Wist je dat...

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

parsifal schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Bron?
Gebruikte bronnen:

- CE, Potentiële vergroeningsmaatregelen in verkeer en vervoer voor het belastingstelsel
- (Toelichting op de) Wet Belastingen op milieugrondslag
- Wet op accijns
- Meerjarenafspraak, Wet op milieugrondslag
- Nota Mobiliteit
- Jaarverslagen KLM en NS
- CBS, Emissiefactoren mobiele bronnen
- CE, Prijsgevoeligheid in de luchtvaart en zeescheepvaart
- Verdrag van Chicago,
- Resoluties ICAO
Ja leuk. Kun je iets specifieker zijn? Welke bron gebruik je voor welke bewering en geef eventueel pagina of tabelnummer. Als ik rond Google kom ik op aardig wat bronnen die je beweringen tegenspreken, ik heb dan graag onderbouwing voor de minder vervuiling per passagier km bij vliegen.
Hier maar eens snuffelen: https://www.cstt.nl/
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

De discussie over het aangevraagde faillissement van College Style heb ik hier gesplitst: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=13175
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

de Unie en Lever gaan scheiden...?
Onze Nederlandse trots, de Unie van Unilever wordt opgekocht door een Amerikaanse investeerder!
Daarmee is Unilever in feite passé! Unilever ontstond eind 1929 door destijds de grootste fusie ooit:
De Nederlandse Margarine Unie van Van den Bergh en Jurgens fuseerden met het Britse Lever Brothers,
de grootste zeepfabrikant ter wereld. We kennen nu nog de merken (in Nederland) Omo, Robijn, Sunil,
Biotex, Andy, Cif, Glorix... en de personal care: Dove, Lux, Badedas, Axe, Andrélon, Rexona, Vaseline,
en de nog niet zo lang geleden verworven Nederlandse Prodent etc.
Vorige maand heeft Unilever het kleine van oorsprong Nederlandse merk Driehoek ook al verkocht.
De levensmiddelen (o.a. Unox, Calvé, Hellmann's, Lipton, enz.) blijven nog en de ijstak: met Ben & Jerry's,
Hertog, en het Heartbrand dat in Nederland Ola heet.

De margarine en de spreads komen nu dus in Amerikaanse handen. Wat zal dit betekenen voor een klein merkje
als Zeeuws Meisje, of Bona? Zullen de Amerikanen daar nog waarde aan hechten? Verder merken wat grotere
merken als Croma, Blue Band (elders o.a. Rama of Planta), Lätta, Becel, en wat gebeurt er met delen van
Blue Band, (Brood, broodpasta, culinair) en Bertolli (de spreads)?

Wel kunnen we bij dezen constateren dat de Unie en Lever scheiden. Dat zou logischerwijs betekenen dat de naam
Unilever zou veranderen in wat het voor 1929 in Groot Brittannië was: Lever! En dat wellicht het hoofdkantoor in
Engeland komt... Unilever wilde al wat langere tijd van de duale bedrijfsstructuur af, met 2 hoofdkantoren, de NV in
Nederland en de PLC in London. Wat blijft er over van ooit ons trotse Unilever? Het bekende U-logootje zal dus op
termijn van veel producten verdwijnen.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 15 dec 2017, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door emigrant »

al die margarine merken zijn rommel bereid met palmolie waar Indonesië voor ontbost is.
Dat ze er nog 7 miljard voor betalen....
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

emigrant schreef:al die margarine merken zijn rommel bereid met palmolie waar Indonesië voor ontbost is.
Dat ze er nog 7 miljard voor betalen....
Dat klopt. Maar zowel Lever als de Unie gebruiken dezelfde grondstoffen. In de jaren 70 of 80 hebben ze alle
Afrikaanse plantages van de United Africa Group al verkocht.
Bovendien werkte (en werkt) Unilever hard aan zijn imago met het zogenaamde Unilever Sustainable Living Plan
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door kasparov »

-DIA- schreef:de Unie en Lever gaan scheiden...?
(...)

De margarine en de spreads komen nu dus in Amerikaanse handen. Wat zal dit betekenen voor een klein merkje
als Zeeuws Meisje, of Bona? Zullen de Amerikanen daar nog waarde aan hechten? Verder merken wat grotere
merken als Croma, Blue Band (elders o.a. Rama of Planta), Lätta, Becel, en wat gebeurt er met delen van
Blue Band, (Brood, broodpasta, culinair) en Bertolli (de spreads)?

(...)
Als hetzelfde product onder een andere merknaam of een ander label geleverd wordt, dan maakt het toch niet zoveel uit? Of bent je gehecht aan "Zeeuws Meisje" als naam?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Het zijn geen incidentele gevallen dat er veel gesneden wordt in het aantal arbeidsplaatsen als Amerikanen Europese bedrijven overnemen.
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

kasparov schreef:
-DIA- schreef:de Unie en Lever gaan scheiden...?
(...)

De margarine en de spreads komen nu dus in Amerikaanse handen. Wat zal dit betekenen voor een klein merkje
als Zeeuws Meisje, of Bona? Zullen de Amerikanen daar nog waarde aan hechten? Verder merken wat grotere
merken als Croma, Blue Band (elders o.a. Rama of Planta), Lätta, Becel, en wat gebeurt er met delen van
Blue Band, (Brood, broodpasta, culinair) en Bertolli (de spreads)?

(...)
Als hetzelfde product onder een andere merknaam of een ander label geleverd wordt, dan maakt het toch niet zoveel uit? Of bent je gehecht aan "Zeeuws Meisje" als naam?
Zeeuws Meisje is een heel oud (weet niet precies hoe oud) iconisch Nederlands merk. Unilever had het merk al willen saneren toen ze van 1.600 naar 400 merken teruggingen, maar men heeft zich toen nog bedacht, en beschouwde Zeeuws Meisje als een 'Local Jewel'. Dat zijn Unilever-merken die in slechts 1 of 2 landen leverbaar zijn, maar die in dat land een lokaal juweel (merk met historie en tevens nog goedverkopend) worden beschouwd. Datzelfde geldt voor het merk Bona en Croma.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Ik verwachtte vandaag een pakje via DHL. Nu zie ik bij 'volg uw zending' dat de zending vertraagd is door verkeerd sorteren. Het zal nu wel niet meer komen.
Stel dat het nu morgen komt? Eigenlijk baal ik er best van.
Als we naar de kerk zijn geven ze het misschien af bij de buren. Als het bij onze christelijke buren is vind ik dat voor hen vervelend. Als het bij onze andere buren is en ze nemen het pakket aan; reageren ze wellicht met onbegrip als ik voor hen op zondag geen pakje aanneem. Niet zo bevordelijk voor de 'minder-hechte' relatie.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Vorst »

Wat is er mis met op zondag een pakje aannemen? Dat begrijp ik werkelijk niet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Vorst schreef:Wat is er mis met op zondag een pakje aannemen? Dat begrijp ik werkelijk niet.
Net zoiets als op zondag winkelen??
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door kasparov »

helma schreef:
Vorst schreef:Wat is er mis met op zondag een pakje aannemen? Dat begrijp ik werkelijk niet.
Net zoiets als op zondag winkelen??
Wat is daar nu mis mee? We helpen gewoon de postbezorger, die op zondag werkt? Dan werken we ook (mee).
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ad Anker »

Vorst schreef:Wat is er mis met op zondag een pakje aannemen? Dat begrijp ik werkelijk niet.
Wat erg dat je dit op Refoforum moet uitleggen...
Helma, ik snap je dilemma. Hopelijk komt het maandag pas.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Vorst »

helma schreef:
Vorst schreef:Wat is er mis met op zondag een pakje aannemen? Dat begrijp ik werkelijk niet.
Net zoiets als op zondag winkelen??
Nog los van het feit dat je voor het pakje niet hoeft te betalen zie ik echt geen overeenkomst.
Dus als het bij je buren wordt afgegeven die het vervolgens na kerktijd bij jou komen brengen, zeg je: ' ik kom het morgen wel halen?'. Sorry, ik begrijp echt totaal niet wat het probleem is.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik vind het ook niet fijn als iemand voor mij op zondag aan het post bezorgen is. Dat is werk dat prima tot maandag kan wachten. Dus ik zou er zeker een punt van maken als het bij de buren bezorgd wordt. Niet bij de buren, maar bij de bezorgdienst.
Plaats reactie