Aanslagen...

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

johangroen schreef:Daar ga ik niet op in dia,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als het echt belangrijk is probeer ik het wel te begrijpen. Tot hiertoe weet ik echter geen zinvolle reactie te geven,
Misschien als je jet met andere woorden zegt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Aanslagen...

Bericht door Johannes van Dijk »

johangroen schreef:Beste dia je hebt volkomen gelijk en tuurlijk mag het gepreekt worden maar dan moet men niet het evangelie vergeten waar rust en vrede te halen is, bij Christus rom 10:15 en hoe zullen zij prediken, indien zij. Iet gezonden worden? Gelijk geschreven is: hoe liefelijk zijn de voeten dergenen, die vrede verkondigen, dergenen, die het goede verkondigen.

Beste dia aan die prediking ontbreekt het helaas in onze kerken, de meest rechtse dan. Ook ik zit daar onder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het mag niet alleen gepreekt worden,het MOET gepreekt worden: Bekeert u! Gijlieden dan moet wederom geboren worden!Dat is de boodschap.Pas las ik in een boek van Ds.Joh vd Poel,dat een dokter tegen hem zei; Ahhh! U bent die dominee die alleen maar ellende preekt,is het niet? Waarop vd Poel zei: Zeg dokter,behandelt u hier ook gezonde mensen? De dokter: Hoe komt u daar nu bij,nee natuurlijk niet! Toen zei vd Poel: ik heb hier alleen maar met mensen te doen in hun elllende,en daarom moet DAT gepredikt worden. De boodschap is,johan groen;Wat moet een mens die in eigen oog gezond is,met een Verlosser? Hij zal dan toch eerst zijn ellende moeten leren kennen?De verbandtrommel word toch pas geopend als er wonden zijn? Of heb ik wat gemist? Zie de catechismus zondag 2.
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Dit is gewone bijbelse taal maar waarschijnlijk versta jij alleen ggin taal, je bent er denigrerend bezig omdat je diep vanbinnen weet dat ik de waarheid spreek maar dan vallen je heilige huisjes omver, zoek God nu het nog kan elke sec is genade tijd,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Johannis heb ik iets gezegd over geen ellende preken? Je oordeelt terwijl dat onterecht is. Ik ben een groot liefhebber van ds Van der Poel ondanks dat hij een verkeerde levendmaking predikte, hij had zelf een zeer bevindelijke kennis van genade en wad door recht verlost in Christus en die zekerheid moeten wij hebben anders is het voor eeuwig verloren, met een verandering of alleen ellende kennis moeten wij voor eeuwig omkomen, wij zijn vrij met een geschonken Borg.

[zinsnede aangepast ivm forumregels]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Aanslagen...

Bericht door Johannes van Dijk »

johangroen schreef:Dit is gewone bijbelse taal maar waarschijnlijk versta jij alleen ggin taal, je bent er denigrerend bezig omdat je diep vanbinnen weet dat ik de waarheid spreek maar dan vallen je heilige huisjes omver, zoek God nu het nog kan elke sec is genade tijd,
Best Johan,
Was het niet de grote Leraar Zelf die sprak: Die gezond zijn,hebben de medicijnmeester niet van node,maar....die ziek zijn!
Donderdagavond was ik in St.Philipsland(GBS) waar Ds.P.Blok voorging.Hij sprak uit Jesaja 35 vers 5 en 6.Alsdan zullen der blinden ogen opengedaan worden en der doven oren zullen geopend worden.Alsdan zal de kreupele springen als een hert,en de tong der stommen zal juichen:want in de woestijn zullen wateren uitbarsten,en beken in de wildernis.Dat was een prediking die ik ieder zou aanbevelen.

Weet je waar het op vastzit Jan in onze dagen? Er zijn bijna geen blinden,geen doven,geen kreupelen,en geen stommen meer in 2017.
Ze weten het allemaal zo goed,ze zien en horen,en je hoeft ze niks te vertellen.Rijk en verrijkt en geens dings gebrek, Jan!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Aanslagen...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Johannes van Dijk schreef:
johangroen schreef:Dit is gewone bijbelse taal maar waarschijnlijk versta jij alleen ggin taal, je bent er denigrerend bezig omdat je diep vanbinnen weet dat ik de waarheid spreek maar dan vallen je heilige huisjes omver, zoek God nu het nog kan elke sec is genade tijd,
Best Johan,
Was het niet de grote Leraar Zelf die sprak: Die gezond zijn,hebben de medicijnmeester niet van node,maar....die ziek zijn!
Donderdagavond was ik in St.Philipsland(GBS) waar Ds.P.Blok voorging.Hij sprak uit Jesaja 35 vers 5 en 6.Alsdan zullen der blinden ogen opengedaan worden en der doven oren zullen geopend worden.Alsdan zal de kreupele springen als een hert,en de tong der stommen zal juichen:want in de woestijn zullen wateren uitbarsten,en beken in de wildernis.Dat was een prediking die ik ieder zou aanbevelen.

Weet je waar het op vastzit Jan in onze dagen? Er zijn bijna geen blinden,geen doven,geen kreupelen,en geen stommen meer in 2017.
Ze weten het allemaal zo goed,ze zien en horen,en je hoeft ze niks te vertellen.Rijk en verrijkt en geens dings gebrek, Jan!
Kan goed zijn maar die mensen die het zo goed weten heb je links én rechts in de kerk.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aanslagen...

Bericht door Dodo »

Kunnen jullie elkaar niet gaan mailen, in plaats van dit forum te vullen met niet erg stichtende teksten?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
Johannes van Dijk schreef:
johangroen schreef:Dit is gewone bijbelse taal maar waarschijnlijk versta jij alleen ggin taal, je bent er denigrerend bezig omdat je diep vanbinnen weet dat ik de waarheid spreek maar dan vallen je heilige huisjes omver, zoek God nu het nog kan elke sec is genade tijd,
Best Johan,
Was het niet de grote Leraar Zelf die sprak: Die gezond zijn,hebben de medicijnmeester niet van node,maar....die ziek zijn!
Donderdagavond was ik in St.Philipsland(GBS) waar Ds.P.Blok voorging.Hij sprak uit Jesaja 35 vers 5 en 6.Alsdan zullen der blinden ogen opengedaan worden en der doven oren zullen geopend worden.Alsdan zal de kreupele springen als een hert,en de tong der stommen zal juichen:want in de woestijn zullen wateren uitbarsten,en beken in de wildernis.Dat was een prediking die ik ieder zou aanbevelen.

Weet je waar het op vastzit Jan in onze dagen? Er zijn bijna geen blinden,geen doven,geen kreupelen,en geen stommen meer in 2017.
Ze weten het allemaal zo goed,ze zien en horen,en je hoeft ze niks te vertellen.Rijk en verrijkt en geens dings gebrek, Jan!
Kan goed zijn maar die mensen die het zo goed weten heb je links én rechts in de kerk.
Ik denk toch dat er hier en daar nog wel iemand zal zijn die het niet weet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Dus mensen met genade mogen hun mond niet opentrekken? O O O wat hoor hier een mensen die dominees liever hebben dan God en Zijn Woord.

Lees goed ik heb nooit iets beweerd wat niet Bijbels was. Veel genade vrienden en ik Bid voor jullie zielen, Ik hoop dat jullie De schuldbrief thuis krijgen en Mogen sterven aan die eerste Adam om uit de dood op staan in Christus, die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven, maar dien den zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien,maar de toorn Gods blijft op hem, AMEN


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Aanslagen...

Bericht door Johannes van Dijk »

Dodo schreef:Kunnen jullie elkaar niet gaan mailen, in plaats van dit forum te vullen met niet erg stichtende teksten?
Wou jij dan beste Dodo beweren, dat de teksten uit Jesaja 35 overgenomen uit de praktijk van de prediking,niet stichtelijk zijn?
Kun jij me nog meer 'niet stichtelijke teksten"uit Gods Woord noemen dan? Ik ben zeer benieuwd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

johangroen schreef:Dus mensen met genade mogen hun mond niet opentrekken? O O O wat hoor hier een mensen die dominees liever hebben dan God en Zijn Woord.

Lees goed ik heb nooit iets beweerd wat niet Bijbels was. Veel genade vrienden en ik Bid voor jullie zielen, Ik hoop dat jullie De schuldbrief thuis krijgen en Mogen sterven aan die eerste Adam om uit de dood op staan in Christus, die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven, maar dien den zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien,maar de toorn Gods blijft op hem, AMEN
Ik meende dat het hier afgesproken was om een bericht niet te beëindigen met Amen? Het is lang goed gegaan, maar hopelijk dat dit niet weer opnieuw wordt toegelaten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aanslagen...

Bericht door Dodo »

Johannes van Dijk schreef:
Dodo schreef:Kunnen jullie elkaar niet gaan mailen, in plaats van dit forum te vullen met niet erg stichtende teksten?
Wou jij dan beste Dodo beweren, dat de teksten uit Jesaja 35 overgenomen uit de praktijk van de prediking,niet stichtelijk zijn?
Kun jij me nog meer 'niet stichtelijke teksten"uit Gods Woord noemen dan? Ik ben zeer benieuwd.
Wat jullie schrijven is niet stichtelijk, omdat jullie bijbelteksten gebruiken om elkaar om de oren te slaan. Er klinkt meer boosheid uit jullie berichten dan liefde. Het is bijna agressief. Wat mij betreft maken de moderators er een eind aan.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Aanslagen...

Bericht door Johannes van Dijk »

johangroen schreef:Dus mensen met genade mogen hun mond niet opentrekken? O O O wat hoor hier een mensen die dominees liever hebben dan God en Zijn Woord.

Lees goed ik heb nooit iets beweerd wat niet Bijbels was. Veel genade vrienden en ik Bid voor jullie zielen, Ik hoop dat jullie De schuldbrief thuis krijgen en Mogen sterven aan die eerste Adam om uit de dood op staan in Christus, die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven, maar dien den zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien,maar de toorn Gods blijft op hem, AMEN
Toch wel fijn dat je erkent dat de ellendekennis vooraf moet gaan aan de noodzakelijkheid van een Verlosser! en weet je,ik heb best veel gelezen over dat oude volk dat helaas weggeraapt is,mensen met genade.Maar zij verkeerden veel in het duister,waren zo blind,waren zo kreupel,waren soms zo stom,en gingen hun wegje meest met de hand op de mond.Maar soms mocht het hart zo onder elkaar eens openbloeien en smolten de harten ineen,en maakten ze met elkaar met een gebedje en een versje samen God groot. Ja dat ook! Maar dat was maar zelden hoor.Want het was meest zo genoten,en zo weer toegesloten.
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Zij werden in het duister gehouden door een verkeerde leer, lees van der groe eens over de zekerheid van het geloof, het is Godonterend om in die staat te blijven, die is aangepraat in het gezeldschapsleven en absoluut niet Bijbels.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Aanslagen...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

johangroen schreef:Zij werden in het duister gehouden door een verkeerde leer, lees van der groe eens over de zekerheid van het geloof, het is Godonterend om in die staat te blijven, die is aangepraat in het gezeldschapsleven en absoluut niet Bijbels.
De toonhoogte van de brieven van Paulus zoals Romeinen 8 worden vaak ook verdacht gemaakt, als iets voor Paulus of zijn tijd alleen.
Maar Gods Heilige Geest werkt nog steeds. En gerichtheid op Jezus Christus en Zijn offer is nodig voor de gelovige, ja zondaar en dat blijft de gelovige en verdriet over de zonde en toch ook vreugde en zekerheid en blijdschap in Christus door genade, iets zien van die rijkdom van wat Jezus verworven heeft voor een ieder die door geloof aan Hem verbonden is.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie