College Style failliet (uit: Wist je dat)

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Luther »

...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Nou sorry niet van mij iig.
Vind het erg voor de werknemers, maar meer ook niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

samanthi schreef:
Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Nou sorry niet van mij iig.
Vind het erg voor de werknemers, maar meer ook niet.
Ik sluit me bij @Samanthi aan!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Zelfde gejank als van hotel Eureka: de achterban koopt niet. Nee, vind je het gek? Peperduur en nu blijkt dat het ook nog in China gemaakt werd. Als je dan geen geld kunt verdienen, doe je toch iets fout.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Nee, hoezo?
Als de refozaken eerlijke prijzen hadden berekend, waren de mensen echt wel blijven komen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door huisman »

Mara schreef:
Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Nee, hoezo?
Als de refozaken eerlijke prijzen hadden berekend, waren de mensen echt wel blijven komen.
@Samanthi @Orchidee @Mara wat zijn wij weer meelevend. Voor zo’n familiebedrijf is dit toch een drama?

Een beetje meer mee lijden met onze naaste mag best.

Keihard die RF dames.
Laatst gewijzigd door huisman op 22 nov 2017, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door ZWP »

Mara schreef:
Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Nee, hoezo?
Als de refozaken eerlijke prijzen hadden berekend, waren de mensen echt wel blijven komen.
De prijzen waren blijkbaar te laag, anders waren ze niet failliet gewoon... :bobo
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Mara schreef:
Luther schreef:...ik met spanning afwacht, of er nog een 'treurtopic' wordt geopend over het faillissement van ons aller kledingzaak: College Style.
Nee, hoezo?
Als de refozaken eerlijke prijzen hadden berekend, waren de mensen echt wel blijven komen.
@Samanthi @Orchidee @Mara wat zijn wij weer meelevend. Voor zo’n familiebedrijf is dit toch een drama?

Een beetje meer mee lijden met onze naaste mag best.

Keihard die RF dames.
Eens met @huisman: Dit is een drama voor de betrokkenen, m.n voor het gewone winkelpersoneel.

Waar ik me wel aan stoorde was de zin in het RD uit de mond van de eigenaar, dat er afnemende loyaliteit is van de achterban voor winkels uit eigen kring.
Met alle respect: Maar bij dit soort refobedrijven merk vrijwel nooit een toenemende loyaliteit met de portemonnee van de achterban.
En dat mag, in een bepaald ptijssegment opereren, maar doorgaans is dat voor normale gezinnen niet te betalen. Dus een faillissement kan dan het gevolg zijn.

Komt nog bij, of ik moet me sterk vergissen, dat ik de indruk heb, dat veel geld uitgeven voor dure en chique kleding onder de huidige generatie jong-volwassenen steeds minder gewoon is dan zeg dat 20 jaar terug.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

Luther schreef:
Waar ik me wel aan stoorde was de zin in het RD uit de mond van de eigenaar, dat er afnemende loyaliteit is van de achterban voor winkels uit eigen kring.
Waarom zou je je daar aan storen? Vroeger kocht men er wel en nu niet. Dat is dus afnemende loyaliteit. Je kunt dat niet wegpraten met de prijs. Want zij die het 20 jaar geleden niet wilden betalen, die komen er nu ook niet.
Verder denk ik dat het bedrijf economisch onjuiste beslissingen heeft genomen. Dat heeft met de collectie te maken. En de prijsstelling maakt daar ook onderdeel van uit.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Luther schreef: @Samanthi @Orchidee @Mara wat zijn wij weer meelevend. Voor zo’n familiebedrijf is dit toch een drama?
Een beetje meer mee lijden met onze naaste mag best.
Wij hebben meerdere keren meegemaakt dat we elders voor dezelfde rok en bloes de helft betaalden!
Nu worden ze opeens wakker, een jongere betaalt geen 80 euro voor een rokje. Nee, een AOWer kan dit ook niet betalen.
Ik heb in het verleden er wel eens iets gekocht, mijn (schoon)zussen ook, maar we vonden het veel te duur worden.
En als er eentje soft is, ben ik het wel, want ik koop heel veel bij de middenstand.
Kaaswinkels, slager, groentewinkel, warme bakker. Ik betaal daar meer, maar daar geef ik niet om, want zij moeten ook iets kunnen verdienen.
Maar er heerste altijd een soort arrogantie bij die refowinkels, mensen kochten er toch wel, ongeacht het bedrag.
Sorry Huisman, maar ik voel me niet verplicht, noch aangesproken en al helemaal niet schuldig hieraan.
Bovendien moet ik er een eind voor autorijden, ik woon niet vlakbij 1 van de winkels en dat doe ik echt niet voor kleding, tenzij ik de moeder van de bruid/gom zou zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zita »

Herman schreef:
Luther schreef:
Waar ik me wel aan stoorde was de zin in het RD uit de mond van de eigenaar, dat er afnemende loyaliteit is van de achterban voor winkels uit eigen kring.
Waarom zou je je daar aan storen? Vroeger kocht men er wel en nu niet. Dat is dus afnemende loyaliteit. Je kunt dat niet wegpraten met de prijs. Want zij die het 20 jaar geleden niet wilden betalen, die komen er nu ook niet.
Verder denk ik dat het bedrijf economisch onjuiste beslissingen heeft genomen. Dat heeft met de collectie te maken. En de prijsstelling maakt daar ook onderdeel van uit.
In de tijd dat ik op de middelbare school zat - eind jaren '90 - was het vrijwel onmogelijk om een rok in een reguliere winkel te kopen. Dat was precies de tijd dat College Style ontstond vanuit Roukens Damesmode. De naam suggereerde dat het kleding was die geschikt was voor schoolmeisjes, dus 12-18 jaar. College Style was in de ogen van mijn moeder echt te duur voor de gewone schoolkleren, dus werd er zelf genaaid. De afgelopen jaren is het totaal geen probleem om in reguliere winkels rokken en jurken te kopen, en die zijn veelal een enorm stuk betaalbaarder dan College Style. Schoolmeisjes kopen bij Primark, Zara, H&M, Pull&Bear, Berschka enzovoorts. Goedkoop is hip. Toen ik op de middelbare school zat, was goedkoop zielig, want dan kocht je bij Zeeman of Hans Textiel. De omloopsnelheid van kleding is ook erg toegenomen: in mijn middelbareschooltijd deed je meestal een jaar of drie met een winterjas, nu zijn de prijzen in de hippe winkels zo laag dat er veel vaker nieuw wordt gekocht. De kwaliteit van College Style was ook niet onderscheidend: steeds meer tricot floddertjes. Leuk voor meiden van twaalf, maar daar was de prijs dan weer niet naar.
College Style is volgens mij lang in de erg nette kleding blijven hangen: glimmende stoffen, blouses met roezen. Mijn oma kocht toen bij College Style. Het imago van College Style bleef daardoor nog erg tuttig, ook toen de kleding dat al niet meer was. En voor echt nette kleding hoefde je er de laatste jaren volgens mij ook niet te komen: tricot flodderspul tekent enorm, en ze waren ook niet meer echt onderscheidend wat donkere kleding betreft. Kortom: onduidelijke doelgroep, onduidelijke stijl, te hoge prijsstelling.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wim Anker »

Die college style man constateert enkel een feit. Hij geeft geen oordeel.
Dus dat helemaal los gaan op die man begrijp ik niet zo goed.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Luther »

Mara schreef:
Luther schreef: @Samanthi @Orchidee @Mara wat zijn wij weer meelevend. Voor zo’n familiebedrijf is dit toch een drama?
Een beetje meer mee lijden met onze naaste mag best.
Wij hebben meerdere keren meegemaakt dat we elders voor dezelfde rok en bloes de helft betaalden!
Nu worden ze opeens wakker, een jongere betaalt geen 80 euro voor een rokje. Nee, een AOWer kan dit ook niet betalen.
Ik heb in het verleden er wel eens iets gekocht, mijn (schoon)zussen ook, maar we vonden het veel te duur worden.
En als er eentje soft is, ben ik het wel, want ik koop heel veel bij de middenstand.
Kaaswinkels, slager, groentewinkel, warme bakker. Ik betaal daar meer, maar daar geef ik niet om, want zij moeten ook iets kunnen verdienen.
Maar er heerste altijd een soort arrogantie bij die refowinkels, mensen kochten er toch wel, ongeacht het bedrag.
Sorry Huisman, maar ik voel me niet verplicht, noch aangesproken en al helemaal niet schuldig hieraan.
Bovendien moet ik er een eind voor autorijden, ik woon niet vlakbij 1 van de winkels en dat doe ik echt niet voor kleding, tenzij ik de moeder van de bruid/gom zou zijn.
Voor de geschiedschrijving: de quote is niet van mij, maar van huisman.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Die college style man constateert enkel een feit. Hij geeft geen oordeel.
Dus dat helemaal los gaan op die man begrijp ik niet zo goed.
Ik ga niet los op die man, ik vind het gezien de prijsstelling bij dit bedrijf een beetje een treurige opmerking. Ook een refo-gezin kan een euro maar één keer uitgeven. Als bedrijven uit eigen kring dan veel duurder zijn dan andere bedrijven, dan is het onverantwoord t.o.v. je gezin om toch bij dat bedrijf te blijven kopen. Dat kan toch iedereen snappen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Luther schreef: Voor de geschiedschrijving: de quote is niet van mij, maar van huisman.
Excuus Luther, mijn fout. Goed dat je corrigeerde. :)
Luther schreef:Als bedrijven uit eigen kring dan veel duurder zijn dan andere bedrijven, dan is het onverantwoord t.o.v. je gezin om toch bij dat bedrijf te blijven kopen. Dat kan toch iedereen snappen?
Ik hoorde wel dat ze een goedkopere collectie geprobeerd hebben, maar de kwaliteit was duidelijk minder en dat beviel ook niet.
De kledingbranche heeft het erg moeilijk.
En als er redelijke prijzen waren gehanteerd, hadden er echt veel meer mensen gekocht.
Ik reed vroeger ook naar Simons om jurkjes voor dochter te kopen bijv.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie