Aanslagen...

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Aanslagen...

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:
Luther schreef: ik denk ook dat het gevolgen heeft voort de verkiezingsuitslag, maar niet ten gunste van Wilders of Baudet. Er is maar één partij die hier garen bij spint, en dat is de VVD van premier Rutte.
Kom op zeg, hij is de premier!! En ja, hij is lid van de VVD, maar ik denk niet dat iedereen dit nu zo in zijn achterhoofd heeft.


Het werd destijds achteraf wel zo genoemd. Bij een juiste keuze en uiteindelijk een goede uitkomst, zijn mensen snel geneigd om trots te zijn op onze premier. Althans, dat werd destijds veelvuldig gehoord.

Ook een tegen campagne om schreeuwers dan juist geen ruimte te geven. Daar spint de meest rustige persoon, die dan de leiding heeft, soms garen bij.

Overigens gaan heel de verkiezingen niet over het kabinet of de leden van de Tweede Kamer. Jammer dat dit in de beeldvorming wel steeds blijft hangen.
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Aanslagen...

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:(...)

Ook een tegen campagne om schreeuwers dan juist geen ruimte te geven. Daar spint de meest rustige persoon, die dan de leiding heeft, soms garen bij.

Overigens gaan heel de verkiezingen niet over het kabinet of de leden van de Tweede Kamer. Jammer dat dit in de beeldvorming wel steeds blijft hangen.
Nu is het wel zo dat Baudet niet direct een schreeuwer is. Dus ik geloof niet dat hij nu opeens minder stemmen krijgt. Dat is voor Wilders wellicht anders. En vanuit de linkse partijen is er niet direct overloop naar de VVD.

Dat ben ik niet met je eens. Het is in feite toch een soort tussenstemming waarin Nederland het kabinet toe zal juichen of met hen zal 'afrekenen'. Immers, door op een andere partij te stemmen als één van de coalitiepartijen, zal er géén meerderheid meer zijn in de Eerste Kamer en zal er in de Tweede Kamer toch breder draagvlak moeten zijn om wetten aan te nemen, zodat ze niet in de Eerste Kamer stranden en/of worden teruggestuurd naar de Tweede Kamer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Aanslagen...

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:(...)

Ook een tegen campagne om schreeuwers dan juist geen ruimte te geven. Daar spint de meest rustige persoon, die dan de leiding heeft, soms garen bij.

Overigens gaan heel de verkiezingen niet over het kabinet of de leden van de Tweede Kamer. Jammer dat dit in de beeldvorming wel steeds blijft hangen.
Nu is het wel zo dat Baudet niet direct een schreeuwer is. Dus ik geloof niet dat hij nu opeens minder stemmen krijgt. Dat is voor Wilders wellicht anders. En vanuit de linkse partijen is er niet direct overloop naar de VVD.


Baudet is een intellectueel goed onderlegde persoon. Een nette 'schreeuwer'.
Een dijk van een artikel stond er in het RD over hem.
Ik vind het maar een eng gedachtegoed.
Dat ben ik niet met je eens. Het is in feite toch een soort tussenstemming waarin Nederland het kabinet toe zal juichen of met hen zal 'afrekenen'. Immers, door op een andere partij te stemmen als één van de coalitiepartijen, zal er géén meerderheid meer zijn in de Eerste Kamer en zal er in de Tweede Kamer toch breder draagvlak moeten zijn om wetten aan te nemen, zodat ze niet in de Eerste Kamer stranden en/of worden teruggestuurd naar de Tweede Kamer.
Zo'n tussenstemming wordt er van gemaakt. We stemmen voor de provincies en de waterschappen. We stemmen alleen indirect voor de Eerste Kamer.

In die zin heeft het dus niets met het kabinet en de Tweede Kamer van doen. Het uiteindelijke gevolg van een minderheidskabinet in de Eerste Kamer is mij bekend. Maar niet overdrijven. De partij die het minste steun gaf aan kabinetsvoorstellen was Partij voor de Dieren. Zij steunden 80% en waren daarmee dus het minst steunend. Over het algemeen konden alle wetten op zeer ruime steun rekenen in de Eerste Kamer!

We moeten wat mij betreft heel goed in het achterhoofd houden dat het om de provincie en de waterschappen.
(~)
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:zie: https://vanlodenstein.nl/amersfoort/

Site wordt soms ge-update, bericht is inmiddels al wat aangepast.
Zag ik in dat filmpje (van Van Lodenstein) Ewart Bosma? Dat moet hem haast zijn!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Aanslagen...

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:
CvdW schreef:
-DIA- schreef:Een twist met de inwoners der wereld...
en zou het zo zijn: en horende hoort maar verstaat niet?
Dat onze oren niet horen, onze ogen niet zien, en we niet opmerken?

Zien we, of zien we niet dat God een twist met de inwoners der aarde heeft? En wat moeten wij als Nederland, dat bij wijze van spreken, tot de hemel toe is verhoogd geweest? En ziende de huidige toestand in land, kerk, en wereld.
Deze aanslagen en allerlei ellende komt, om het zo te zeggen, ik bedoel het met eerbied, niet uit de lucht vallen. Wat kunnen we nog meer verwachten? Het is nog een voorrecht als God een land en volk nog tuchtigt. want het aller-zwaarste oordeel is wel als God zwijgt en, om zo te zeggen, als een op hol geslagen paard, de teugels in de nek geworpen te krijgen. Merk op hoe het kringetje om de kerk ook steeds nauwer wordt.

O God, Gij hadt ons verstoten, Gij hadt ons gescheurd,
Gij zijt toornig geweest; keer weder tot ons
Gij hebt het land geschud,
Gij hebt het gespleten; genees zijn breuken, want het wankelt.
Gij hebt Uw volk een harde zaak doen zien,
Gij hebt ons gedrenkt met zwijmelwijn.


Jesaja had ook een harde boodschap, en hoe die werd ontvangen weten we.

Toen zeide Hij: Ga heen en zeg tot dit volk:
Horende hoort, maar verstaat niet, en ziende ziet, maar merkt niet.
Maak het hart dezes volks vet en maak hun oren zwaar en sluit hun ogen,
opdat het niet zie met zijn ogen,
noch met zijn oren hore, noch met zijn hart versta,
noch zich bekere, en Hij het geneze.
Toen zeide ik: Hoe lang, Heere?
En Hij zeide: Totdat de steden verwoest worden,
zodat er geen inwoner zij,
en de huizen, dat er geen mens zij,
en dat het land met verwoesting verstoord worde.
Want de HEERE zal die mensen verre wegdoen,
en de verlating zal groot wezen in het binnenste des lands.
En nu?
Mochten we verwaardigd worden om in de schuld te komen:

Wij hebben God op het hoogst misdaan
Wij zijn van het heilspoor afgegaan,
Ja wij, en onze vaderen tevens,
Verzuimende alle trouw en plicht,
Wij vergramden God, de God des levens,
Die zoveel wonderen had verricht.
Psalm 106
Vers 24
Nochtans was God met hen begaan;
Hij zag hun angst, hun tranen aan,
En hunner hateren verwoedheid;
Hij dacht aan Zijn gestaafd verbond,
En had berouw, naar al Zijn goedheid,
Meêdogendheid met Isrels wond.

Vers 25
Dies hebt G', o God, hun last verlicht,
Zelfs voor huns vijands aangezicht;
Verlos ons ook, als onze vaad'ren;
Wil ons, nog overal verspreid,
Genadig weer bijeen vergaad'ren;
Zo word' Uw naam en roem verbreid
.

Vers 26
Geloofd zij Isrels grote God.
Zijn gunst schenk' ons dit heilgenot;
Zo zullen wij Zijn goedheid danken.
Dat al wat leeft, Hem eeuwig eer'!
Al 't volk zegg' "Amen" op mijn klanken;
Juich, aarde, loof den Opperheer!
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Aanslagen...

Bericht door CvdW »

Berijming van Datheen laat het volgende zien:

4
Wij en onze vaders meteen
Hebben U vergramd groot en kleen;
Gans verkeerd zijn, Heer, onze wegen,
Wij zijn trouw'loos aan U gaar zeer;
Onz' vaders in Egypte plegen
Uw werken te vergeten, Heer.

24
Toch aanzag de Heer in den nood
Zijn volk, en uit genade bloot
Hoorde Hij haar bidden en klagen.
Aan Zijn verbond heeft Hij gedacht,
En Zijns toorns heeft Hij leed gedragen,
Naar Zijn goedheid zeer hoog geacht.

25
Bij hen, daar Zijn volk was gevaan,
Vonden zij gunst van stonden aan.
Wil ons, Heer, goediglijk bevrijden,
En verlossen door Uwen Naam
Van de heidenen t' allen tijden;
Zo zullen wij U prijzen t' zaam.

26
Geloofd zij God van Israël
In eeuwigheid en niemand el;
Hij zij altijd heerlijk geprezen!
Dies moet het volk spreken verheugd;
Het moet alzo eeuwig'lijk wezen,
God zij alzins geloofd met vreugd!

Laat ik mijn zonden belijden voor God en Hem mijn leven prijzen.
Er zijn drie stukken die gekend moeten worden. Ellende, verlossing en dankbaarheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Aanslagen...

Bericht door Jantje »

Inderdaad.

Vergeet ook de berijming van vers 3 niet, van deze Psalm,
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aanslagen...

Bericht door Dodo »

Het is wel een rare plek om op iemand te schieten. Er zijn camera's in de tram, dus je staat er gekleurd op. Dat bleek ook wel, binnen de kortste keren waren er foto's van de vermoedelijke dader.
Op een of andere manier is het minder eng dat het een persoonlijke kwestie was. Bij terrorisme is men er op uit om zoveel mogelijk narigheid te maken.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Aanslagen...

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Het is wel een rare plek om op iemand te schieten. Er zijn camera's in de tram, dus je staat er gekleurd op. Dat bleek ook wel, binnen de kortste keren waren er foto's van de vermoedelijke dader.
Op een of andere manier is het minder eng dat het een persoonlijke kwestie was. Bij terrorisme is men er op uit om zoveel mogelijk narigheid te maken.
Klopt, ik dacht gisteren. Vreemd, normaal wil een terrorist zoveel mogelijk slachtoffers op een plek waar ze samenleving nog meer in het hart raken. Dus op plaatsen die bekend zijn. Of Op belangrijke feesten dat was nu niet zo. Tenminste, ik heb niet de indruk dat dit plein zwart zou zien van toeristen...Ook vond ik het gek dat als het echt een gevaarlijke terrorist of misschien meerdere was die voortvluchtig was of waren er alleen in Utrecht hoge alarmfase was. Kinderen in scholen moesten blijven. Zeker toen auto nog niet gevonden was. Met een halfuurtje kan zo iemand in Rotterdam zijn. Tegelijkertijd blijft het beangstigend dat iemand, wij als mens, in staat is tot zulke dingen.

Achteraf denk ik wel. Het laat zien hoe goed Nederland voorbereid is. Ik reed gisteren op de snelweg. En zag bij iedere op of afrit politie staan. Ik had nog niets gehoord. Maar vond het vreemd. Dus zette even de radio aan voor het nieuws. Ik dacht nog heeft het met die staking te maken?
Toen viel ik dus midden in de actualiteit. Ik heb respect voor alle mensen die in zo'n crisis situatie moeten handelen, beslissingen nemen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Aanslagen...

Bericht door helma »

Jantje schreef:
helma schreef:Kan nog wel eens gevolgen hebben voor de verkiezingsuitslag...
Waarom denk je dat? En voor wie?
https://www.rd.nl/opinie/commentaar/utr ... 9frbMTiKrQ

Dit is Precies aan wie ik dacht.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Aanslagen...

Bericht door TSD »

Het is alleen de vraag welke kant de mensen nu op gaan bewegen, want dat is allerminst zeker. FvD kan dit ook zomaar weer als een boomerang terug krijgen.

We zullen zien...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

TSD schreef:Het is alleen de vraag welke kant de mensen nu op gaan bewegen, want dat is allerminst zeker. FvD kan dit ook zomaar weer als een boomerang terug krijgen.

We zullen zien...
Je kunt nu helemaal niet op TB of TH stemmen. Dus zij kunnen wel hun mooie bralpraatjes houden voor een volle zaal, maar zijn er voldoende mensen op provinciaal niveau te vinden?
Wie herinnert zich niet de chaos toen bleek dat de partij van Fortuyn zoveel zetels had gewonnen. Er waren geen bekwame mensen om die te bezetten. Ik zie dat bij FvD ook gebeuren, met die 2 egotrippers.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Aanslagen...

Bericht door Klavart »

Mara schreef:
TSD schreef:Het is alleen de vraag welke kant de mensen nu op gaan bewegen, want dat is allerminst zeker. FvD kan dit ook zomaar weer als een boomerang terug krijgen.

We zullen zien...
Je kunt nu helemaal niet op TB of TH stemmen.

Wie beweert dat dan?
Mara schreef:Dus zij kunnen wel hun mooie bralpraatjes houden voor een volle zaal ...
Houden andere politici ook bralpraatjes, of zijn het dan speeches?
Mara schreef:... met die 2 egotrippers.
Wie is er geen egotripper...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Aanslagen...

Bericht door refo »

Forum roept al langer dat de immigratie aan banden moet. En als we de heer T. niet binnen hadden gelaten of teruggestuurd hadden toen zijn strafblad een bepaalde lengte kreeg, was dit gisteren niet gebeurd.

De uitgestreken gezichten van de andere politieke kopstukken beogen precies hetzelfde als Baudet: stemmen winnen uit een aanslag. Kijk ons eens correct wezen!
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Aanslagen...

Bericht door Mannetje »

refo schreef:Forum roept al langer dat de immigratie aan banden moet. En als we de heer T. niet binnen hadden gelaten of teruggestuurd hadden toen zijn strafblad een bepaalde lengte kreeg, was dit gisteren niet gebeurd.
Is meneer T in Nederland geboren of daarbuiten? Anders kun je hem wel naar zijn land terugsturen, maar ben je nog niet van hem af...
-
Plaats reactie