Wist je dat...

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Bezorgd »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:Ik heb de twijfelachtige eer dit nieuwe woord in mijn schoenen geschoven te krijgen.

Volgens mij heb ik eerder dit jaar al een balletje opgegooid om aan het eind van het jaar een woord te verkiezen tot Refoforum-woord van het jaar. Welnu, ik denk dat dit woord een potentiële kandidaat is.
Dat hangt er mede van af of jij de gedachtenis aan dit woord levend houdt.
Je zou een topic aan kunnen maken waarin alleen! de potentiële RF woorden van het jaar worden gepost.
Dan kan eind december Pietje Puk een poll maken van de in dat topic genoemde woorden. :super
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Ik heb de twijfelachtige eer dit nieuwe woord in mijn schoenen geschoven te krijgen.

Volgens mij heb ik eerder dit jaar al een balletje opgegooid om aan het eind van het jaar een woord te verkiezen tot Refoforum-woord van het jaar. Welnu, ik denk dat dit woord een potentiële kandidaat is.
We kunnen eventueel jouw nickname wijzigen naar dit nieuwe woord. Mogelijk met handhaving van het verkleinwoord 'tje' als achtervoegsel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik heb de twijfelachtige eer dit nieuwe woord in mijn schoenen geschoven te krijgen.

Volgens mij heb ik eerder dit jaar al een balletje opgegooid om aan het eind van het jaar een woord te verkiezen tot Refoforum-woord van het jaar. Welnu, ik denk dat dit woord een potentiële kandidaat is.
We kunnen eventueel jouw nickname wijzigen naar dit nieuwe woord. Mogelijk met handhaving van het verkleinwoord 'tje' als achtervoegsel.

:cry
Liever niet.

Hoezo moet dat er achter dan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Jantje
-
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik heb de twijfelachtige eer dit nieuwe woord in mijn schoenen geschoven te krijgen.

Volgens mij heb ik eerder dit jaar al een balletje opgegooid om aan het eind van het jaar een woord te verkiezen tot Refoforum-woord van het jaar. Welnu, ik denk dat dit woord een potentiële kandidaat is.
We kunnen eventueel jouw nickname wijzigen naar dit nieuwe woord. Mogelijk met handhaving van het verkleinwoord 'tje' als achtervoegsel.

:cry
Liever niet.

Hoezo moet dat er achter dan?

Klopt dat "tje" zou in het geval van hijggedrag niet passen, hooguit op je formaat :yahoo
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Heel grappig allemaal (maar niet heus). :huhu :hum

Desondanks gun ik jullie van harte het plezier. Laten we het maar als een geuzennaam beschouwen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:Heel grappig allemaal (maar niet heus). :huhu :hum

Desondanks gun ik jullie van harte het plezier. Laten we het maar als een geuzennaam beschouwen.
En ik had nog zo gehoopt dat deze benaming je ervan zou doordringen dat je met gepaste terughoudendheid zou posten over het beroepingswerk en jouw gedachten daarover. Naar nu blijkt lijkt dat een ijdele hoop.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Heel grappig allemaal (maar niet heus). :huhu :hum

Desondanks gun ik jullie van harte het plezier. Laten we het maar als een geuzennaam beschouwen.
En ik had nog zo gehoopt dat deze benaming je ervan zou doordringen dat je met gepaste terughoudendheid zou posten over het beroepingswerk en jouw gedachten daarover. Naar nu blijkt lijkt dat een ijdele hoop.
De tijd zal het leren... Maar mijn ervaring is inmiddels wel zo, dat degenen die hier op het forum hun hart op de tong hebben, sneller aangevallen lijken te worden. Ik vind je beschuldiging in het andere draadje dan ook nog steeds zeer onterecht. Gelukkig heb ik een gladde rug en trek ik me iets niet op mij als persoon aan, in tegenstelling tot sommige andere forummers, maar in de afgelopen dagen kwam het wel aardig dicht in de buurt. En ik kan je vertellen dat het knap is als dat je lukt.

Ik zie niet in wat ik fout zou hebben gedaan, en daarom kan ik je felheid in deze dan ook nog steeds niet begrijpen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:Gelukkig heb ik een gladde rug en trek ik me iets niet op mij als persoon aan, in tegenstelling tot sommige andere forummers, maar in de afgelopen dagen kwam het wel aardig dicht in de buurt. En ik kan je vertellen dat het knap is als dat je lukt.
Daag je me nu uit?
Ik zie niet in wat ik fout zou hebben gedaan, en daarom kan ik je felheid in deze dan ook nog steeds niet begrijpen.
Oké. Er waren er die het wel begrepen las ik. Dat hou je toch. Al gun ik het je dat je het ook gaat snappen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Het is maar wat jij uitdagen noemt. Zo zou ik het niet willen noemen. Ik zeg alleen maar iets over mijn Zeeuwse nuchterheid in relatie tot reacties die soms aanvallend en op de persoon over lijken te komen.

Het is overigens wel tekenend dat je op de eerste zinnen niet reageert. Dat zegt mijns inziens al meer dan genoeg.

Wat betreft dat laatste: ik heb net geschreven dat ik je punt niet begrijp. Dus dat zal dan heel erg moeilijk worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ad Anker »

Even kijken, je eerste zinnen... Sneller aangevallen, doel je dan op jezelf? Ik val je niet aan. Ik ken je niet eens dus jou aanvallen is sowieso lastig. Ik richt je louter op je schrijfsels. Jij weet wel wie ik ben, heb ik wel eens gemerkt. Dus je weet wie het zegt...

Maar wat vind je tekenend in mijn niet reageren op je eerste zinnen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Dat je niet ingaat op deze zinsnede:
Jantje schreef:Maar mijn ervaring is inmiddels wel zo, dat degenen die hier op het forum hun hart op de tong hebben, sneller aangevallen lijken te worden.
Nogmaals: naar mijn mening vond ik jouw reacties in de laatste specifieke casus van het andere draadje volledig onterecht. Ik mág dat toch opmerkelijk vinden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Dat je niet ingaat op deze zinsnede:
Jantje schreef:Maar mijn ervaring is inmiddels wel zo, dat degenen die hier op het forum hun hart op de tong hebben, sneller aangevallen lijken te worden.
Nogmaals: naar mijn mening vond ik jouw reacties in de laatste specifieke casus van het andere draadje volledig onterecht. Ik mág dat toch opmerkelijk vinden?
Natuurlijk mag je dat. Net zo goed als Ad je gedrag opmerkelijk en verwerpelijk mag vinden.
-
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Trollen in de oude Noordse mythologie eerst een soort grote reuzen waren, met enorme kracht en macht, die jötun genoemd werden?
-
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door J.C. Philpot »

Mannetje schreef:Trollen in de oude Noordse mythologie eerst een soort grote reuzen waren, met enorme kracht en macht, die jötun genoemd werden?
Nee, wist ik niet. Hoe ben je tot dit boeiende inzicht gekomen? Een soort interesse van je?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie