Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:Overigens zie ik dat het KNMI-weerstation Arcen de extreme waarde
van 38,1° C heeft gemeten!
Vergeet ook het Zeeuwse niet hé? ;) In Westdorpe was het even warm...
Overigens werd het gisteren in Arcen nog een tiende graad warmer.
Ik zie het ja. Ook is op de kaart van Buienradar goed te zien dat Twente er op het heetste van de dag heeft uit gelegen. De maximum temperatuur daar klopt niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:
-DIA- schreef:Overigens zie ik dat het KNMI-weerstation Arcen de extreme waarde
van 38,1° C heeft gemeten!
Vergeet ook het Zeeuwse niet hé? ;) In Westdorpe was het even warm...
Overigens werd het gisteren in Arcen nog een tiende graad warmer.
Ik zie het ja. Ook is op de kaart van Buienradar goed te zien dat Twente er op het heetste van de dag heeft uit gelegen. De maximum temperatuur daar klopt niet.
Nee, dat is vreemd dat het net kapot ging. Misschien was anders het record alsnog wel gebroken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2875
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door FlyingEagle »

Hier was het goed te zien, ben wel even de bebouwde kom uitgefietst. Ook een paar leuke foto’s gemaakt, en dat met een smartphone. Ik vond hem wel minder rood dan ik dacht
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Nasrani »

Dodo schreef:Helaas de bloedmaan nauwelijks kunnen zien, te bewolkt. En de verduistering is ook al voorbij.
Wij helaas ook niet.

Overigens regent het hier al sinds gisteravond lekker door. Geen plensbuien gelukkig. Heerlijk.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door liz boer »

Nasrani schreef:
Dodo schreef:Helaas de bloedmaan nauwelijks kunnen zien, te bewolkt. En de verduistering is ook al voorbij.
Wij helaas ook niet.

Overigens regent het hier al sinds gisteravond lekker door. Geen plensbuien gelukkig. Heerlijk.
Hier heel even tussen de wolken door. Heb 1 foto kunnen maken toen schoof er weer een wolk voor.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Dodo »

We hebben aan de overkant waar je tussen de bomen door de maan kon zien een poos staan turen, samen met wat buren. Was heel gezellig. Een paar kinderen, een nieuwe buurvrouw die meteen kennis kon maken, dat was een gezellig momentje. Maar niet veel maan, hooguit een rose schim in de verte.
Later ben ik met zoon nog een keer teruggeweest en toen hebben we een deel van de verduistering kunnen zien. Prachtig!
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Boertje »

[knip] Let op je taalgebruik.Het blijkt helemaal niet te gaan om het behalen van doelstellingen, maar wie en welk bedrijf strijkt het meeste geld op. Komen ze vanuit de wetenschappelijke wereld met oplossingen die veel goedkoper zijn, wordt er niet eens naar geluisterd. Het draait alleen om de verdeling van de poet. Zo langzamerhand hoor ik steeds meer geluiden dat er ook hele andere belangen mee gemoeid zijn. En regerend Nederland speelt weer gekke Henkie van onze belastingcenten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5450226 ... pgestreken
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Mara »

Vanmiddag reed ik vanuit Den Haag via de Westlandroute en zag daar houten vangrails, houten bushokjes en verkeersborden op houten palen. De lantaarnpalen waren voorzien van zonnepanelen.
Aan het einde kun je op een display zien hoeveel CO2 er dan bespaard is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:[knip] Let op je taalgebruik.Het blijkt helemaal niet te gaan om het behalen van doelstellingen, maar wie en welk bedrijf strijkt het meeste geld op. Komen ze vanuit de wetenschappelijke wereld met oplossingen die veel goedkoper zijn, wordt er niet eens naar geluisterd. Het draait alleen om de verdeling van de poet. Zo langzamerhand hoor ik steeds meer geluiden dat er ook hele andere belangen mee gemoeid zijn. En regerend Nederland speelt weer gekke Henkie van onze belastingcenten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5450226 ... pgestreken
Dat is de mens van nature. De mens is in zijn val een liefhebber van zichzelf geworden, en daarmee tegelijk een hater van God en zijn naaste. Dat blijkt dagelijks als we de krant naast de Bijbel lezen.
De mens zoekt zichzelf te verrijken ten koste van zijn medemens. Als er nog wat natuurlijke liefde voor de naaste mag zijn is dat door de algemene wederhoudende genade van God.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Mara »

Gisteren hoorde ik in een programma dat veel mensen geld besparen door vanaf Düsseldorf te vliegen.
Dat is niet nieuw, maar je komt nu in een vliegtuig terug naar Amsterdam, stapt daar over en vliegt dan naar je bestemming.
Iemand bespaarde daarmee 250 euro op 1 ticket, ik meen naar New York.
Maar hoe krom is dit?
Je gaat met een auto (meestal) eerst naar Düsseldorf en vliegt terug, dat is al tweemaal vervuiling.
Ik vind dit ongelooflijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door -DIA- »

Ik zie hierboven staan rood... of.. nog meer?

Het viel me op dat de hete delen van Nederland in ROOD worden aangegeven op geologische kaarten
Grote delen van Nederland kleurden rood.
Maar gisteren zag ik meer dan rood! De gebieden boven de 38 graden kleurden PAARS.
Dat is inderdaad een kleur die het KNMI op de geologische kaarten, zover ik weet nog niet had gebruikt.

Dit is wel een beetje off-topic, maar het viel me wel op!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:Ik zie hierboven staan rood... of.. nog meer?

Het viel me op dat de hete delen van Nederland in ROOD worden aangegeven op geologische kaarten
Grote delen van Nederland kleurden rood.
Maar gisteren zag ik meer dan rood! De gebieden boven de 38 graden kleurden PAARS.
Dat is inderdaad een kleur die het KNMI op de geologische kaarten, zover ik weet nog niet had gebruikt.

Dit is wel een beetje off-topic, maar het viel me wel op!
Interessant. Waar zag je dat weerkaartje? Heb je een link?
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
-DIA- schreef:Ik zie hierboven staan rood... of.. nog meer?

Het viel me op dat de hete delen van Nederland in ROOD worden aangegeven op geologische kaarten
Grote delen van Nederland kleurden rood.
Maar gisteren zag ik meer dan rood! De gebieden boven de 38 graden kleurden PAARS.
Dat is inderdaad een kleur die het KNMI op de geologische kaarten, zover ik weet nog niet had gebruikt.

Dit is wel een beetje off-topic, maar het viel me wel op!
Interessant. Waar zag je dat weerkaartje? Heb je een link?
Je zag ze gisteren op verschillende plaatsen op internet. De officiële geologische kaart heeft deze kleuren niet.
Hier worden de kleuren aangepast om de verschillen over het land te zien.
Hier kan een winterse kaart zodoende niet veel anders kleiren dan een zomerse kaart,
Ga je echter op de daadwerkelijke hoogte van de temperatuur af, (zoals genoemde kaarten) dan kreeg je
paarse gebieden in zuidoost Nederland

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimat ... verzichten
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door Arja »

Artikel van vandaag over de opwarming van de aarde: De hitte (extreme) is dus echt onderdeel van de snel opwarmende wereld.

https://www.theguardian.com/science/201 ... t_b-gdneco
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het klimaat: Code rood.. of.. nog meer?

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:Artikel van vandaag over de opwarming van de aarde: De hitte (extreme) is dus echt onderdeel van de snel opwarmende wereld.

https://www.theguardian.com/science/201 ... t_b-gdneco
'Geen twijfel over' over wetenschappelijke consensus over de opwarming van de aarde, zeggen experts
Uit uitgebreide historische gegevens blijkt dat recente extreme opwarming de afgelopen 2.000 jaar ongekend is

Ik heb het voor het gemak even in Google vertalen geplakt. Als er soms wat fout is vertaalt grijp ik wel in, zoveel weet ik ook nog wel. Dan moet je een vertaalmachine rectificeren.
Het lijken aangrijpende feiten. In feite hebben wij de wetenschap niet nodig om dit alles te constateren. Wie op de hoogte is met het nieuws, de actualiteit, en daarbij de gang van zaken in de wereld omtrent het milieu en daarnaast de Bijbelse gegevens legt kunnen we zonder wetenschappelijk onderzoek al veel weten. Al zullen we nooit kunnen voorspellen hoe het gaat verlopen. Wel is door velen verwoord dat het in het laatste der dagen een hel op de aarde zal zijn. Velen zullen de dood zoeken. Tenslotte als alles onontkoombaar is zal het gebed tot de bergen en heuvelen klinken: Valt op ons en bedekt ons.... Nu wordt de Kerk nog niet vervolgd en gedood, men duldt ons nog, zei het wellicht tandenknarsend. Bovendien weten velen nog niet waar zich de ware kerk bevindt. Men veegt nog alles wat zich christelijk noemt op een hoop, samen met moslims. Christenen zullen van moslims geen goed te wachten hebben. Let op de Islamitische scholen. Als men deze wil aanpakken, hoe zal dat dan gaan met de vrijheid in de reformatorische scholen? En als zogenaamde haatimams worden aangepakt, zal men dan milder zijn voor een dominee die de zonden bij name noemt? Want in de praktijk moet nu een dominee al opletten wat hij zegt. Een dominee kan zo een proces aan zijn broek krijgen bij het benoemen van b.v. de sodomitische zonden. De Kerk zal (naar de Schriften) uit de grote verdrukking komen. Dat is nu nog niet zozeer te zien. Toch zal de antichrist tenslotte aanvallen op het overblijfsel.

Ik was wat uitgebreid hierover, het past wellicht niet allemaal in dit topic. Toch samengevat: De mens werkt mee aan zijn eigen ondergang, en de aarde wordt door de mens uitgebuit, daarvan zien we de weerslag in de klimaatsverandering, onder andere. Ik geloof zeker wel dat we dit alles mogen opmerken als een vingerwijzing van God. Maar als we dan weer de Bijbelse gegevens erbij nemen, dat het zal zijn als in de dagen van Noach en Lot.... En zij bekenden het niet. Totdat...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie