College Style failliet (uit: Wist je dat)

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Wandelende »

kasparov schreef:
Klavart schreef:Mogelijk een doorstart: https://www.rd.nl/vandaag/economie/cura ... -1.1449583
Bij een doorstart zijn alle oude schulden verdwenen, maar de schuldenaren hebben daarmee nog niet (geheel) ontvangen.
Een Curator heeft de taak om zoveel als mogelijk het verlies voor de schuldeisers te beperken en zo mogelijk alle schulden af te betalen. Een doorstart levert doorgaans meer geld op dan alleen opheffing en boedelverkoop.
De Curator zal in principe altijd gaan voor de optie die financieel het meeste op gaat leveren, waarbij er ook gerekend kan worden met eventueel behoud van banen.

(ps. Is het woord "schuldenaren" in deze context juist?)
(~)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door kasparov »

Wandelende schreef: (ps. Is het woord "schuldenaren" in deze context juist?)
Schuldeisers is waarschijnlijk beter.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Zita »

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Orchidee »

Fijn hoor, kan ik toch nog een nieuw stelletje uitzoeken vóór de kerstdagen! ;-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Desiree »

Nou, misschien toch maar eens een keer langsrijden, mét visitekaartje. Ons steunt ons.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door kasparov »

Wel apart dat hun website (http://www.collegestyle.nl) nog steeds uit de lucht is. Weet iemand waarom dat is?
Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door merel »

Zita schreef:
Herman schreef:
Luther schreef:
Waar ik me wel aan stoorde was de zin in het RD uit de mond van de eigenaar, dat er afnemende loyaliteit is van de achterban voor winkels uit eigen kring.
Waarom zou je je daar aan storen? Vroeger kocht men er wel en nu niet. Dat is dus afnemende loyaliteit. Je kunt dat niet wegpraten met de prijs. Want zij die het 20 jaar geleden niet wilden betalen, die komen er nu ook niet.
Verder denk ik dat het bedrijf economisch onjuiste beslissingen heeft genomen. Dat heeft met de collectie te maken. En de prijsstelling maakt daar ook onderdeel van uit.
In de tijd dat ik op de middelbare school zat - eind jaren '90 - was het vrijwel onmogelijk om een rok in een reguliere winkel te kopen. Dat was precies de tijd dat College Style ontstond vanuit Roukens Damesmode. De naam suggereerde dat het kleding was die geschikt was voor schoolmeisjes, dus 12-18 jaar. College Style was in de ogen van mijn moeder echt te duur voor de gewone schoolkleren, dus werd er zelf genaaid. De afgelopen jaren is het totaal geen probleem om in reguliere winkels rokken en jurken te kopen, en die zijn veelal een enorm stuk betaalbaarder dan College Style. Schoolmeisjes kopen bij Primark, Zara, H&M, Pull&Bear, Berschka enzovoorts. Goedkoop is hip. Toen ik op de middelbare school zat, was goedkoop zielig, want dan kocht je bij Zeeman of Hans Textiel. De omloopsnelheid van kleding is ook erg toegenomen: in mijn middelbareschooltijd deed je meestal een jaar of drie met een winterjas, nu zijn de prijzen in de hippe winkels zo laag dat er veel vaker nieuw wordt gekocht. De kwaliteit van College Style was ook niet onderscheidend: steeds meer tricot floddertjes. Leuk voor meiden van twaalf, maar daar was de prijs dan weer niet naar.
College Style is volgens mij lang in de erg nette kleding blijven hangen: glimmende stoffen, blouses met roezen. Mijn oma kocht toen bij College Style. Het imago van College Style bleef daardoor nog erg tuttig, ook toen de kleding dat al niet meer was. En voor echt nette kleding hoefde je er de laatste jaren volgens mij ook niet te komen: tricot flodderspul tekent enorm, en ze waren ook niet meer echt onderscheidend wat donkere kleding betreft. Kortom: onduidelijke doelgroep, onduidelijke stijl, te hoge prijsstelling.
Ik zat halverwege jaren 90 op de middelbare school, maar droeg regelmatig rokken. Geen refo rokken dat wel, maar bv een schots rokje met dr martens eronder. Ook de H&M verkocht toen al elk seizoen rokken.

De kleding van CS heb ik altijd tuttig gevonden, die glimmende stoffen en blouses met roezen afschuwelijk. Tegenwoordig kan je echt overal leuke jurken en rokken vinden, daarvoor hoef je echt niet naar CS
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door samanthi »

:D
Orchidee schreef:Fijn hoor, kan ik toch nog een nieuw stelletje uitzoeken vóór de kerstdagen! ;-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
:D
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door CvdW »

kasparov schreef:Wel apart dat hun website (http://www.collegestyle.nl) nog steeds uit de lucht is. Weet iemand waarom dat is?
Gisteren gehoord van dochter dat doorstart niet doorgaat. Ik was ook verbaasd.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door samanthi »

CvdW schreef:
kasparov schreef:Wel apart dat hun website (http://www.collegestyle.nl) nog steeds uit de lucht is. Weet iemand waarom dat is?
Gisteren gehoord van dochter dat doorstart niet doorgaat. Ik was ook verbaasd.
Dat is jammer orcidee anders hadden we samen nog kunnen winkelen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: College Style failliet (uit: Wist je dat)

Bericht door Charles »

Om in Yvi / Preppy style gekleed te gaan heb je college style niet perse nodig he.

Merken als College Style, McGregor, Gaastra en nog zo'n merk (Ralph Lauren?) zijn slappe aftreksels van de Ivy style. Je betaalt er alleen veel voor. Voor degenen die het niet kennen: deze kleding style komt van de prestigieuze Amerikaanse en Engelse Universiteiten. De Engelse variant is wat formeler, vaak een rode broek, tweedjasjes etc. Ivy (Engels voor klimop) verwijst naar de 8 meest prestigieuze universiteiten van Amerika - vaak de oudste en bekleed met klimop. Op deze Ivy universiteit (waar bijna alle Amerikaanse presidenten vanaf komen) was een informelere kledingstijl dan op de Engelse universiteiten. Deze stijl werd wereldberoemd toen een Japanse fotograaf in de jaren 60 deze universiteiten bezocht en foto's maakte van de kledingtraditie. Daar werd een fotoboek met teksten van uitgegeven in Japan in de jaren 60. Dit boek werd een hype (originele Japanse versie van dat boek is nog steeds duur) en werd overgenomen door Japanse studenten. Vandaar uit ging het verder en werd de stijl vernept door merken.

Al die cijfers en teksten op polo's en truien van McGregor etc. komt van die Ivy stijl af. Maar dan stond het er niet zomaar op maar was het het logo van je universiteit, beoogde jaar van afstuderen. Een bepaalde letter stond voor het feit dat je de beste sporter van dat jaar was etc. etc. . Alles had een betekenis. Universiteiten hadden hun eigen kleur etc. Nu plakken Gaastra & Co ze er maar teksten en cijfers op naar willekeur.

Hier foto's uit het Japanse boek:

Afbeelding

Afbeelding

Zondags jasje dasje verplicht

Afbeelding

Studie klaar in 1968:
Afbeelding
Plaats reactie