Het Trump tijdperk

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

De inauguratie was op geen enkel moment boeiend of ontroerend.
Drie geestelijke voorgangers - waaronder een vrouw - waren notabene opgeroepen om een gebed uit te spreken.
Er werd dan nog wel om wijsheid gevraagd.
Verder was het voornamelijk een poppenkast met plastic poppen.
Het enige wat mij nog ontroerde was een kort shot van de Bijbel waar Trump de hand op moest leggen, tijdens het uitspreken van de eed.
Afbeelding

Er stonden lang niet zo veel mensen als 8 jaar geleden toen Obama daar stond.
De speech hebben we maar niet afgekeken, die begon eventjes positief, maar werd al snel kwaadaardig en verwijtend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

Het was een mooie en inhoudsvolle plechtigheid. Ik heb goede hoop dat het nieuwe tijdperk iets goeds gaat brengen. Ik heb de inauguratie bekeken, daarna moest ik een uur de auto in en werd ziek van alle zure reacties op de radio. Net als bij het aantreden van Reagan en Bush laat de linkse kerk ons geloven dat de wereld nu vergaat. Voor veel christen was Obama een nachtmerrie, kopt het RD.

Ik vind je posting daarom bijzonder naargeestig Mara. ---knip--- Niet op de persoon aub. Ik verwacht dat het Trump tijdperk een zegen voor de wereld zal zijn, hoe dan ook.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Hendrien »

Ad Anker schreef:Het was een mooie en inhoudsvolle plechtigheid. Ik heb goede hoop dat het nieuwe tijdperk iets goeds gaat brengen. Ik heb de inauguratie bekeken, daarna moest ik een uur de auto in en werd ziek van alle zure reacties op de radio. Net als bij het aantreden van Reagan en Bush laat de linkse kerk ons geloven dat de wereld nu vergaat. Voor veel christen was Obama een nachtmerrie, kopt het RD.

Ik vind je posting daarom bijzonder naargeestig Mara. ---knip--- Niet op de persoon aub. Ik verwacht dat het Trump tijdperk een zegen voor de wereld zal zijn, hoe dan ook.
@Ad Anker, zou je deze verwachting nog iets nader toe kunnen lichten? Ik voel me juist best bezorgd!
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

het doorgeschoten liberalisme (vrijheid-blijheid) wordt een halt toegeroepen. Er komt meer aandacht voor de waarden van ons leven, dat werd gisteren zelfs expliciet benoemd. De op één na machtigste man, Pence, van de wereld put zijn hoop innerlijk uit de bede van Salomo om wijsheid, er zal meer aandacht komen voor Israël, in plaats dat men zich druk maakt om een speciaal toilet voor transgenders. Het is verbazingwekkend dat zo'n 'rare man' als Trump daarvoor gebruikt gaat worden, die inderdaad dingen zegt waar die zelf niet in gelooft. Dat is ingrijpend, maar het wordt wel gezegd.

Verder heb ik niet veel verstand van deze hoge politiek en ben ik helemaal geen Amerikakenner. Ik kan het ook niet zo duiden, maar de christelijke politiek in onze dagen stelt mij zo teleur, terwijl ik hoop put uit een inauguratie van een man die wel hele rare dingen gezegd heeft. De Heere regeert.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Jongere »

Mooi en inhoudsvol kan ik absoluut niet meemaken, Ad. De Bijbel werd op een vreselijk eenzijdige manier misbruikt. Ik weet niet wat ik erger vind: als de Bijbel zwijgt, of als die voor een politiek karretje wordt gespannen.
Laat duidelijk zijn dat bij Obama exact datzelfde probleem aanwezig was, alleen werden daar andere tonen gekozen. Alleen een God van liefde en acceptatie uit de Bijbel halen is net zo eenzijdig als daar alleen een God uithalen van welvaart Die ons land mag dienen (in plaats van andersom).

Nogmaals: ik vind het jammer dat we mee lijken te moeten met die afweging tussen twee kwaden. Wie zijn zorg uitspreekt over dit presidentschap (zie bijv. het artikel van Piper en de reacties daarop) krijgt uitgebreid te horen wat er mis is met liberalisme, Clinton en de termijn van Obama. Dat zal waar wezen, maar daar gaat onze huidige zorg niet over. En ja, alleen het immorele van Trump noemen en zwijgen over de andere kant is evengoed meegaan met die kampenstrijd.

Verder deel ik van harte je hoop (niet direct je verwachting) dat de regering van Trump gezegend zal worden. Ook Kores was tot zegen en zelfs een Augustus zal moeten dienen in Gods raad. Het is waar wat je zegt: God regeert, door alles heen. Daar mogen we op zien tegenover het linkse doemdenken dat nu de media domineert. Dat is echter een andere hoop dan veel verwachting hebben van Trump, want ik maak me daar grote zorgen over.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Ik vind je posting daarom bijzonder naargeestig Mara. Je doet je nickname eer aan.
Hoe bedoel je zuur en naargeestig? :bobo
Jongere schreef:Mooi en inhoudsvol kan ik absoluut niet meemaken, Ad. De Bijbel werd op een vreselijk eenzijdige manier misbruikt.
Blijkbaar hebben wij dus iets anders gezien en/of gehoord dan A.A.
De foto's die je nu ziet op internet toont wel aan dat voor God verder geen plaats meer was die avond.
Jongere schreef:Dat is echter een andere hoop dan veel verwachting hebben van Trump, want ik maak me daar grote zorgen over.
Hendrien schreef:Ik voel me juist best bezorgd!
En dat doen de meesten. Ook in Amerika.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

Het kan zomaar dat we hetzelfde zagen maar dat we het anders duiden, Mara. En inderdaad, de media zorgt er wel voor dat we ons zorgen maken.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Habitat »

We zullen moeten afwachten hoeveel invloed vice-president Mike Pence daadwerkelijk zal hebben? Dat zal waarschijnlijk onze waardering voor deze nieuwe 'administration' gaan bepalen.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Hendrien »

Wat een indrukwekkend artikel van John Piper! Fijn om het RD te hebben.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Jongere »

Ad Anker schreef:En inderdaad, de media zorgt er wel voor dat we ons zorgen maken.
Ik voel me niet echt bijster serieus genomen, Ad. Iedereen die zich zorgen maakt, heeft geen zelfdenkend vermogen en loopt aan de leiband van de media?
Het spijt me, maar dat vind ik net zulke flauwe retoriek als die er nu (inderdaad) de hele dag bij de publieke omroepen te horen is.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Wim Anker »

Jongere schreef:
Ad Anker schreef:En inderdaad, de media zorgt er wel voor dat we ons zorgen maken.
Ik voel me niet echt bijster serieus genomen, Ad. Iedereen die zich zorgen maakt, heeft geen zelfdenkend vermogen en loopt aan de leiband van de media?
Het spijt me, maar dat vind ik net zulke flauwe retoriek als die er nu (inderdaad) de hele dag bij de publieke omroepen te horen is.
Waarover maak jij je eigenlijk zorgen? Kan dat wat concreter? Ik heb gezien dat je het klimaat noemt. Maar verder?
Het is uiteraard je goed recht om de geesten niet te proeven in zo'n uitzending van dwdd van gisterenavond maar daarmee mis je m.i wel de kwaadaardige, duivelse geest die in links Nederland tegen Trump opgeld doet. Die boosheid gaat echter niet over de vrouwen van Trump. Noch gaat dat over economie. Dat gaat enkel en alleen over het idee dat dat Trump en zijn club wel eens als een Nebukadnezar de (echte) christenen in bescherming zou kunnnen nemen, dat dwarsboomt de linkse plannen die de echte christenen wil vernietigen en enkel naam christenen gedoogd.

En ja, lettend op de reacties hier, en inachtnemend wanneer en op wie en waarom er wordt gereageerd is het ook voor mij moeilijk om jouw serieus te nemen. Beproef de geesten! Het is in mijn ogen voor een christen hypocriet om nu Trump zo te bekritiseren terwijl 8 jaar Obama werd gekenmerkt door 8 jaar stilzwijgen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:Het is in mijn ogen voor een christen hypocriet om nu Trump zo te bekritiseren terwijl 8 jaar Obama werd gekenmerkt door 8 jaar stilzwijgen.
Niet op dit forum!
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ilit=obama

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ma#p435150

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ma#p602849

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ma#p390709

etcetera.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Van Ewijk »

Goed niets meer aan te doen, we zitten er mee.
Gewoon blijven doen wat we altijd doen en nimmer aflatend bidden.
Wat anders?

Misschien nog iets om over na te denken...
Johannes 19-11
''Gij zoudt geen macht hebben tegen Mij, indien het u niet van boven gegeven ware;''
Laatst gewijzigd door Van Ewijk op 21 jan 2017, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:
Wim Anker schreef:Het is in mijn ogen voor een christen hypocriet om nu Trump zo te bekritiseren terwijl 8 jaar Obama werd gekenmerkt door 8 jaar stilzwijgen.
Niet op dit forum!
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ilit=obama

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ma#p435150

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ma#p602849

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ma#p390709

etcetera.
Als jij het verschil in benadering tussen Trump en Obama in de topics niet ziet dan zijn we uitgepraat. Obama wordt door vele forummers in deze topcis opgehemeld en toegejuicht.
Waarom ben jij eigenlijk tegen Trump?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef: Als jij het verschil in benadering tussen Trump en Obama niet ziet dan zijn we uitgepraat. Obama wordt door vele forummers in deze topcis opgehemeld en toegejuicht.
Je zou ook met een iets minder gestrekt been in de discussie kunnen komen. :hum
Ophemelen moeten we met niemand doen!
Natuurlijk is het Obama-tijdperk geenszins zonder fouten en gebreken.
Veel beloften kon hij ook niet waarmaken.
En of het nu zoveel beter zou worden met mevrouw Clinton, waag ik ook te betwijfelen.
Maar je kunt niet begrijpen dat er in zo'n immens groot land met meer dan 300 miljoen inwoners, nu echt niets anders te vinden was.
Natuurlijk is zo'n man (of vrouw) er wel, maar de selektieprocedure deugt van geen kant, misschien zouden we het daar eens beter over kunnen hebben?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten