Dankdag 2018

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Dankdag 2018

Bericht door eilander »

DDD schreef: Los daarvan moet ik eerlijk zeggen dat het bij mij maar zelden biddag en dankdag is. Ik vind het een hele prestatie/genade als iemand serieus kan zeggen dat het altijd biddag en altijd dankdag is. Dat kan ik toch bij lange na niet beweren, hoe dankbaar ik ook ben ingesteld.
Daar ben ik het roerend mee eens. Daarom is het ook goed om daar vaste dagen voor te hebben om daar eens extra bij stil te staan. Of gezet te worden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Dankdag 2018

Bericht door Herman »

refo schreef:Wat mij betreft schaffen we die aparte dagen af. Het is altijd biddag en altijd dankdag.
De manier waarop het u gaat houdt altijd een stuk jaar over waarvoor niet gedankt of gebeden wordt.
Het lijkt ook meer op een collectewedstrijd, dan dat er nu zo'n behoefte om te danken of bidden is.
Eens. In die zin, dat als het materiële weer die plaats krijgt in de reguliere eredienst, dan is een speciale dag overbodig.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dankdag 2018

Bericht door DDD »

Ook daar ben ik het in het geheel niet mee eens. Ook het materiele moet in het licht van het Evangelie worden bezien, en dat gebeurt zeker in de rechterflank van de gereformeerde gezindte al veel te weinig. De dagen die wel in het bijzonder op de praktijk van het leven en de samenleving betrekking hebben, zijn alleen daarom al van groot belang.
Plaats reactie