Kabinetsformatie 2017

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:Segers heeft maanden lang in de formatieonderhandelingen gezeten.......
Hij wist prima hoe het plaatje eruit ging zien. Beter dan wie dan ook.
Zijn hele argumentatie om tegen de moties te stemmen was derhalve een bewuste poging tot misleiding. Terwijl hij beter wist het (veel) rooskleuriger voorstellen dan de feiten waren.
Dat noemen we liegen. En liegen is inderdaad geenstijl.
Koolmees schreef: Zo gaan alleenverdieners met een modaal inkomen die kinderen hebben er gemiddeld 0,2 procent op achteruit ...
Segers schreef: modale eenverdieners met kinderen gaan er het meest op vooruit van alle groepen.
Nogmaals Segers spreekt over de effecten van de gehele kabinetsperiode. Koolmees over 2018.

Dat weet jij Wim en dat maakt jou meer dan een leugenaar. Ik stem geen CU maar deze onheuse beschuldigingen raken mij
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wandelende »

huisman schreef:
Wim Anker schreef:Segers heeft maanden lang in de formatieonderhandelingen gezeten.......
Hij wist prima hoe het plaatje eruit ging zien. Beter dan wie dan ook.
Zijn hele argumentatie om tegen de moties te stemmen was derhalve een bewuste poging tot misleiding. Terwijl hij beter wist het (veel) rooskleuriger voorstellen dan de feiten waren.
Dat noemen we liegen. En liegen is inderdaad geenstijl.
Koolmees schreef: Zo gaan alleenverdieners met een modaal inkomen die kinderen hebben er gemiddeld 0,2 procent op achteruit ...
Segers schreef: modale eenverdieners met kinderen gaan er het meest op vooruit van alle groepen.
Nogmaals Segers spreekt over de effecten van de gehele kabinetsperiode. Koolmees over 2018.

Dat weet jij Wim en dat maakt jou meer dan een leugenaar. Ik stem geen CU maar deze onheuse beschuldigingen raken mij
Inderdaad ik sluit mij volledig hierbij aan, en als aanvulling geldt ook nog dat het komende begrotingsjaar hoofdzakelijk is vastgesteld door de vorige regering waarin PvdA en VVD participeerden.
(~)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:Ik bash alle leugenaars. En ja, dat is nodig.
Dit is niet geheel in lijn met de aanwijzingen van Paulus in Romeinen 13.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Ik bash alle leugenaars. En ja, dat is nodig.
Behalve Donald Trump, want die is "heel erg goed bezig".

Verder wil ik Segers niet vergelijken met Trump. Segers heeft op het moment dat hij de uitspraken doet de cijfers aan zijn kant.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Tiberius »

Discussieer met respect a.u.b.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mara »

Ik vind Segers een prima politicus, maar toen ik las dat hij met zijn dochter naar een popconcert van U2 was geweest, kon ik dat nauwelijks geloven.
Aan deze band wordt veel goeds toegeschreven, maar het blijft toch een werelds popconcert, dat niet samen kan gaan met een christelijke wandel.
En dat een dochter zoiets doet, dat zou nog kunnen. Maar dat je je als vader hierin mee laat trekken.
Ik kon het niet begrijpen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:Ik vind Segers een prima politicus, maar toen ik las dat hij met zijn dochter naar een popconcert van U2 was geweest, kon ik dat nauwelijks geloven.
Aan deze band wordt veel goeds toegeschreven, maar het blijft toch een werelds popconcert, dat niet samen kan gaan met een christelijke wandel.
En dat een dochter zoiets doet, dat zou nog kunnen. Maar dat je je als vader hierin mee laat trekken.
Ik kon het niet begrijpen.
En wat wil je hier mee zeggen?
-
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door DDD »

Het was niet zijn dochter, maar een collega-kamerlid van de ChristenUnie. Ik vond het wel stoer dat hij daarvoor de kabinetsonderhandelingen onderbrak. Van de muziek heb ik geen verstand, maar ik houd dan ook niet van popmuziek. Er zal ongetwijfeld niets mis mee zijn, anders zou hij er niet heengaan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mara »

DDD schreef:Het was niet zijn dochter, maar een collega-kamerlid van de ChristenUnie. Ik vond het wel stoer dat hij daarvoor de kabinetsonderhandelingen onderbrak. Van de muziek heb ik geen verstand, maar ik houd dan ook niet van popmuziek. Er zal ongetwijfeld niets mis mee zijn, anders zou hij er niet heengaan.
Stoer?? Noem je dat zo?
Het was wel zijn dochter:
Dat ChristenUnie fractievoorzitter Gert-Jan Segers fan is van de band U2 was al wel bekend, maar wist je ook dat hij zijn hele gezin ermee heeft besmet? In deze aflevering van De Wereld Draait Door heeft Matthijs het met Gert-Jan en zijn dochters Anne en Eline over het nieuwste album van de band: 'Songs of Experience'. Dochter Eline sluit de avond af door live aan tafel One (uiteraard van U2) te zingen.
bron: beam.eo/nl

Het is een Ierse rockband. Eén van s'werelds best verkopende muziekartiesten aldus wiki.
Mannetje schreef:En wat wil je hier mee zeggen?
Dat dit mij erg tegen viel van hem. Ik zie hem niet staan rocken onder aan een poppodium met duizenden andere rockers.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door DDD »

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wandelende »

U2 was onderdeel van de kabinetsformatie?
(~)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

DDD schreef:Het was niet zijn dochter, maar een collega-kamerlid van de ChristenUnie. Ik vond het wel stoer dat hij daarvoor de kabinetsonderhandelingen onderbrak. Van de muziek heb ik geen verstand, maar ik houd dan ook niet van popmuziek. Er zal ongetwijfeld niets mis mee zijn, anders zou hij er niet heengaan.
Die laatste zin is een leuke. Als Segers er naar toe gaat moet het goed zijn... of begrijp ik je nou niet goed?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad wat ik schrijf. Niet als wetenschappelijke conclusie, maar als autoriteitsargument. Ik heb vooralsnog geen reden om er aan te twijfelen dat Segers en Schouten in dezen een goede keuze maakten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mara »

Dit is eerder in het jaar, kennelijk is hij tweemaal geweest.
Maar het maakt eigenlijk weinig uit, dat Carola Schouten ook meeging, valt mij eveneens tegen.
U2 is niet bepaald een reli-rockband.
Mijn man ging voordat hij mij kende ook weleens naar een dergelijk popconcert. Daarna vond hij zelf dat dit niet meer in overeenstemming was met een christelijke levenswandel. Laat staan dat hij 1 van zijn kinderen daarin aan zou moedigen.

Maar ik snap het al, waarom zij vinden dat het verantwoorde muziek is:
Het leven en de muziek van U2 kan een aanleiding zijn om de thematiek van spiritualiteit in de huidige cultuur ter sprake te brengen. Weinig rockgroepen hebben op zo’n consistente manier dit thema aangeraakt als U2. Zij pogen doorheen een heel aantal songs antwoorden te zoeken op spirituele vragen zoals: wat geloof ik over God? Hoe kan mijn geloof mij en de wereld veranderen? Met wie kan ik hierin samen op weg gaan? Het mag duidelijk zijn dat solidariteit/gerechtigheid en gemeenschap vormen voor U2 onlosmakelijk verbonden zijn met geloven. Voor U2 moet het lijden en onrecht in de wereld aangeklaagd en bevochten worden. Het enige antwoord op het lijden in de wereld is inzet en solidariteit. Deel uitmakend van Gods volk onderweg naar zijn Rijk, is het fundamenteel nu al te werken aan de komst ervan. De titel van hun laatste CD ‘No line on the horizon’ verwijst naar de centrale gedachte van de groep over de essentie van geloven: je bent steeds op weg. Het leven is een pelgrimage en op weg gaan is misschien wel belangrijker dan vinden. De song ‘I still haven’t found what I ‘m looking for’ illustreerde enkele decennia geleden dezelfde gedachte. De leden van U2 bekennen zich niet tot een geïnstitutionaliseerde religie, maar situeren zichzelf binnen het christelijk verhaal. Het is fascinerend om te zien hoe zij de bijbel in vele songs als inspiratie gebruiken en deze boodschap in een hedendaagse taal zetten.
BRON
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

DDD schreef:Dat is inderdaad wat ik schrijf. Niet als wetenschappelijke conclusie, maar als autoriteitsargument. Ik heb vooralsnog geen reden om er aan te twijfelen dat Segers en Schouten in dezen een goede keuze maakten.
Ik vind dat een bijzonder vreemde redenering eerlijk gezegd. Het maakt dat je nergens meer een vraag over mag stellen.
Plaats reactie