Alcohol vrij, XTC ook?

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Mannetje »

Tegelijkertijd houdt dit wel in dat je nooit meer mag drinken dan wettelijk toegestaan in het verkeer en dan wat je aankunt om nog te drinken en goed auto te kunnen rijden.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:Tegelijkertijd houdt dit wel in dat je nooit meer mag drinken dan wettelijk toegestaan in het verkeer en dan wat je aankunt om nog te drinken en goed auto te kunnen rijden.
Dat lijkt me een uitstekend uitgangspunt. Zeker als christen.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:Tegelijkertijd houdt dit wel in dat je nooit meer mag drinken dan wettelijk toegestaan in het verkeer en dan wat je aankunt om nog te drinken en goed auto te kunnen rijden.
Dat was exact mijn punt ja.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Orchidee »

eilander schreef:
Mannetje schreef:Tegelijkertijd houdt dit wel in dat je nooit meer mag drinken dan wettelijk toegestaan in het verkeer en dan wat je aankunt om nog te drinken en goed auto te kunnen rijden.
Dat lijkt me een uitstekend uitgangspunt. Zeker als christen.
Mee eens!
Je moet het gewoon niet willen om ook maar met 1 druppel auto te gaan rijden.

Vraag me geregeld af waarom "moet" en/of wil je eigenlijk alcohol drinken?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:Als bv mijn vrouw en ik uit eten gaan, is er altijd eentje van ons de bob. Dus bij onverwachte gebeurtenissen, kan er altijd eentje rijden. Wat echt niet betekent dat de ander kachel is.
In een restaurant bestel ik nooit wijn, omdat ik 4-4.50 euro per glas te duur vind en vaak de wijn niet eens lekker is.
Orchidee schreef:Vraag me geregeld af waarom "moet" en/of wil je eigenlijk alcohol drinken?
Nee hoor, je moet helemaal niks. :)
Zonder alcohol is het ook leuk en ik ga juist weg van feestjes waar er een paar rondlopen die teveel op hebben.
Dat haat ik echt.
Timotheüs zei het al:
Drink niet langer water alleen, maar gebruik een weinig wijn, om uw maag en uw menigvuldige zwakheden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Dodo »

Eilander vraagt: waarom zou je drinken? Voor mij is een reden dat je niet altijd water kunt drinken. Ik geef niets om vruchtensap of prik, en je wilt toch eens wat anders dan water. Dus soms is een glas wijn of een biertje gewoon erg lekker. Het is ook iets feestelijker dan cola, omdat je het niet zo vaak opentrekt.
Maar nooit als ik nog moet rijden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Eilander vraagt: waarom zou je drinken? Voor mij is een reden dat je niet altijd water kunt drinken. Ik geef niets om vruchtensap of prik, en je wilt toch eens wat anders dan water. Dus soms is een glas wijn of een biertje gewoon erg lekker. Het is ook iets feestelijker dan cola, omdat je het niet zo vaak opentrekt.
Maar nooit als ik nog moet rijden.
Dat was geen vraag van mij, hoor. Ik drink zelf ook zo nu en dan een glas wijn.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:Als bv mijn vrouw en ik uit eten gaan, is er altijd eentje van ons de bob. Dus bij onverwachte gebeurtenissen, kan er altijd eentje rijden. Wat echt niet betekent dat de ander kachel is.
In een restaurant bestel ik nooit wijn, omdat ik 4-4.50 euro per glas te duur vind en vaak de wijn niet eens lekker is.
Orchidee schreef:Vraag me geregeld af waarom "moet" en/of wil je eigenlijk alcohol drinken?
Nee hoor, je moet helemaal niks. :)
Zonder alcohol is het ook leuk en ik ga juist weg van feestjes waar er een paar rondlopen die teveel op hebben.
Dat haat ik echt.
Timotheüs zei het al:
Drink niet langer water alleen, maar gebruik een weinig wijn, om uw maag en uw menigvuldige zwakheden.
Vwb dat eerste: sorry Mara, maar dan heb je weinig verstand van wijn. Ik heb 10 jaar een amateur vinoloog als collega gehad en weet wel wat ik drink. Klopt dat het soms duur is. In Zeeland heb je serieuze goede restaurants, waar de wijn uitstekend (maar ook duur dan 4,50) is.

