Gele-hesjes protesten

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door liz boer »

TSD schreef:
liz boer schreef: maar ik zei op d gele hesjes toestanden dat we welvaart hebben... en dat de mensen die daar staan het niet slecht hebben, dat was niet goed, ik moet het zelf maar eens slecht hebben ( nou zo als ik schreef hebben we hele magere jaren gehad, met een groot gezin) als ik zeg dat er mensen zijn die het wel slecht hebben, is het ook niet goed, ik word zo zachtjes aan geshuffeld van al die meningen... het is niet zwart of wit, er is een groot grijs gebied, die mensen staan niet met gele hesjes aan.
Ik kap met deze discussie.
:haha al verbaasde het mij dan wel hoe snel je zelf shuffelde (om jou woorden te gebruiken) in je reactie van de discussie met Zeeuw en mij naar de discussie met Huisman.
Dat komt omdat je me niet begrijpt!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door DDD »

Zou het ook kunnen zijn dat je soms wat dingen door elkaar beantwoordt?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Zou het ook kunnen zijn dat je soms wat dingen door elkaar beantwoordt?
Hoe bedoel je?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door DDD »

Of het ook mogelijk is dat je soms zelf wat warrig schrijft. Ik druk mij toch niet onduidelijk uit?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Of het ook mogelijk is dat je soms zelf wat warrig schrijft. Ik druk mij toch niet onduidelijk uit?
Misschien wel, maar ik sta er tussen in, mensen die op de regering schieten oa de gele hesjes beweging en mensen die zeggen dat er geen armoede bestaat, ik vind dat we in Nederland welvaart hebben, maar daarmee zeg ik niet dat er geen armoede bestaat.
Helder?

Het is lastig om onder woorden te brengen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door DDD »

Ik begrijp prima wat je schrijft, maar het is een beetje gek om iemand die er op wijst dat je wel eens discussies door elkaar laat lopen, antwoordt dat hij niet begrijpt wat je schrijft.

Maar verder is het mij helemaal duidelijk en ben ik het volkomen met jou eens.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik ben het helemaal met Liz Boer eens.

Het is makkelijk praten als je een hoog inkomen hebt en twee keer op vakantie kunt (of nog meer).

Overigens lopen in dit gesprek voortdurend twee lijnen: over wat de protestanten in Frankrijk vinden, en de opmerkingen van Huisman, die wat elitair en zelfgenoegzaam overkomen. Alsof arme mensen hun ellende allemaal aan henzelf te wijten hebben en we in Nederland een uitstekende verzorgingsstaat hebben.

Dat is flauwekul, maar het is flauwekul waar veel rijken zich nog steeds graag mee in slaap sussen, en dat zie je ook op dit forum.
Laster DDD . Waar heb ik dat gezegd ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door DDD »

huisman schreef:
Zeeuw schreef:
Mara schreef:Ik kreeg net een mail van de energieleverancier dat het maandbedrag met 13 euro stijgt vanwege de hogere energiebelasting.
Dat betekent 156 euro per jaar meer! Zoveel stijgen onze inkomsten dus bij lange na niet.

Voor het eerst bespeurde ik bij mezelf een irritatie, toen ik Rutte hoorde grappen: " ja ik heb een geel hesje, we hebben allemaal een geel hesje ha ha".
Toen dacht ik, niet alles is weg te redeneren met een kwinkslag meneer Rutte.
Je moet nu op gaan passen.
Dat is wat ik bedoel ja. De opeenstapeling begint door te wegen.
Thermostaat een graadje lager. Goed voor milieu,gezondheid en portemonnee. Verder is je nettoloon in januari hoger door de maatregelen van onze regering. Bij gelijk loon gaat je koopkracht gewoon vooruit.
Dit dus. Bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
Zeeuw schreef:
Dat is wat ik bedoel ja. De opeenstapeling begint door te wegen.
Thermostaat een graadje lager. Goed voor milieu,gezondheid en portemonnee. Verder is je nettoloon in januari hoger door de maatregelen van onze regering. Bij gelijk loon gaat je koopkracht gewoon vooruit.
Dit dus. Bijvoorbeeld.
Tjsa dit zijn gewoon feiten DDD. En ik geeft toe dat ik moeite heb met mensen die feiten ontkennen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
DDD schreef:
huisman schreef:
Zeeuw schreef:
Dat is wat ik bedoel ja. De opeenstapeling begint door te wegen.
Thermostaat een graadje lager. Goed voor milieu,gezondheid en portemonnee. Verder is je nettoloon in januari hoger door de maatregelen van onze regering. Bij gelijk loon gaat je koopkracht gewoon vooruit.
Dit dus. Bijvoorbeeld.
Tjsa dit zijn gewoon feiten DDD. En ik geeft toe dat ik moeite heb met mensen die feiten ontkennen.
Ik heb je laten zien dat je maar naar 1 kant van de medaille kijkt. En dat blind varen op koopkrachtplaatjes niet heel handig is. Maar ga dat niet weer uitleggen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door Lilian1975 »

https://www.rd.nl/meer-rd/samenleving/s ... =1.1533071
Artikel afgelopen zaterdag in de Week
En dan krijg je dus dat mensen die het goed hebben er vanzelf als diaconie denken dat er geen (stille)armoede is. Omdat mensen er niet te koop mee lopen. En uiteraard is deze vrouw rijk in vergelijking met de zwervers in Addis Abeba.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Ik begrijp prima wat je schrijft, maar het is een beetje gek om iemand die er op wijst dat je wel eens discussies door elkaar laat lopen, antwoordt dat hij niet begrijpt wat je schrijft.

Maar verder is het mij helemaal duidelijk en ben ik het volkomen met jou eens.
Ik en snap uwes
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door TSD »

huisman schreef:
DDD schreef:
huisman schreef:
Zeeuw schreef:
Dat is wat ik bedoel ja. De opeenstapeling begint door te wegen.
Thermostaat een graadje lager. Goed voor milieu,gezondheid en portemonnee. Verder is je nettoloon in januari hoger door de maatregelen van onze regering. Bij gelijk loon gaat je koopkracht gewoon vooruit.
Dit dus. Bijvoorbeeld.
Tjsa dit zijn gewoon feiten DDD. En ik geeft toe dat ik moeite heb met mensen die feiten ontkennen.
Helemaal niet, je gaat er gewoon vanuit dat mensen die thermostaat niet allang een graadje lager hebben gezet en dat die blijkbaar nog steeds 20+ staat. Dat weet je helemaal niet, ik vind je ongenuanceerde reacties kwetsend voor een grote groep mensen die daadwerkelijk moeite hebben met rondkomen en die niet 1-2-3 weten waar ze nog op kunnen bezuinigen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door windorgel »

Lilian1975 schreef:https://www.rd.nl/meer-rd/samenleving/s ... =1.1533071
Artikel afgelopen zaterdag in de Week
En dan krijg je dus dat mensen die het goed hebben er vanzelf als diaconie denken dat er geen (stille)armoede is. Omdat mensen er niet te koop mee lopen. En uiteraard is deze vrouw rijk in vergelijking met de zwervers in Addis Abeba.
En toch denk ik dan: waarom ging die mevrouw niet wat uren werken (ervan uitgaande dat ze toen nog niet ziek was)? En wat doet die thuiswonende zoon van voor de kost? Hij is minimaal 20 jaar, dan is het toch normaal dat je meebetaalt aan het huishouden?
Het zijn maar vragen hoor, want uiteraard kennen we de situatie verder niet.
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door DDD »

@TSD
Precies.

@Huisman:
Dit is echt ongelofelijk. Je staat werkelijk niet open voor andere visies, niet in theologisch opzicht en zelfs niet als het gaat om de noden van andere mensen.

Je zou mijns inziens totaal ongeschikt zijn als diaken.
Plaats reactie