Passion

Corneel
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2012, 20:48
Locatie: Nieuwkoop

Passion

Bericht door Corneel »

Wat vinden jullie van de Passion van de EO?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Passion

Bericht door huisman »

Corneel schreef:Wat vinden jullie van de Passion van de EO?
Een goddeloos spektakel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Passion

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Passion

Bericht door Luther »

Corneel schreef:Wat vinden jullie van de Passion van de EO?
Zie: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 19#p684619
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Passion

Bericht door Van Ewijk »

Corneel schreef:Wat vinden jullie van de Passion van de EO?
Een commerciële circusvertoning die de boodschap van het kruis uitholt en ten gelde maakt.
Al moet ik daarnaast knarsetandend erkennen dat het op de één of andere manier wellicht toch enigen aan kan spreken bij wie de traditionele verkondiging van de boodschap geen wortel schiet.
Laten we de mogelijkheid niet wegstrepen dat een enkeling of meerderen hierdoor hoe dan ook toch geïnteresseerd kunnen raken en zich uiteindelijk verder kunnen gaan ontwikkelen tot gelovigen.
Gods wegen zijn wat dat betreft ondoorgrondelijk en vanzelfsprekend ver verheven boven mijn beperkte smaak en inzicht.

God zaait zoals hij wil en hij zal oogsten zoals hij wil.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Passion

Bericht door Lassie »

Een groot poppenkast.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Passion

Bericht door Pimpelmees »

3.574.000 tv-kijkers gisterenavond. Kijkcijferhit. Moeten we daar dan toch blij mee zijn?

Curieus evenement. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_902558
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Passion

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Het wordt een spektakel maar of de kern ook maar enigszins duidelijker wordt door een show op te voeren met bekende Nederlanders en ongelovigen ik geloof het niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Passion

Bericht door helma »

Het kruis is een ergernis. Nu het met de wereld vermengd wordt blijkt het kruis nog aantrekkelijk te worden. Dat alleen al zou een teken moeten zijn.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Passion

Bericht door Vagari »

Pas plaatste ik een stukje uit een boekje van Luther over de doop.
Het stukje wat ik nu weer plaats zegt ook heel veel over dit onderwerp.Afbeelding
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Passion

Bericht door Mara »

helma schreef:Het kruis is een ergernis. Nu het met de wereld vermengd wordt blijkt het kruis nog aantrekkelijk te worden. Dat alleen al zou een teken moeten zijn.
Juist omdat er zovelen op afstormen, vind ik eng.
In Nederland zijn zoveel kerken en we kunnen in vrijheid daarnaar toe. En dan worden velen geërgerd aan het gebeier van de klokken, want dat hindert hen in het uitslapen.
Het argument om de Heere Jezus voor de wereld uit te stallen als het ware, is een verkeerd argument.
Ik las nog dat de repetities erg verstoord werden door de harde wind.
Maar ja, dat zal wel als toevallig worden gezien.
God's stem in de wind en het onweer, zou dit nog worden beleefd?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Passion

Bericht door BJD »

Als er een dag is waar 'Jezus' 'geloof' en 'Bijbel' op m'n werk (vrijwel iedereen onkerkelijk) een gespreksonderwerp is aan de koffietafel en tijdens de lunch dan is het wel de dag na de uitzending van The Passion. Dat geeft wel te denken.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Passion

Bericht door Desiree »

Mooi om te lezen..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Passion

Bericht door Vagari »

Het klinkt goed. Ik begon ook bijna te twijfelen, maar.........
Het is heel erg dat met zo'n spektakel als de Passion een ontzettend verkeerd godsbeeld wordt gecreërd. Dit brengt uiteindelijk alleen maar schade aan in plaats van dat het echte Evangelie hier wordt verkondigd.
Lees het tweede gebod nog eens. En bedenk dat je ook verkeerde afbeeldingen van God in je gedachten kunt maken.

http://www.hersteldhervormdegemeentevri ... des-heeren
En:
http://preken.mobi/mobi_play.php?app=&f ... dienst.mp3
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Passion

Bericht door huisman »

Vagari schreef:Het klinkt goed. Ik begon ook bijna te twijfelen, maar.........
Het is heel erg dat met zo'n spektakel als de Passion een ontzettend verkeerd godsbeeld wordt gecreërd. Dit brengt uiteindelijk alleen maar schade aan in plaats van dat het echte Evangelie hier wordt verkondigd.
Lees het tweede gebod nog eens. En bedenk dat je ook verkeerde afbeeldingen van God in je gedachten kunt maken.

http://www.hersteldhervormdegemeentevri ... des-heeren
En:
http://preken.mobi/mobi_play.php?app=&f ... dienst.mp3
Het stukje wat je plaatste uit een boekje van Luther(nog bedankt daarvoor!) zou iedereen moeten overtuigen dat de Passion echt niet kan.

Ik werk ook in een zeer seculiere werkkring en hoor uitsluitend spottende opmerkingen naar aanleiding van dit spektakel die soms heel ver gaan.

Het kruisevangelie is verworden tot entertainment en een gevecht om de kijkcijfers en dus reclame-inkomsten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie