Wist je dat...

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Wist je dat....
Ik net in de auto luisterde naar radio 1 en er nogal wat onbegrip en wantrouwen blijkt te zijn tegen de flyer die het RD met de krant verstuurde over de "jeweetwel'-beweging. Men ergerde zich enorm aan het rode kruis door twee zoenende mannen.
Maar was het laatste woord: Is het dan zo tolerant om de ander hierin niet vrij te laten. Men vond zich geweldig beledigd.
De woordvoerder over de betreffende flyer vertelde over de intolerantie als doodsbedreigingen, verwensingen, de grofste vloeken... maar de journalist bleef erbij: Je moet niet onverdraagzaam zijn als je je toevallig gekwetst voelt. Moeten we onbeschoft zijn als anderen onbeschoft tegenover de 'gelovigen' zijn? Dat was de conclusie. Is dat onze onvolprezen vrijheid? Alles mag gezegd worden, behalve... :bobo
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Het vervolg is nu te horen (over de bedreigingen en vernielingen en scheldkanonnades enz.)
Het RD zou een advertentie weigeren... Maar... even luisteren
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Ik had dit filmpje van de week al geplaatst in verontrustende berichten; dan zie je de zg tolerantie van de andere kant. Deze groep van 10 jonge mannen heeft het zwaar te verduren als ze protesteren tegen de poster.

https://www.lifesitenews.com/news/lgbt- ... protesting
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Vorst »

In reactie op de posts van Dia: de pot verwijt de ketel volgens mij. De een vindt de reclame niet kunnen, de ander is tegen de antireclame.
Bedreigen, vloeken, etc. zijn natuurlijk zot, voor beide kampen. Laat elkaar vrij zou ik zeggen, dan blijft er tijd en energie over voor leuke en interessante dingen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Vorst schreef:In reactie op de posts van Dia: de pot verwijt de ketel volgens mij. De een vindt de reclame niet kunnen, de ander is tegen de antireclame.
Bedreigen, vloeken, etc. zijn natuurlijk zot, voor beide kampen. Laat elkaar vrij zou ik zeggen, dan blijft er tijd en energie over voor leuke en interessante dingen.
Het probleem is dat je niet vrijgelaten wordt als je er op billboards e.d. mee geconfronteerd wordt.
Ik heb geen behoefte aan het zien van zoenende mannen; sterker nog, ik vind het afstotetelijk.(zowiezo hou ik er niet van om getuige te zijn van mensen die zoenen, ook niet als het man en vrouw betreft) En ik wil ook niet dat we er op deze manier 'maar aan moeten wennen'. Want dat is het doel. Gewenning. Kijk maar eens naar wat voor kinderboeken er recent uitgegeven zijn (jeugdboekenmaand):
https://www.bol.com/nl/p/de-boer-en-de- ... 087924156/

https://www.bol.com/nl/p/het-lammetje-d ... lsrc=aw.ds

Kinderen moeten van jongsaf vertrouwd raken met de LGBTXYZ

Nu kan je bij een boek nog kiezen of je het wil (voor)lezen of niet, maar met reclame en billboards word je overal geconfronteerd. Dus ik word niet 'vrij'gelaten.
Maar die mening mag niet gehoord/gezien worden. Dan staat de halve wereld op zn achterste benen.
Ik vind het verschil op het filmpje treffend. Spot en hoon en zelfs lichamelijke aanvallen tegenover rust en bedaardheid.
En bizar trouwens dat de politie daar geen mensen arresteert....zegt ook genoeg m.i.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik begrijp dat allemaal wel. Maar andere mensen vinden een evangelisatieboodschap ook afstotelijk. Dan zou ik het ook niet passend vinden om dezelfde boodschap maar dan met een kruis er doorheen in de openbare ruimte tegen te komen.

Maar ik ben het er mee eens dat de tegendemonstranten niet erg waardig hebben geprotesteerd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

DDD schreef:Ik begrijp dat allemaal wel. Maar andere mensen vinden een evangelisatieboodschap ook afstotelijk. Dan zou ik het ook niet passend vinden om dezelfde boodschap maar dan met een kruis er doorheen in de openbare ruimte tegen te komen.

Maar ik ben het er mee eens dat de tegendemonstranten niet erg waardig hebben geprotesteerd.
Ik zou zelf ook niet voor de rode-kruis-variant gekozen hebben. De manier waarop je iets laat zien is best belangrijk als je je punt wil maken.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

Ik heb wel enige sympathie voor de boodschap van de folder, maar het is wel jammer dat ze niet hebben beseft dat ze zo een hoop reclame maken voor dat pakkenbedrijf. Dat is al vaker gebeurd, bijvoorbeeld met Madonna.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Charles »

DDD schreef:Ik begrijp dat allemaal wel. Maar andere mensen vinden een evangelisatieboodschap ook afstotelijk. Dan zou ik het ook niet passend vinden om dezelfde boodschap maar dan met een kruis er doorheen in de openbare ruimte tegen te komen.

Maar ik ben het er mee eens dat de tegendemonstranten niet erg waardig hebben geprotesteerd.
Die behandeling was ronduit schandalig. Lokale politiek partijen stonden er bij te flyeren en keurden het goed. Politie greep niet in toen demonstranten werden aangeraakt. Ik vond het puur kwaadaardig om te zien.

Wat flyer bij het RD betreft snap ik het RD sowieso niet. Volgens mij is het niet gebruikelijk dat er vaak een flyer bij het RD zit. Ik zou zeggen plaats een advertentie. Daarnaast waren op dat moment de posters allang weer uit het straatbeeld verdwenen dus was heel de actie mosterd na de maaltijd. Verder zou ik als RD niet blij zijn met dat rode kruis door het poster want je brengt dan zelf de inhoud van de poster weer onder de aandacht bij je lezers. En als er dan gedoe van komt is het altijd gelijk terugkrabbelen in plaats van een keer je rug recht houden. Ga dan van tevoren eens wat langer nadenken over dingen.

Sowieso vind ik RD niet uitblinken in visie. De ex-generaal die onlangs zelfmoord pleegde door gif in te nemen. Foto stond pontificaal op de website (en misschien ook wel krant) waarop een priester op twitter zei dat bij zelfmoord terughoudendheid past en het niet kies is van het RD om een foto van het moment van zelfmoord te plaatsen (plaats ipv daarvan een portretfoto van diegene). Was het RD niet mee eens 'want nieuws'. Herinner me ingezonden brief van iemand die ooit vroeg of RD wilde stoppen om bij elk artikel over homohuwelijk een foto te plaatsen van een homostel of twee mannen hand in hand want zo treedt er ook gewenning op. Etc.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

http://veenendaalsekrant.nl/lokaal/live ... weg-416064

200 meter hiervandaan...
Zojuist rijdt de 3e ambulance weg. Drie kinderen en een moeder
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

helma schreef:http://veenendaalsekrant.nl/lokaal/live ... weg-416064

200 meter hiervandaan...
Zojuist rijdt de 3e ambulance weg. Drie kinderen en een moeder
Eén van de ergste dingen die je kunnen overkomen, denk ik.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

... we momenteel veel gasten hebben op het forum.
... het merendeel van de gasten in hetzelfde topic zit te lezen.
... ik jullie daarom wellicht ten overvloede oproep om respectvol op elkaar te reageren.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:... we momenteel veel gasten hebben op het forum.
... het merendeel van de gasten in hetzelfde topic zit te lezen.
... ik jullie daarom wellicht ten overvloede oproep om respectvol op elkaar te reageren.
Ik kijk daar ook min of meer regelmatig naar...
Bijzondere berichten, tijden enz. zijn vaak oorzaak.
Ik denk (heb nu niet gekeken) dat Opheusden en Kruiningen zeker veel gelezen wordt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

Tiberius schreef:... we momenteel veel gasten hebben op het forum.
... het merendeel van de gasten in hetzelfde topic zit te lezen.
... ik jullie daarom wellicht ten overvloede oproep om respectvol op elkaar te reageren.
..misschien willen mensen hun frustratie kwijt
..misschien willen mensen informatie over wat er in hun gemeente gebeurt
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jo-Ann »

... topic Opheusden van gistermiddag tot nu meer dan 10.000 keer gelezen is?
Plaats reactie