Aanslagen...

johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Juist Johann gottfried


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Aanslagen...

Bericht door Johannes van Dijk »

Dodo schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Dodo schreef:Kunnen jullie elkaar niet gaan mailen, in plaats van dit forum te vullen met niet erg stichtende teksten?
Wou jij dan beste Dodo beweren, dat de teksten uit Jesaja 35 overgenomen uit de praktijk van de prediking,niet stichtelijk zijn?
Kun jij me nog meer 'niet stichtelijke teksten"uit Gods Woord noemen dan? Ik ben zeer benieuwd.
Wat jullie schrijven is niet stichtelijk, omdat jullie bijbelteksten gebruiken om elkaar om de oren te slaan. Er klinkt meer boosheid uit jullie berichten dan liefde. Het is bijna agressief. Wat mij betreft maken de moderators er een eind aan.
Ik heb mijn persoonlijke e-mail gegeven aan de persoon. Dus je hoeft je verder niet storen! En het was zeker niet elkaar om de oren slaan.Ik vind dat je zeer overtrokken reageert.Misschien voeg jij je liever bij de wat zachtere heelmeesters? Ga gerust je gang. Bovendien mag iedereen desgewenst mijn persoonlijke e-mail adres gebruiken hoor,buiten dit forum om.
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

De anderen wil ik vragen kennen jullie er zelf iets van? Is Christus al in uw leven? Of oordelen jullie vanuit je verstand en wettische slaafsheid? Als dat zo is kun je totaal niets vertellen of deze zaken want dan ben je geestelijk dood en weet je niks,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

johangroen schreef:De anderen wil ik vragen kennen jullie er zelf iets van? Is Christus al in uw leven? Of oordelen jullie vanuit je verstand en wettische slaafsheid? Als dat zo is kun je totaal niets vertellen of deze zaken want dan ben je geestelijk dood en weet je niks,
Dit wil ik even kwijt: van brutale uitdagingen die je verstuurd geef ik geen antwoord, want het is bij voorbaat duidelijk dat je zo het lijkt erg kritisch bent ingesteld.
Gezonde kritiek kan ik waarderen, niet de manier waarop jij iemand welhaast uitdaagt met redenen die je niet hard kunt maken om niet openbaar op het forum te reageren.
Een reactie als dezer is niet mijn gewoonte, ik zeg dit bij voorbaat, en ook ter attentie van de moderators.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Aanslagen...

Bericht door eilander »

Graag weer terug naar het topic zelf, en het elkaar bestoken per direct achterwege laten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

ALS we kernproeven als een soort aanslag beschouwen zou ik hier iets kunnen plaatsen. Was het liefde en vredesgezindheid toen Noord-Korea het staken van kernproeven afkondigde? Of zat er meer achter? Was het noodzaak? Gedwongen door de omstandigheden?

Ik lees net bij NOS NIEUWS:

'Noord-Koreaanse kernproefberg deels ingestort'

Chinese geologen zeggen dat de berg waarin Noord-Korea kernproeven hield deels is ingestort. De locatie in het noordoosten van het land is inmiddels te onveilig voor vervolgtesten, concluderen de wetenschappers op basis van seismologische gegevens en satellietbeelden.
Zaterdag kondigde de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un verrassend aan de locatie Pungyye-Ri in de berg Mantapsan te sluiten en het nucleaire testprogramma te staken.

Dat besluit werd gezien als een handreiking naar het Westen en Zuid-Korea. Het vermoedelijke instorten van de kernproefberg werpt een ander licht op de aankondiging van Noord-Korea.

Directe aanleiding voor het instorten van de berg zou de Noord-Koreaanse kernproef van begin september zijn geweest. Het was de zesde en vooralsnog krachtigste kernproef die het land uitvoerde. De test zorgde voor aardbevingen met een kracht van 6,3.
Volgens seismologen had de explosie een kracht van 100 kiloton TNT, dat is tien keer krachtiger dan Noord-Korea ooit testte en ruim zes keer krachtiger dan de atoombom die de Amerikanen in 1945 op Hiroshima gooiden.

Sinds die test voerde het land geen kernproef meer uit. Er waren daarna al aanwijzingen dat de omgeving van de testlocatie instabiel was geworden en dat er geen kernproeven meer gehouden konden worden.
Inmiddels is Noord-Korea in onderhandeling met de VS en Zuid-Korea over zijn nucleaire programma. Morgen vindt er een top plaats tussen de Korea's. Met de VS wordt nog gesproken over een top.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Aanslagen...

Bericht door Wandelende »

Zou mij inderdaad niet verbazen als er andere redenen zijn dan die er worden gecommuniceerd. Noord Korea is een tikkende tijdbom. En de rest van de wereld kijkt al decennia lang toe.
(~)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Aanslagen...

Bericht door parsifal »

Wandelende schreef:Zou mij inderdaad niet verbazen als er andere redenen zijn dan die er worden gecommuniceerd. Noord Korea is een tikkende tijdbom. En de rest van de wereld kijkt al decennia lang toe.
In dit geval is het niet zo duidelijk wat de rest van de wereld kan doen met tientallen miljoenen mensen in Seoul zo dicht bij de grens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Aanslagen...

Bericht door Wandelende »

parsifal schreef:
Wandelende schreef:Zou mij inderdaad niet verbazen als er andere redenen zijn dan die er worden gecommuniceerd. Noord Korea is een tikkende tijdbom. En de rest van de wereld kijkt al decennia lang toe.
In dit geval is het niet zo duidelijk wat de rest van de wereld kan doen met tientallen miljoenen mensen in Seoul zo dicht bij de grens.
Klopt.
Alleen als Noord Korea grote economische waarde zou hebben, die ook voor de rest van de wereld belangrijk zou zijn, dan had men niet zo lang op afstand gebleven.
Actie is er alleen gekomen toen de dreiging voor andere landen te hoog werd. Zelfbescherming dus. Niet uit liefde voor of hulp aan onze verre naasten.
(~)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Aanslagen...

Bericht door parsifal »

Wandelende schreef:
parsifal schreef:
Wandelende schreef:Zou mij inderdaad niet verbazen als er andere redenen zijn dan die er worden gecommuniceerd. Noord Korea is een tikkende tijdbom. En de rest van de wereld kijkt al decennia lang toe.
In dit geval is het niet zo duidelijk wat de rest van de wereld kan doen met tientallen miljoenen mensen in Seoul zo dicht bij de grens.
Klopt.
Alleen als Noord Korea grote economische waarde zou hebben, die ook voor de rest van de wereld belangrijk zou zijn, dan had men niet zo lang op afstand gebleven.
Actie is er alleen gekomen toen de dreiging voor andere landen te hoog werd. Zelfbescherming dus. Niet uit liefde voor of hulp aan onze verre naasten.
Nu was de Korea-oorlog niet echt "op afstand blijven" (en toen was het economische belang van Zuid-Korea nog niet al te duidelijk, al was het strategische belang dat natuurlijk wel.) Om eerlijk te zijn denk ik dat er net als in Bosnie wel ingegrepen zou zijn in NK als China niet achter het land was blijven staan en Seoul niet bedreigd zou worden. Zelfs zonder de economische belangen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Aanslagen...

Bericht door huisman »

https://nos.nl/l/2229244

History in the making.

Met alle scepsis die je kunt hebben zie ik in deze ontmoeting als een wolkje als eens mans hand.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Aanslagen...

Bericht door Wandelende »

parsifal schreef:
Wandelende schreef:
parsifal schreef:
Wandelende schreef:Zou mij inderdaad niet verbazen als er andere redenen zijn dan die er worden gecommuniceerd. Noord Korea is een tikkende tijdbom. En de rest van de wereld kijkt al decennia lang toe.
In dit geval is het niet zo duidelijk wat de rest van de wereld kan doen met tientallen miljoenen mensen in Seoul zo dicht bij de grens.
Klopt.
Alleen als Noord Korea grote economische waarde zou hebben, die ook voor de rest van de wereld belangrijk zou zijn, dan had men niet zo lang op afstand gebleven.
Actie is er alleen gekomen toen de dreiging voor andere landen te hoog werd. Zelfbescherming dus. Niet uit liefde voor of hulp aan onze verre naasten.
Nu was de Korea-oorlog niet echt "op afstand blijven" (en toen was het economische belang van Zuid-Korea nog niet al te duidelijk, al was het strategische belang dat natuurlijk wel.) Om eerlijk te zijn denk ik dat er net als in Bosnie wel ingegrepen zou zijn in NK als China niet achter het land was blijven staan en Seoul niet bedreigd zou worden. Zelfs zonder de economische belangen.
Daar heb je gelijk in, alleen terecht noem je ook de strategische belangen. Ik noemde het zelfbescherming, alleen dat valt voor mij onder hetzelfde motief in deze situatie.
China heeft inderdaad een belangrijke rol, groter dan wij misschien wel kunnen beseffen.

Er zijn dus meerdere factoren die meespelen. Mijn punt is echt dat de wereld al decennia toekijkt, en pas in actie komt als de eigen belangen groter zijn geworden dan het belang van onze naasten in Korea.

Positief nieuws dat er nu wat beter nieuws te lezen is.
(~)
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Aanslagen...

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:https://nos.nl/l/2229244
History in the making.
Met alle scepsis die je kunt hebben zie ik in deze ontmoeting als een wolkje als eens mans hand.
Idd, met dank aan Mr. President Trump.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Aanslagen...

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
huisman schreef:https://nos.nl/l/2229244
History in the making.
Met alle scepsis die je kunt hebben zie ik in deze ontmoeting als een wolkje als eens mans hand.
Idd, met dank aan Mr. President Trump.
Ik zie niet precies hoe zijn verhouding met Kim hierin meespeelt. Moon vaart ook een andere koers dan de vorige president. Als Trump een positieve rol gespeeld heeft of gaat spelen dan verdient hij daarvoor inderdaad waardering. Al valt natuurlijk wel het een en ander weg doordat hij Kim zonder veel aanleiding "honorable" noemde.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie