College Style failliet (uit: Wist je dat)

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef:
Ik ben laatst met mijn zusje naar een bekende refokledingwinkel geweest, ze moest een outfitje uitzoeken als bruidsmoeder. Ik ben heus wel wat gewend, maar trok even wit weg toen ze uiteindelijk afrekende. Ink.l hoed dus. :oO
Dat zal bij een ieder verschillen. Sommigen zullen helemaal niet verblikken of verblozen.
Nee dat zal wel. Als ik hoor dat hoeden van 250 of 300 euro gewoon verkocht worden als zondagse bedekking, verblik ik toch wel even.
In de refogezindte zit echt wel geld, dat uitgegeven wordt! Maar kennelijk niet bij C.S.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
Mara schreef:
Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Nee, hoezo?
Als de refozaken eerlijke prijzen hadden berekend, waren de mensen echt wel blijven komen.
@Samanthi @Orchidee @Mara wat zijn wij weer meelevend. Voor zo’n familiebedrijf is dit toch een drama?

Een beetje meer mee lijden met onze naaste mag best.

Keihard die RF dames.
Hè? ik zeg toch dat ik het erg vind voor het personeel??? ik hoef die kleding toch niet mooi te vinden???
Bij dat personeel trek ik uiteraard de baas bij. Dat hoef ik er toch niet bij te vermelden?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Moderamen »

Zolang je de economie de schuld niet kan geven (en dat kan niet op het moment, met de economie gaat het best goed) is een faillissement doorgaans gewoon het gevolg van slecht ondernemerschap. Dat de eigenaar het dan steekt op loyaliteit van de achterban vind ik erg zwak.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Als ondernemer vind je het ook erg als mensen van je eigen gemeente je winkel voorbijgaan. Mensen die geen eigen zaak hebben denken daar niet zo bij na. Mijn schoonouders hadden een eigen bedrijf en ik heb die pijn zo vaak gehoord.
En het was lang niet altijd omdat de prijs dan lager was bij een ander.
Ik had daar zelf ook nooit bij stilgestaan.
Later namen wij de zaak over en toen merkte ik dat dat inderdaad pijn deed. Zeker als je een groeiend gezin hebt en het bikkelen was om rond te komen.
Inmiddels hebben we al 20 jaar geen eigen zaak meer en nu loop ik ook wel eigen mensen voorbij. Speksnijder in Veenendaal verdient aan mij ook bitter weinig. Je kan elke euro maar 1 keer uitgeven...
En zo zal het bij de meesten wel werken.


Maar ik begrijp toch wel een beetje de pijn van gebrek aan loyaliteit.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Moderamen schreef:Zolang je de economie de schuld niet kan geven (en dat kan niet op het moment, met de economie gaat het best goed) is een faillissement doorgaans gewoon het gevolg van slecht ondernemerschap. Dat de eigenaar het dan steekt op loyaliteit van de achterban vind ik erg zwak.
Een faillissement is altijd zuur en verdrietig voor werknemers en directie. Alleen ik ben het met je eens dat in deze economische meewind er ook sprake zou moeten zijn van andere redenen, die soms ook terug te leiden zijn op slecht ondernemerschap.

Los daarvan vind ik het een grote zegen dat deze winkelketen niet meer bestaat.
(~)
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Waarom? Ze hadden mooie kleding, vind ik.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

DDD schreef:Waarom? Ze hadden mooie kleding, vind ik.
Over smaak valt niet te twisten.

De kledinglijn vind ik niet passen bij de soberheid en eenvoud die een christen hoort uit te stralen. Veel van de kledinglijn straalt uit dat de koper zich een en ander kan permitteren. Tevens vind ik dat het bedrijf decadentie uitstraalt.

Hoewel het verdrietig is voor de werknemers dat zij hun baan kwijt zijn, vind ik het voor de andere argumenten een grote zegen.
(~)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door pierre27 »

Wandelende schreef:
DDD schreef:Waarom? Ze hadden mooie kleding, vind ik.
Over smaak valt niet te twisten.

De kledinglijn vind ik niet passen bij de soberheid en eenvoud die een christen hoort uit te stralen. Veel van de kledinglijn straalt uit dat de koper zich een en ander kan permitteren. Tevens vind ik dat het bedrijf decadentie uitstraalt.

Hoewel het verdrietig is voor de werknemers dat zij hun baan kwijt zijn, vind ik het voor de andere argumenten een grote zegen.
Compleet mee eens. Idd verdrietig voor het personeel maar voor de genoemde redenen vind ik het ook een grote zegen. Kleding was inderdaad mooi...tenminste zover ik smaak heb, maar de prijzen zijn gewoon belachelijk. Ik hoor de medewerkers een keer nog zeggen...ze kopen het toch wel....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik denk dat ´sober en eenvoudig´ niet zien (ziet?) op mooi of lelijk, en ook niet betekent dat je heel goedkope spullen moet kopen.

Sowieso is het interessant om te zien of de bijbelse matigheid met de woorden ´sober en eenvoudig´ wel helemaal goed is geïnterpreteerd. Van predikanten werd in de gereformeerde traditie juist geëist dat zij er ´deftig´ bij liepen. Dat strijdt mijns inziens niet met sober en eenvoudig. Je zou met even veel bijbels recht kunnen stellen dat christenen feestelijk gekleed moeten gaan. Matig betekent wel, dat je het milieu niet onnodig belast.

Wat mij betreft is er niets mis mee om er goed gekleed bij te lopen, en dat mag ook best iets kosten.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Ik heb smaak ("mooi of lelijk") niet gekoppeld aan soberheid en eenvoud. Daar koppelde ik wel de uitspraken "een en ander permitteren" en "decadentie" aan. Dat vind ik namelijk wel strijdig met soberheid en eenvoud.

Dus als jouw post dit probeert te weerleggen dan is dat een onjuiste interpretatie van mijn woorden.
(~)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

College Style stopt

Bericht door kasparov »

Deze week kwam in het nieuws dat College Style faillissement heeft aangevraagd. Wat leren wij hiervan? Is dit gewoon het spel van vraag en aanbod? Is College Style doorgeschoten in de ambities binnen en buiten de oorspronkelijke doelgroep? Zijn christenen minder bereid om bij elkaar te kopen? Was College Style te weinig kostenbewust?

http://www.textilia.nl/Nieuws/Christeli ... 1124115534
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik denk dat ´sober en eenvoudig´ niet zien (ziet?) op mooi of lelijk, en ook niet betekent dat je heel goedkope spullen moet kopen.

Sowieso is het interessant om te zien of de bijbelse matigheid met de woorden ´sober en eenvoudig´ wel helemaal goed is geïnterpreteerd. Van predikanten werd in de gereformeerde traditie juist geëist dat zij er ´deftig´ bij liepen. Dat strijdt mijns inziens niet met sober en eenvoudig. Je zou met even veel bijbels recht kunnen stellen dat christenen feestelijk gekleed moeten gaan. Matig betekent wel, dat je het milieu niet onnodig belast.

Wat mij betreft is er niets mis mee om er goed gekleed bij te lopen, en dat mag ook best iets kosten.
Dat laatste vindt mijn vrouw ook ..... :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik denk dat ´sober en eenvoudig´ niet zien (ziet?) op mooi of lelijk, en ook niet betekent dat je heel goedkope spullen moet kopen.

Sowieso is het interessant om te zien of de bijbelse matigheid met de woorden ´sober en eenvoudig´ wel helemaal goed is geïnterpreteerd. Van predikanten werd in de gereformeerde traditie juist geëist dat zij er ´deftig´ bij liepen. Dat strijdt mijns inziens niet met sober en eenvoudig. Je zou met even veel bijbels recht kunnen stellen dat christenen feestelijk gekleed moeten gaan. Matig betekent wel, dat je het milieu niet onnodig belast.

Wat mij betreft is er niets mis mee om er goed gekleed bij te lopen, en dat mag ook best iets kosten.
In de Bijbel lezen we ook dat de Priesters een mooi gewaad aan hadden.
En dat bij sommige gelegenheid de kleding rijk versierd was.
Lydia was purperverkoopster, weet je nog? ;)
DDD schreef:Wat mij betreft is er niets mis mee om er goed gekleed bij te lopen, en dat mag ook best iets kosten.
Dat vind ik ook.
Gisteren even van geprofiteerd. Manlief moest een nieuwe winterjas en die hing er gisteren, ging al 50% van af omdat de winkelketen ermee stopt/of gereorganiseerd wordt, en omdat het black friday was nog eens 20%.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
DDD schreef:Ik denk dat ´sober en eenvoudig´ niet zien (ziet?) op mooi of lelijk, en ook niet betekent dat je heel goedkope spullen moet kopen.

Sowieso is het interessant om te zien of de bijbelse matigheid met de woorden ´sober en eenvoudig´ wel helemaal goed is geïnterpreteerd. Van predikanten werd in de gereformeerde traditie juist geëist dat zij er ´deftig´ bij liepen. Dat strijdt mijns inziens niet met sober en eenvoudig. Je zou met even veel bijbels recht kunnen stellen dat christenen feestelijk gekleed moeten gaan. Matig betekent wel, dat je het milieu niet onnodig belast.

Wat mij betreft is er niets mis mee om er goed gekleed bij te lopen, en dat mag ook best iets kosten.
In de Bijbel lezen we ook dat de Priesters een mooi gewaad aan hadden.
En dat bij sommige gelegenheid de kleding rijk versierd was.
Lydia was purperverkoopster, weet je nog? ;)
DDD schreef:Wat mij betreft is er niets mis mee om er goed gekleed bij te lopen, en dat mag ook best iets kosten.
Dat vind ik ook.
Gisteren even van geprofiteerd. Manlief moest een nieuwe winterjas en die hing er gisteren, ging al 50% van af omdat de winkelketen ermee stopt/of gereorganiseerd wordt, en omdat het black friday was nog eens 20%.
Kijk nu loopt hijer goed bij voorweinig centen. Dat is altijd het leukste.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Kijk nu loopt hijer goed bij voorweinig centen. Dat is altijd het leukste.
Het is echt een heel duur merk, dat ik eigenlijk altijd voorbij loop. Ook tijdens de uitverkoop. ;)
Hij had zelf al op internet gezocht, maar vond de jassen (nog) veel te duur.
Ik vind dat black friday eigenlijk grote onzin, als je ziet wat het in Amerika voor hysterische taferelen opwekt, dus het is gewoon naäperij van de middenstand. De consumentenbond waarschuwde al om goed op te letten, want ze verhogen vaak eerst de prijs, om het dan te halveren of zo.
Als ik niks nodig heb, ga ik ook niet winkelen.
Maar die jas was echt hard nodig.
En hij doet er altijd lang mee, hij houdt van klassieke modellen. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie