Aanslagen...

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Aanslagen...

Bericht door Terri »

Ik schrik toch echt wel als ik lees wat deze man aan criminaliteit op z'n geweten heeft en dan vervolgens 'vrij' rondloopt. Een soort van 'wandelende tijdbom' . Wat moet je toch met al deze ellendige toestanden?
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Aanslagen...

Bericht door gallio »

Mannetje schreef:
refo schreef:Forum roept al langer dat de immigratie aan banden moet. En als we de heer T. niet binnen hadden gelaten of teruggestuurd hadden toen zijn strafblad een bepaalde lengte kreeg, was dit gisteren niet gebeurd.
Is meneer T in Nederland geboren of daarbuiten? Anders kun je hem wel naar zijn land terugsturen, maar ben je nog niet van hem af...
volgens

https://metro.co.uk/2019/03/18/gokman-t ... m-8928418/

is hij geboren in Turkije
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

Gisteravond waren 2 agenten van speciale eenheden bij Jinek aan tafel.
Je weet als burger wel dat Nederland goed is voorbereid op een terroristische aanslag, in November was nog een oefening, waar 2.000 mensen aan meededen.
Maar dat er na 1 telefoontje naar 1 1 2 met een letterlijke druk op de rode knop meteen landelijk wordt ingeschaald, wist ik niet.
En dat ieder mens een digitaal spoor achterlaat, hoe voorzichtig hij ook is, ook al zit op een smartphone van iemand anders bankzaken te regelen, ze weten je te vinden.
Er zijn in ons land duizenden mannen - ook vrouwen - die onzichtbaar hun gevaarlijke werk uitoefenen.
Diep respect voor hen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Aanslagen...

Bericht door Zita »

Mara schreef:Gisteravond waren 2 agenten van speciale eenheden bij Jinek aan tafel.
Je weet als burger wel dat Nederland goed is voorbereid op een terroristische aanslag, in November was nog een oefening, waar 2.000 mensen aan meededen.
Maar dat er na 1 telefoontje naar 1 1 2 met een letterlijke druk op de rode knop meteen landelijk wordt ingeschaald, wist ik niet.
En dat ieder mens een digitaal spoor achterlaat, hoe voorzichtig hij ook is, ook al zit op een smartphone van iemand anders bankzaken te regelen, ze weten je te vinden.
Er zijn in ons land duizenden mannen - ook vrouwen - die onzichtbaar hun gevaarlijke werk uitoefenen.
Diep respect voor hen!
Dat was inderdaad wel bijzonder, dat ze de verdachte zó snel konden opsporen dankzij zijn banktransacties.
Het is tegelijkertijd wel een akelig idee dat als we een minder prettige overheid zouden hebben, dit afgrijselijk zou kunnen uitpakken. Onlangs was ik een beetje erg moe en las ik 'Reis door de nacht'. Ik vroeg me af hoe het verhaal zich in 2018 zou afspelen. Geen koeriersters, onderduikers zouden vrijwel altijd getraceerd kunnen worden enz.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

Zita schreef: Dat was inderdaad wel bijzonder, dat ze de verdachte zó snel konden opsporen dankzij zijn banktransacties.
Het is tegelijkertijd wel een akelig idee dat als we een minder prettige overheid zouden hebben, dit afgrijselijk zou kunnen uitpakken. Onlangs was ik een beetje erg moe en las ik 'Reis door de nacht'. Ik vroeg me af hoe het verhaal zich in 2018 zou afspelen. Geen koeriersters, onderduikers zouden vrijwel altijd getraceerd kunnen worden enz.
Nee dit soort verhalen kunnen niet meer.
Wat mij ook opviel, dat het ambt als burgemeester ook veranderd is in de loop van de jaren.
Niet alleen vanwege eventuele aanslagen, maar je moet 24 uur beschikbaar zijn, empathisch, energiek, verbaal sterk zijn, om kunnen gaan met allerlei religies en rituelen.
Utrecht heeft een heel goede burgemeester!
En ons land heeft een uitstekende minister van justitie en veiligheid!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Aanslagen...

Bericht door refo »

Ja , de gekozen burgemeester lijkt me een regelrechte ramp voor de burgers.
Plaats reactie