Wist je dat...

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Wandelende schreef:
Mannetje schreef:Zal ik het weer zeggen? Vooruit, nog een keer: dftt.

Da's wel jam-mir he?
Wist je dat ik hier niets van begrijp? :?
Don't feed the trolls.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door heusden-op »

Mijn vraag was misschien off-topic. Ik zal 'm hier niet meer stellen @JoAnn.
@Mannetje: ik vind het erg kwetsend dat je me voor troll uitmaakt. Je drukt zo iemand wel een stempel op. Wat verdrietig!
dam-leer
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

heusden-op schreef:Mijn vraag was misschien off-topic. Ik zal 'm hier niet meer stellen @JoAnn.
@Mannetje: ik vind het erg kwetsend dat je me voor troll uitmaakt. Je drukt zo iemand wel een stempel op. Wat verdrietig!
Past naar mijn gevoelen ook niet op dit forum...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
heusden-op schreef:Mijn vraag was misschien off-topic. Ik zal 'm hier niet meer stellen @JoAnn.
@Mannetje: ik vind het erg kwetsend dat je me voor troll uitmaakt. Je drukt zo iemand wel een stempel op. Wat verdrietig!
Past naar mijn gevoelen ook niet op dit forum...
Troll betekent niet dat iemand een trol is, maar bewust een reactie plaatst om de boel wat op te ruien. Een reactie waarvan je denkt, dat is niet serieus. De reactie wordt een troll genoemd, niet de persoon.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door heusden-op »

@ejvl: dit klopt dus niet. Troll is een aanduiding voor een persoon. Wiki: Een troll (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,
Heel kwetsend dat ik zo word genoemd. Treurig dat je vervolgens probeert daaronder uit te komen door te zeggen dat het over reacties gaat en niet over personen. Dit is refoforum onwaardig. In het gewone leven zou het discrimineren en uitsluiten zijn
dam-leer
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ditbenik »

heusden-op schreef:@Orchidee: Ik zag de preekvoorziening van jullie hhk. Waarom komen er bij jullie nooit bevindelijke hhk'ers zoals ds. A. Vlietstra, ds. D. Heemskerk, ds. W.J. Op 't Hof, ds. K. van Olst, ds. IJ.R. Bijl, ds. R.W. Mulder, ds. A.J. Britstra?
Het meest eenvoudige antwoord is waarschijnlijk omdat ze niet gevraagd worden. De waarschijnlijke reden daarvoor zal waarschijnlijk zijn dat ze in Kralingseveer niet de bevinding van Gods volk of Gods volk centraal willen stellen in de prediking maar Christus.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door GJdeBruijn »

ejvl schreef:Troll betekent niet dat iemand een trol is, maar bewust een reactie plaatst om de boel wat op te ruien. Een reactie waarvan je denkt, dat is niet serieus. De reactie wordt een troll genoemd, niet de persoon.
Zo heb ik het ook opgevat. En zo kwalificeer ik de reacties ook van de betreffende persoon. Misschien onbewust, maar toon en inhoud zijn van dien aard dat het moeilijk serieus te nemen is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Ditbenik schreef:
heusden-op schreef:@Orchidee: Ik zag de preekvoorziening van jullie hhk. Waarom komen er bij jullie nooit bevindelijke hhk'ers zoals ds. A. Vlietstra, ds. D. Heemskerk, ds. W.J. Op 't Hof, ds. K. van Olst, ds. IJ.R. Bijl, ds. R.W. Mulder, ds. A.J. Britstra?
Het meest eenvoudige antwoord is waarschijnlijk omdat ze niet gevraagd worden. De waarschijnlijke reden daarvoor zal waarschijnlijk zijn dat ze in Kralingseveer niet de bevinding van Gods volk of Gods volk centraal willen stellen in de prediking maar Christus.
Toe maar. 'Een waarschijnlijke reden die waarschijnlijk zo is, dat....' en ondertussen een forse veroordeling van de prediking van een aantal predikanten uitspreken.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door CvdW »

Ditbenik schreef:
heusden-op schreef:@Orchidee: Ik zag de preekvoorziening van jullie hhk. Waarom komen er bij jullie nooit bevindelijke hhk'ers zoals ds. A. Vlietstra, ds. D. Heemskerk, ds. W.J. Op 't Hof, ds. K. van Olst, ds. IJ.R. Bijl, ds. R.W. Mulder, ds. A.J. Britstra?
Het meest eenvoudige antwoord is waarschijnlijk omdat ze niet gevraagd worden. De waarschijnlijke reden daarvoor zal waarschijnlijk zijn dat ze in Kralingseveer niet de bevinding van Gods volk of Gods volk centraal willen stellen in de prediking maar Christus.
Ds. Op 't Hof en ds. Heemskerk (de anderen heb ik niet vaak genoeg gehoord) stellen bevinding van Gods volk niet centraal, maar juist Christus zelf.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Ditbenik schreef:
heusden-op schreef:@Orchidee: Ik zag de preekvoorziening van jullie hhk. Waarom komen er bij jullie nooit bevindelijke hhk'ers zoals ds. A. Vlietstra, ds. D. Heemskerk, ds. W.J. Op 't Hof, ds. K. van Olst, ds. IJ.R. Bijl, ds. R.W. Mulder, ds. A.J. Britstra?
Het meest eenvoudige antwoord is waarschijnlijk omdat ze niet gevraagd worden. De waarschijnlijke reden daarvoor zal waarschijnlijk zijn dat ze in Kralingseveer niet de bevinding van Gods volk of Gods volk centraal willen stellen in de prediking maar Christus.
... met alle daaropvolgende reacties ...
heusden-op schreef:Wiki: Een troll (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,
En hier gebeurt dus precies wat ik bedoel.
-
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Een trol is een persoon, inderdaad. Ik snap Heusden-op wel. Aan de andere kant vind ik ook dat zijn reactie soms er kort door de bocht zijn en hij deze ook bij navraag niet onderbouwt. Zoiets hoort evenmin op Refoforum, mijns inziens.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Wist je dat de NS dit nooit zou doen?

https://nos.nl/artikel/2232222-japanse- ... flijk.html
(~)
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Wandelende schreef:Wist je dat de NS dit nooit zou doen?

https://nos.nl/artikel/2232222-japanse- ... flijk.html
Te vroeg vertrekken? ;) Op tijd vertrekken is vaak al een hele kunst.
-
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Nee. De NS vertrekt rustig een minuut te vroeg. Heel irritant. Dat was vroeger niet. Zo smokkelen ze er weer wat bij voor de punctualiteitscijfers. Het wordt tijd dat de minister te vroeg vertrekken nog zwaarder straft dan te laat aankomen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18719
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

heusden-op schreef:@ejvl: dit klopt dus niet. Troll is een aanduiding voor een persoon. Wiki: Een troll (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,
Heel kwetsend dat ik zo word genoemd. Treurig dat je vervolgens probeert daaronder uit te komen door te zeggen dat het over reacties gaat en niet over personen. Dit is refoforum onwaardig. In het gewone leven zou het discrimineren en uitsluiten zijn
Misschien dan een tip om je eigen reacties eens onder de loep te nemen. Ik voel me ook niet altijd serieus genomen door dingen die je aan mijn persoon richt. Je lanceert inderdaad uitspraken om reacties uit te lokken en reageert er vervolgens niet meer op.

Als je zelf meent dat je eigen postings Refoforum waardig zijn en die van anderen niet dan denk ik dat het handig is om een keer aan zelfreflectie te doen.
Plaats reactie