Dames en heren

Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Dames en heren

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
En hoe komt dat dan? Was er iets mis met de sociale veiligheid op die school? Ik zou als ouder mij daar toch wel buitengewoon veel zorgen over maken.
Als je als jongen een prinsessenjurk draagt wijk je af van de norm.
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dames en heren

Bericht door DDD »

Ik weet heel veel jongens die dat leuk vinden. Dus het gaat dan hooguit om de normen van de ouders. Maar sociale veiligheid is juist ook van belang voor mensen die afwijken van de norm. Dus ik vind dit geen antwoord.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Dames en heren

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Ik weet heel veel jongens die dat leuk vinden. Dus het gaat dan hooguit om de normen van de ouders. Maar sociale veiligheid is juist ook van belang voor mensen die afwijken van de norm. Dus ik vind dit geen antwoord.
Hahaha. Jij weet heel veel jongens die graag in prinaessenjurken lopen? Er is op elke school schoolmaatschappelijk werk gelukkig.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Dames en heren

Bericht door JCRyle »

merel schreef:Ik vind psalm 139 juist helemaal niet van toepassing op dit punt. Deze psalm spreekt er over dat God de oorsprong is van al het leven en het kind al kent voordat het geboren wordt. Dat heeft m.i. niets te maken met genderneutraliteit en gelijkstellen van vrouwen en mannen.

Het laten maken van echo's tijdens een zwangerschap heeft echter een andere reden/oorzaak. En dat is om preventief afwijkingen op te sporen bij kinderen om sterfgevallen rondom de bevalling zoveel mogelijk te voorkomen. Dat daarbij ook het geslacht van het kind te zien is, is voor veel mensen een leuk gegeven.

Daarbij vind ik het nogal krom om tegen echo's te zetten, maar wel deel te nemen aan bevolkingsonderzoeken mbt borstkanker, baarmoederhalskanker en darmkanker. Ook deze ziektes ontstaan in het verborgene.
Psalm 139 haalde ik voornamelijk aan in het gesprek van het wel of niet weten van het geslacht van de baby voor de geboorte.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dames en heren

Bericht door Mara »

refo schreef:In Gouda is een stropdas verplicht bij de sacramenten. Daarover is ook niets te vinden in de Schrift.

Een jongmens uit de gemeente draagt door de week spijkerbroek en polo. 's Zondags is dat nette broek, overhemd en jasje. Maar aan het Avondmaal is dat onvoldoende volgens de ouderling. Er moet een strop bij. Het jongmens sprak: ik heb er nog nooit één gehad en ik ga er ook geen kopen, speciaal voor het Avondmaal.
Inmiddels komt de strop bij de doopzitting óók ter sprake.
Dan is dit jongmens zeker niet afgestudeerd bij een bepaalde universiteit.
Want daar moet dit jongmens nl.ook een stropdas dragen bij de uitreiking van de bul. En dat wordt gewoon gedaan.
Je kunt ook dwars gaan liggen om het dwarsliggen. Of je gewoon aanpassen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Dames en heren

Bericht door Ambtenaar »

JCRyle schreef: Psalm 139 haalde ik voornamelijk aan in het gesprek van het wel of niet weten van het geslacht van de baby voor de geboorte.
Dat begreep ik. Maar deze psalm zegt helemaal niets daarover.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Dames en heren

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Hahaha. Jij weet heel veel jongens die graag in prinaessenjurken lopen? Er is op elke school schoolmaatschappelijk werk gelukkig.
Een nogal denigrerende opmerking.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Dames en heren

Bericht door Moderamen »

Mara schreef: Dan is dit jongmens zeker niet afgestudeerd bij een bepaalde universiteit.
Want daar moet dit jongmens nl.ook een stropdas dragen bij de uitreiking van de bul. En dat wordt gewoon gedaan.
Je kunt ook dwars gaan liggen om het dwarsliggen. Of je gewoon aanpassen.
Zonder me verder met de discussie te bemoeien: dit is onjuist. Op geen enkele reguliere Nederlandse universiteit is het verplicht om een stropdas te dragen bij je afstuderen.
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dames en heren

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: Hahaha. Jij weet heel veel jongens die graag in prinaessenjurken lopen? Er is op elke school schoolmaatschappelijk werk gelukkig.
Een nogal denigrerende opmerking.
Ik vind het vooral onnozel. Maar kennelijk kun je zo toch een pabo-diploma halen. Daar maak ik mij dan weer zorgen om.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dames en heren

Bericht door Mara »

Moderamen schreef:
Mara schreef: Dan is dit jongmens zeker niet afgestudeerd bij een bepaalde universiteit.
Want daar moet dit jongmens nl.ook een stropdas dragen bij de uitreiking van de bul. En dat wordt gewoon gedaan.
Je kunt ook dwars gaan liggen om het dwarsliggen. Of je gewoon aanpassen.
Zonder me verder met de discussie te bemoeien: dit is onjuist. Op geen enkele reguliere Nederlandse universiteit is het verplicht om een stropdas te dragen bij je afstuderen.
Heb je wel eens gehoord van een dresscode?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9165
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Dames en heren

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
refo schreef:In Gouda is een stropdas verplicht bij de sacramenten. Daarover is ook niets te vinden in de Schrift.

Een jongmens uit de gemeente draagt door de week spijkerbroek en polo. 's Zondags is dat nette broek, overhemd en jasje. Maar aan het Avondmaal is dat onvoldoende volgens de ouderling. Er moet een strop bij. Het jongmens sprak: ik heb er nog nooit één gehad en ik ga er ook geen kopen, speciaal voor het Avondmaal.
Inmiddels komt de strop bij de doopzitting óók ter sprake.
Dan is dit jongmens zeker niet afgestudeerd bij een bepaalde universiteit.
Want daar moet dit jongmens nl.ook een stropdas dragen bij de uitreiking van de bul. En dat wordt gewoon gedaan.
Je kunt ook dwars gaan liggen om het dwarsliggen. Of je gewoon aanpassen.
Volgens mij droeg ik bij mijn afstuderen geen strop (en ook bij mijn promotie niet, maar dan moet je weer een ander apenpakje aan).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Dames en heren

Bericht door Moderamen »

Wat denk je zelf Mara?
Van psychologie tot rechten, zeker op bachelorniveau, studeren velen gewoon af op sneakers en een wat netter overhemdje. Op masterniveau zie je dat ook al. Een verplichte dresscode is er zeker niet.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Dames en heren

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: Hahaha. Jij weet heel veel jongens die graag in prinaessenjurken lopen? Er is op elke school schoolmaatschappelijk werk gelukkig.
Een nogal denigrerende opmerking.
Ik vind het vooral onnozel. Maar kennelijk kun je zo toch een pabo-diploma halen. Daar maak ik mij dan weer zorgen om.
:) Zeker.

Maar even serieus Ambtenaar: jij weet ook heel veel jongens die graag in prinsessenjurken lopen?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dames en heren

Bericht door samanthi »

parsifal schreef:
Mara schreef:
refo schreef:In Gouda is een stropdas verplicht bij de sacramenten. Daarover is ook niets te vinden in de Schrift.

Een jongmens uit de gemeente draagt door de week spijkerbroek en polo. 's Zondags is dat nette broek, overhemd en jasje. Maar aan het Avondmaal is dat onvoldoende volgens de ouderling. Er moet een strop bij. Het jongmens sprak: ik heb er nog nooit één gehad en ik ga er ook geen kopen, speciaal voor het Avondmaal.
Inmiddels komt de strop bij de doopzitting óók ter sprake.
Dan is dit jongmens zeker niet afgestudeerd bij een bepaalde universiteit.
Want daar moet dit jongmens nl.ook een stropdas dragen bij de uitreiking van de bul. En dat wordt gewoon gedaan.
Je kunt ook dwars gaan liggen om het dwarsliggen. Of je gewoon aanpassen.
Volgens mij droeg ik bij mijn afstuderen geen strop (en ook bij mijn promotie niet, maar dan moet je weer een ander apenpakje aan).
Klopt,
mijn buurmeisje is afgestudeerd en heeft deze week haar bul gekregen, ze vertelde dat het een hele ceremonie was, compleet toga en hoofddeksel en hier een afbeelding van een groep afgestudeerde en echt ook niet allemaal met stropdas.
http://www.uva.nl/shared-content/facult ... udies.html
Bovendien is het niet te vergelijken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Dames en heren

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Heb je wel eens gehoord van een dresscode?
Uit eigen ervaring weet ik dat het dragen van een das geen verplichting is bij het verdedigen van een afstudeerscriptie. Bij een promotie ligt het anders.
Plaats reactie