Vluchtelingen in Europa

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Hendrien schreef:Ik vind het allemaal heel ingewikkeld. Ik voel erg voor de postings van @Huisman, maar stel dat we als Nederland zeggen dat alle vluchtelingen hier van harte welkom zijn! Dan worden we letterlijk overspoeld! En Huisman, ik bedoel dit echt niet vervelend, heb je zelf ook al vluchtelingen in huis? In Munchen schijnen er nu ook heel veel te zijn; je kunt er zo een stel ophalen.

Dat overspoelen is een woord voor angstige mensen.Als Europa een verdeling zou maken wordt er geen land overspoeld.
Ik heb idd geen vluchtelingen in huis maar zou geen bezwaar hebben om 500 vluchtelingen in onze woonplaats op te vangen.
Als wij de 5 miljard lastenverlichting verlagen met 1 miljard kunnen wij de vluchtelingen die naar Nederland komen netjes opvangen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Ezen »

We moeten de vluchtelingen natuurlijk wel een perspectief bieden.
Je kunt nu wel zeggen: kom bij mij op zolder. Maar hoelang duurt dat dan? En als ze mogen blijven worden ze dan gelukkig? geen werk, geen inkomen. Dat is nooit goed voor mensen.
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:
Hendrien schreef:Ik vind het allemaal heel ingewikkeld. Ik voel erg voor de postings van @Huisman, maar stel dat we als Nederland zeggen dat alle vluchtelingen hier van harte welkom zijn! Dan worden we letterlijk overspoeld! En Huisman, ik bedoel dit echt niet vervelend, heb je zelf ook al vluchtelingen in huis? In Munchen schijnen er nu ook heel veel te zijn; je kunt er zo een stel ophalen.

Dat overspoelen is een woord voor angstige mensen.Als Europa een verdeling zou maken wordt er geen land overspoeld.
Ik heb idd geen vluchtelingen in huis maar zou geen bezwaar hebben om 500 vluchtelingen in onze woonplaats op te vangen.
Als wij de 5 miljard lastenverlichting verlagen met 1 miljard kunnen wij de vluchtelingen die naar Nederland komen netjes opvangen.
Ik heb het ook heel lang moeilijk gevonden, totdat ik ermee in het gebed ging. Toen kwam bij mij de vraag naar boven: waar halen wij het recht vandaan dat wij het beter zouden mogen hebben dan een ander? Waarom is het voor ons een schrikbeeld dat we in zouden moeten leveren op onze huidige levensstandaard? Waar is het besef gebleven dat alles wat we hebben ontvangen helemaal geen eigen bezit is, maar slechts bruikleen? Beseffen we nog hoe egoïstisch we zijn geworden? En zijn we vergeten hoeveel God voor ons over heeft gehad?
Wat mij betreft komen ze hierheen. Al worden we overspoeld. Ik geloof dat gastvrijheid altijd beloond zal worden; het is slechts een gehoorzaam zijn aan God.

PS. Via onderstaande link kan je je aanmelden als hulpgezin. Niet iedereen hoeft naar Lesbos. De rugzakken kunnen hier ook al uitgedeeld worden.
https://docs.google.com/forms/d/1Yoobot ... rm?c=0&w=1
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Ezen schreef:We moeten de vluchtelingen natuurlijk wel een perspectief bieden.
Je kunt nu wel zeggen: kom bij mij op zolder. Maar hoelang duurt dat dan? En als ze mogen blijven worden ze dan gelukkig? geen werk, geen inkomen. Dat is nooit goed voor mensen.
Natuurlijk is het zaak om korte zorgvuldige procedures te hebben die snel duidelijkheid geven of de vluchteling mag blijven.
Voor de " blijvers" moet onderwijs,huisvesting en werk geregeld worden. Merkel heeft daar een actief programma voor afgekondigd in Duitsland.

Als de situatie in Syrië normaliseert zullen velen maar lang niet allen teruggaan. Maar gezien de uitzichtloze situatie in Syrië kan dit jaren tot wel een decennium duren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Guppy3 »

huisman schreef:
Ezen schreef:We moeten de vluchtelingen natuurlijk wel een perspectief bieden.
Je kunt nu wel zeggen: kom bij mij op zolder. Maar hoelang duurt dat dan? En als ze mogen blijven worden ze dan gelukkig? geen werk, geen inkomen. Dat is nooit goed voor mensen.
Natuurlijk is het zaak om korte zorgvuldige procedures te hebben die snel duidelijkheid geven of de vluchteling mag blijven.
Voor de " blijvers" moet onderwijs,huisvesting en werk geregeld worden. Merkel heeft daar een actief programma voor afgekondigd in Duitsland.

Als de situatie in Syrië normaliseert zullen velen maar lang niet allen teruggaan. Maar gezien de uitzichtloze situatie in Syrië kan dit jaren tot wel een decennium duren.
Je slaat de spijker op de kop. Het kan decennia duren.
Dan zijn de kinderen hier geboren en grootgebracht. Die gaan dus (logischerwijs) niet meer terug.
Dat is dus de reden voor opvang in de regio.
Wel hulp, maar dat hoeft niet perse hier in europa.
Werk bieden kunnen we niet. Dan zitten ze hier toch ook in een onmogelijke positie?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Guppy3 schreef:
huisman schreef:
Ezen schreef:We moeten de vluchtelingen natuurlijk wel een perspectief bieden.
Je kunt nu wel zeggen: kom bij mij op zolder. Maar hoelang duurt dat dan? En als ze mogen blijven worden ze dan gelukkig? geen werk, geen inkomen. Dat is nooit goed voor mensen.
Natuurlijk is het zaak om korte zorgvuldige procedures te hebben die snel duidelijkheid geven of de vluchteling mag blijven.
Voor de " blijvers" moet onderwijs,huisvesting en werk geregeld worden. Merkel heeft daar een actief programma voor afgekondigd in Duitsland.

Als de situatie in Syrië normaliseert zullen velen maar lang niet allen teruggaan. Maar gezien de uitzichtloze situatie in Syrië kan dit jaren tot wel een decennium duren.
Je slaat de spijker op de kop. Het kan decennia duren.
Dan zijn de kinderen hier geboren en grootgebracht. Die gaan dus (logischerwijs) niet meer terug.
Dat is dus de reden voor opvang in de regio.
Wel hulp, maar dat hoeft niet perse hier in europa.
Werk bieden kunnen we niet. Dan zitten ze hier toch ook in een onmogelijke positie?
..er worden miljoenen opgevangen in o.a. Jordanië . Wij hebben op termijn eerder een tekort aan arbeidskrachten.
Duitsland gaat ondanks de werkloosheid inventariseren welke banen er voor de vluchtelingen geschikt zijn.

Om hulp te bieden zal de maatschappij een paar offertjes moeten brengen. Zijn wij daartoe bereid?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Pimpelmees »

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Pimpelmees schreef:Ik weet even niets te zeggen ...

http://nos.nl/artikel/2055567-foto-aang ... ereld.html


Inderdaad stil zijn......
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Hendrien »

Offers brengen om deze mensen te helpen zou ik geen probleem vinden. Maar het moeilijkste vind ik wel dat het integratieproces vaak zo moeizaam gaat. Ik ken verschillende allochtonen die hier wonen en ze spreken nog de taal niet goed, ze zijn erg wantrouwend t.o.v. onze overheid, dokters enz. Ze voelen zich hier nog steeds "vreemdeling". In hun land van herkomst voelen ze zich ook niet meer thuis en zijn daar ook niet meer welkom. Zo hebben ze echt een moeilijke positie. En daar maak ik me echt zorgen over!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Mannetje »

Hendrien schreef:Offers brengen om deze mensen te helpen zou ik geen probleem vinden. Maar het moeilijkste vind ik wel dat het integratieproces vaak zo moeizaam gaat. Ik ken verschillende allochtonen die hier wonen en ze spreken nog de taal niet goed, ze zijn erg wantrouwend t.o.v. onze overheid, dokters enz. Ze voelen zich hier nog steeds "vreemdeling". In hun land van herkomst voelen ze zich ook niet meer thuis en zijn daar ook niet meer welkom. Zo hebben ze echt een moeilijke positie. En daar maak ik me echt zorgen over!
Daarom zou het geen gek idee zijn om deze mensen bij mensen thuis op te vangen. Dan begin je meteen met integreren.
Ik zou alleen totaal niet weten hoe ik in ons huis, gezien ook de eigenaardigheden van ons gezin, een vreemdeling op moet vangen.
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Zita »

Mannetje schreef:
Hendrien schreef:Offers brengen om deze mensen te helpen zou ik geen probleem vinden. Maar het moeilijkste vind ik wel dat het integratieproces vaak zo moeizaam gaat. Ik ken verschillende allochtonen die hier wonen en ze spreken nog de taal niet goed, ze zijn erg wantrouwend t.o.v. onze overheid, dokters enz. Ze voelen zich hier nog steeds "vreemdeling". In hun land van herkomst voelen ze zich ook niet meer thuis en zijn daar ook niet meer welkom. Zo hebben ze echt een moeilijke positie. En daar maak ik me echt zorgen over!
Daarom zou het geen gek idee zijn om deze mensen bij mensen thuis op te vangen. Dan begin je meteen met integreren.
Ik zou alleen totaal niet weten hoe ik in ons huis, gezien ook de eigenaardigheden van ons gezin, een vreemdeling op moet vangen.
Op facebook zag ik een project waar je je voor kon inschrijven, waarbij je een vluchteling begeleiding gaf en regelmatig thuis te eten vroeg. Ik dacht dat het alleen nog maar in Apeldoorn loopt. Ik vind het een prachtig initiatief.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

Zita schreef:
Mannetje schreef:
Hendrien schreef:Offers brengen om deze mensen te helpen zou ik geen probleem vinden. Maar het moeilijkste vind ik wel dat het integratieproces vaak zo moeizaam gaat. Ik ken verschillende allochtonen die hier wonen en ze spreken nog de taal niet goed, ze zijn erg wantrouwend t.o.v. onze overheid, dokters enz. Ze voelen zich hier nog steeds "vreemdeling". In hun land van herkomst voelen ze zich ook niet meer thuis en zijn daar ook niet meer welkom. Zo hebben ze echt een moeilijke positie. En daar maak ik me echt zorgen over!
Daarom zou het geen gek idee zijn om deze mensen bij mensen thuis op te vangen. Dan begin je meteen met integreren.
Ik zou alleen totaal niet weten hoe ik in ons huis, gezien ook de eigenaardigheden van ons gezin, een vreemdeling op moet vangen.
Op facebook zag ik een project waar je je voor kon inschrijven, waarbij je een vluchteling begeleiding gaf en regelmatig thuis te eten vroeg. Ik dacht dat het alleen nog maar in Apeldoorn loopt. Ik vind het een prachtig initiatief.
Inderdaad!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zita schreef:
Mannetje schreef:
Hendrien schreef:Offers brengen om deze mensen te helpen zou ik geen probleem vinden. Maar het moeilijkste vind ik wel dat het integratieproces vaak zo moeizaam gaat. Ik ken verschillende allochtonen die hier wonen en ze spreken nog de taal niet goed, ze zijn erg wantrouwend t.o.v. onze overheid, dokters enz. Ze voelen zich hier nog steeds "vreemdeling". In hun land van herkomst voelen ze zich ook niet meer thuis en zijn daar ook niet meer welkom. Zo hebben ze echt een moeilijke positie. En daar maak ik me echt zorgen over!
Daarom zou het geen gek idee zijn om deze mensen bij mensen thuis op te vangen. Dan begin je meteen met integreren.
Ik zou alleen totaal niet weten hoe ik in ons huis, gezien ook de eigenaardigheden van ons gezin, een vreemdeling op moet vangen.
Op facebook zag ik een project waar je je voor kon inschrijven, waarbij je een vluchteling begeleiding gaf en regelmatig thuis te eten vroeg. Ik dacht dat het alleen nog maar in Apeldoorn loopt. Ik vind het een prachtig initiatief.
Iedereen kan zich opgeven. Al was het alleen maar als een signaal dat je bereid bent, dat een groot deel van de Nederlanders bereid is om wat te doen voor een ander. Ik zou zeggen: gewoon invullen dat formulier en bezoek dan af en toe zo'n vluchteling.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door JolandaOudshoorn »

http://www.gastgezinvoorvluchteling.nl/
Hier de link voor de website en het inschrijfformulier.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Guppy3 »

huisman schreef: ..er worden miljoenen opgevangen in o.a. Jordanië . Wij hebben op termijn eerder een tekort aan arbeidskrachten.
Duitsland gaat ondanks de werkloosheid inventariseren welke banen er voor de vluchtelingen geschikt zijn.

Om hulp te bieden zal de maatschappij een paar offertjes moeten brengen. Zijn wij daartoe bereid?
Zeker ben ik bereid om een paar offertjes te brengen. Zelfs offers.
Maar ik denk dat het op de lange termijn beter is dat offer te steken in de opvang in de regio daar dan geld te steken in opvang hier en die mensen verder niets te kunnen bieden maar nooit meer terug te kunnen sturen.

Maar ik stop met deze discussie. Opvang in de regio lijkt niet geaccepteerd te worden.
Dan blijft over dat we de mensen hier onder onmenselijke omstandigheden hierheen laten vluchten. Of op te halen of wat dan ook.
Maar dan zijn ze hier. In onze poorten. En dan gaan we met de bijbelse opdracht netjes voor die mensen zorgen.

Maar hoe lang en met welk perspectief? Daar is volgens mij geen visie over.
De tegenstand in Nederland wordt steeds groter. Voor onze kinderen zijn er straks geen betaalbare huizen. Daar zitten straks vluchtelingen in. (Overigens roept Wilders dit ook, maar ik ben geen fan van hem).
Hoe gaan we juiste medische opvang bieden? Hoe betalen we het? Nu staat ieder jaar Nederland op zijn kop als de zorgverzekering weer omhoog gaat. Gaat dat straks geruisloos omdat we daarmee ook vluchtelingen helpen?

Straks weer een 2e generatie vluchtelingen die rondhangen in de winkelcentra. Er zijn nu al genoeg dames die niet naar het winkelcentrum meer dorpen.

Ik ben misschien erg negatief. Maar ik denk dat opvang in de regio in ons eigen belang is, en in het belang van de vluchtelingen.
Maar dan moeten we daar wel echt veilige zone's creeeren. En ze niet over 5 jaar in de steek laten. Ook daar is het lange termijn werk.
Plaats reactie