautmaat?

Op RF kun je werkelijk alles bespreken :haha :yahoo
Op zich snap ik dat. En contant geld is ook duur in gebruik. Je moet het tellen en verwerken. Maar bij incidentele bedragen boven de 100 euro is het denk ik goedkoper om een tikkie te versturen.
Oes
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:09

Re: Contant geld

Bericht door Oes »

Mara schreef:
Oes schreef: Daarom pin ik consequent een x bedrag per week en doe daar van alles voor, zonder dat te traceren is wat ik koop.
Dat heb ik een paar keer geprobeerd maar dat lukt mij van geen kant.
Ik schatte het in op 100 euro, maar dat bleek veel te laag. Dus verhoogd en nogmaals verhoogd.
Maar ik kwam er niet uit, wat doe ik met onverwachte uitgaven, zoals de schoenmaker, een breipakket wat ik zag liggen, een keer gebakken vis halen, aanbiedingen bij de drogist, benzine tanken...
Ik heb nu een virtuele verdeling gemaakt, en dat gaat op zich goed.
Ik zie het niet als een sport om zo min mogelijk geld uit te geven nl.
Ik wil goed eten, (vrijwel) elke dag vers, liefst van de middenstander (slager, kaaswinkel, warme bakker) en daar gaat dan het meeste geld in zitten.
Juist als ik op het geld wil blijven zitten, vliegt het onder me vandaan. :heuu:
Dacht je dat ik die onverwachte uitgaven niet heb? ;)
Onze huisdieren hebben ook wel eens zere pootjes of ontstoken kiezen.
Soms ben ik zo ongelukkig dat mijn telefoon een onverwachts waterbad krijgt, kan allemaal gebeuren.
Maar juist door die ouwe sok heb ik dan een achterdeurtje en kan ik die onverwachtse uitgaven opvangen.
En eten doen wij ook heerlijk hoor, van de middenstander, ons kaasboertje op de markt, warme bakker, enz.
Dus dat heeft niets met pinnen te maken, als ik dat zo lees hebben wij hetzelfde voor ogen, alleen de een doet het contant en de ander met pin. :)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Contant geld

Bericht door Zita »

Wat is precies het probleem als te traceren is wat je koopt? Wie wil die informatie en hoe kunnen ze die in schadelijke zin gebruiken? Bovendien kan niet zomaar jan en alleman mijn bankgegevens inzien.
Ik vind het wel makkelijk dat te traceren is (voor mijzelf) waar mijn geld vandaan komt en waar het blijft.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Contant geld

Bericht door eilander »

Dat brengt ook tot de volgende vraag: zijn er mensen die een soort administratie bijhouden van wat ze uitgeven, of dat nu contant of per pin is? Dus een jaarlijks overzicht of iets dergelijks.
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Contant geld

Bericht door Bertiel »

eilander schreef:Dat brengt ook tot de volgende vraag: zijn er mensen die een soort administratie bijhouden van wat ze uitgeven, of dat nu contant of per pin is? Dus een jaarlijks overzicht of iets dergelijks.
Dat heb ik uitbesteed aan de bank en krijg ik iedere vier weken thuisgestuurd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Contant geld

Bericht door Bertiel »

Contant hou ik trouwens niet bij. Tweede week december nog € 50 gepind en daar heb ik nog € 30 van over
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie