Wist je dat...

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrien »

heusden-op schreef:Mijn vraag was misschien off-topic. Ik zal 'm hier niet meer stellen @JoAnn.
@Mannetje: ik vind het erg kwetsend dat je me voor troll uitmaakt. Je drukt zo iemand wel een stempel op. Wat verdrietig!
@heudsen-op, ik vind het echt niet goed dat u voor troll uitgemaakt wordt. Dat is refoforum onwaardig. Maar soms heb ik ook moeite met uw reacties. Ik vind ze soms erg bot. Ook uw nickname en onderschrift wekken bij mij enige irritatie op.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jongere »

helma schreef:
heusden-op schreef:@ejvl: dit klopt dus niet. Troll is een aanduiding voor een persoon. Wiki: Een troll (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,
Heel kwetsend dat ik zo word genoemd. Treurig dat je vervolgens probeert daaronder uit te komen door te zeggen dat het over reacties gaat en niet over personen. Dit is refoforum onwaardig. In het gewone leven zou het discrimineren en uitsluiten zijn
Misschien dan een tip om je eigen reacties eens onder de loep te nemen. Ik voel me ook niet altijd serieus genomen door dingen die je aan mijn persoon richt. Je lanceert inderdaad uitspraken om reacties uit te lokken en reageert er vervolgens niet meer op.

Als je zelf meent dat je eigen postings Refoforum waardig zijn en die van anderen niet dan denk ik dat het handig is om een keer aan zelfreflectie te doen.
Van harte mee eens, evenals de opmerkingen over het "trollen". Laat ik het zo zeggen, dat je (@ heusden-op) bijdragen ten minste veel aanleiding geven om dit over je te denken, en dat denken blijkbaar heel wat meer forummers.
Je posts vallen met name op door heel veel persoonlijke aanvallen. Je spreekt mensen aan op wat je van hen persoonlijk weet of denkt te weten, dingen als thuisgemeente, geschiedenis, etc. Helma zou 'niet meer zo scherp zijn als vroeger op gevaren', nasrani wordt op zijn overstap aangesproken, orchidee op haar gemeente, etc. etc.
Dat is een bijzonder onprettige en laakbare manier van discussiëren, m.i. "refoforum onwaardig" als je die uitdrukking graag wilt gebruiken.
Nog een reden waarom mensen hierbij aan 'trollen' denken, is dat het niet voor het eerst is dat op het forum op deze manier wordt gereageerd op anderen. Samanthi is met dezelfde tactiek succesvol weggejaagd inmiddels. Ik denk aan forummers als 'mirjam' of 'habakuk' in het recente verleden die er een vergelijkbare tactiek op nahielden. Vroeger konden moderators nog ip-adressen nakijken...
Ten slotte helpt je naam ook niet echt mee, aangemaakt zo rond het hoogtepunt van de crisis in Opheusden.
Volgens mij hebben we hier al eens vaker over gesproken. Je verdriet rond het uitgemaakt worden voor een "troll" relativeer ik daarom ook een beetje. Het gaat hier alleen om je manier van posten / de inhoud van je posts. Je gaat zelf nadrukkelijk verder dan dat in je bijdragen, door er voortdurend voor te kiezen om anderen persoonlijk te benaderen op de manier die ik hierboven beschreef.
Ik heb je manier van posten in het verleden (vrij snel na je aanmelding) al gemeld bij de moderators. Er was blijkbaar onvoldoende aanleiding om daar iets mee te doen en dat respecteer ik. Ik moet er daarom maar vanuit gaan dat je je posts als een serieuze bijdrage aan het forum bedoelt. In dat geval zou het m.i. geen kwaad kunnen om dit signaal van meerdere forummers serieus te nemen.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

Mijn collega's binnen het Rijk die zich bezig houden met de inkomstenbelasting de definitieve aanslagen al versturen.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

... binnen zes uur nadat ons huis te koop stond, de eerste kijkers zich al meldden.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Mijn collega's binnen het Rijk die zich bezig houden met de inkomstenbelasting de definitieve aanslagen al versturen.
Top! Het Financieele Dagblad geeft niet zo'n rooskleurig beeld van de belastingdienst. Van de 15 ICT-onvolkomenheden binnen het Rijk gaan er 8 over de belastingdienst.
En de Rekenkamer ziet ook gevaren voor de continuïteit van de belastinginning.
Hardnekkig probleem.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:Mijn collega's binnen het Rijk die zich bezig houden met de inkomstenbelasting de definitieve aanslagen al versturen.
Top! Het Financieele Dagblad geeft niet zo'n rooskleurig beeld van de belastingdienst. Van de 15 ICT-onvolkomenheden binnen het Rijk gaan er 8 over de belastingdienst.
En de Rekenkamer ziet ook gevaren voor de continuïteit van de belastinginning.
Hardnekkig probleem.
Ze hoeven nu ook niet te innen maar terug te betalen ......en dat doen ze bij mij altijd tijdig en correct.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Innen doen ze ook altijd tijdig en correct!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Ik heb al 10 aanslagen H76 in mijn systeem zitten. Twee moesten betalen, acht kregen terug.

De uitstelregeling voor belastingconsulenten liep dit jaar vertraging op, maar van de week zijn ze eindelijk ook aan deze berichten begonnen.

Het nieuwe kabinet heeft plannen ingediend die de belastingheffing weer ingewikkelder maken, met de slag om de arm dat 'de belastingdienst het aan moet kunnen'. Ik vraag me inderdaad af of die dat aankan volgend jaar.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

refo schreef:Ik heb al 10 aanslagen H76 in mijn systeem zitten. Twee moesten betalen, acht kregen terug.
Met dagtekening 25/26 mei, ja.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Gritje »

Misschien wil het personeel die met de ontslagregeling vertrokken is wel weer terugkomen. :haha
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Top! Het Financieele Dagblad geeft niet zo'n rooskleurig beeld van de belastingdienst. Van de 15 ICT-onvolkomenheden binnen het Rijk gaan er 8 over de belastingdienst.
En de Rekenkamer ziet ook gevaren voor de continuïteit van de belastinginning.
Hardnekkig probleem.
Zeker. Maar dat is een zich voortslepend probleem, mijns inziens mede veroorzaakt door de aanbestedingswetgeving, die de overheid altijd leidt naar de grote bedrijven zoals CAP Gemini, Ordina, Atos, etc. Ik denk dat bij veel kleine bedrijven veel meer oplossingskracht zit. Helaas voldoen zij vaak niet aan de eisen.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Met dagtekening 25/26 mei, ja.
Ik ontving gisteren mijn definitieve aanslag via mijnoverheid.nl. Dagtekening was 24 mei. Teruggave wordt uiterlijk 31 mei overgemaakt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Met dagtekening 25/26 mei, ja.
Ik ontving gisteren mijn definitieve aanslag via mijnoverheid.nl. Dagtekening was 24 mei. Teruggave wordt uiterlijk 31 mei overgemaakt.
En wanneer aangifte gedaan?
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Met dagtekening 25/26 mei, ja.
Ik ontving gisteren mijn definitieve aanslag via mijnoverheid.nl. Dagtekening was 24 mei. Teruggave wordt uiterlijk 31 mei overgemaakt.
En wanneer aangifte gedaan?
Exacte datum weet ik niet uit mijn hoofd, maar het was de laatste week van maart.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Maar daarvoor heb je geen voorlopige aanslag gekregen die conform aangifte is opgelegd?
Plaats reactie