Telefoon

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Telefoon

Bericht door Desiree »

Dat is pas een investering geweest. Nou dan niet strelen. Deze streeltelefoon kon pas niet eens bellen. Waardeloos.. ik ging gelijk googelen voor een normale ☺ telefoon.

Ik snap Dia wel. Ik denk hier thuis ook wel over na.. maar ik denk ook dat je uitkomt op wat Hendrikus zegt. Dat bid je ook voor je nageslacht. Niet als sluitpost maar als de enige weg.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: RE: Re: Telefoon

Bericht door Roeline »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef: De telefoon is nu 'verworden' tot een multimedia-apparaat, waar veel mee gedaan kan worden. Goede en geoorloofde dingen, maar omdat de mens zijn grenzen niet kent, lijkt het me niet ongevaarlijk als we weten dat dit stukje techniek ook massaal in handen van 'onmondige' kinderen is gekomen, met goedkeuring van de ouders.
Een kwestie van kinderen leren omgaan met moderne technieken.
Wat is er voor internet gewaarschuwd, zoals al sinds de jaren 50 tegen tv is gewaarschuwd. Toch zien we dat de waarschuwingen weinig effect hebben gehad. Zouden we niet te laat zijn?
Te laat voor wat? Als je maatschappelijk wilt participeren dan heb je nu eenmaal moderne technieken nodig. Zowel mijn vrouw als ik hebben enkel van ons werk al de beschikking over een smartphone, tablet en laptop. Simpelweg omdat we die nodig hebben om ons werk te kunnen doen.

Daarnaast ontbrak het mijns inziens vaak aan realiteitszin in al die waarschuwingen. Mijden van moderne techniek heeft geen enkele zin, het is beter om je richten op het verantwoord omgaan met moderne techniek. En dat is wat je de laatste tijd ook ziet. Lezingen, etc. die gericht zijn op het verantwoord gebruik van.
En... kunnen 'weigeraars' straks nog kopen of verkopen?
Misschien in de verre toekomst niet, maar het zal jouw tijd wel duren.
Het is nog niet te laat. Maar als het te laat is... dan is het ook echt te laat. En wat houdt dat dan in?
Ik weet het niet. Het kon wel eens verder zijn dan we denken. (iedereen weet dat ik een aarts pessimist ben, althans zo wordt realisme tegenwoordig genoemd. Of dat synoniemen zijn laat ik aan de verstandige lezers over).
Ik geloof ook naarmate het einde van alle dingen nadert, ook de toepassingen van deze dingen in een versnelling komen.
Er is heel veel openlijk afgevallen, mensen die niet konden buigen om de televisie buiten de woning te houden; dan merken we een grote verharding op. Vele jongere mensen, waar de ouders ernstig tegen de tv hebben gewaarschuwd hebben er nu niet in het minst moeite meer mee. Gewenning.
Zo zal het naar het zich laat aanzien ook gaan met de telefoon die al veel sneller en zonder zoveel waarschuwingen in geaccepteerd dood jong en oud. En vooral de jonge mensen zijn heel gemakkelijk de beïnvloeden, en de mensen hebben zichzelf erin mee. Het voor het 'vlees' een aantrekkelijk, en zeker het is niet vlees-kruisigend.
Ik sluit me van harte bij je aan, DIA. Het is een grote dagelijkse strijd. Ik verlies elke dag de strijd en persoonlijk ervaar ik mijn eigen mediagebruik (zal voor iedereen anders liggen) vaak als sta-in-de-weg tussen mijn ziel en de Heere (let op de volgorde). Toch ontbreekt het me ook aan de radicale keuze om alles weg te doen.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Telefoon

Bericht door Roos2017 »

-DIA- schreef:Ik dacht bij het wat doorlezen van het topic over Televisie, dat er een wellicht nog gevaarlijker medium is dan tv. We hadden vroeger al telefoon, maar de ontwikkeling bleef niet stil staan.
Op de voorpagina van het RD van vandaag staat een artikel wat ook de goede kant van die ontwikkeling aangeeft.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Telefoon

Bericht door -DIA- »

Roos2017 schreef:
-DIA- schreef:Ik dacht bij het wat doorlezen van het topic over Televisie, dat er een wellicht nog gevaarlijker medium is dan tv. We hadden vroeger al telefoon, maar de ontwikkeling bleef niet stil staan.
Op de voorpagina van het RD van vandaag staat een artikel wat ook de goede kant van die ontwikkeling aangeeft.
De krant zit nog beneden in de brievenbus, en aangezien in een etagewoning woon, en wat slecht ter been ben, ben ik nog niet beneden geweest om de krant te halen. We hopen het dus nog te lezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
AnneRinke
Inactief
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2017, 21:13

Re: Telefoon

Bericht door AnneRinke »

Tja, je kunt ook de radicale keuze maken om de smartphone met alle opties in te ruilen voor een eenvoudig exemplaar. Het levert bijzonder veel tijd op die je kunt besteden aan zinniger zaken kan ik uit ervaring melden.

Ik ben van mening dat goed gebruik van een smartphone heel veel zelfbeheersing kost en dat weinig mensen dat hebben. Je hebt van die apps die kunnen meten hoe vaak je per dag je smartphone oppakt en hoe veel tijd je er aan besteed. Bijv. Moment voor iPhone, ik denk dat een ieder zal schrikken.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Telefoon

Bericht door ejvl »

AnneRinke schreef:Tja, je kunt ook de radicale keuze maken om de smartphone met alle opties in te ruilen voor een eenvoudig exemplaar. Het levert bijzonder veel tijd op die je kunt besteden aan zinniger zaken kan ik uit ervaring melden.

Ik ben van mening dat goed gebruik van een smartphone heel veel zelfbeheersing kost en dat weinig mensen dat hebben. Je hebt van die apps die kunnen meten hoe vaak je per dag je smartphone oppakt en hoe veel tijd je er aan besteed. Bijv. Moment voor iPhone, ik denk dat een ieder zal schrikken.
Tijdsmeting zegt in principe niets. Als ik overdag zeer veel de smartphone bezig ben in verband met het werk, kan dat een verkeerd beeld geven.
Als je het hebt over nutteloos gebruik zoals Facebook en allerlei andere onnodige socialmedia zaken, heb je wel een punt natuurlijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Telefoon

Bericht door Mara »

AnneRinke schreef:Tja, je kunt ook de radicale keuze maken om de smartphone met alle opties in te ruilen voor een eenvoudig exemplaar. Het levert bijzonder veel tijd op die je kunt besteden aan zinniger zaken kan ik uit ervaring melden.

Ik ben van mening dat goed gebruik van een smartphone heel veel zelfbeheersing kost en dat weinig mensen dat hebben. Je hebt van die apps die kunnen meten hoe vaak je per dag je smartphone oppakt en hoe veel tijd je er aan besteed. Bijv. Moment voor iPhone, ik denk dat een ieder zal schrikken.
Ik download gewoon geen apps.
En in sommige gevallen niet meenemen, maar thuislaten, zoals naar de kerk.
Gisteren in de kerk, vlak voor de dienst begon, viel het me ook weer op hoeveel mensen nog even snel iets op hun mobiel willen kijken. Goed voorbeeld voor hun kinderen. :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Telefoon

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef: En in sommige gevallen niet meenemen, maar thuislaten, zoals naar de kerk.
Gisteren in de kerk, vlak voor de dienst begon, viel het me ook weer op hoeveel mensen nog even snel iets op hun mobiel willen kijken. Goed voorbeeld voor hun kinderen. :nonnon
Die zochten alvast de tekst op in hun Bijbel-app. ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Telefoon

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef: En in sommige gevallen niet meenemen, maar thuislaten, zoals naar de kerk.
Gisteren in de kerk, vlak voor de dienst begon, viel het me ook weer op hoeveel mensen nog even snel iets op hun mobiel willen kijken. Goed voorbeeld voor hun kinderen. :nonnon
Die zochten alvast de tekst op in hun Bijbel-app. ;)
Goeie smoes ook. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
AnneRinke
Inactief
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2017, 21:13

Re: Telefoon

Bericht door AnneRinke »

Mara schreef:
AnneRinke schreef:Tja, je kunt ook de radicale keuze maken om de smartphone met alle opties in te ruilen voor een eenvoudig exemplaar. Het levert bijzonder veel tijd op die je kunt besteden aan zinniger zaken kan ik uit ervaring melden.

Ik ben van mening dat goed gebruik van een smartphone heel veel zelfbeheersing kost en dat weinig mensen dat hebben. Je hebt van die apps die kunnen meten hoe vaak je per dag je smartphone oppakt en hoe veel tijd je er aan besteed. Bijv. Moment voor iPhone, ik denk dat een ieder zal schrikken.
Ik download gewoon geen apps.
En in sommige gevallen niet meenemen, maar thuislaten, zoals naar de kerk.
Gisteren in de kerk, vlak voor de dienst begon, viel het me ook weer op hoeveel mensen nog even snel iets op hun mobiel willen kijken. Goed voorbeeld voor hun kinderen. :nonnon
Dat voorbeeld voor kinderen vind ik ook heel belangrijk inderdaad, ik zocht ook genoeg nuttige dingen op op mijn iPhone, maar feit is wel dat mijn kinderen me te vaak zagen zitten met mobiel in m'n hand, vind ik persoonlijk geen goed voorbeeld. Telefoon mee naar de kerk is voor mij geen optie, behalve in uitzonderlijke gevallen. Op zondag staat mijn mobiel, maar ook laptop ed gewoon uit, persoonlijke keuze, ik word er door afgeleid op een dag die voor de Heere is afgezonderd.
AnneRinke
Inactief
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2017, 21:13

Re: Telefoon

Bericht door AnneRinke »

ejvl schreef:
AnneRinke schreef:Tja, je kunt ook de radicale keuze maken om de smartphone met alle opties in te ruilen voor een eenvoudig exemplaar. Het levert bijzonder veel tijd op die je kunt besteden aan zinniger zaken kan ik uit ervaring melden.

Ik ben van mening dat goed gebruik van een smartphone heel veel zelfbeheersing kost en dat weinig mensen dat hebben. Je hebt van die apps die kunnen meten hoe vaak je per dag je smartphone oppakt en hoe veel tijd je er aan besteed. Bijv. Moment voor iPhone, ik denk dat een ieder zal schrikken.
Tijdsmeting zegt in principe niets. Als ik overdag zeer veel de smartphone bezig ben in verband met het werk, kan dat een verkeerd beeld geven.
Als je het hebt over nutteloos gebruik zoals Facebook en allerlei andere onnodige socialmedia zaken, heb je wel een punt natuurlijk.
Eens dat tijdmeting op zich niet alles zegt, je kunt overigens ook per specifieke functie meten geloof ik of per app, maar ben ik niet zeker van. In ieder geval kun je ook zien hoe veel je op welk tijdstip met je telefoon bezig bent. Gaat ook meer om bewustwording.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Telefoon

Bericht door -DIA- »

Volgens mij is het niet per definitie altijd verboden om een berichtje te sturen, al is het zondag. Normaal gesproken wordt er op zondag vanzelf niet gebeld. Maar gisteren werd een man uit de kerk gedragen... ik weet niet hoe dat is afgelopen, maar het zou dan wel goed zijn eventuele familie op de hoogte te stellen. Al zou het in ernstige gevallen vanzelf wel mondeling moeten, dat begrijp ik wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Telefoon

Bericht door Orchidee »

Je kan óók spijkers op laag water zoeken!:-(

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Telefoon

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:
Hendrikus schreef:
Mara schreef: En in sommige gevallen niet meenemen, maar thuislaten, zoals naar de kerk.
Gisteren in de kerk, vlak voor de dienst begon, viel het me ook weer op hoeveel mensen nog even snel iets op hun mobiel willen kijken. Goed voorbeeld voor hun kinderen. :nonnon
Die zochten alvast de tekst op in hun Bijbel-app. ;)
Goeie smoes ook. :D
Nee, je trekt het ten onrechte in het belachelijke. Ik zie regelmatig mensen die meelezen of meezingen vanaf hun smartphone. Prima toch?
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Telefoon

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef: Nee, je trekt het ten onrechte in het belachelijke. Ik zie regelmatig mensen die meelezen of meezingen vanaf hun smartphone. Prima toch?
Ik zie ze alleen in bepaalde kerken.
AnneRinke schreef:Telefoon mee naar de kerk is voor mij geen optie, behalve in uitzonderlijke gevallen.
Ik heb hem tot nu toe eenmaal meegenomen, omdat mijn schoonvader die nacht in het ziekenhuis was opgenomen.
Als er echt een noodgeval zou zijn en ik zou uit de kerk gehaald moeten worden, kunnen ze het telefoonnummer van de kerk bellen en komt de koster me roepen.
We hebben het tot een tiental jaren geleden zonder dat ding moeten doen, zou het dan nu helemaal nooit meer zonder kunnen?
Ik leg mn mobiel trouwens ook niet op mn nachtkastje, maar laat hem beneden.
Bij sommige mensen zit ie gewoon aan hun handen vastgeplakt.
Maar verslaafd? Welnee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie