Aanslagen...

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Aanslagen...

Bericht door Hendrien »

Zou dit een aanslag zijn? https://nos.nl/artikel/2276519-meerdere ... recht.html
Aangrijpend!
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Aanslagen...

Bericht door Ditbenik »

Hendrien schreef:Zou dit een aanslag zijn? https://nos.nl/artikel/2276519-meerdere ... recht.html
Aangrijpend!
Ja, het is in ieder geval een aanslag op een of meerdere personen. Of het een terroristische aanslag is zullen we nog moeten afwachten.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Aanslagen...

Bericht door parsifal »

Ben benieuwd wat er precies achter zit.

Ondertussen is er ook een aanslag geweest in Nieuw-Zeeland. Dat raakt me ook wel net als eerder met Breivik in Noorwegen of de "Drottninggatan" aanslag in Stockholm. Noorwegen en Nieuw-Zeeland omdat het zulke vreedzame landen zijn, die soort van hun onschuld hebben verloren. Drottninggatan omdat het dichtbij is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

De openbare gebouwen in Utrecht moeten de deuren dichthouden. Burgers in Utrecht moeten binnen blijven, wordt net aangeraden.

Gisteren hielden de kerken op Urk ook de deuren dicht tijdens de kerkdiensten.
Het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam moet wellicht ook de deuren sluiten tijdens de avonduren, na een ernstig steekincident afgelopen vrijdag.

Jan Terlouw pleitte vorig jaar ervoor om het touwtje weer uit de brievenbus te hangen, we moeten elkaar weer gaan vertrouwen...
Die tijd is echter voorgoed voorbij.
De liefde van velen zal verkouden...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Aanslagen...

Bericht door windorgel »

Mara schreef: Jan Terlouw pleitte vorig jaar ervoor om het touwtje weer uit de brievenbus te hangen, we moeten elkaar weer gaan vertrouwen...
Die tijd is echter voorgoed voorbij.
De liefde van velen zal verkouden...
Ik zie op ons dorp nog veel touwtjes en ongebruikte voordeuren ('loop maar achterom') :)
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Aanslagen...

Bericht door Wim Anker »

De spraakverwarring willen uitwissen gaat niet straffeloos.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

In Rotterdam moeten de agenten nu zo mogelijk naar buiten, bewapend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Aanslagen...

Bericht door Hendrien »

Leerlingen van het Van Lodenstein College(Amersfoort) mogen niet naar huis. Ze moeten binnen blijven tot nader order of tot ze opgehaald worden. Met de auto, maar het mag geen rode auto zijn.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Aanslagen...

Bericht door Mannetje »

Hendrien schreef:Leerlingen van het Van Lodenstein College(Amersfoort) mogen niet naar huis. Ze moeten binnen blijven tot nader order of tot ze opgehaald worden. Met de auto, maar het mag geen rode auto zijn.
Als ik daar nog gewerkt had, zou ik niet naar huis hebben gekund. Ik rijd in een rode Renault Clio...
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Aanslagen...

Bericht door Lilian1975 »

Mannetje schreef:
Hendrien schreef:Leerlingen van het Van Lodenstein College(Amersfoort) mogen niet naar huis. Ze moeten binnen blijven tot nader order of tot ze opgehaald worden. Met de auto, maar het mag geen rode auto zijn.
Als ik daar nog gewerkt had, zou ik niet naar huis hebben gekund. Ik rijd in een rode Renault Clio...
Het Van Lodenstein College in Amersfoort bracht zelfs het bericht naar buiten dat kinderen niet mochten worden opgehaald in een rode Renault Clio. Zo'n soort auto werd door de politie gezocht in verband met de schietpartij in Utrecht. Inmiddels heeft de school het bericht op hun website aangepast en mogen rode Clio's weer naar de school komen.


Gelukkig mannetje, je mag er nog wel komen :haha
Maar even voor mij. Het is toch in Utrecht gebeurt enniet in Amersfoort?
Ik bedoel je zit even snel vanuit utrecht als in Gorinchem. Waar de kinderen vrolijk op de fiets naar huis gaan.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Aanslagen...

Bericht door Mannetje »

zie: https://vanlodenstein.nl/amersfoort/

Site wordt soms ge-update, bericht is inmiddels al wat aangepast.
-
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Aanslagen...

Bericht door helma »

Kan nog wel eens gevolgen hebben voor de verkiezingsuitslag...
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Aanslagen...

Bericht door Ambtenaar »

Moest vandaag in Utrecht zijn aan de ander kant van de A12 bij Kanaleneiland. Net met een omweg naar Utrecht Centraal gefietst. Erg rustig op straat.

Verschillende collega's erg van slag omdat ze ook altijd met de tram rijden. Zat er vanmorgen ook in om 10 uur. Stof tot nadenken.
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: Aanslagen...

Bericht door Carrie »

Het is en blijft afschuwelijk.

Tegelijk plaatst het onze ideeën van vrijheid en respect misschien in een ander perspectief.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

Carrie schreef:Het is en blijft afschuwelijk.

Tegelijk plaatst het onze ideeën van vrijheid en respect misschien in een ander perspectief.
Rutte zei:
,Een daad van terreur is een aanval op onze beschaving, op onze tolerante en open samenleving. Er past maar één antwoord: onze rechtsstaat en onze democratie zijn sterker dan fanatisme en geweld. We zullen niet wijken voor onverdraagzaamheid, nooit.’’

Stille tochten, grote woorden, het zijn allemaal pleisters.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie