Vluchtelingen in Europa

Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Guppy3 »

Ik ga niet ieder land afzonderlijk beoordelen.
Maar ik wil best een stukje koopkracht inleveren als dat betekent dat er veel meer opvang in de regio komt.
De oliestaten hebben ook geld, en ruimte.

Maar daar gebeurt niets.

Controle in de trein is niets mis mee.
Geen papieren, niet rondreizen.

Naar een azc, zo snel mogelijk situatie beoordelen en hier goed opvangen of direct terug naar land van herkomst.
Geef duidelijkheid. Dat heeft iedereen nodig. Dan voorkom je ook schrijnende situaties van (bijna) volwassenen die hun hele leven al hier zijn en nu teruggestuurd dreigen te worden.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Panny »

Ik schrik vooral steeds weer van de onmenselijkheid in onze samenleving.
70 vluchtelingen die omkomen in een vrachtwagen, lichamen van kinderen die aanspoelen, het laat de meeste mensen volkomen koud.
De vluchtelingen worden vooral gezien als gelukzoekers die alleen van onze welvaart willen komen profiteren.
Ze krijgen gratis onderdak, gratis zorg en wij maar hard werken.
Alle menselijkheid is verdwenen. Het gaat alleen maar om onze welvaart, ons geld....wat een egoïsme.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Guppy3 schreef:Ik ga niet ieder land afzonderlijk beoordelen.
Maar ik wil best een stukje koopkracht inleveren als dat betekent dat er veel meer opvang in de regio komt.
De oliestaten hebben ook geld, en ruimte.

Maar daar gebeurt niets.

Controle in de trein is niets mis mee.
Geen papieren, niet rondreizen.

Naar een azc, zo snel mogelijk situatie beoordelen en hier goed opvangen of direct terug naar land van herkomst.
Geef duidelijkheid. Dat heeft iedereen nodig. Dan voorkom je ook schrijnende situaties van (bijna) volwassenen die hun hele leven al hier zijn en nu teruggestuurd dreigen te worden.

Opvang in de regio? Ruim 4 miljoen Syriërs zijn gevlucht naar Jordanië ,Turkije, Libanon en Irak.

Alleen het westen klaagt over deze stakkers die vluchten voor hun leven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Guppy3 »

huisman schreef:
Guppy3 schreef:Ik ga niet ieder land afzonderlijk beoordelen.
Maar ik wil best een stukje koopkracht inleveren als dat betekent dat er veel meer opvang in de regio komt.
De oliestaten hebben ook geld, en ruimte.

Maar daar gebeurt niets.

Controle in de trein is niets mis mee.
Geen papieren, niet rondreizen.

Naar een azc, zo snel mogelijk situatie beoordelen en hier goed opvangen of direct terug naar land van herkomst.
Geef duidelijkheid. Dat heeft iedereen nodig. Dan voorkom je ook schrijnende situaties van (bijna) volwassenen die hun hele leven al hier zijn en nu teruggestuurd dreigen te worden.

Opvang in de regio? Ruim 4 miljoen Syriërs zijn gevlucht naar Jordanië ,Turkije, Libanon en Irak.

Alleen het westen klaagt over deze stakkers die vluchten voor hun leven.
Als zij vluchten voor hun leven zijn ze welkom. Maar dat zal dan toch ook duidelijk worden bij het beoordelen van de situatie.
Dan is het ook geen probleem als bij controle bij de grens of in de trein mensen zonder papieren ertussen uitgehaald worden en naar het azc gaan.
Als je dit toepast hoop je ook gevallen te voorkomen dat er vrachtwagens vol doden binnen komen.

Het is voluit Bijbels als we zorgen voor de vreemdeling binnen de poorten.
Echter, ik las nog niet in de Bijbel dat je dan iedereen binnen de poorten moet laten.

Zou daar geen opdracht liggen?
Als we geen EU hadden, hadden we grenscontrole.
Niets mis mee toch?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Guppy3 schreef:
huisman schreef:
Guppy3 schreef:Ik ga niet ieder land afzonderlijk beoordelen.
Maar ik wil best een stukje koopkracht inleveren als dat betekent dat er veel meer opvang in de regio komt.
De oliestaten hebben ook geld, en ruimte.

Maar daar gebeurt niets.

Controle in de trein is niets mis mee.
Geen papieren, niet rondreizen.

Naar een azc, zo snel mogelijk situatie beoordelen en hier goed opvangen of direct terug naar land van herkomst.
Geef duidelijkheid. Dat heeft iedereen nodig. Dan voorkom je ook schrijnende situaties van (bijna) volwassenen die hun hele leven al hier zijn en nu teruggestuurd dreigen te worden.

Opvang in de regio? Ruim 4 miljoen Syriërs zijn gevlucht naar Jordanië ,Turkije, Libanon en Irak.

Alleen het westen klaagt over deze stakkers die vluchten voor hun leven.
Als zij vluchten voor hun leven zijn ze welkom. Maar dat zal dan toch ook duidelijk worden bij het beoordelen van de situatie.
Dan is het ook geen probleem als bij controle bij de grens of in de trein mensen zonder papieren ertussen uitgehaald worden en naar het azc gaan.
Als je dit toepast hoop je ook gevallen te voorkomen dat er vrachtwagens vol doden binnen komen.

Het is voluit Bijbels als we zorgen voor de vreemdeling binnen de poorten.
Echter, ik las nog niet in de Bijbel dat je dan iedereen binnen de poorten moet laten.

Zou daar geen opdracht liggen?
Als we geen EU hadden, hadden we grenscontrole.
Niets mis mee toch?
Dus de vluchteling uit Syrië zonder papieren is vogelvrij? Weten wij wel hoe erg het in Syrië is voor de gewone burger?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Guppy3 »

huisman schreef:
Dus de vluchteling uit Syrië zonder papieren is vogelvrij? Weten wij wel hoe erg het in Syrië is voor de gewone burger?
Nee absoluut niet vogelvrij. Zonder papieren niet, met papieren niet. Maar hij is niet vrij om te reizen waar hij wil. Dus controle bij de grens.
Dan asiel aanvragen, status beoordelen en hier helpen of terugsturen.

Maar het lijkt wel of terugsturen van mensen tegen iedere prijs voorkomen moet worden. Dat schiet door. Terugsturen is niet per definitie onmenselijk.
En ik ga absoluut niet beoordelen wat er met hen moet gebeuren.
Dat doet de regering. Die kan ook fouten maken bij de beoordeling. Politiek kunnen we dat proberen te sturen via SGP / CU / goede doelen stichtingen enz enz enz .
Dat is onze plicht.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

huisman schreef:Dus de vluchteling uit Syrië zonder papieren is vogelvrij? Weten wij wel hoe erg het in Syrië is voor de gewone burger?
Nee, dat weten wij niet. Ik niet althans.

Ik ben ook behoorlijk in de richting van jouw standpunt opgeschoven, maar zit nog wel met de vraag: Wij kunnen in Nederland toch niet ongelimiteerd vreemdelingen opvangen? Met name in de grote steden geeft dat spanningen en een eigen dynamiek.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
huisman schreef:Dus de vluchteling uit Syrië zonder papieren is vogelvrij? Weten wij wel hoe erg het in Syrië is voor de gewone burger?
Nee, dat weten wij niet. Ik niet althans.

Ik ben ook behoorlijk in de richting van jouw standpunt opgeschoven, maar zit nog wel met de vraag: Wij kunnen in Nederland toch niet ongelimiteerd vreemdelingen opvangen? Met name in de grote steden geeft dat spanningen en een eigen dynamiek.
Waarom kan dat niet? Zegt de Schrift iets over een "maximum" zodat er - terecht - met stelligheid kan worden beweerd dat opvang niet ongelimiteerd kan?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door refo »

Grote steden kunnen dat prima aan.
De kleine gemeenten leveren veel meer problemen op. Gesloten gemeenschapjes en zo.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

refo schreef:Grote steden kunnen dat prima aan.
De kleine gemeenten leveren veel meer problemen op. Gesloten gemeenschapjes en zo.
Dat laatste is ook zeker waar.
Grote steden hebben veelal al te maken met grote-steden-problematiek, waarin minderheden een grote rol spelen.

(En @WimAnker: Er is een behoorlijk verschil tussen een vraag en een stelling.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Dus de vluchteling uit Syrië zonder papieren is vogelvrij? Weten wij wel hoe erg het in Syrië is voor de gewone burger?
Nee, dat weten wij niet. Ik niet althans.

Ik ben ook behoorlijk in de richting van jouw standpunt opgeschoven, maar zit nog wel met de vraag: Wij kunnen in Nederland toch niet ongelimiteerd vreemdelingen opvangen? Met name in de grote steden geeft dat spanningen en een eigen dynamiek.
.

Eerst de feiten over de aantallen. In de jaren negentig hadden wij 50.000 asielaanvragen per jaar daarna liep het aantal fors terug tot 9665 in 2012.
Daarna is er weer een stijging te zien maar niet naar de niveaus van de jaren negentig.
2013: 14375
2014: 23850

Vergelijken wij de aantallen van 2014 met een paar andere landen dan hebben wij een redelijk deel.
Duitsland :173070
Zweden: 75090 ( op een kleiner inwonertal dan Nederland)
Hongarije: 41090

Een groot deel van deze aanvragen wordt niet gehonoreerd . Ongeveer 45% van de aanvragers mogen blijven.

In 2015 is er een grote stroom vluchtelingen uit Syrië maar dat zou door Europa makkelijk te verdelen zijn.
Nederland zou dan zo'n 10000 vluchtelingen mogen herbergen. Zeg 850 per provincie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Dus de vluchteling uit Syrië zonder papieren is vogelvrij? Weten wij wel hoe erg het in Syrië is voor de gewone burger?
Nee, dat weten wij niet. Ik niet althans.

Ik ben ook behoorlijk in de richting van jouw standpunt opgeschoven, maar zit nog wel met de vraag: Wij kunnen in Nederland toch niet ongelimiteerd vreemdelingen opvangen? Met name in de grote steden geeft dat spanningen en een eigen dynamiek.
.

Eerst de feiten over de aantallen. In de jaren negentig hadden wij 50.000 asielaanvragen per jaar daarna liep het aantal fors terug tot 9665 in 2012.
Daarna is er weer een stijging te zien maar niet naar de niveaus van de jaren negentig.
2013: 14375
2014: 23850

Vergelijken wij de aantallen van 2014 met een paar andere landen dan hebben wij een redelijk deel.
Duitsland :173070
Zweden: 75090 ( op een kleiner inwonertal dan Nederland)
Hongarije: 41090

Een groot deel van deze aanvragen wordt niet gehonoreerd . Ongeveer 45% van de aanvragers mogen blijven.

In 2015 is er een grote stroom vluchtelingen uit Syrië maar dat zou door Europa makkelijk te verdelen zijn.
Nederland zou dan zo'n 10000 vluchtelingen mogen herbergen. Zeg 850 per provincie.
Zijn dit alleen de getallen van Syrië, of alles wat uit het Midden-Oosten en Afrika naar Europa komt?

Overigens nog een noot over de jaren '90: de aantallen die toen naar Nederland kwamen, werden slecht geïntegreerd. De opkomst van de Centrum Democraten is een gevolg geweest. Jarenlang werd de boodschap van Hans Janmaat genegeerd. Dat leidde uiteindelijk tot volkswoede. In 2002 behaalde de LPF van Pim Fortuyn met een anti-immigratie boodschap 26 zetels. Het heeft de politiek ontwricht tot op de dag van vandaag.
Hoe moeten we dat voorkomen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Pimpelmees »

Luther schreef: Overigens nog een noot over de jaren '90: de aantallen die toen naar Nederland kwamen, werden slecht geïntegreerd. De opkomst van de Centrum Democraten is een gevolg geweest. Jarenlang werd de boodschap van Hans Janmaat genegeerd. Dat leidde uiteindelijk tot volkswoede. In 2002 behaalde de LPF van Pim Fortuyn met een anti-immigratie boodschap 26 zetels. Het heeft de politiek ontwricht tot op de dag van vandaag.
Hoe moeten we dat voorkomen?
Dat is een heel goede vraag. Ik denk ook dat daar de uitdaging ligt: hoe kunnen we de vluchtelingen beter laten integreren?
Ik zal je eerlijk zeggen: ik heb er niet direct antwoord op.
Wel denk ik dat wij zelf ook meer ons best moeten doen, ons meer moeten open stellen voor de mensen die gevlucht zijn en die het moeilijk hebben om te wennen aan onze samenleving.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

De vraag is ook of we vluchtelingen niet moeten helpen om later weer terug te keren. Maar dat is ook weer een afzonderlijk onderwerp.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Pimpelmees schreef:
Luther schreef: Overigens nog een noot over de jaren '90: de aantallen die toen naar Nederland kwamen, werden slecht geïntegreerd. De opkomst van de Centrum Democraten is een gevolg geweest. Jarenlang werd de boodschap van Hans Janmaat genegeerd. Dat leidde uiteindelijk tot volkswoede. In 2002 behaalde de LPF van Pim Fortuyn met een anti-immigratie boodschap 26 zetels. Het heeft de politiek ontwricht tot op de dag van vandaag.
Hoe moeten we dat voorkomen?
Dat is een heel goede vraag. Ik denk ook dat daar de uitdaging ligt: hoe kunnen we de vluchtelingen beter laten integreren?
Ik zal je eerlijk zeggen: ik heb er niet direct antwoord op.
Wel denk ik dat wij zelf ook meer ons best moeten doen, ons meer moeten open stellen voor de mensen die gevlucht zijn en die het moeilijk hebben om te wennen aan onze samenleving.
Onze asielprocedure is sinds de negentiger jaren veel strenger daarom wijzen wij ook 55% van de aanvragen af.
Toch heb ik het gevoel dat de zichtbare drama's zoals vorige week in Oostenrijk de publieke opinie gunstig beïnvloed . Je zult altijd " eigen volk eerst" populisten houden maar die neem ik iig niet serieus.

En ja integreren betekent in liberale ogen dat deze mensen voorstander moeten zijn van het homo-huwelijk,abortus
en dergelijke verworvenheden van ons land. Laat ze maar een deel van hun eigenheid behouden.
Integratie van de Nederlanders in Canada heeft ook zeker 1 generatie geduurd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie