Wist je dat...

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door Delftenaar »

Tsja, ijsvogels hebben een hekel aan strenge winters. Dus de laatste jaren gaat het goed.

Nu het toch over vogels gaat: wisten jullie dat het slecht gaat met de grutto vanwege de achteruitgang van weidegebieden? En dat 80% van de wereldpopulatie in Nederland broedt? En daarvan weer een groot deel in Midden-Delfland?
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wist je dat...

Bericht door Ukkie »

Delftenaar schreef:Tsja, ijsvogels hebben een hekel aan strenge winters. Dus de laatste jaren gaat het goed.

Nu het toch over vogels gaat: wisten jullie dat het slecht gaat met de grutto vanwege de achteruitgang van weidegebieden? En dat 80% van de wereldpopulatie in Nederland broedt? En daarvan weer een groot deel in Midden-Delfland?
Ook zo'n schitterend mooie vogel. Zie ze hier bij de ackerdijkse plassen.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Wist je dat...

Bericht door Panny »

Delftenaar schreef:Tsja, ijsvogels hebben een hekel aan strenge winters. Dus de laatste jaren gaat het goed.

Nu het toch over vogels gaat: wisten jullie dat het slecht gaat met de grutto vanwege de achteruitgang van weidegebieden? En dat 80% van de wereldpopulatie in Nederland broedt? En daarvan weer een groot deel in Midden-Delfland?
Ijsvogel en winterkoninkje hebben eigenlijk allebei een verkeerde naam :)

Grutto's en Tureluurs zijn toch wel mijn favoriete vogels denk ik.
Erg zonde dat het door schaalvergroting en dergelijke slecht gaat met de boerenland vogels.
Er zijn gelukkig wel boeren die samenwerken met de Vogelbescherming en bijvoorbeeld later maaien en niet maar één grassoort zaaien maar meerdere soorten en ook allerlei kruiden en bloemen aan de kanten inzaaien.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2881
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wist je dat...

Bericht door FlyingEagle »

.... ik de kapper nu wel een beetje begint te missen. Normaal kom ik er 1x in de 6 weken. Nu begint het toch wel aardig lang te worden. Gelukkig heb ik krullen dus dan valt het minder op
Piet Puk
Berichten: 5450
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Volgens mij zat er gisteren bij mij iemand uit Ad Anker z'n klas bij ons in de kerk. Waar de gemeente ingetogen zong, was duidelijk dat dit kind uit volle borst mee zong. :D
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Wist je dat...

Bericht door Reiziger »

...er een walgelijk nieuw tv-programma op stapel staat om utgezonden te worden? https://www.nporadio1.nl/nieuws-en-co/o ... ijf-vragen
...je hier je klachten kunt indienen? https://www.zapp.nl/contacts/new

Doen aub! Hoe meer klachten, hoe groter hopelijk de kans dat ze zich achter de oren gaan krabben.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Reiziger schreef:...er een walgelijk nieuw tv-programma op stapel staat om utgezonden te worden? https://www.nporadio1.nl/nieuws-en-co/o ... ijf-vragen
...je hier je klachten kunt indienen? https://www.zapp.nl/contacts/new

Doen aub! Hoe meer klachten, hoe groter hopelijk de kans dat ze zich achter de oren gaan krabben.
Ik heb het idee dat de seksuele revolutie in de jaren 60 nu vervolmaakt moet worden, met toevoegingen van algemene acceptatie van homoseksuele praktijk en een gedwongen erkennen van het LHTB-denken. Intussen lijkt (in naam) een sekswerker een gewoon beroep. (ook al lijkt dat in de praktijk nog wat tegen te vallen). Ik denk ook dat het C.O.C. hier een rol in speelt. In de jaren 60 werd het het schip soms nog door de wal gekeerd, want hoewel men eerst ook pedoseksualiteit voorstond werd dit niet aanvaard. En wat komt er voort als dit gewoon wordt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Jantje »

De SGP heeft (terecht) Kamervragen hierover gesteld. Zie: https://nos.nl/artikel/2371378-sgp-wil- ... komen.html
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wist je dat...

Bericht door Ukkie »

Ik ga stoppen op RF. Het neemt veel van mijn tijd en ben niet zo goed in mij beperken :)
Sommige onderwerpen maken mij verdrietig en raken mij teveel in mijn emotie.
Ik heb mij hier ongeveer 4 maanden vermaakt op het forum en het is nu tijd om te stoppen. Na vandaag log in niet meer in. Het ga u allen goed!
Vriendelijke groet, Ron(Ukkie).
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8956
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat...

Bericht door J.C. Philpot »

Ukkie schreef:Ik ga stoppen op RF. Het neemt veel van mijn tijd en ben niet zo goed in mij beperken :)
Sommige onderwerpen maken mij verdrietig en raken mij teveel in mijn emotie.
Ik heb mij hier ongeveer 4 maanden vermaakt op het forum en het is nu tijd om te stoppen. Na vandaag log in niet meer in. Het ga u allen goed!
Vriendelijke groet, Ron(Ukkie).
Hoi Ron,
Het ga je goed. De groeten aan je vrouw.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat...

Bericht door Mara »

Ukkie schreef:Ik ga stoppen op RF. Het neemt veel van mijn tijd en ben niet zo goed in mij beperken :)
Sommige onderwerpen maken mij verdrietig en raken mij teveel in mijn emotie.
Ik heb mij hier ongeveer 4 maanden vermaakt op het forum en het is nu tijd om te stoppen. Na vandaag log in niet meer in. Het ga u allen goed!
Vriendelijke groet, Ron(Ukkie).
Jammer Ukkie, je was een vriendelijke forummer. :)
Het allerbeste gewenst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4079
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wist je dat...

Bericht door Maanenschijn »

Dag Ron,

De korte tijd dat je hier was heb je, net als dat je vrouw dat heeft gedaan, kleur gegeven aan dit forum. Dank daarvoor.

Gods zegen toegewenst.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Jantje »

Ik sluit me daar bij aan! En van harte de groeten aan je vrouw!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

Jantje schreef:Ik sluit me daar bij aan! En van harte de groeten aan je vrouw!
Je haalt nu forum en whatsapp door elkaar.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Jantje schreef:Ik sluit me daar bij aan! En van harte de groeten aan je vrouw!
Je haalt nu forum en whatsapp door elkaar.
Ja juf. :banghead
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie