Kabinetsformatie 2017

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:
Wim Anker schreef:Pechtold wordt verketterd. Tegelijkertijd is zijn strategie wel duidelijk. Een minderheidskabinet met D66, VVD en CDA. En de ethische kwesties worden aan de kamer overgelaten, hoe democratisch! Het CDA gaat hierin wel mee. (Denkt hij, en ik met hem).

Vanuit zijn visie gezien is het gewoon handig. realiseer het maximale uit je programma. En de overige partijen zijn zo verdeeld dat de kans dat een motie die zo'n kabinet naar huis stuurt wordt aangenomen dermate klein is dat dat een aanvaardbaar risico is.
Dan hoop ik dat er weer allerlei wantoestanden aan het licht komen, in (opnieuw) het ministerie van Veiligheid en Justitie en wellicht ook in het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Als het dan weer zo uit de klauwen loopt, net zo als bij Opstelten, Teven en Van der Steur, en Pechtolds partij is daar ook mede schuldig aan, dan heeft hij bij de volgende verkiezingen wellicht nog maar (opnieuw, net zo als na het vorige kabinet met de D66) 4 zetels over. En wellicht dat het CDA er dan weer meer wint; de irritatie naar de PVV wat is weggeëbd, en er een regering kan komen met het CDA, de PVV en wellicht nog een christelijke partij (over enkele maanden dan, als dit kabinet is gevallen). Want jullie geloven toch ook wel, als het kabinet het langer uithouden zal als de formatietijd, dan is het al bijzonder. Ik geloof nooit dat het kabinet wat nu zal gaan ontstaan, het 4 jaar zal volhouden.
Geloof je echt dat er een kabinet kan komen van CDA, PVV en een christelijke partij er bij? Dan zou heel Nederland op z'n kop staan. Ik denk eerder dat GL er dan nog wat bij wint...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

Is het christelijk om te hopen dat er allerlei wantoestanden bij de overheid naar buiten komen?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Auto »

Wat een opvallende uitspraak van Pechtold richting Buma, dat hij verzoekt om respect te hebben voor gewetensbezwaren mbt de overtuiging van andere paritijen. De partij die de gewetensvrijheid aan banden heeft gelegd toen de trouwambtenaar onder vuur lag, doet nu een beroep op gewetensvrijheid.
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Refoforum2017 »

De formatie gaat verder.

Tjeenk Willink nodigt, na zijn gesprek met Schippers, de volgende 5 partijen uit:

(let op de volgorde!)

1. VVD
2. CDA
3. CU
4. GL
5. D66

Mijn verwachting is dat Tjeenk Willink, als GL aangeeft dat de inhoudelijk verschillen met VVD niet overbrugbaar zijn, de druk op Pechtold opvoert om toch te praten met de CU. Tjeenk Willink gaf namelijk nadrukkelijk aan dat hij deze volgorde wilde hanteren. Dat was geen kwestie van planning of wie wanneer kon, maar een tactische keuze.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door -DIA- »

De mens van nu vergeet vaak één ding, als ik me niet vergis:
Zo de HEERE het huis niet bouwt, te vergeefs arbeiden deszelfs bouwlieden daaraan. Zo de HEERE de stad niet bewaart, te vergeefs waakt de wachter.
Het is te vergeefs, dat gijlieden vroeg opstaat, laat opblijft, eet brood der smarten...
Ik hoorde eens een prediker zeggen dat we synodetafels vol met papieren, rapporten etc. zouden kunnen hebben, maar als God erin blaast komt er geen oplossing.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Charles »

Goede bijdrage van Afshin Ellian over voltooid leven: http://www.elsevierweekblad.nl/opinie/o ... ij-509806/

De omkering van waarden in het ‘voltooid leven’ brengt de totale staat dichterbij. Het voltooid leven overschrijdt de ultieme grenzen van deze prachtige Hellenistische joods-christelijke beschaving.

Wees dus voorzichtig met de kracht van nihilistische voorstellen. Het voltooid leven verdient geen enkele steun.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Klavart »

Kabinet VVD, CDA, D66, GroenLinks niet mogelijk

https://www.rd.nl/l/Liveblog/21032017%20Formatie
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wandelende »

Klavart schreef:Kabinet VVD, CDA, D66, GroenLinks niet mogelijk

https://www.rd.nl/l/Liveblog/21032017%20Formatie
En na deze tweede poging is het jij-bakken in volle hevigheid losgebarsten. Na de eerste poging onthielden de partijen zich nog van echt inhoudelijk commentaar.
Ik ben blij en verheugd om te zien dat het "gevaarlijke" motorblok tot nu toe niet voldoende PK heeft om echt te starten.
(~)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door refo »

Het motorblok blijkt een driewieler met lekke banden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door huisman »

refo schreef:Het motorblok blijkt een driewieler met lekke banden.
Ben benieuwd naar het vervolg . D66 heeft het over politieke onwil van GL......hoe zit het met de politieke onwil van D66 richting CU?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

huisman schreef:
refo schreef:Het motorblok blijkt een driewieler met lekke banden.
Ben benieuwd naar het vervolg . D66 heeft het over politieke onwil van GL......hoe zit het met de politieke onwil van D66 richting CU?
Bizar dat Boris van der Ham, ex-kamerlid voor D66, dit gewoon omdraait: de CU heeft volgens hem D66 nu uitgesloten als coalitiepartner.
Van mij mag CU dat zeker doen, maar de feiten liggen toch wat anders, denk ik.

Als PvdA niet bijdraait, verwacht ik dat mijn voorspelling van een minderheidskabinet toch uitkomt. De PvdA heeft echter nu wel een kleine opening gegeven (Asscher: "zeg nooit nooit in de politiek").
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Johann Gottfried Walther »

eilander schreef:
huisman schreef:
refo schreef:Het motorblok blijkt een driewieler met lekke banden.
Ben benieuwd naar het vervolg . D66 heeft het over politieke onwil van GL......hoe zit het met de politieke onwil van D66 richting CU?
Bizar dat Boris van der Ham, ex-kamerlid voor D66, dit gewoon omdraait: de CU heeft volgens hem D66 nu uitgesloten als coalitiepartner.
Van mij mag CU dat zeker doen, maar de feiten liggen toch wat anders, denk ik.

Als PvdA niet bijdraait, verwacht ik dat mijn voorspelling van een minderheidskabinet toch uitkomt. De PvdA heeft echter nu wel een kleine opening gegeven (Asscher: "zeg nooit nooit in de politiek").
Tjeenk Willink, heeft bevestigd dat CU had aangegeven nog steeds in gesprek te willen en in debat heeft Segers aangegeven dat CU met iedereen wil praten wanneer dit nuttig is.
Buma refereerde nog aan het eerder D66-CU gesprek in het debat en typeerde het als "een kruisverhoor".

Tjeenk Willink wil in ieder geval nog steeds zoeken/gesprekken rond een meerderheidskabinet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door -DIA- »

Afgelopen zondag werden het vastlopen van de kabinetsformatie, (zoals de stand toen was) de moeilijkheden in Europa, en de wereld benoemd, als zijnde oordelen die over ons land, Europa en de wereld gaan. Wellicht dat er zijn die dit te ver gezocht vinden, en misschien zelfs sommigen dat het onbetamelijk is om dit te denken. Toch kunnen we al deze zaken ook moeilijk als een zegen van God bestempelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Curie »

-DIA- schreef:Afgelopen zondag werden het vastlopen van de kabinetsformatie, (zoals de stand toen was) de moeilijkheden in Europa, en de wereld benoemd, als zijnde oordelen die over ons land, Europa en de wereld gaan. Wellicht dat er zijn die dit te ver gezocht vinden, en misschien zelfs sommigen dat het onbetamelijk is om dit te denken. Toch kunnen we al deze zaken ook moeilijk als een zegen van God bestempelen.
Nee hoor, niet te ver gezocht DIA. Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn. Alleen de vraag is wat een ieder persoonlijk daar mee doet...
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door -DIA- »

Curie schreef:
-DIA- schreef:Afgelopen zondag werden het vastlopen van de kabinetsformatie, (zoals de stand toen was) de moeilijkheden in Europa, en de wereld benoemd, als zijnde oordelen die over ons land, Europa en de wereld gaan. Wellicht dat er zijn die dit te ver gezocht vinden, en misschien zelfs sommigen dat het onbetamelijk is om dit te denken. Toch kunnen we al deze zaken ook moeilijk als een zegen van God bestempelen.
Nee hoor, niet te ver gezocht DIA. Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn. Alleen de vraag is wat een ieder persoonlijk daar mee doet...
Dat laatste is zeker waar. Persoonlijk.
De vraag zou gesteld kunnen worden: Werd er nog eentje verwaardigd om eens een nacht met de Heere te worstelen met het oog op land en volk, kerk en staat. Dan zou er toch eerst een worsteling om het eigen zielenheil aan vooraf zijn gegaan.
Ik denk aan de worstelingen die eenvoudige geoefende kinderen Gods mochten hebben voor de Eerste Wereldoorlog, dat hun van God werd bekend gemaakt dat Hij Nederland voorbij zou gaan. Ik denk ook aan de gebedsworstelingen voor de Tweede Wereldoorlog, maar dat toen ook geopenbaard is dat Hij Nederland niet langer voorbij zou gaan. Waar de hongerwinter is getoond in de jaren voor dat de oorlog uitbrak. Waar het krijgsrumoer door Gods volk werd gehoord in de nachten dat God ze opwekte en onderwees aangaande de toestand van land en volk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie