Grijze november en december

Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Grijze november en december

Bericht door Roos2018 »

Tiberius schreef:
aline1984 schreef:Herkennen mede-forummers het, dat ze in de grijze novembermaand en begin december wat minder lekker in hun velletje zitten, en daarom sneller problemen zien of sneller kortaangebonden reageren?
Nee, ik herken dat totaal niet. Ik vind het altijd heerlijke maanden. 's Avonds lekker binnen zitten, kachel aan, glaasje merlot erbij.
Ik herken het ook niet, wij komen elke dag een aantal uren buiten, het hele jaar door.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Grijze november en december

Bericht door Wim Anker »

Roos2018 schreef:
Tiberius schreef:
aline1984 schreef:Herkennen mede-forummers het, dat ze in de grijze novembermaand en begin december wat minder lekker in hun velletje zitten, en daarom sneller problemen zien of sneller kortaangebonden reageren?
Nee, ik herken dat totaal niet. Ik vind het altijd heerlijke maanden. 's Avonds lekker binnen zitten, kachel aan, glaasje merlot erbij.
Ik herken het ook niet, wij komen elke dag een aantal uren buiten, het hele jaar door.
Ik ook niet. Niet erger dan anders tenminste.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Grijze november en december

Bericht door helma »

Ik heb altijd last van voorjaarsmoeheid. Ieder jaar overvalt me dat, je zou denken dat je opknapt van het voorjaar; maar nee.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Grijze november en december

Bericht door Habitat »

Gezien de lage waterstanden ben ik blij dat het wat grijzer en natter weer is.
De zonliefhebbers hebben het zonnetje toch flink gezien dit jaar. Herfst 2018 is de zonnigste herfst ooit gemeten. En het jaar 2018 zou wel eens het zonnigste jaar ooit kunnen worden.
Tijd dus voor (veel) regen!
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: grijze november en december

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ik gebruik op mijn werk en in de badkamer 's morgens een lichtlamp. Dat helpt goed. Maar ik ben er ook erg gevoelig voor. Daar kwam ik pas achter toen ik al 35 was.
Je bedoelt dat jouw verlichting dagverlichting simuleert?
Ja, ik had moeten schrijven 'daglichtlamp'.

Daarnaast heb ik heel felle halogeenverlichting voor overdag zodat het met dit weer ook midden op de dag binnen lichter is dan buiten.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Grijze november en december

Bericht door Panny »

aline1984 schreef:Herkennen mede-forummers het, dat ze in de grijze novembermaand en begin december wat minder lekker in hun velletje zitten, en daarom sneller problemen zien of sneller kortaangebonden reageren?
Ja, heb ik altijd wel een beetje last van hoor!
In het donker naar je werk en in het donker weer naar huis.
Ik merk altijd dat ik minder energie heb dan in de lente en de zomer.

Het enige wat helpt is gewoon zo vaak mogelijk toch lekker naar buiten te gaan.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Grijze november en december

Bericht door Jantje »

Ik vind deze tijd van het jaar wel prettig. Ik kan niet zo goed tegen de warmte, en zeker niet die van afgelopen zomer. Zo vanaf oktober tot april vind ik het zeer aangenaam, met dien verstande dat ik nooit hoop op een gladde weg door allerlei soorten neerslag.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie