De tijd waarin wij leven

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Isala schreef:
-DIA- schreef:En nu mag het gezegd worden? Ik herinner me ooit een bannetje te hebben opgelopen met een opmerking over de prediking van dhr. H. Binnendijk. We kenden deze man al lang van de EO, en met name de EO-jongerendagen.
De afgelopen jaren hebben regelmatig artikelen over Henk Binnendijk in het RD gestaan (intervieuws, boekrecentie's)
Daar in uit hij steeds weer zijn zorg over de afdwaling en vervlakking binnen kerkelijk Nederland. (lees maar eens na op Digibron). Hij werkte destijds bij de EO, maar de EO van nu is niet zoals het toen was.
Ook Dirk van Genderen werkte voorheen bij de EO, maar ook hij roept (kerkelijk) Nederland voortdurend op (dmv artikelen en preken) tot een wederkeer tot de Heere.
Deze twee mannen zijn beslist niet meegegaan in de neerwaartse spiraal van de EO.
Dit zijn thema´s waar niemand meer omheen kan. Als ik nu wat 'preken' of 'toespraakjes' van dhr. Binnendijk hoor, mogen de wilde haren wat verdwenen zijn... de inhoudelijke boodschap blijft, daar moeten we helder in zijn, remonstrants. Tot hiertoe heb ik niet wat anders gehoord. Dat was ook het punt waarop ik destijds een ban ontving: Het niet doorzien van het gevaar van het remonstrantse denken.
Geen discussie over het modbeleid. Vragen stellen kan via PB. Bannen en waarschuwingen worden bij afgifte altijd toegelicht.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef: Wat mij opvalt is dat wetenschappers zaken vaak te rooskleurig inschatten. Vaak moet er gezegd worden
dat bepaalde zaken toch sneller gaan dan verwacht, of dat men geen rekening met de invloeden van dit of dat had gehouden.
Ik heb dit al wat jaren bijgehouden en gemerkt dat nieuws waar de mens in feite niet mee overweg kan heel vaak
te licht wordt ingeschat. Hoe vaak is b.v. de klimaatsverandering al bijgeschaafd.
Hoger dan verwacht, sneller dan gedacht, enz.
We zagen het weer bij de aardbeving en tsunami in Indonesië.
De eerste berichten waren immers, weinig slachtoffers.
Maar het moest al snel bijgesteld worden en weer en weer...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef: Wat mij opvalt is dat wetenschappers zaken vaak te rooskleurig inschatten. Vaak moet er gezegd worden
dat bepaalde zaken toch sneller gaan dan verwacht, of dat men geen rekening met de invloeden van dit of dat had gehouden.
Ik heb dit al wat jaren bijgehouden en gemerkt dat nieuws waar de mens in feite niet mee overweg kan heel vaak
te licht wordt ingeschat. Hoe vaak is b.v. de klimaatsverandering al bijgeschaafd.
Hoger dan verwacht, sneller dan gedacht, enz.
We zagen het weer bij de aardbeving en tsunami in Indonesië.
De eerste berichten waren immers, weinig slachtoffers.
Maar het moest al snel bijgesteld worden en weer en weer...
Ik heb geen berichten van weinig slachtoffers gezien. Het was direct duidelijk dat er slachtoffers waren maar voor je weet hoeveel moet je ze eerst gevonden hebben.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef: Wat mij opvalt is dat wetenschappers zaken vaak te rooskleurig inschatten. Vaak moet er gezegd worden
dat bepaalde zaken toch sneller gaan dan verwacht, of dat men geen rekening met de invloeden van dit of dat had gehouden.
Ik heb dit al wat jaren bijgehouden en gemerkt dat nieuws waar de mens in feite niet mee overweg kan heel vaak
te licht wordt ingeschat. Hoe vaak is b.v. de klimaatsverandering al bijgeschaafd.
Hoger dan verwacht, sneller dan gedacht, enz.
We zagen het weer bij de aardbeving en tsunami in Indonesië.
De eerste berichten waren immers, weinig slachtoffers.
Maar het moest al snel bijgesteld worden en weer en weer...
Ik heb geen berichten van weinig slachtoffers gezien. Het was direct duidelijk dat er slachtoffers waren maar voor je weet hoeveel moet je ze eerst gevonden hebben.
De avond na de beving hoorde ik in het nieuws "waarschijnlijk weinig slachtoffers". Dat moest al vrij snel bijgesteld worden, en nog eens en nog eens...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

-
Laatst gewijzigd door -DIA- op 26 sep 2019, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Na het zwart nu ook het roze en blauw in de ban!

Nader verklaard:
Eerst de commotie over zwarte Piet
Ook de genderneutraliteit moet verder doorgevoerd worden.
Een kind mag geen jongen of meisje meer zijn?
Is dat niet een ingrijpen, een sturing, door de staat of een overheid opgelegd?
Zien we wat er in feite gebeurt?
https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ~a5537eb6/
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/vv ... -1.1597191
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Na het zwart nu ook het roze en blauw in de ban!

Nader verklaard:
Eerst de commotie over zwarte Piet
Ook de genderneutraliteit moet verder doorgevoerd worden.
Een kind mag geen jongen of meisje meer zijn?
Is dat niet een ingrijpen, een sturing, door de staat of een overheid opgelegd?
Zien we wat er in feite gebeurt?
https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ~a5537eb6/
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/vv ... -1.1597191
Vrij idioot inderdaad. Het is volkomen ongeloofwaardig dat speelgoedvoorkeuren bij jongens en meisjes volledig cultureel zijn. Zelfs bij Chimpansee (en andere apen) kinderen zie je dat de mannetjes voornamelijk kiezen voor objecten met bewegend onderdelen en de vrouwtjes voor speelgoed met een "gezicht".

Bij mensen zijn er uitzonderingen en een jongetje dat graag met poppen speelt is echt niet minder jongen, zoals een broeder in het ziekenhuis echt wel een mannelijk beroep heeft, maar voorkeuren ontkennen is dom.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door samanthi »

Voorkeur is er, de manier waarop ze er mee spelen evenzo, mijn zoons deden de poppen tussen de snelbinders, dat was bij de meisjes not done.

Ik wordt kots misselijk van dit gedoe, ik vind mensen uitsluiten om wat dan ook verkeerd, mensen altijd als mens accepteren, maar die genderidioterie, hangt me echt de keel uit, nog ff en je moet je verdedigen als je een gewone hetero man of vrouw bent.

:down
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Mannetje »

Als je roze met blauw mengt krijg je een vies kleurtje.
-
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

Dit lijkt me ernstiger dan we misschien denken. Ik zie ook een boze reactie. Ik geloof niet dat boze reacties zozeer gepast zijn. Dat is iets wat ik niet zo ken. Wel de ernst ervan inzien. Immers wordt hier door mensen ingegrepen in de scheppingsorde. Denk niet dat een mens dat ongestraft kan doen.
Ik hoorde gisteren dat er vorige jaar minder moorden hadden plaatsgevonden. Ik neem aan dat men dan euthanasie en abortus buiten beschouwing heeft gelaten. Want in de praktijk is dat toch ook een moedwillig benemen van het leven.
We leven in ongekend ernstige tijden. En het ergste lijkt of niemand zich zorgen maakt. En (ter verduidelijking) niet dat zorgen maken zou helpen, dat bedoel ik niet, maar het ter harte nemen van de ernst van de tijd.
We lezen van de dagen van Noach: en zij bekenden het niet, en bij Lot: Hij was in de ogen van zijn schoonzonen als jokkende. Dezelfde levensopenbaringen zien we om ons heen. Men eet, drinkt, en men is vrolijk. Ik zie een wereld in de stress schieten om die te behouden. Het hier en nu. Denk aan hoe alles vastloopt. De stikstofcrisis, de Brexit, het ene volk dat tegen het andere volk opstaat, de liefde die bij velen verkoelt. De vele valse profeten die er velen verleiden. De opkomst van de Islam, en de radicaliteit van salafisten. De vele aanslagen, de terreur, de wrevel. Ik zie hier de voorzegde tekenen, die we hebben op te merken. Er staat immers: Waakt! En als men dat opmerkt hoor je niet zelden: Maar wat wil je daarmee zeggen? Tja...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door helma »

Ik vind het ook zeer ernstig. We worden langzaam (alhoewel...) maar zeker meegenomen in het denken van anti-goddelijke machten. We moeten er met z'n allen aan geloven. Bijzonder zorgelijk hoe ons denken aangepast moet worden (en wordt!) aan de gedachten en besluiten van de mens die af wil rekenen met God en Zijn inzettingen.

Verder vind ik het absurd dat de overheid hierin zo wil ingrijpen. Gevaarlijk ook.
Straks mogen we niet meer spreken van jongen of meisje bij de geboorte. Dan moeten we het onzijdig laten opgroeien totdat het kind zelf een keus kan maken.

En het gaat ons als christenen niet voorbij. Ik hoor en zie veel postmodern denken, ook onder ons. Het is een infectie die snel om zich heen grijpt.
Samen met het dwangmatige LHTB gedachtegoed zie ik de toekomst (of is het al heden?) zeer donker in.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:Dit lijkt me ernstiger dan we misschien denken. Ik zie ook een boze reactie. Ik geloof niet dat boze reacties zozeer gepast zijn. Dat is iets wat ik niet zo ken. Wel de ernst ervan inzien. Immers wordt hier door mensen ingegrepen in de scheppingsorde. Denk niet dat een mens dat ongestraft kan doen.
Ik hoorde gisteren dat er vorige jaar minder moorden hadden plaatsgevonden. Ik neem aan dat men dan euthanasie en abortus buiten beschouwing heeft gelaten. Want in de praktijk is dat toch ook een moedwillig benemen van het leven.
We leven in ongekend ernstige tijden. En het ergste lijkt of niemand zich zorgen maakt. En (ter verduidelijking) niet dat zorgen maken zou helpen, dat bedoel ik niet, maar het ter harte nemen van de ernst van de tijd.
We lezen van de dagen van Noach: en zij bekenden het niet, en bij Lot: Hij was in de ogen van zijn schoonzonen als jokkende. Dezelfde levensopenbaringen zien we om ons heen. Men eet, drinkt, en men is vrolijk. Ik zie een wereld in de stress schieten om die te behouden. Het hier en nu. Denk aan hoe alles vastloopt. De stikstofcrisis, de Brexit, het ene volk dat tegen het andere volk opstaat, de liefde die bij velen verkoelt. De vele valse profeten die er velen verleiden. De opkomst van de Islam, en de radicaliteit van salafisten. De vele aanslagen, de terreur, de wrevel. Ik zie hier de voorzegde tekenen, die we hebben op te merken. Er staat immers: Waakt! En als men dat opmerkt hoor je niet zelden: Maar wat wil je daarmee zeggen? Tja...
Je neemt te veel nieuws tot je DIA. Sommige van de dingen die je noemt zullen binnen 5 jaar allicht vergeten zijn, inclusief het nieuwtje over speelgoed. En sommige andere dingen zoals "het ene volk dat tegen het andere volk opstaat, de liefde die bij velen verkoelt. De vele valse profeten die er velen verleiden. De opkomst van de Islam" gebeuren al honderden of duizenden jaren.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

gallio schreef:
-DIA- schreef:Dit lijkt me ernstiger dan we misschien denken. Ik zie ook een boze reactie. Ik geloof niet dat boze reacties zozeer gepast zijn. Dat is iets wat ik niet zo ken. Wel de ernst ervan inzien. Immers wordt hier door mensen ingegrepen in de scheppingsorde. Denk niet dat een mens dat ongestraft kan doen.
Ik hoorde gisteren dat er vorige jaar minder moorden hadden plaatsgevonden. Ik neem aan dat men dan euthanasie en abortus buiten beschouwing heeft gelaten. Want in de praktijk is dat toch ook een moedwillig benemen van het leven.
We leven in ongekend ernstige tijden. En het ergste lijkt of niemand zich zorgen maakt. En (ter verduidelijking) niet dat zorgen maken zou helpen, dat bedoel ik niet, maar het ter harte nemen van de ernst van de tijd.
We lezen van de dagen van Noach: en zij bekenden het niet, en bij Lot: Hij was in de ogen van zijn schoonzonen als jokkende. Dezelfde levensopenbaringen zien we om ons heen. Men eet, drinkt, en men is vrolijk. Ik zie een wereld in de stress schieten om die te behouden. Het hier en nu. Denk aan hoe alles vastloopt. De stikstofcrisis, de Brexit, het ene volk dat tegen het andere volk opstaat, de liefde die bij velen verkoelt. De vele valse profeten die er velen verleiden. De opkomst van de Islam, en de radicaliteit van salafisten. De vele aanslagen, de terreur, de wrevel. Ik zie hier de voorzegde tekenen, die we hebben op te merken. Er staat immers: Waakt! En als men dat opmerkt hoor je niet zelden: Maar wat wil je daarmee zeggen? Tja...
Je neemt te veel nieuws tot je DIA. Sommige van de dingen die je noemt zullen binnen 5 jaar allicht vergeten zijn, inclusief het nieuwtje over speelgoed. En sommige andere dingen zoals "het ene volk dat tegen het andere volk opstaat, de liefde die bij velen verkoelt. De vele valse profeten die er velen verleiden. De opkomst van de Islam" gebeuren al honderden of duizenden jaren.
Dat was een al voorspelde reactie. Het was vroeger ook al zo... Tja...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:
gallio schreef:
-DIA- schreef:Dit lijkt me ernstiger dan we misschien denken. Ik zie ook een boze reactie. Ik geloof niet dat boze reacties zozeer gepast zijn. Dat is iets wat ik niet zo ken. Wel de ernst ervan inzien. Immers wordt hier door mensen ingegrepen in de scheppingsorde.....
Je neemt te veel nieuws tot je DIA. Sommige van de dingen die je noemt zullen binnen 5 jaar allicht vergeten zijn, inclusief het nieuwtje over speelgoed. En sommige andere dingen zoals "het ene volk dat tegen het andere volk opstaat, de liefde die bij velen verkoelt. De vele valse profeten die er velen verleiden. De opkomst van de Islam" gebeuren al honderden of duizenden jaren.
Dat was een al voorspelde reactie. Het was vroeger ook al zo... Tja...
Nou, er zijn genoeg andere dingen die mij meer zorgen baren dan roze of blauwe poppenkleertjes. Dingen zoals christenvervolging (zoals in China, Saudi, Soedan enz.), de vermindering van democratische waarden, de staat van het huidige Christendom dat zich allicht beroept op een bepaalde voorganger maar niets laat zien van de essentie van het Christelijke geloof, en ga zo maar door.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door helma »

Gallio, ik voorzie een voortgaande lijn. Het gaat nu over onschuldig speelgoed maar het doel is het denken om te turnen.
Lees je de berichten van Jonathon van Maren?
Het hoort allemaal bij elkaar.
Laatst gewijzigd door helma op 26 sep 2019, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie