Mannendag

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Ik heb/had ook wel m'n bedenkingen hoor. En zo'n workshop van meneer Post is niet echt aan mij besteed. Met vreemde mannen een vuurtje stoken of een andere activiteit doen, nee bedankt. Ga ik liever met m'n broers een avondje karten ofzo.

@Wim, heb je dat al geregeld? ;)

Ik merk wel dat ik mijn grenzen verleg en de onderwerpen en workshops zijn heus aardig. En ik ga samen met een vriend, erg gezellig en ook weer een beetje bijpraten enzo.
Dat laatste vind ik ook een belangrijke. Stukje ontmoeting. Schiet er wel eens bij in.
Karten klinkt goed trouwens. Waar gaat er vuurtje worden gestookt?
Op de RD mannendag, kijk naar de workshop van Karel Post.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Mannendag

Bericht door Herman »

Roos2018 schreef:
Ad Anker schreef: Heet hij ook Herman?
Hoezo?
Dit is mannenhumor :-)

Misschien moeten we dit topic ook maar blocken voor vrouwen. Want daar komt zo'n dag natuurlijk eigenlijk op neer.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef: Tegenwoordig moeten ze om je toestemming vragen, dus zo gemakkelijk gaat dat niet meer, gelukkig. Ik heb even gekeken, en de foto kan er inderdaad wel mee door, al hoop ik niet dat je in het echt ook altijd zo kijkt, @Ad. :mdr
Beetje slaperig hè. Gebeurt vaker hoor. Kom zoals je bent, zeggen ze daar. :)
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Mannendag

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Ik heb/had ook wel m'n bedenkingen hoor. En zo'n workshop van meneer Post is niet echt aan mij besteed. Met vreemde mannen een vuurtje stoken of een andere activiteit doen, nee bedankt. Ga ik liever met m'n broers een avondje karten ofzo.

@Wim, heb je dat al geregeld? ;)

Ik merk wel dat ik mijn grenzen verleg en de onderwerpen en workshops zijn heus aardig. En ik ga samen met een vriend, erg gezellig en ook weer een beetje bijpraten enzo.
Dat laatste vind ik ook een belangrijke. Stukje ontmoeting. Schiet er wel eens bij in.
Karten klinkt goed trouwens. Waar gaat er vuurtje worden gestookt?
Op de RD mannendag, kijk naar de workshop van Karel Post.
Haha. Tsja, ik vermaak me altijd wel in gezelschap moet ik zeggen. Vuurtje wel erg scouting achtig.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mannendag

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef: Tegenwoordig moeten ze om je toestemming vragen, dus zo gemakkelijk gaat dat niet meer, gelukkig. Ik heb even gekeken, en de foto kan er inderdaad wel mee door, al hoop ik niet dat je in het echt ook altijd zo kijkt, @Ad. :mdr
Beetje slaperig hè. Gebeurt vaker hoor. Kom zoals je bent, zeggen ze daar. :)
En dat volg jij braaf op? Dat had ik niet van je verwacht. ;)

Maar wat vond je er inhoudelijk dan van? Want daar heb ik je nog niet direct over gehoord.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mannendag

Bericht door Jantje »

Herman schreef:
Roos2018 schreef:
Ad Anker schreef: Heet hij ook Herman?
Hoezo?
Dit is mannenhumor :-)

Misschien moeten we dit topic ook maar blocken voor vrouwen. Want daar komt zo'n dag natuurlijk eigenlijk op neer.
Ik zag anders op de foto's ook enkele vrouwen hoor. Dus dat is niet helemaal waar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Jantje schreef: Tegenwoordig moeten ze om je toestemming vragen, dus zo gemakkelijk gaat dat niet meer, gelukkig. Ik heb even gekeken, en de foto kan er inderdaad wel mee door, al hoop ik niet dat je in het echt ook altijd zo kijkt, @Ad. :mdr
Beetje slaperig hè. Gebeurt vaker hoor. Kom zoals je bent, zeggen ze daar. :)
En dat volg jij braaf op? Dat had ik niet van je verwacht. ;)

Maar wat vond je er inhoudelijk dan van? Want daar heb ik je nog niet direct over gehoord.
Ik ben twee keer geweest. Ik vind de onderwerpen wel boeiend, soms wat zweverig. Ik herinner me het meest de lezing van E.J. Verbruggen, ds. Messemaker en ds. van Binsbergen. Die waren echt de moeite waard. Dan is het toch wel mooi dat ons staan in de maatschappij in het licht van het Woord wordt gedeeld.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Herman schreef:
Roos2018 schreef:
Ad Anker schreef: Heet hij ook Herman?
Hoezo?
Dit is mannenhumor :-)

Misschien moeten we dit topic ook maar blocken voor vrouwen. Want daar komt zo'n dag natuurlijk eigenlijk op neer.
Ik zag anders op de foto's ook enkele vrouwen hoor. Dus dat is niet helemaal waar.
Die zorgden voor het eten. Ze reformatorisch als de neten, zo'n dag.
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Mannendag

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: Die zorgden voor het eten. Ze reformatorisch als de neten, zo'n dag.
Haha, net een SGP dag van jaren terug ;-). Ik ga maar eens in de bediening bij de vrouwen vereniging.
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mannendag

Bericht door DDD »

Ik heb niets met mannendagen, maar de beide sprekers van deze Zeeuwse editie zijn volgens mij prima. Ik snap wel dat Jantje hen te gematigd vindt, maar het lijken mij prima sprekers. Ds. Ron van der Spoel heb ik wel eens gehoord. Hij geeft ook (s)preekcursussen voor dominees, dus ik neem aan dat hij wel wat zinnigs te vertellen heeft.
Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Mannendag

Bericht door Mannetje »

Herman schreef:Geen belangstelling voor zulk soort dagen. Verschrikkelijk.
EENS.
-
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Mannendag

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
eilander schreef:
Ad Anker schreef:Ik hoop naar de RD-mannendag te gaan. Wellicht een alternatief? :)

Inderdaad, ik zou niet voor zo'n dag kiezen.
Als je dagen als deze promoot begrijp ik wel dat je een kerkelijke overgang hebt meegemaakt, na een lang proces, zoals je zelf beschreven hebt. Dit is een gewone conclusie hoor, ook niet kwetsend bedoeld, haast ik me er bij te zeggen.
Ondanks dat ik ook een overstap heb gemaakt, heb ik hier absoluut geen trek in. Dus het kan wel, Ad :)
Eilander, je bent in (bijna) alles een gunstige uitzondering, ontdek ik meer en meer.
Van harte mee een!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
Herman schreef:Geen belangstelling voor zulk soort dagen. Verschrikkelijk.
EENS.
Sorry, ik moet je wel hebben mannetje...

Maar wat ik zeggen wil: dit is wel van het kaliber 'stoere mannenpraat met een piepklein hartje'. Al is dat niet geheel persoonlijk op te vatten, ik ken jullie beiden niet persoonlijk.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Mannendag

Bericht door Dodo »

DDD schreef:Ik heb niets met mannendagen, maar de beide sprekers van deze Zeeuwse editie zijn volgens mij prima. Ik snap wel dat Jantje hen te gematigd vindt, maar het lijken mij prima sprekers. Ds. Ron van der Spoel heb ik wel eens gehoord. Hij geeft ook (s)preekcursussen voor dominees, dus ik neem aan dat hij wel wat zinnigs te vertellen heeft.
Precies.
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Mannendag

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:
Herman schreef:Geen belangstelling voor zulk soort dagen. Verschrikkelijk.
EENS.
Sorry, ik moet je wel hebben mannetje...

Maar wat ik zeggen wil: dit is wel van het kaliber 'stoere mannenpraat met een piepklein hartje'. Al is dat niet geheel persoonlijk op te vatten, ik ken jullie beiden niet persoonlijk.
Ik heb zowel van Herman als Mannetje niet 1 inhoudelijk argument gezien. Mannen die samen over geloofszaken praten. Dat kan op RD en op andere dagen. Zie niet goed het verschrikkelijke. Net als eerder, Jantje en Ad waren tenminste eerlijk over dat de inhoud hun niet aanstaat. Dat kan uiteraard.
Plaats reactie