Vwb dat tweede: helemaal eens. Ik vind wijn en bv cognac lekker. Als ze het zouden kunnen maken zonder alcohol, ook helemaal goed.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Vwb dat eerste: sorry Mara, maar dan heb je weinig verstand van wijn. Ik heb 10 jaar een amateur vinoloog als collega gehad en weet wel wat ik drink. Klopt dat het soms duur is. In Zeeland heb je serieuze goede restaurants, waar de wijn uitstekend (maar ook duur dan 4,50) is.
Ik heb er zoveel verstand van dat ik het lekker vind of niet.
Dan kom ik maar eens naar Zeeland. ;)
Ik heb een voorkeur voor de Provencaalse wijnen, de blush rosé, chardonnay, pinot grigio, maar die zijn vaak niet op de menukaart te vinden.
Die mooi kaap en Spaanse wijnen kunnen mij niet bekoren.

Zijn er ook forummers die whisky, wodka of cocktails drinken?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Vwb dat eerste: sorry Mara, maar dan heb je weinig verstand van wijn. Ik heb 10 jaar een amateur vinoloog als collega gehad en weet wel wat ik drink. Klopt dat het soms duur is. In Zeeland heb je serieuze goede restaurants, waar de wijn uitstekend (maar ook duur dan 4,50) is.
Ik heb er zoveel verstand van dat ik het lekker vind of niet.
Dan kom ik maar eens naar Zeeland. ;)
Ik heb een voorkeur voor de Provencaalse wijnen, de blush rosé, chardonnay, pinot grigio, maar die zijn vaak niet op de menukaart te vinden.
Die mooi kaap en Spaanse wijnen kunnen mij niet bekoren.

Zijn er ook forummers die whisky, wodka of cocktails drinken?
Dan gaan we wijn van klein Schorre drinken. Zeeuwse witte!
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door DDD »

Mara schreef: Timotheüs zei het al:
Drink niet langer water alleen, maar gebruik een weinig wijn, om uw maag en uw menigvuldige zwakheden.
Het was niet Timotheus, maar Paulus in een brief aan hem. Maar met de huidige stand van de voedselveiligheid hoef je voor je maag een verschillende kwalen heus geen wijn te drinken hoor.

Ieder glas wijn dat je drinkt, is ongezond. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor pindarotsjes en koeken, maar ik bedoel te zeggen dat je zo'n tekst niet kunt gebruiken om te beweren dat wijn drinken goed zou zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Jantje »

Alcohol is ook drugs.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Herman »

DDD schreef:
Mara schreef: Timotheüs zei het al:
Drink niet langer water alleen, maar gebruik een weinig wijn, om uw maag en uw menigvuldige zwakheden.
Het was niet Timotheus, maar Paulus in een brief aan hem. Maar met de huidige stand van de voedselveiligheid hoef je voor je maag een verschillende kwalen heus geen wijn te drinken hoor.

Ieder glas wijn dat je drinkt, is ongezond. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor pindarotsjes en koeken, maar ik bedoel te zeggen dat je zo'n tekst niet kunt gebruiken om te beweren dat wijn drinken goed zou zijn.
Je laatste bewering is volledig tegengesteld aan de opmerking van Paulus. Dus die kan niet kloppen.

Met normale matigheid op dit punt kom je al heel ver.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Herman »

Jantje schreef:Alcohol is ook drugs.
Wat voor definitie geef je van het een, zodat het past bij het andere?

De stelling is te bout. Beiden kunnen leiden tot verslaving. Of ingezet worden als medicijn. En daar houdt de vergelijking op.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door DDD »

Herman schreef:
DDD schreef: Ieder glas wijn dat je drinkt, is ongezond. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor pindarotsjes en koeken, maar ik bedoel te zeggen dat je zo'n tekst niet kunt gebruiken om te beweren dat wijn drinken goed zou zijn.
Je laatste bewering is volledig tegengesteld aan de opmerking van Paulus. Dus die kan niet kloppen.
O, ik kan het je nog sterker vertellen.

Met een echo kun je kijken hoe het gaat met de beenderen in de buik van een zwangere vrouw. Met jouw redenering kan dat niet kloppen, want in Prediker 11, 5 staat immers dat je daar niets van kunt zien.

En wat dacht je van het KNMI dat beweert te weten waar de wind vandaan komt en waar hij heengaat? Ook onzin zeker (Johannes 3,8)?

In een ander draadje vroeg iemand wat ik bedoelde met een rigide bijbelinterpretatie. Dit is daar een prachtig voorbeeld van. Op deze manier begrijp je mijns inziens niet hoe je met een bijbeltekst moet omgaan.
Plaats reactie