Vluchtelingen in Europa

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Van Ewijk »

Luther schreef:Je kunt ook zeggen: het lijkt me een culturele verrijking!
Nee, een verrijking als in de zin van cultuur vind ik het niet.
Het is een kwestie van bittere noodzaak en humaniteit.
Dit als een verrijking bestempelen heeft juist een averechts effect op de gevoelens van de autochtone bevolking.
Hoe vaak worden criminelen en geweldplegers van buitenlandse komaf niet spottend ''een stelletje cultuurverijkers'' genoemd"?
Laten we vooral nuchter en rationeel blijven en niks proberen te verbloemen.
Er is veel werk voor nodig om hier iets positiefs van te maken en die mogelijkheden liggen er ook, maar als we iedereen willen aanmoedigen om die ook te benutten doen we dat niet door politiek correcte voorwendselen te gebruiken waar men twintig jaar geleden al doorheen geprikt heeft.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door parsifal »

Rijssen schreef:
parsifal schreef:
Rijssen schreef:...


Voor zover bekend heeft niemand daarvoor ooit zijn of haar excuses aangeboden.
En veel van deze uitspraken zijn geen demoniseren, maar gewoon kritiek op standpunten van Fortuyn. Als ik zeg dat ik Wilders uitspraken schokkend of dat hij zich onbetrouwbaar heeft getoond in zijn standpunt over de AOW leeftijd, dan is dat geen demoniseren, dan is dat kritiek hebben.

(en ja in het lijstje citaten die je noemt zitten ook uitspraken die niet door de beugel kunnen.

En ik zocht even op je berichten en kwam dit tegen: "Islam is maar op één ding uit, en dat is een groot moslimkalifaat.
Een gematigde islam bestaat niet, vroeg of laat staan ze allemaal achter hun broeders.
Stapje voor stapje dringen ze door tot hoge posities, en steeds meer dringen ze ons hun wil op.
Binnen nu en een paar jaar gaan de Christelijke feestdagen verdwijnen en komen er andere feestdagen in de plaats.
Droevig dat zoveel mensen het nog niet (willen) zien."

Ik denk dat je door dit uitspraken boter op je hoofd hebt als je anderen van demoniseren beschuldigt.



Ik demoniseer niemand, benoem alleen dingen, demoniseer ook geen individu.


Heb die uitspraken een paar jaar geleden gedaan, het is er volgens mij niet beter op geworden toch?
Sta nog voor 100% achter die citaten, al hoop ik dat ik ongelijk krijg.
Hier een opiniestuk, lees vooral punt 5, je kunt het demoniseren noemen ik noem het realistisch.
http://politiek.tpo.nl/2015/09/22/zeven ... en-blijft/
Als jouw uitspraak geen demoniseren is dan is geen van de uitspraken over Fortuyn het. Je demoniseert geen individu zeg je. Nee je praat over een hele groep en bij de uitspraak dat ze vroeg of laat allemaal achter hun broeders staan betrek je het op iedere moslim. Ik raad je aan om eens wat informatie te zoeken over Gus Dur, Een moslimtheoloog die het tot president van het land met de grootste moslim populatie van de wereld heeft geschopt. Ja hij werd behoorlijk in de rug gestoken door andere politici en hij kon het niet bolwerken, maar wat mij betreft toont deze man toch aan dat je op grote schaal geen gelijk hebt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door parsifal »

Rijssen schreef:
Pimpelmees schreef:@Rijssen:
Het zijn (vanuit statistisch oogpunt) interessante cijfers die je geeft over Zweden. Toch is voor een goede beoordeling van de criminaliteitscijfers meer informatie nodig.
Wat is de verhouding migrant-niet migrant in Zweden? En wat is die verhouding in de grote steden?
Wat is de verhouding arm-rijk in Zweden, en wat is die verhouding onder de migrantenbevolking?
Wat is het ijkpunt/beginpunt van die stijging van 1472%? Het jaar 1960? Of 1990? Of 2010? Etc.
Dit soort informatie is nodig om andere factoren te kunnen uitsluiten, zoals bijvoorbeeld armoede, een veranderende samenleving, grote-steden-beleid, etc.

Hier: http://nl.gatestoneinstitute.org/5770/z ... rkrachting
He wat leuk ik kan Zweeds lezen. Hier is het originele rapport
https://www.bra.se/bra/brott-och-statis ... brott.html
Het rapport gaat over seksuele misdrijven waaronder verkrachtingen in Zweden.
Allereerst is er een probleem met migranten in Zweden (ik ben er zelf 1 trouwens). Zweden zijn niet het sterkst in een conflict door harde maar constructieve discussie oplossen, maar problemen worden vaak door compromis en verzwijgen aangepakt (of niet). Ook worden problemen soms niet benoemd. Er is nu wat verandering aan het komen met de sterke groei van Sverige Demokraterna (Zweden Democraten), maar die partij is helaas volledig geisoleerd, waardoor er nog steeds weinig problemen besproken worden (en nee ik ben geen fan van SD, en ja, ze trekken ook veel enge mensen aan met een verleden in neo-nazistische bewegingen).

Nu staat er iets in het artikel over vreemde verklaringen in het artikel. Maar deze verklaringen zijn helemaal niet zo vreemd. In Zweden valt veel meer onder de term verkrachting dan in andere landen (ook Denemarken). "Våldtäkt" is niet alleen verkrachting maar ook aanranding en ongewenste intimiteiten. Dit is misschien net zo erg, maar het maakt cijfers met andere landen vergelijken wat lastig (ook met eerdere jaren toen de definitie anders was). Wat gebeurt er in de clubs op vrijdag en zaterdagavond enz?
Ook geloof ik dat men in Zweden eerder geneigd is om aangifte te doen. In Zweden is er super veel aandacht voor "sexual harassment", op scholen is er voorlichting, ieder bedrijf heeft zijn vertrouwenspersonen. De weg naar de politie is niet lang.
De derde verklaring geloof ik niet in. Ik denk inderdaad dat Zweedse mannen meer opgevoed zijn met vrouwen als gelijke zien (niet alleen gelijkwaardig), echter kan ik me voorstellen dat door de media wel een vertekend beeld van seksualiteit ontstaat. Men wil te graag open zijn, en mogelijk gedragen de meiden in de club zich uitdagend, wat in de Amerikaanse films als uitnodiging tot meer gezien kan worden, maar in Zweden niet zo. Tel daarbij op de alcohol consumptie op vrijdag en zaterdagavond en er gaan dingen goed mis.

De volgende zin is gewoonweg onjuist "Volgens statistieken gepubliceerd door de Swedish National Council for Crime Prevention (bekend als Brå) — een afdeling van het ministerie van Justitie — deden tijdens 2011 29,000 Zweedse vrouwen aangifte van verkrachting (wat erop lijkt te wijzen dat minder dan 25% van de verkrachtingen de politie bereiken)."
De 29000 is het geschatte aantal handelingen die in zweden als verkrachting worden bestempeld. Dat is veel te veel, ik vraag me echter af of dit in Nederland veel lager zou liggen. Hierbij gaat het ook om huiselijk seksueel geweld, waar inderdaad weinig aangifte van gedaan wordt.

Er zijn inderdaad vrijwel geen cijfers van hoe het met immigranten in deze cijfers zit. Ik vermoed dat dit een vrij groot percentage is, zeker onder migranten uit landen waar de vrouwen weinig rechten hebben. Het gebeurt dat de vrouw zich sneller aanpast dan de man. De vrouw gehoorzaamt de man niet meer automatisch en is niet meer beschikbaar als hij dat wil enz. Dit leidt tot veel scheidingen en waarschijnlijk ook tot seksueel geweld. Er is daar een groot probleem en dat moet hard aangepakt worden (en cijfers moeten bij beleidsmakers bekend worden gemaakt zodat problemen meer gericht kunnen worden aangepakt).
Ik zou echter ook graag de cijfers willen zien van hoeveel er rond de uitgaansavonden misgaat.

Wat de rechtspraak betreft denk ik dat rechters niet anders zijn dan andere Zweden, in de zin dat ze erg gesteld zijn op de rechten van de vrouw (tot in het extreme toe), maar iemand veroordelen zonder voldoende bewijs zullen ze niet snel doen en ze zijn ook niet milder voor migranten.

P.S. ik heb het idee dat in Stockholm het gevoel van veiligheid op straat, hoger is dan in Utrecht. (de steden waar ik gewoond heb), maar daarin kan ik me vergissen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Mara »

De oorlog in Syrië en de vluchtelingencrisis in 6 minuten en 16 seconden.

Tekst wordt gesproken in Engels, maar in het Nederlands ondertiteld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Panny »

De wereld staat in brand
Wordt overspoelt met water
en dode kinderlijfjes.

De wereld staat in brand
Wordt bedolven onder haat
en grote eigenliefde.

De wereld staat in brand
Wordt gezuiverd met kogels
en schoten in harten.

De wereld staat in brand.
En wij hoeven alleen maar:
Drinken te geven aan wie dorst hebben.
Eten te geven aan wie honger lijden.
Gastvrij de vreemdeling te onthalen.
De naakte te kleden.
De zieken te bezoeken.
- Mattheus 25 -

Maartje Kok
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Van Ewijk »

Ondertussen...
Moslims in verzet tegen „christelijke” hulp aan vluchtelingen

24-09-2015 11:50 | gewijzigd 24-09-2015 11:51 | Jacob Hoekman

Moslims in verzet tegen „christelijke” hulp aan vluchtelingen - Vluchtelingen in de noodopvang bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam. beeld ANP

Je bent vluchteling en je krijgt bezoek van een christen die om je geeft. Niets bijzonders; dat gebeurt al tientallen jaren. Maar de islamitische gemeenschap komt nu in verzet. „De islam mag ons niet door christelijke opportunisten worden afgenomen.”

Woedt er een geestelijke strijd in de Nederlandse opvangcentra? Voor een christelijke vrijwilliger uit Rotterdam is dat geen vraag. „Die strijd is gigantisch”, zegt ze. „Ik werk al jaren onder moslims, maar ik ben compleet verbaasd over wat hier gaande is.”

De vrijwilligster wil anoniem blijven om haar werk niet te schaden, maar stelt dat de christelijke vluchtelingen in de noodopvang in het Erasmus Sportcentrum „doodsbang” zijn. „Ze zeggen het zelf tegen me. Ik durf mijn Bijbel hier niet te lezen, hoor ik dan van de mensen.”

Volgens de vrouw komen orthodoxe moslims uit Rotterdam met auto’s en bussen langs om spullen te brengen, waarbij vluchtelingen onder druk zouden worden gezet om bijvoorbeeld aan het islamitische Offerfeest, dat deze dagen door veel moslims wordt gevierd, mee te doen.

Spullen die door niet-moslims zijn geschonken, zouden de vluchtelingen niet mogen aan­nemen. De spullen die door moslims zelf worden uitgedeeld, zouden alleen voor geloofsgenoten zijn. „Een Arabische christen­vrouw werd zelfs verteld dat ze eerst een hoofddoek op moest hebben voordat ze door moslims zou worden geholpen.”

Nieuw verschijnsel
De ervaringen van de Rotterdamse vrijwilliger staan niet op zichzelf. Vanuit andere plaatsen klinken soortgelijke geluiden die een opmerkelijke ontwikkeling laten zien. Dat moslims zich op deze manier manifesteren bij opvanglocaties en asielzoekerscentra, is een redelijk nieuw verschijnsel. De afgelopen decennia waren het juist overwegend christenen die zich inzetten voor vluchtelingen en asielzoekers.

Die hulp door christenen is een thema waar iemand als de islamkritische Ayaan Hirsi Ali in haar boeken herhaaldelijk een punt van maakt: door de inzet van christenen komen asielzoekers in aanraking met een liefdevolle God. Zelf heeft ze dat ook ervaren in een asielzoekerscentrum in Lunteren, toen ze in de jaren negentig als Somalische vluchteling naar Nederland kwam.

Koraninzameling
Intussen zijn er in de islamitische gemeenschap steeds meer mensen die tegen dit christelijk hulpbetoon in verzet komen.

Zo is de invloedrijke Haagse As-Soennahmoskee deze week begonnen met een officiële inzamelingsactie van Korans voor vluchtelingen. Wie een Arabische Koran overheeft, kan die bij de moskee inleveren. Ook gaat de salafistische stichting achter de moskee, die een netwerk heeft door het hele land, „grote partijen gebedskleden” kopen om die te verspreiden onder vluchtelingen.

Bovendien wil de stichting geestelijke zorg organiseren voor asielzoekers, „opdat zij in contact blijven met hun geloof en hun dit niet door opportunisten wordt afgenomen.” Met die „opportunisten” verwijst de stichting naar de christelijke stichting Loukas, die nog deze week 100.000 Arabische Bijbels wil laten drukken om ze onder vluchtelingen te kunnen verspreiden.

Bekeringspogingen
Ook op sociale media roeren moslims zich. Het Haagse islamitische raadslid en ex-PVV’er Van Doorn keerde zich op Twitter verschillende malen fel tegen wat hij ziet als bekeringspogingen door christenen.

Een orthodoxe moslimprediker die zich Abderrahman Abou Jouwairiah noemt, zette vorige week een filmpje op Facebook waarin hij geloofsgenoten oproept om naar asielzoekerscentra te komen om daar het islamitisch geloof te delen. Het filmpje, opgenomen voor de slagboom van waarschijnlijk het asielzoekerscentrum in Wageningen, laat onder meer zien hoe christenen in gesprek zijn met bewoners van het azc. „Ze liepen met een gitaar, een appeltaart en andere leuke dingen naar binnen”, zegt Abou Jouwairiah.

Hij is bang voor de gevolgen: sommige „broeders” hebben hun baarden al afgeschoren en „zusters” dragen niet langer een hoofddoek. „Je kunt ze nog slechts met moeite als moslim herkennen, omdat ze denken dat ze zich zover moeten aanpassen.” De bedoeling van Abou Jou­wairiah is dat moslims massaal naar de opvangcentra komen om dit tegen te gaan. Ook doet hij een oproep om elke vrijdag met busjes langs te komen en vluchte­lingen mee te nemen naar de moskee. Het filmpje werd honderden keren gedeeld en kreeg veel instemmende reacties. „Gaat onze ummah (islamitische geloofsgemeenschap, JH) eindelijk wakker worden?” vraagt een moslima zich hoopvol af.

Maar ze is ook sceptisch, omdat de meeste moslims tot nog toe niet structureel blijk geven van hun betrokkenheid op hun „broeders en zusters.” Een deel van de verklaring daarvoor geven moslims zelf: „De meeste van hen zijn ook alevieten of shiieten”, reageert een –kennelijk soennitische– moslim op de oproep.

Competitieve sfeer
Dat moslims zich nu pas beginnen te roeren, komt ook doordat ze tot nu toe simpelweg te veel bezig waren met hun eigen integratie, denkt Willem van der Deijl, medewerker bij stichting Evangelie & Moslims. „Bovendien komt het vraagstuk voor veel moslims dichterbij”, zegt hij. „Vluchtelingen waren erg verspreid over het land, maar op dit moment is er ook noodopvang in grote steden waar veel meer migranten wonen. Ze komen er dus eerder mee in aanraking.”

Van der Deijl wil niet ingaan op de vraag of er een „geestelijke strijd” aan de gang is in de opvanglocaties. „De ene christen ervaart dit begrip anders dan de andere. Het is moeilijk om er een algemene uitspraak over te doen.”

Hij hoopt in elk geval niet dat er een „competitieve sfeer tussen christenen en moslims” ontstaat als het om vluchtelingen gaat. „Christenen moeten oog hebben voor de kwetsbare positie van vluchtelingen en daar geen misbruik van maken. Maar tegelijk kunnen we de rijkdom van het Evangelie delen. Eenvoudig een medemens zijn in de geest van Mattheüs 25, door de naakte te kleden en de hongerige te voeden, is wel het minste wat het Evangelie van ons vraagt.”

http://www.refdag.nl/nieu(...)uchtelingen_1_941290
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Chrisje72 »

Van Ewijk schreef:Ondertussen...
Moslims in verzet tegen „christelijke” hulp aan vluchtelingen

24-09-2015 11:50 | gewijzigd 24-09-2015 11:51 | Jacob Hoekman

Moslims in verzet tegen „christelijke” hulp aan vluchtelingen - Vluchtelingen in de noodopvang bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam. beeld ANP

Je bent vluchteling en je krijgt bezoek van een christen die om je geeft. Niets bijzonders; dat gebeurt al tientallen jaren. Maar de islamitische gemeenschap komt nu in verzet. „De islam mag ons niet door christelijke opportunisten worden afgenomen.”

Woedt er een geestelijke strijd in de Nederlandse opvangcentra? Voor een christelijke vrijwilliger uit Rotterdam is dat geen vraag. „Die strijd is gigantisch”, zegt ze. „Ik werk al jaren onder moslims, maar ik ben compleet verbaasd over wat hier gaande is.”

De vrijwilligster wil anoniem blijven om haar werk niet te schaden, maar stelt dat de christelijke vluchtelingen in de noodopvang in het Erasmus Sportcentrum „doodsbang” zijn. „Ze zeggen het zelf tegen me. Ik durf mijn Bijbel hier niet te lezen, hoor ik dan van de mensen.”

Volgens de vrouw komen orthodoxe moslims uit Rotterdam met auto’s en bussen langs om spullen te brengen, waarbij vluchtelingen onder druk zouden worden gezet om bijvoorbeeld aan het islamitische Offerfeest, dat deze dagen door veel moslims wordt gevierd, mee te doen.

Spullen die door niet-moslims zijn geschonken, zouden de vluchtelingen niet mogen aan­nemen. De spullen die door moslims zelf worden uitgedeeld, zouden alleen voor geloofsgenoten zijn. „Een Arabische christen­vrouw werd zelfs verteld dat ze eerst een hoofddoek op moest hebben voordat ze door moslims zou worden geholpen.”

Nieuw verschijnsel
De ervaringen van de Rotterdamse vrijwilliger staan niet op zichzelf. Vanuit andere plaatsen klinken soortgelijke geluiden die een opmerkelijke ontwikkeling laten zien. Dat moslims zich op deze manier manifesteren bij opvanglocaties en asielzoekerscentra, is een redelijk nieuw verschijnsel. De afgelopen decennia waren het juist overwegend christenen die zich inzetten voor vluchtelingen en asielzoekers.

Die hulp door christenen is een thema waar iemand als de islamkritische Ayaan Hirsi Ali in haar boeken herhaaldelijk een punt van maakt: door de inzet van christenen komen asielzoekers in aanraking met een liefdevolle God. Zelf heeft ze dat ook ervaren in een asielzoekerscentrum in Lunteren, toen ze in de jaren negentig als Somalische vluchteling naar Nederland kwam.

Koraninzameling
Intussen zijn er in de islamitische gemeenschap steeds meer mensen die tegen dit christelijk hulpbetoon in verzet komen.

Zo is de invloedrijke Haagse As-Soennahmoskee deze week begonnen met een officiële inzamelingsactie van Korans voor vluchtelingen. Wie een Arabische Koran overheeft, kan die bij de moskee inleveren. Ook gaat de salafistische stichting achter de moskee, die een netwerk heeft door het hele land, „grote partijen gebedskleden” kopen om die te verspreiden onder vluchtelingen.

Bovendien wil de stichting geestelijke zorg organiseren voor asielzoekers, „opdat zij in contact blijven met hun geloof en hun dit niet door opportunisten wordt afgenomen.” Met die „opportunisten” verwijst de stichting naar de christelijke stichting Loukas, die nog deze week 100.000 Arabische Bijbels wil laten drukken om ze onder vluchtelingen te kunnen verspreiden.

Bekeringspogingen
Ook op sociale media roeren moslims zich. Het Haagse islamitische raadslid en ex-PVV’er Van Doorn keerde zich op Twitter verschillende malen fel tegen wat hij ziet als bekeringspogingen door christenen.

Een orthodoxe moslimprediker die zich Abderrahman Abou Jouwairiah noemt, zette vorige week een filmpje op Facebook waarin hij geloofsgenoten oproept om naar asielzoekerscentra te komen om daar het islamitisch geloof te delen. Het filmpje, opgenomen voor de slagboom van waarschijnlijk het asielzoekerscentrum in Wageningen, laat onder meer zien hoe christenen in gesprek zijn met bewoners van het azc. „Ze liepen met een gitaar, een appeltaart en andere leuke dingen naar binnen”, zegt Abou Jouwairiah.

Hij is bang voor de gevolgen: sommige „broeders” hebben hun baarden al afgeschoren en „zusters” dragen niet langer een hoofddoek. „Je kunt ze nog slechts met moeite als moslim herkennen, omdat ze denken dat ze zich zover moeten aanpassen.” De bedoeling van Abou Jou­wairiah is dat moslims massaal naar de opvangcentra komen om dit tegen te gaan. Ook doet hij een oproep om elke vrijdag met busjes langs te komen en vluchte­lingen mee te nemen naar de moskee. Het filmpje werd honderden keren gedeeld en kreeg veel instemmende reacties. „Gaat onze ummah (islamitische geloofsgemeenschap, JH) eindelijk wakker worden?” vraagt een moslima zich hoopvol af.

Maar ze is ook sceptisch, omdat de meeste moslims tot nog toe niet structureel blijk geven van hun betrokkenheid op hun „broeders en zusters.” Een deel van de verklaring daarvoor geven moslims zelf: „De meeste van hen zijn ook alevieten of shiieten”, reageert een –kennelijk soennitische– moslim op de oproep.

Competitieve sfeer
Dat moslims zich nu pas beginnen te roeren, komt ook doordat ze tot nu toe simpelweg te veel bezig waren met hun eigen integratie, denkt Willem van der Deijl, medewerker bij stichting Evangelie & Moslims. „Bovendien komt het vraagstuk voor veel moslims dichterbij”, zegt hij. „Vluchtelingen waren erg verspreid over het land, maar op dit moment is er ook noodopvang in grote steden waar veel meer migranten wonen. Ze komen er dus eerder mee in aanraking.”

Van der Deijl wil niet ingaan op de vraag of er een „geestelijke strijd” aan de gang is in de opvanglocaties. „De ene christen ervaart dit begrip anders dan de andere. Het is moeilijk om er een algemene uitspraak over te doen.”

Hij hoopt in elk geval niet dat er een „competitieve sfeer tussen christenen en moslims” ontstaat als het om vluchtelingen gaat. „Christenen moeten oog hebben voor de kwetsbare positie van vluchtelingen en daar geen misbruik van maken. Maar tegelijk kunnen we de rijkdom van het Evangelie delen. Eenvoudig een medemens zijn in de geest van Mattheüs 25, door de naakte te kleden en de hongerige te voeden, is wel het minste wat het Evangelie van ons vraagt.”

http://www.refdag.nl/nieu(...)uchtelingen_1_941290
Kan je de link aub aanpassen? Wil hem graag doorsturen maar dat lukt zo niet.
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Mannetje »

-
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Luther »

Bizar!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Bonny »

Luther schreef:
Bizar!
Nee hoor. Dat is de islam.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Luther »

Bonny schreef:
Luther schreef:
Bizar!
Nee hoor. Dat is de islam.
Ik begreep dat het m.n. uitgaat van Nederlandse moslims...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Rijssen »

Liggen naastenliefde en openstelling van de grenzen wel echt in elkaars verlengde?



http://www.volkskrant.nl/opinie/blinde- ... ~a4148414/
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Chrisje72 »

Bedankt
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door Wim Anker »

Goede analyses in de Elsevier van vandaag. De scherpste conclusie:
Het lijkt eerder te gaan om een "feel good" dan een "do good".
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Vluchtelingen in Europa

Bericht door alexv »

Luther schreef:
Bizar!

Is dit echt nieuw voor je? Had je het echt niet verwacht? Maar goed dat je niet als Huisman er 500 in je woonplaats zou willen hebben.

Langzaamaan wordt je wel wakker.
Plaats reactie