Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Hendrien »

Denken jullie dat Trump dit echt gaat doen en wat vinden jullie hiervan? Ik vind het best wel beangstigend...
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Jeremiah »

Dit zal niet zomaar gebeuren. Men zal eerst meerdere batterijen van het THAAD anti raketsysteem in Zuid Korea (en Japan) operationeel moeten hebben om eventuele vergeldingsaavallen op te kunnen vangen. Daarnaast heeft Noord Korea een absurd groot leger.

Daarnaast is het een voordeel dat China het Noord Koreaanse gedreig ook zat begint te worden, die zullen de komende tijd ook druk gaan zetten op het regime om in te binden (verwacht ik)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door refo »

Hoe stabiel is de politieke situatie in Noord Korea eigenlijk nog?
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Hendrien »

-DIA-
Berichten: 32702
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:Het wordt spannend... http://nos.nl/artikel/2168186-noord-kor ... e-zon.html
En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt;
want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk;
en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken,
om Mijns Naams wil.
En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken;
en dan zal het einde komen.


en wat er verder volgt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Jeremiah »

150.000 Chineese troepen naar de NK grens.

"Chinese forces in North Korea would “be in a position to force a coup or force Kim’s hand” to disarm, said Tack.

Ultimately, China, North Korea’s biggest backer, would attempt “to make sure North Korea still exists and serves Chinese interests while it stops acting as a massive bullseye to the US,” he added."

https://www.businessinsider.nl/china-15 ... =true&r=US
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Zonderling »

Jeremiah schreef:Dit zal niet zomaar gebeuren. Men zal eerst meerdere batterijen van het THAAD anti raketsysteem in Zuid Korea (en Japan) operationeel moeten hebben om eventuele vergeldingsaavallen op te kunnen vangen. Daarnaast heeft Noord Korea een absurd groot leger.

Daarnaast is het een voordeel dat China het Noord Koreaanse gedreig ook zat begint te worden, die zullen de komende tijd ook druk gaan zetten op het regime om in te binden (verwacht ik)
Het is de vraag of Trump nog lang wacht. Zijn dadendrang is op dit moment wel heel erg groot. Ik geloof dat de situatie extreem gevaarlijk is, ook (vooral) voor Zuid-Korea waarop Noord-Korea zich zal vergelden bij een luchtaanval door VS.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Jeremiah »

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Hendrien »

Trump zei steeds: America first, America first"! Maar nu is hij opeens volop bezig in de wereld. Eigenlijk snap ik dat niet helemaal.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:Trump zei steeds: America first, America first"! Maar nu is hij opeens volop bezig in de wereld. Eigenlijk snap ik dat niet helemaal.
Trump heeft zijn mening over Syrië herzien: hij vond eerder dat Obama niet militair moest ingrijpen, nu doet hij het zelf wel.
Hij heeft zijn mening over de NAVO herzien: eerst verouderd en achterhaald, nu toch niet meer (dat heeft hij ook wel openlijk toegegeven, dat pleit wel voor hem).

Algemeen wordt hij nu in de media als zeer grillig en onberekenbaar omschreven. Of dat wel klopt, vraag ik me af. Hij is niet dom.
Er werd ook ergens gezegd: hij laat zijn militaire adviseurs meer de vrije hand.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door ZWP »

Zie voorpagina RD vandaag, wat zal de laatste druppel zijn?
Trump is totaal ongeschikt gebleken voor het Witte Huis, daar is nu geen twijfel meer over mogelijk lijkt me. :nonnon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door parsifal »

Ik kan me nu zeker niet meer voorstellen dat hij het vier jaar gaat volhouden. Er zijn wel heel veel schandalen die bij elkaar komen. Op de een of andere manier heb ik bij Trump ook nog een beetje de angst dat hij anderen in zijn val wil meenemen of gekke dingen gaat doen als hij erkent dat zijn positie onhoudbaar is. Ik hoop dat Pence niet mee wordt gezogen in de val (al denk ik dat als dat gebeurt, het wel door zijn eigen fouten zou komen, want ik denk dat de republikeinen hem graag als vervanger van Trump zien).
ZWP schreef:Zie voorpagina RD vandaag, wat zal de laatste druppel zijn?
Trump is totaal ongeschikt gebleken voor het Witte Huis, daar is nu geen twijfel meer over mogelijk lijkt me. :nonnon
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door ZWP »

parsifal schreef:Ik kan me nu zeker niet meer voorstellen dat hij het vier jaar gaat volhouden. Er zijn wel heel veel schandalen die bij elkaar komen. Op de een of andere manier heb ik bij Trump ook nog een beetje de angst dat hij anderen in zijn val wil meenemen of gekke dingen gaat doen als hij erkent dat zijn positie onhoudbaar is. Ik hoop dat Pence niet mee wordt gezogen in de val (al denk ik dat als dat gebeurt, het wel door zijn eigen fouten zou komen, want ik denk dat de republikeinen hem graag als vervanger van Trump zien).
Pence is weinig in beeld de laatste tijd, dus de smet van Trump kleeft (nog) niet aan hem.
Overigens wordt er in NL over het algemeen niet bijzonder positief over Pence gedacht.

Ik citeer buitenland-commentator Bernard Hammelburg: 'Als ik moest kiezen tussen Pence en Trump, kies ik echt honderd keer liever Trump.'

en:

'Die Pence heeft twee dingen: hij is doodeng wat zijn opvattingen betreft, en bovendien: hij weet wél hoe het werkt, is wél heel slim en wél een politieke routinier. Je moet er niet aan denken dat deze religieuze zeloot het voor het zeggen krijgt.'

:fi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door parsifal »

ZWP schreef:
parsifal schreef:Ik kan me nu zeker niet meer voorstellen dat hij het vier jaar gaat volhouden. Er zijn wel heel veel schandalen die bij elkaar komen. Op de een of andere manier heb ik bij Trump ook nog een beetje de angst dat hij anderen in zijn val wil meenemen of gekke dingen gaat doen als hij erkent dat zijn positie onhoudbaar is. Ik hoop dat Pence niet mee wordt gezogen in de val (al denk ik dat als dat gebeurt, het wel door zijn eigen fouten zou komen, want ik denk dat de republikeinen hem graag als vervanger van Trump zien).
Pence is weinig in beeld de laatste tijd, dus de smet van Trump kleeft (nog) niet aan hem.
Overigens wordt er in NL over het algemeen niet bijzonder positief over Pence gedacht.

Ik citeer buitenland-commentator Bernard Hammelburg: 'Als ik moest kiezen tussen Pence en Trump, kies ik echt honderd keer liever Trump.'

en:

'Die Pence heeft twee dingen: hij is doodeng wat zijn opvattingen betreft, en bovendien: hij weet wél hoe het werkt, is wél heel slim en wél een politieke routinier. Je moet er niet aan denken dat deze religieuze zeloot het voor het zeggen krijgt.'

:fi
Tja dat het grootste deel van de Nederlandse pers niet blij zou zijn met Pence is niet zo relevant. Pence was echter wel hoofd van het transitieteam van Trump en dat kan problemen gaan opleveren als het Flynn verhaal te lang blijft spelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Wim Anker »

Het lastige is dat het nieuws in NL gewoon niet te vertrouwen is. Het is volslagen onduidelijk wat er nu fake nieuws is van de NPO, wat echt is en hoe al die verhalen geduid moeten worden,

De speech van Trump in MO duidt iig op meer realiteitszin dan Obama ooit heeft gehad.
Plaats reactie