Piet Puk Bokaal - finaleronde

Welke Refoforummer kies jij als winnaar?

Jongere
12
11%
Eilander
3
3%
DIA
43
38%
Huisman
1
1%
JCRyle
2
2%
GJdeBruijn
2
2%
DDD
42
37%
Zonderling
2
2%
Blanco
7
6%
 
Totaal aantal stemmen: 114

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door Wandelende »

Johann Gottfried Walther schreef:
pierre27 schreef:
Wandelende schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:112 stemmen/stemmers? Is de poll gehackt ofzo? :huhu
Gehackt niet. Gemanipuleerd wel.
Maar wat al door anderen aangegeven is, neem het geheel met een forse korrel zout. Het was een luchtig gebeuren. Ik heb niet het gevoel gehad dat er gemenigheid in omloop was gedurende de verkiezing. De nummers 1 en 2 gingen er leuk mee om. En tja, wanneer bezoekers van het forum die hebben gelezen kregen ze ook gelijk een indruk van het geheel;).
Ik wilde er Langdraad op afsturen :)
Om het uit te zoeken...
Er zitten best verdachte RF nicknames in de Pietje Puk serie.
- Flipse
- Katertje Bles
- Jan Stoppel
(~)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door JCRyle »

Roos2018 schreef:Oh, OK, weer wat geleerd ... Nederlandse folklore van voor mijn tijd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pietje_Puk
Ik kon het mij bijna niet voorstellen dat iemand Pietje niet kent. Maar als ik het goed begrijp ben je pas op latere leeftijd naar Nederland gekomen? Dan is het logischer ;). Maar gelukkig is het niet te laat voor je :livre
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door Zonderling »

Roos2018 schreef:Om eerlijk te zijn, toch geeft de stemming mij niet het ultieme gevoel, ondanks dat ik de winnaars wil feliciteren; we moeten de rest van dit verkiezingspanel ook zeker niet vergeten, omdat zij op z´n minst een dikke pluim verdienen vanwege hun

@Jongere: een zeer evenwichtige bijdrager die goed doordacht zijn posts en goed onderbouwd doet.
Hetzelfde geldt voor @Eilander, die tegelijk ook de moeilijke taak heeft om (een diplomatiek goede) moderator te zijn, en daardoor heel veel werk belangeloos op dit forum verricht. Dus @Eilander, voor jou dan wel geen PPBokaal, maar wat mij betreft wel een PPTaart.
@Huisman, @JCRyle, @GJdeBruijn en @Zonderling zijn ook bepaald geen kleine jongens op dit forum met doorgaans evenwichtige en goede posts die dit forum ten goede sieren.

Aan allen: kunnen we het mogelijk maken om de PPTaart als troostprijs voor bovengenoemden te realiseren?
Ik wil het wel regelen.
De bokaal uitreiking laat ik aan PP over. :slurp
Hier sluit ik mij graag bij aan, althans ten aanzien van wat Roos over de winnaars en anderen excl mijzelf opmerkt. Van prijzen houd ik mij verre, sterker nog: ik was hier een ongewilde kandidaat; ik heb mij nooit als kandidaat opgegeven.

Wat betreft de uitslag van de voorrondes, de tussenronde en de finale: die houdt een opmerkelijk verloop, zeker wanneer je de uitslag van de eerste ronde vergelijkt met de finale.

Nogmaals: mijn eigen kandidatuur was ongewild, en hoewel we enig plezier konden beleven van de grappen die hier gemaakt zijn en de diverse warme reacties over en weer, zou ik toch zeggen: eens en nooit meer!

Om met een gevleugeld woord van onze winnaar te eindigen: 'Maar dit geheel terzijde.'
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door Mara »

Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:Waar ligt Keteldorp eigenlijk, lukt niet te vinden met Google Maps.
Ahh.. jij hebt denk ik nog niet de recentste versie van Google Maps :haha
conclusie: je weet het zelf niet.
Klopt, ik geef het toe.
PietjePuk is voornemens te verhuizen naar Neveldijk Roos. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door Jantje »

@DDD feliciteer ik van harte met de Piet-Puk-Bokaal en ook @DIA met zijn 'eervolle' tweede plaats!
Wat ik zelf jammer vond dat 'conservatief' net iets tekort kwam ten opzichte van 'progressief', maar ja dat komt natuurlijk omdat ik ook een echte conservatieveling ben. ;)
Het was een leuke komkommertijdverdrijving op het forum.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28488
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door DDD »

Welnee. Er waren zes conservatieve genomineerden, een of twee middenfiguren en een wat meer uitgesproken gematigd/links. De conservatieven waren in de meerderheid, tenzij je ook Jongere als links meerekent, dan is het juist weer andersom. Maar ik denk dat Jongere zich liever bevindt in de categorie 'midden'. Ik betwijfel ook of de kerkpolitieke ligging voor iedereen relevant was bij de stemming.

Maar iedereen dank voor de felicitaties. Ik neem maar aan dat DIA nu voorlopig wel op het forum blijft, al doet hij er wijselijk het zwijgen toe.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door Jantje »

Waarom?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Piet Puk Bokaal - finaleronde

Bericht door Piet Puk »

Mara schreef: PietjePuk is voornemens te verhuizen naar Neveldijk Roos. ;)
Soms heb je bijzondere mensen. Die weten te vertellen dat je gaat verhuizen, terwijl je dat zelf nog niet eens weet :haha
Plaats reactie