Wist je dat...

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:… Premier May zojuist haar aftreden bekend heeft gemaakt.
Verdrietig bericht. Voor haar persoonlijk bedoel ik dan.
Ik heb veel bewondering voor haar, ik vond haar een stabiele vrouw, die zich niet uit het veld liet staan.
Maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat je dit aan zag komen.
Het woord Brexit is een beladen woord geworden.
Ik hoop dat ze hierna eens wat rust mag vinden, dit heeft veel van haar gevergd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Boertje »

Al eerder had ze een tweede referendum moeten organiseren, was de uitspraak dan: geen brexit dan was het duidelijk, was de uitspraak opnieuw een Brexit dan het voorstel in het parlement brengen. Wijst die het opnieuw af: dan parlementsverkiezingen. Dan straft de kiezer het af.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door parsifal »

Boertje schreef:Al eerder had ze een tweede referendum moeten organiseren, was de uitspraak dan: geen brexit dan was het duidelijk, was de uitspraak opnieuw een Brexit dan het voorstel in het parlement brengen. Wijst die het opnieuw af: dan parlementsverkiezingen. Dan straft de kiezer het af.
Mogelijk, maar het is een beetje vreemd om een referendum te hebben en dan te zeggen, het resultaat staat ons niet aan, we doen het nog een keer. (Over zoiets als Brexit had denk ik nooit een referendum moeten komen, maar dat is een ander verhaal).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Boertje schreef:Al eerder had ze een tweede referendum moeten organiseren, was de uitspraak dan: geen brexit dan was het duidelijk, was de uitspraak opnieuw een Brexit dan het voorstel in het parlement brengen. Wijst die het opnieuw af: dan parlementsverkiezingen. Dan straft de kiezer het af.
Ik denk dat het wel wat ingewikkelder ligt.
Ze heeft haar karakter mee, maar ook tegen. Ze zou niet zo goed zijn om in teamverband te denken, werken en handelen.
Ik heb haar afscheidsspeech gezien en dat deed ze kranig, op het einde brak ze. Terwijl ze best een nuchter type is die de dingen neemt zoals ze op haar af komen.
De toekomst zal leren hoe dit deel van de Engelse geschiedenis beoordeeld gaat worden.
Ik las trouwens dat ze de dochter van een predikant is en in haar jeugd een heel gehoorzaam en braaf meisje was.
Ook nu nog steeds gaat ze met grote regelmaat naar de kerk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Boertje »

Maar het Brexit verhaal heeft ze slecht aangepakt. Feit is natuurlijk wel niemand wist wat hij wilde waardoor er een patstelling ontstond. Op dat moment had ze wellicht al moeten zeggen ik stop er mee laat de kiezer maar spreken hetzij in de vorm van een nieuw referendum , hetzij nieuwe verkiezingen. Het maar aan blijven modderen vind ik verkeerd. komt bij dat de niemand zich eigenlijk goed gerealiseerd heeft wat een Brexit inhoud. Destijds hebben teveel kiezers gekozen voor een Brexit op basis van de populistische politici en hun uitspraken. Eigenlijk kan ook Engeland niet zonder EU, of ze het nu leuk vinden of niet.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Nog een Amerikaanse Staat voert (strenge) abortuswetgeving in. Na Alabama en Georgia, voert nu ook Louisiana nieuwe wetgeving in.
https://www.nu.nl/buitenland/5915190/no ... et-in.html
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Het noodnummer 112 niet bereikbaar is? :oO :oO :oO :oO
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Het noodnummer 112 niet bereikbaar is? :oO :oO :oO :oO
Maar in geval van nood kunnen we Jantje toch wel bellen? Jij zit toch de hele dag maar op Refoforum :haha
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door JCRyle »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Het noodnummer 112 niet bereikbaar is? :oO :oO :oO :oO
Maar in geval van nood kunnen we Jantje toch wel bellen? Jij zit toch de hele dag maar op Refoforum :haha
Of jou. Jij loopt toch al de hele dag op straat te slenteren :nananere
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

Ik schrik me wel elke keer het habbiebabbie van het geluid van die alarmberichten.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Ik schrik me wel elke keer het habbiebabbie van het geluid van die alarmberichten.
Je kunt ook je geluid uitzetten.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Het noodnummer 112 niet bereikbaar is? :oO :oO :oO :oO
Maar in geval van nood kunnen we Jantje toch wel bellen? Jij zit toch de hele dag maar op Refoforum :haha
Of jou. Jij loopt toch al de hele dag op straat te slenteren :nananere
:D
Tsja, @PietPuk, wie kaatst, kan de bal verwachten. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:
Dodo schreef:Ik schrik me wel elke keer het habbiebabbie van het geluid van die alarmberichten.
Je kunt ook je geluid uitzetten.
Het waren niet de meldingen die je wist dat ze zouden komen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
JCRyle schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Het noodnummer 112 niet bereikbaar is? :oO :oO :oO :oO
Maar in geval van nood kunnen we Jantje toch wel bellen? Jij zit toch de hele dag maar op Refoforum :haha
Of jou. Jij loopt toch al de hele dag op straat te slenteren :nananere
:D
Tsja, @PietPuk, wie kaatst, kan de bal verwachten. ;)
Maar jij kon daar zelf niet op komen? :?
Plaats reactie