Passion

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Passion

Bericht door Wandelende »

https://www.rd.nl/kerk-religie/muzieksp ... -1.1562390

Wijze woorden van ds. M. Maas, waarmee dit nieuwsitem wordt afgesloten.
(~)
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Passion

Bericht door Boertje »

Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Passion

Bericht door Wandelende »

De spanning tussen journalistiek vanuit christelijk oogpunt en principiële bezwaren tegen The Passion komen mooi naar voren in de RD vlog van vandaag:
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/rd ... -1.1562541
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Passion

Bericht door Mara »

Buren waren er geweest, maar vroegtijdig thuisgekomen. Zingen was in sommige gevallen vals en het duurde te lang. Aldus buum.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Passion

Bericht door Wim Anker »

Nu.nl :
"Passion 2019: 'Vloggende Jezus heeft Laatste Avondmaal in de Mac"

Heeft het zin het RD artikel te lezen? Of is de krant weer "verbindend" (lees: "vriendjes blijven met iedereen is het belangrijkst") bezig?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Passion

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Passion

Bericht door DDD »

Ik heb niet zoveel met deze vorm, maar heb toch al meerdere positieve reacties gehoord. Het is dus nogal subjectief. Ik vond het interview met Arjan Lock in het RD wel mooi. Het is goed dat ook de motieven achter The Passion aan de orde komen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Passion

Bericht door Wandelende »

Een snelle blik had je geleerd dat drie posts terug de verwijzing al stond. :)
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Passion

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik heb niet zoveel met deze vorm, maar heb toch al meerdere positieve reacties gehoord. Het is dus nogal subjectief. Ik vond het interview met Arjan Lock in het RD wel mooi. Het is goed dat ook de motieven achter The Passion aan de orde komen.
Ik twijfel niet aan de goede intenties en bedoelingen van de EO of van Lock, maar wel aan de uitvoering. Ook in het nabije verleden heeft de EO een paar flinke missers gemaakt w.b. hun programmering.
Als zij een wat toegankelijker uitvoering dan de M.P. willen opvoeren, kan dit ook op een andere, meer eerbiedige en passende manier.
Zolang zij popliedjes, die op de trendy zenders wordt gedraaid, gebruiken om het Heilig Evangelie bij het volk te promoten, is het voor mij spotten, al zullen zij dit niet zo bedoeld hebben.
Het is hen nog nooit gelukt om een acteur of zanger te vinden die wel gelooft. Ook niet nadat zij in T P hebben meegespeeld.
Dat is toch triest?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Passion

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:Nu.nl :
"Passion 2019: 'Vloggende Jezus heeft Laatste Avondmaal in de Mac"

Heeft het zin het RD artikel te lezen? Of is de krant weer "verbindend" (lees: "vriendjes blijven met iedereen is het belangrijkst") bezig?
Volgens mij heeft het RD twee meningen naast elkaar gezet. Dus dat vriendjes blijven met iedereen is niet van toepassing in dit geval dunkt me. Wat zou je willen? Helemaal geen aandacht voor de Passion? Net als helemaal geen aandacht voor voetbal? Allebei religieus maar goddeloos.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Passion

Bericht door Boertje »

Ik kan er niets aan doen maar ik wijs het principieel af. Het is spotten en een grote show maken van het paasverhaal. Er zit voor mij niets verhevens of heiligs aan. Puur commercie.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Passion

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Een snelle blik had je geleerd dat drie posts terug de verwijzing al stond. :)
Inderdaad. Maar ik zag het later pas. Beter te vaak dan helemaal niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Passion

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:Nu.nl :
"Passion 2019: 'Vloggende Jezus heeft Laatste Avondmaal in de Mac"

Heeft het zin het RD artikel te lezen? Of is de krant weer "verbindend" (lees: "vriendjes blijven met iedereen is het belangrijkst") bezig?
Volgens mij heeft het RD twee meningen naast elkaar gezet. Dus dat vriendjes blijven met iedereen is niet van toepassing in dit geval dunkt me. Wat zou je willen? Helemaal geen aandacht voor de Passion? Net als helemaal geen aandacht voor voetbal? Allebei religieus maar goddeloos.
Een christelijke krant maakt een stuk die de Godheid van onze Heere Jezus Christus loochent salonfähig. Van de - niet christelijke - acteurs kan nog worden gezegd “Zij weten niet wat ze doen”. Dat kan van een christen niet worden gezegd.

Dus ja, Ajax - Juventus zou het RD verre moeten prefereren boven de Passion.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Passion

Bericht door DDD »

Hoe kom je daar nu bij? Waar wordt de godheid van Christus verloochend??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Passion

Bericht door huisman »

DDD schreef:Hoe kom je daar nu bij? Waar wordt de godheid van Christus verloochend??
Wat een merkwaardige vraag.....in de gehele entertainment van dit gebeuren. Als je dat niet ziet vraag dan om ogenzalf.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie