Voltooid leven

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voltooid leven

Bericht door Mara »

Herman schreef:Wat kan je van een onchristelijke arts verwachten? Je kunt erop wachten dat de seculiere moraal de beroepsethiek negatief gaat beïnvloeden. En dat geldt dan grosso modo voor de hele beroepsgroep.
Daar ben ik het niet mee eens, dat is niet mijn ervaring.
Wandelende schreef:Voor medisch-ethische vraagstukken spreek ik helaas uit ervaring dat er voor ons zeer weinig herkenning bleek te zijn bij seculiere artsen. Wij waren dan ook bijzonder dankbaar dat we op medisch-ethisch gebied ook vragen konden voorleggen aan medici met een christelijke achtergrond. Voor ons een heel duidelijk verschil waar wij zeker mee verder geholpen zijn.
Dat ging overigens niet over een vraagstuk binnen de kaders van dit topic, maar wel om een medisch-ethisch vraagstuk waar seculier gedachtegoed totaal anders is dan onze persoonlijke gedachten die we op de Bijbel willen baseren.
Ook hier hebben wij mee te maken gehad, dat ging over het vraagstuk erfelijkheid, pre-natale onderzoeken, genetische onderzoeken e.d.
Het gevaar bestaat en is reëel dat je te ver meegaat, dus je moet stap voor stap beraden wat nuttig of noodzakelijk is.
En in de verschillende ziekenhuizen heb ik persoonlijk nooit het gevoel gehad dat wij gedwongen werden tot een foute keuze.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie