College Style failliet (uit: Wist je dat)

Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Sheba »

DDD schreef:Eens. Mooi hoeft niet altijd duur te zijn.
Leuk dat we het een keer eens zijn....
Alleen daarom zouden de bezoekersaantallen al omhoog moeten schieten :yahoo
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Sheba schreef:
DDD schreef:Eens. Mooi hoeft niet altijd duur te zijn.
Leuk dat we het een keer eens zijn....
Alleen daarom zouden de bezoekersaantallen al omhoog moeten schieten :yahoo
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik denk niet dat er iemand is die op dit forum komt voor mijn mening hoor :)
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Sheba »

DDD schreef:Ik denk niet dat er iemand is die op dit forum komt voor mijn mening hoor :)
:super
Ook niet voor de mijne...
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Nu zijn we het alweer eens!
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Koninklijk »

Sheba schreef:
DDD schreef:Eens. Mooi hoeft niet altijd duur te zijn.
Leuk dat we het een keer eens zijn....
Alleen daarom zouden de bezoekersaantallen al omhoog moeten schieten :yahoo
Ik had al zoveel van jullie gehoord, maar ik dacht ik wil dit live mee maken, ik kan weer een ding op mijn bucket list afstrepen ::salut
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Vaak wordt er nl. gesuggereerd dat refokledingwinkels veel te duur zijn.
Ja dat is echt zo. De zogenoemde busverkopen, de verkopingen die belegd werden in de verschillende ouderencentra, de huiskamerverkopen (clementijn?)
In die tijd was er nog geen internet, weinig vergelijk omdat buiten de biblebelt geen "nette" kleding was te vinden.
Mag ik je een vriendelijk verzoek doen? Dan wil ik je vragen of je voortaan niet meer een deel van mijn bijdrage wil quoten, en daarop ingaan. Je gaat namelijk mijn punt he-le-maal voorbij.
Niet dat ik dat in dit topic nu zo belangrijk vind, maar ik vind het in z'n algemeenheid wel een belangrijke regel om goed van gedachten te kunnen wisselen op een forum.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Eens. Mooi hoeft niet altijd duur te zijn.
Maar duur is meestal wel mooi.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

eilander schreef:Ik heb hier niet zo'n verstand van, maar ik zou haast denken dat sommige mensen zich nu gaan schamen - maar daar zie ik nog weinig van. Vaak wordt er nl. gesuggereerd dat refokledingwinkels veel te duur zijn. Nu zie je dan toch dat het in elk geval niet tot winsten leidt.

Tenzij de marges wel goed waren, maar de kosten exhorbitant hoog.
Of tenzij de winst wel goed was, maar de liquiditeiten op een andere manier verdwenen.
Maar ik ga er toch maar van uit dat de kleding niet te duur was.
eilander schreef:Mag ik je een vriendelijk verzoek doen? Dan wil ik je vragen of je voortaan niet meer een deel van mijn bijdrage wil quoten, en daarop ingaan.
Nogmaals dus. Ik had gisteravond beetje haast. :)
Ik schaam me dus niet, waarvoor? Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik Simons een positieve uitzondering vond. Wij vonden het een prettige winkel, met een ruime keuze en zeer vriendelijk personeel. En wij vonden hem niet te duur.
Maar later gingen ze de collectie wijzigen, zodat mijn moeder geen japonnen meer kon kopen en dochter werd inmiddels te oud voor de schattige jurkjes.
Ik heb meerdere keren gezien dat een groter gezin (+>>6 kinderen) daar een hele garderobe aanschaften.
Ze verkochten daar nl dezelfde trendy merken, maar je hoefde niet bang te zijn dat er een storende tekst of plaatje op stond.
En dat vond ik van Put mode ook, helaas zijn zij ook mee gaan doen met de te hippe mode. (voor dames lange broeken, de japonnen voor de oudere dames gingen eruit).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Oké, dank je. Blijkbaar ben ik niet zo duidelijk geweest, daarom nog een poging: als College Style failliet gaat, zou daaruit kunnen blijken dat de prijzen toch niet zo hoog waren. 'Zou', zeg ik, want het faillissement kan ook andere oorzaken hebben dan lage marges.

En natuurlijk begrijp ik wel dat je de prijzen ook hoog mag vinden in vergelijking tot andere winkels. Maar in dat geval kun je het niet als verwijt richting eigenaar van een refomodewinkel roepen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
eilander schreef:Ik heb hier niet zo'n verstand van, maar ik zou haast denken dat sommige mensen zich nu gaan schamen - maar daar zie ik nog weinig van. Vaak wordt er nl. gesuggereerd dat refokledingwinkels veel te duur zijn. Nu zie je dan toch dat het in elk geval niet tot winsten leidt.

Tenzij de marges wel goed waren, maar de kosten exhorbitant hoog.
Of tenzij de winst wel goed was, maar de liquiditeiten op een andere manier verdwenen.
Maar ik ga er toch maar van uit dat de kleding niet te duur was.
eilander schreef:Mag ik je een vriendelijk verzoek doen? Dan wil ik je vragen of je voortaan niet meer een deel van mijn bijdrage wil quoten, en daarop ingaan.
Nogmaals dus. Ik had gisteravond beetje haast. :)
Ik schaam me dus niet, waarvoor? Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik Simons een positieve uitzondering vond. Wij vonden het een prettige winkel, met een ruime keuze en zeer vriendelijk personeel. En wij vonden hem niet te duur.
Maar later gingen ze de collectie wijzigen, zodat mijn moeder geen japonnen meer kon kopen en dochter werd inmiddels te oud voor de schattige jurkjes.
Ik heb meerdere keren gezien dat een groter gezin (+>>6 kinderen) daar een hele garderobe aanschaften.
Ze verkochten daar nl dezelfde trendy merken, maar je hoefde niet bang te zijn dat er een storende tekst of plaatje op stond.
En dat vond ik van Put mode ook, helaas zijn zij ook mee gaan doen met de te hippe mode. (voor dames lange broeken, de japonnen voor de oudere dames gingen eruit).
Ik heb nooit bij dit soort zaken gekocht, als je zelf naait vind je het al snel duur, ik heb een grote maat en als ik iets koop/kocht slaag(de) ik bij MS of C&A, er zijn tijden dat er weinig degelijks te vinden is, of de rokken zijn zo dat je er in uitgetekend staat( ook bij CS) of ze zijn te kort, voor mijn dochters vond ik het moeilijk, soms was er geen normale kinderkleding te krijgen, in tweedehandszaakjes vaak wel, dan hing daar de mode van voor af gaande jaren, ik ruilde veel kleding met zussen of mensen uit de kerk. zo hoefde we eigenlijk nooit naar die dure winkels.

Ik vind Simons ook een uitzondering qua prijs, daar kun je best voor 20 euro een mooie rok kopen (helaas niet in mijn maat)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

eilander schreef:Oké, dank je. Blijkbaar ben ik niet zo duidelijk geweest, daarom nog een poging: als College Style failliet gaat, zou daaruit kunnen blijken dat de prijzen toch niet zo hoog waren. 'Zou', zeg ik, want het faillissement kan ook andere oorzaken hebben dan lage marges.

En natuurlijk begrijp ik wel dat je de prijzen ook hoog mag vinden in vergelijking tot andere winkels. Maar in dat geval kun je het niet als verwijt richting eigenaar van een refomodewinkel roepen.
Ik bedoelde dit meer algemeen en niet persé alleen de modewinkel dan wel C.S.
Wij hebben ooit een keuken gekocht bij de bekende refowinkel en die bleek achteraf een stuk duurder te zijn dan elders.
Met name ook de montagekosten.
Zo zijn we bij meer zaken geweest - ik spreek nu van zo'n 25-35 jaar geleden - weinig vergelijk, want je ging niet het hele land afcrossen en men ging op een advertentie af in het RD of Terd.
En we hadden toen echt nog wel een gunfactor.
Totdat je er steeds vaker achter moet komen dat elders precies hetzelfde artikel wordt verkocht voor de helft (of nog minder).
Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee?
Ik zou zo nog een paar concrete voorbeelden kunnen aanreiken.
Mijn (schoon)zussen zagen elkaar terug op een feestje, dezelfde japonnen, want bij de C.S. gekocht.
Dat is voor vrouwen niet leuk kan ik je zeggen. ;)
samanthi schreef:of de rokken zijn zo dat je er in uitgetekend staat
Dit is pas iets van de laatste jaren.
samanthi schreef:soms was er geen normale kinderkleding te krijgen,
Toen H&M zijn intrede deed heb ik daar zeker voor dochter hele leuke kleertjes gekocht, vriendelijk geprijsd.
Ook op de markt stonden toen kraampjes met goedkopere baby- en peuterkleding.
Als we op vakantie waren zochten we ook vaak naar kledingwinkels. Ik heb bijv in Duitsland en België tassen vol kleding gekocht, absoluut niet duur.

Ik ben laatst met mijn zusje naar een bekende refokledingwinkel geweest, ze moest een outfitje uitzoeken als bruidsmoeder. Ik ben heus wel wat gewend, maar trok even wit weg toen ze uiteindelijk afrekende. Ink.l hoed dus. :oO
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

samanthi schreef:
of de rokken zijn zo dat je er in uitgetekend staat
Mara schreef:
Dit is pas iets van de laatste jaren.
Mijn oudste dochter is 33 en juist in haar puberteit had je dat.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: En natuurlijk begrijp ik wel dat je de prijzen ook hoog mag vinden in vergelijking tot andere winkels. Maar in dat geval kun je het niet als verwijt richting eigenaar van een refomodewinkel roepen.
Inderdaad. @Helma geeft aan dat ze jaren doet met deze kleding. Dit in tegenstelling tot goedkope kleding, die je om de paar maanden moet vervangen. De vraag is wat uiteindelijke duurder is.

Zelf houd ik van schoenen, ik bezit een groot aantal paar. Sommigen vinden dat maar vreemd, maar doordat ik veel paar schoenen heb van hoge kwaliteit doe minstens 10 jaar met een paar schoenen. Goedkope schoenen, zo is mijn ervaring, verslijten veel sneller. Voor kleding zal dit ook opgaan.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef:
Ik ben laatst met mijn zusje naar een bekende refokledingwinkel geweest, ze moest een outfitje uitzoeken als bruidsmoeder. Ik ben heus wel wat gewend, maar trok even wit weg toen ze uiteindelijk afrekende. Ink.l hoed dus. :oO
Dat zal bij een ieder verschillen. Sommigen zullen helemaal niet verblikken of verblozen.
Plaats reactie