De tijd waarin wij leven

Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Voor jou is het geen bijzaak, en voor mij wel.
En rekent u zich wel reformatorisch. Het kan toch niet om op persoonlijke titel zondermeer vast te stellen wat u aanstaat dan wel niet aanstaat. Daaruit vloeit ook een kritisch lezen van de Bijbel voort.
Dat is waar. Wel mag iedere christen zelfstandig beoordelen wat wel en niet naar de Schrift is, en onderscheiden waar het op aankomt. Op die manier bezien, is het bijbels om kritisch te lezen, ook bij het lezen van de Schrift moet je immers conclusies trekken en verbanden zien.

Maar het voornaamste is, dat je iets eerst niet en nu wel onderbouwde, en dat ik daar iets van heb geleerd. Daar zit ik voor op het forum, dus wat mij betreft, is het gesprek geslaagd.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Ora et labora »

-DIA- schreef:
Ora et labora schreef:De mens word steeds meer geïsoleerd in deze samenleving.
Op allerlei vlak. Je zou er een boek over kunnen schrijven.
Financieel word je uitgekleed. Uh ja er is nog wel ergens een huis te krijgen bijv. Maar dan wel een tussenwoning voor 400.000 euro.
Waar gaan we naar toe?
Eenzaamheid is zo veel in deze tijden.
Ik hoorde dat de wet tegen ''Godslastering'' al lang uit het wetboek is.
Men knaagt aan de Godsdienstvrijheid.
Als men niet gevaccineerd is. Dan stelt men voor dat als men naar het ziekenhuis moet
Ze zelf de ziekenhuiskosten moeten betalen.
Als je de radio aandoet voor het nieuws dan gaat het ....bijna alleen over LHBTI
Als u weet hoeveel er gespot word op een radioprogramma door journalisten enz.
Vroeger was dat echt wel beperkter.
Sterker, vroeger minder? In de jaren 60 en misschien de jaren 70 ook nog wel, was de term LHBTI+? niet eens bekend.
In de 18e eeuw hoorde men voor het eerst dat er buiten Italië, en het wulpse mediterrane gebied, voor het eerst bekend werd dat er in het protestantse midden- en noord-Europa de zonde van homoseksuele praktijk werd bedreven. Er werden bid- en boetedagen uitgeroepen, want men vreesde, dat dit kwaad een oordeel zou zijn over de landen van de Reformatie.
De bekende predikers Coenraad Mel heeft verschillende boetpredicaties gehouden en zijn in druk verschenen.
Zie hier:
https://theologienet.nl/bestanden/Mel-S ... straft.pdf
Ja het was nog te soft uitgedrukt. Vroeger was er echt wel een nettere oppassende moraal.
Dat is gewoon zo. Er was nog ontzag en taboes werden echt gemeden.
De multi media heeft veel open en bloot gegeven aan verkeerde zaken.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Zeeuw »

Ora et labora schreef:
Ja het was nog te soft uitgedrukt. Vroeger was er echt wel een nettere oppassende moraal.
Dat is gewoon zo. Er was nog ontzag en taboes werden echt gemeden.
De multi media heeft veel open en bloot gegeven aan verkeerde zaken.
Wat vind je vroeger? Ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn van 'vroeger', waar dat absoluut niet het geval was.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door deschpin »

https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... e_linkedin

Treffende analyse over de tijd waarin we leven.
Tegelijk bevreemdt/verontrust het me dat volksvertegenwoordigers dus een totaal verwrongen beeld hebben van groepen in de samenleving die wat verder van hun eigen kring af staan.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

deschpin schreef:https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... e_linkedin

Treffende analyse over de tijd waarin we leven.
Tegelijk bevreemdt/verontrust het me dat volksvertegenwoordigers dus een totaal verwrongen beeld hebben van groepen in de samenleving die wat verder van hun eigen kring af staan.
Hij zegt nog geen christen te zijn... Toch vind ik het wel opvallend dat hij veel dingen zegt die onze predikant (en ik ook, mag dat ook erbij zeggen?) waarnemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Ora et labora »

Zeeuw schreef:
Ora et labora schreef:
Ja het was nog te soft uitgedrukt. Vroeger was er echt wel een nettere oppassende moraal.
Dat is gewoon zo. Er was nog ontzag en taboes werden echt gemeden.
De multi media heeft veel open en bloot gegeven aan verkeerde zaken.
Wat vind je vroeger? Ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn van 'vroeger', waar dat absoluut niet het geval was.
Nou het is bekend dat in veel huisgezinnen er nog moraal en respect was.
Als ik even denk aan tijden waar er armoede was. Dan haalde je het uit je hoofd om als kinderen ongehoorzaam te zijn.
Omdat er nog respect was bijv voor de ouders leraren de politie enz. Er was nog een goede sociale controle.
Ik weet vanuit mijn vaders tijd dat de juffrouw van de basisschool op haar fiets in de avond een ronde deed.
Om te kijken of de kinderen wel op tijd op bed lagen. En er zijn nog veel meer voorbeelden.
Maar dan nog zijn er ook andere gevallen waar er geen goede moraal was inderdaad.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Zeeuw »

Ora et labora schreef:
Zeeuw schreef:
Ora et labora schreef:
Ja het was nog te soft uitgedrukt. Vroeger was er echt wel een nettere oppassende moraal.
Dat is gewoon zo. Er was nog ontzag en taboes werden echt gemeden.
De multi media heeft veel open en bloot gegeven aan verkeerde zaken.
Wat vind je vroeger? Ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn van 'vroeger', waar dat absoluut niet het geval was.
Nou het is bekend dat in veel huisgezinnen er nog moraal en respect was.
Als ik even denk aan tijden waar er armoede was. Dan haalde je het uit je hoofd om als kinderen ongehoorzaam te zijn.
Omdat er nog respect was bijv voor de ouders leraren de politie enz. Er was nog een goede sociale controle.
Ik weet vanuit mijn vaders tijd dat de juffrouw van de basisschool op haar fiets in de avond een ronde deed.
Om te kijken of de kinderen wel op tijd op bed lagen. En er zijn nog veel meer voorbeelden.
Maar dan nog zijn er ook andere gevallen waar er geen goede moraal was inderdaad.
Ik denk dat, als je nog veel verder teruggaat, het nog veel treuriger gesteld was.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Marco »

Ora et labora schreef:
Zeeuw schreef:
Ora et labora schreef:
Ja het was nog te soft uitgedrukt. Vroeger was er echt wel een nettere oppassende moraal.
Dat is gewoon zo. Er was nog ontzag en taboes werden echt gemeden.
De multi media heeft veel open en bloot gegeven aan verkeerde zaken.
Wat vind je vroeger? Ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn van 'vroeger', waar dat absoluut niet het geval was.
Nou het is bekend dat in veel huisgezinnen er nog moraal en respect was.
Als ik even denk aan tijden waar er armoede was. Dan haalde je het uit je hoofd om als kinderen ongehoorzaam te zijn.
Omdat er nog respect was bijv voor de ouders leraren de politie enz. Er was nog een goede sociale controle.
Ik weet vanuit mijn vaders tijd dat de juffrouw van de basisschool op haar fiets in de avond een ronde deed.
Om te kijken of de kinderen wel op tijd op bed lagen.
En er zijn nog veel meer voorbeelden.
Maar dan nog zijn er ook andere gevallen waar er geen goede moraal was inderdaad.
Ik ben blij dat dat niet meer zo is. Het getuigt in ieder geval niet van respect voor de ouders (vanuit de juf gezien). En als het nodig was, getuigt dat niet van algemeen goed ouderschap. Eerder een aanwijzing dat er nogal wat kinderen verwaarloosd werden.

Ik denk ook even aan de ellende die alcohol en gokken in vroeger tijden brachten. Het was geen uitzondering dat op vrijdagavond het loonzakje in de kroeg werd opgemaakt. Oftewel: moraal en respect - of het ontbreken daarvan - zijn van alle tijden.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Charles »

Van twitteraccount van disclose.tv

Putin compares the battle for equal rights in Western countries to Bolshevik dogmatism on the brink of absurdity and pleads for "rational conservatism" at the Valdai Forum. Putin called it monstrous when children in the West are taught that a boy can become a girl.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:Van twitteraccount van disclose.tv

Putin compares the battle for equal rights in Western countries to Bolshevik dogmatism on the brink of absurdity and pleads for "rational conservatism" at the Valdai Forum. Putin called it monstrous when children in the West are taught that a boy can become a girl.
Hij zou het misschien kunnen aangrijpen om invloed in het Westen te verkrijgen al dan niet door schoonschijnende of vleiende redenen. Want vanzelf, hier heeft hij gelijk. Maar dat is op één punt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Charles »

Wat een ongekende machten en krachten moeten er toch achter zitten.

Twitter schorst politicus die transgender admiraal man noemt
https://nos.nl/artikel/2403040-twitter- ... -man-noemt
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Wat een ongekende machten en krachten moeten er toch achter zitten.
Daar zitten zeker ongekende machten en krachten achter.

Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
Efeze 6
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door DDD »

Welnee. Dat is gewoon modieus en politiek correct gedrag. Of gewoon fatsoen, want iemand op zo'n punt kwetsen, is net zo goed onbeschaamd en respectloos.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Bonny »

Charles schreef:Wat een ongekende machten en krachten moeten er toch achter zitten.

Twitter schorst politicus die transgender admiraal man noemt
https://nos.nl/artikel/2403040-twitter- ... -man-noemt
De politicus heeft de gebruikersvoorwaarden van Twitter geschonden. In RF-taal: hij heeft een bannetje gekregen.
The Groom's still waiting at the altar
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: De tijd waarin wij leven

Bericht door Charles »

DDD schreef:Welnee. Dat is gewoon modieus en politiek correct gedrag. Of gewoon fatsoen, want iemand op zo'n punt kwetsen, is net zo goed onbeschaamd en respectloos.
Ik denk (of eigenlijk weet ik het wel zeker) dat forumlid Philpot gelijk heeft. Het enige wat hij twitterde is: "Een man wordt onze eerste vrouwelijke viersterrenofficier".
Plaats reactie