College Style failliet (uit: Wist je dat)

karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door karel de grote »

Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog? ;)
Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.
Luctor et emergo
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door huisman »

karel de grote schreef:
Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog? ;)
Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.
Dit is ironisch bedoeld neem ik aan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Wandelende »

karel de grote schreef:
Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog? ;)
Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.
Wil je die laatste zin bewijzen?
(~)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door kasparov »

eilander schreef:Oké, dank je. Blijkbaar ben ik niet zo duidelijk geweest, daarom nog een poging: als College Style failliet gaat, zou daaruit kunnen blijken dat de prijzen toch niet zo hoog waren. 'Zou', zeg ik, want het faillissement kan ook andere oorzaken hebben dan lage marges.

En natuurlijk begrijp ik wel dat je de prijzen ook hoog mag vinden in vergelijking tot andere winkels. Maar in dat geval kun je het niet als verwijt richting eigenaar van een refomodewinkel roepen.
Er zijn meerdere kwesties van belang.
1. Goede verhouding tussen directe kosten (inkoop) en indirecte kosten (huur, vaste personeel, inrichting e.d.). Indirecte kosten zijn niet of nauwelijks variabel met meer of minder verkoop. De inrichting van de winkels was verre van sober. En schrik niet: inkoopprijzen zijn heel erg laag; de marges zijn heel hoog. Het licht niet aan de inkoopprijzen.
2. Bij stijgende prijzen ga je minder verkopen. De optimale prijs geeft de hoogste omzet (aantal x prijs = maximaal). Je gaat niet meer verdienen als je de prijzen hoger maakt. Je jaagt (op een moment) je meest loyale klant de winkel uit.
3. De klant moet verleid worden. Lok de klant. Bind de klant. Laat de klant zich gelukkig voelen. Wie eigenlijk je klant? Leeftijden? Wat bied je wachtende mannen? Ben je bij de tijd met je waren?
4. Monitoren van je winkels, ingrijpen, bijsturen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door refo »

Er gaan de komende jaren nog veel meer bekende ketens verdwijnen. Daar zullen ook refobedrijven onder zijn.
Als je wilt weten hoe je moet ondernemen AD 2017 moet je eens bij Primark, Action, Big bazar gaan kijken. En bij Halfords, V&D hoe het niet moet.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Jeremiah »

karel de grote schreef:
Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog? ;)
Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.
Het lijkt me niet gepast om hier grappen over te maken. Vroeger waren er mensen die tot bekering kwamen, die echt ineens in het zwart gingen..
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door karel de grote »

;)
Luctor et emergo
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door karel de grote »

Hou eens op met jeremieën!
Luctor et emergo
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door kasparov »

refo schreef:Er gaan de komende jaren nog veel meer bekende ketens verdwijnen. Daar zullen ook refobedrijven onder zijn.
Als je wilt weten hoe je moet ondernemen AD 2017 moet je eens bij Primark, Action, Big bazar gaan kijken. En bij Halfords, V&D hoe het niet moet.
Mee eens. Voortbestaan is geen automatisme. Dat vraagt om voortdurend alert zijn, aanpassen, meebewegen enz. Ook de huidige succes zijn niet blijvend (in deze vorm).
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door huisman »

refo schreef:Er gaan de komende jaren nog veel meer bekende ketens verdwijnen. Daar zullen ook refobedrijven onder zijn.
Als je wilt weten hoe je moet ondernemen AD 2017 moet je eens bij Primark, Action, Big bazar gaan kijken. En bij Halfords, V&D hoe het niet moet.
....en Ryanair

Maar idd er zullen nog meer ketens omvallen. Van de kledingketens zijn in en na de crisis zeer veel omgevallen.
Dan heeft College Style het nog lang volgehouden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door pierre27 »

karel de grote schreef:
Mara schreef: Lydia was purperverkoopster, weet je nog? ;)
Reken erop dat dat Lydia was in haar eertijds. Daarna heeft ze geen purperstofje meer kunnen verkopen, hoor. Alleen nog zwarte, stemmige kledij.
Ja donkerzwart he Karel de Grootste.... :?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Luther »

helma schreef:Maar ik begrijp toch wel een beetje de pijn van gebrek aan loyaliteit.
Wij proberen onze inkopen zoveel mogelijk bij winkels te doen waarvan we weten dat de eigenaar kerkelijk is.
En zolang de loyaliteit twee kanten op werkt, is dat ook geen probleem.
Wij mijden 'eigen winkels' die hogere prijzen rekenen dan vergelijkbare 'wereldse' zaken. Het valt me helaas op dat een deel van de eigenaren van refowinkels een behoorlijke mate van zelfgenoegzaamheid (kijk ons eens refozaak zijn) hebben en zeer gericht zijn op materialisme, luxe, etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Luther schreef:
helma schreef:Maar ik begrijp toch wel een beetje de pijn van gebrek aan loyaliteit.
Wij proberen onze inkopen zoveel mogelijk bij winkels te doen waarvan we weten dat de eigenaar kerkelijk is.
En zolang de loyaliteit twee kanten op werkt, is dat ook geen probleem.
Wij mijden 'eigen winkels' die hogere prijzen rekenen dan vergelijkbare 'wereldse' zaken. Het valt me helaas op dat een deel van de eigenaren van refowinkels een behoorlijke mate van zelfgenoegzaamheid (kijk ons eens refozaak zijn) hebben en zeer gericht zijn op materialisme, luxe, etc.
Juist. ProLife bijvoorbeeld, als aanvulling op jouw post.
(~)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef: Kijk nu loopt hijer goed bij voorweinig centen. Dat is altijd het leukste.
Het is echt een heel duur merk, dat ik eigenlijk altijd voorbij loop. Ook tijdens de uitverkoop. ;)
Hij had zelf al op internet gezocht, maar vond de jassen (nog) veel te duur.
Ik vind dat black friday eigenlijk grote onzin, als je ziet wat het in Amerika voor hysterische taferelen opwekt, dus het is gewoon naäperij van de middenstand. De consumentenbond waarschuwde al om goed op te letten, want ze verhogen vaak eerst de prijs, om het dan te halveren of zo.
Als ik niks nodig heb, ga ik ook niet winkelen.
Maar die jas was echt hard nodig.
En hij doet er altijd lang mee, hij houdt van klassieke modellen. :)
Mijn man heeft ook weleens zo'n dure jas voor €50.00 op de kop getikt, oke hij was niet nieuw maar dat was niet te zien, heel veel plezier van gehad en extra leuk.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door kasparov »

Het heeft mij wel verbaasd dat College Style bijv. in Breda een winkel opende. Daar woont relatief weinig refo-doelgroep. En de binnenstad van Breda zal vast niet goedkoop zijn.
Plaats reactie