Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door -DIA- »

Het overkwam me niet geheel, ik heb het ook niet zeker geweten, maar er wel voor gevreesd, ziende de algemene toestand waarin deze wereld thans verkeerd. Nu lijkt het de wetenschap te zijn overvallen, althans men had het niet zo snel voorzien. Laten we onze ogen open houden en letten op de algemene toestand waarin het geheel van de kerk en de wereld verkeert.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/kn ... -1.1585907
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Herman »

En wat vinden de individuele formuleden van het IPCC rapport?

Hier in te zien: https://www.ipcc.ch/sr15/download/#full
Laatst gewijzigd door Herman op 11 aug 2021, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Mona Lisa »

Herman schreef:En wat vinden de individuele formuleden van het ICPP rapport?

Hier in te zien: https://www.ipcc.ch/sr15/download/#full
Het ICPP is een club van politieke activisten. Het gaat daar om het propageren van een wensbeeld, niet om de werkelijkheid. Niet serieus nemen dus. De werkelijkheid is dat de zeespiegel voor de Nederlandse kust in de afgelopen 128 jaar met 14,1 cm per eeuw is gestegen. Die stijging is lineair, er is geen sprake van versnelde zeespiegelstijging. Niks aan de hand.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Herman »

Een rapport van 610 pagina's becommentariëren met 'de zeespiegel stijgt als 128 jaar', lijkt me iets te gemakkelijk.
HersteldHervormd
Berichten: 6093
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door HersteldHervormd »

Wat ik niet begrijp is dat de meeste mensen geloven dat de aarde miljarden jaren bestaat, en ze willen nu op binnen een paar tientallen jaren even de problemen oplossen/minimaliseren.

Sinds de industriële revolutie is dit probleem steeds erger en erger geworden. Ik vind het wel erg dat de natuur zo verwaarloost word, hele bossen worden gekapt enzovoort.

Is global cooling geen goed idee om de temperaturen te laten dalen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Mona Lisa »

Herman schreef:Een rapport van 610 pagina's becommentariëren met 'de zeespiegel stijgt als 128 jaar', lijkt me iets te gemakkelijk.
Zeespiegelstijging zou de uiteindelijke consequentie moeten zijn van die doemscenario's. De stijging waar het klimaat-hysterische ICPP mee rekent is er afgelopen eeuwen niet geweest. En die komt er komende eeuw ook niet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef:Wat ik niet begrijp is dat de meeste mensen geloven dat de aarde miljarden jaren bestaat, en ze willen nu op binnen een paar tientallen jaren even de problemen oplossen/minimaliseren.

Sinds de industriële revolutie is dit probleem steeds erger en erger geworden. Ik vind het wel erg dat de natuur zo verwaarloost word, hele bossen worden gekapt enzovoort.

Is global cooling geen goed idee om de temperaturen te laten dalen?
Daar is justdiggit.org mee bezig inderdaad.
We krijgen nu allerlei scenario's voorgeschoteld, als we dit niet doen, gebeurt over 100 jaar dat.
Maar het zal niet genoeg zijn, vrees ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Herman »

Het herbebossen is zeker een goed alternatief, maar daar mag dan wel wat meer vaart achter zitten. Ze hebben dus 60.000 ha weer herbebost, maar volgens mij is er in Griekenland in één week 90.000 ha afgefikt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door parsifal »

Pas een interessante podcast geluisterd over Doggerland, waar waarschijnlijk ook wel mensen woonden. In die tijd waren mensen echter waarschijnlijk wat meer nomadisch en was het allemaal wat minder dicht bevolkt. Als het water steeg dan kon je het hoger op zoeken. Nu is het toch een ander verhaal.

Wie weet dat men ooit door nieuwe mega projecten Doggerland weer drooglegt of een giganitische dam weet te bouwen tussen Schotland en Noorwegen (een soort afsluitdijk+) en tussen Calais en Dover.
Daar hebben ze in Bangladesh of in Jakarta weinig aan en er zijn nog wel meer plaatsen in de wereld waar de gevolgen van smeltende polen heel hard zullen aankomen.
Laten we hopen en bidden dat de geschiedenis voor die tijd al stopt en ondertussen naar het best van ons vermogen werken alsof de mensheid nog een paar eeuwen door moet en uitgaan van de meer pessimistische onder alle redelijke scenarios.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door merel »

parsifal schreef:Pas een interessante podcast geluisterd over Doggerland, waar waarschijnlijk ook wel mensen woonden. In die tijd waren mensen echter waarschijnlijk wat meer nomadisch en was het allemaal wat minder dicht bevolkt. Als het water steeg dan kon je het hoger op zoeken. Nu is het toch een ander verhaal.

Wie weet dat men ooit door nieuwe mega projecten Doggerland weer drooglegt of een giganitische dam weet te bouwen tussen Schotland en Noorwegen (een soort afsluitdijk+) en tussen Calais en Dover.
Daar hebben ze in Bangladesh of in Jakarta weinig aan en er zijn nog wel meer plaatsen in de wereld waar de gevolgen van smeltende polen heel hard zullen aankomen.
Laten we hopen en bidden dat de geschiedenis voor die tijd al stopt en ondertussen naar het best van ons vermogen werken alsof de mensheid nog een paar eeuwen door moet en uitgaan van de meer pessimistische onder alle redelijke scenarios.
Wat een mooie laatste zin. Daarmee vat je het wel samen.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Ambtenaar »

Mona Lisa schreef:Het ICPP is een club van politieke activisten. Het gaat daar om het propageren van een wensbeeld, niet om de werkelijkheid. Niet serieus nemen dus. De werkelijkheid is dat de zeespiegel voor de Nederlandse kust in de afgelopen 128 jaar met 14,1 cm per eeuw is gestegen. Die stijging is lineair, er is geen sprake van versnelde zeespiegelstijging. Niks aan de hand.
Toch wel fijn dat er op refoforum iemand is die over inzichten beschikt waarover de top van de klimaatwetenschap niet beschikt.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Mona Lisa »

Ambtenaar schreef:
Mona Lisa schreef:Het ICPP is een club van politieke activisten. Het gaat daar om het propageren van een wensbeeld, niet om de werkelijkheid. Niet serieus nemen dus. De werkelijkheid is dat de zeespiegel voor de Nederlandse kust in de afgelopen 128 jaar met 14,1 cm per eeuw is gestegen. Die stijging is lineair, er is geen sprake van versnelde zeespiegelstijging. Niks aan de hand.
Toch wel fijn dat er op refoforum iemand is die over inzichten beschikt waarover de top van de klimaatwetenschap niet beschikt.
Ik heb het niet zelf bedacht, info is te vinden bij Deltares.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Ambtenaar »

Mona Lisa schreef:Ik heb het niet zelf bedacht, info is te vinden bij Deltares.
Het ging mij niet om de metingen die verricht zijn, het gaat me om jouw laatste zinnetje: niks aan de hand.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Mona Lisa »

Ambtenaar schreef:
Mona Lisa schreef:Ik heb het niet zelf bedacht, info is te vinden bij Deltares.
Het ging mij niet om de metingen die verricht zijn, het gaat me om jouw laatste zinnetje: niks aan de hand.
Dat is voor iedereen helder die dat onderzoek bekijkt.
Deltares schreef:geen sprake van een versnelde zeespiegelstijging langs de Nederlandse kust
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Ambtenaar »

Mona Lisa schreef:Dat is voor iedereen helder die dat onderzoek bekijkt.
Deltares schreef:geen sprake van een versnelde zeespiegelstijging langs de Nederlandse kust
Dat gaat over het verleden. De geschetste scenario's gaan over de toekomst. En dan gaat het bovendien niet enkel om zeespiegelstijging hier ter lande.

Het gaat o.a. ook om de impact op ecosystemen en biodiversiteit, gezondheid, voedselzekerheid, drinkwatervoorziening, veiligheid en economie.
Plaats reactie