Wist je dat...

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wist je dat...

Bericht door Bezorgd »

Ik weet nooit hoe zuinig mijn auto is.
Als de tank leeg is ga ik gewoon tanken.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wist je dat...

Bericht door Bonny »

Bezorgd schreef:Ik weet nooit hoe zuinig mijn auto is.
Als de tank leeg is ga ik gewoon tanken.
Als de tank leeg is, dan moet je wel. En dan moet er nèt maar een pomp in de buurt zijn . :D
The Groom's still waiting at the altar
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat...

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:Ik weet nooit hoe zuinig mijn auto is.
Als de tank leeg is ga ik gewoon tanken.
Ik ook!
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Wél een hele mooie auto...
Ik ga na de vakantie maar eens wat rekenwerk doen. Privé een auto rijden is met een hoge benzineprijs toch minder aangenaam. Met de huidige brandstofprijs en auto betalen wij meer dan € 3000 per jaar aan benzine. Met een hybride halveren voor ons de brandstofkosten.
Slimme investering wel.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wist je dat...

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef:Ik ben naar een nieuwe leaseauto aan het kijken. Station met de ruimte voor de kids. Ik heb nu de Golf Variant. Die is wel echt heel fijn. Ik kijk nu ook naar een Focus ST, Skoda Octavia, maar eigenlijk niet verder nog. Iemand wellicht nog andere goeie tips? Wel wat verwend met deze met automaat, panoramadak etc, dus beetje compleet aangekleed is wel fijn.
Opel Grandland, fijne auto. Hiervoor hadden we een Opel Astra Tourer, is ook heel goed bevallen en had ook een hele grote kofferbak. Wel wat saai om te zien.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Ik ben naar een nieuwe leaseauto aan het kijken. Station met de ruimte voor de kids. Ik heb nu de Golf Variant. Die is wel echt heel fijn. Ik kijk nu ook naar een Focus ST, Skoda Octavia, maar eigenlijk niet verder nog. Iemand wellicht nog andere goeie tips? Wel wat verwend met deze met automaat, panoramadak etc, dus beetje compleet aangekleed is wel fijn.
3 serie F30. Werkelijk een genot om in te rijden! Occasion lease is prima aanbod.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

Dat is toch een Mercedes?
-
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:Dat is toch een Mercedes?
Nee dat is van BMW. Mercedes kent wel een soort gelijk type, dat is de C-klasse.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Dat is toch een Mercedes?
BMW gebruikt nu de letter F en de de nieuwste G in de interne codes. Mercedes-Benz de nog de W.
Lange tijd gebruikte BMW alleen de letter E
De 3-reihe is gesplitst, in feite is de 4-reihe ook een 3 maar dan de coupé en cabriolet versies
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wist je dat...

Bericht door Bonny »

...sinds thuiswerken vorig jaar maart inging, ik nog maar twee keer getankt heb?
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef:...sinds thuiswerken vorig jaar maart inging, ik nog maar twee keer getankt heb?
Volgens mij heb ik het hele jaar nog maar één maal getankt, plus een nieuwe accu, door het teveel stilstaan.....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wist je dat...

Bericht door Ditbenik »

Mannetje schreef:Dat is toch een Mercedes?
Klinkt meer als BMW. Maar als je goedkoop wilt rijden moet je een oude Mercedes Diesel kopen met weinig km's. Goed opletten dat je geen import hebt, want dan is de stand onbetrouwbaar. Ik heb deze alweer 3 jaar. Hij is bijna 13 jaar oud. Deze had 173.000 km gelopen toen ik 'm kocht. Mijn 3 vorige zaten rond de 200.00 km. Die heb ik alle drie 5 jaar gereden en met ruim 400.000 km op de teller weer verkocht. Door Corona nu beduidend minder gereden dus kan hopelijk nog jaren mee. Als je net als ik geen auto kunt betalen, is een oude mercedes een prima alternatief. Gemiddeld verbruik zo'n beetje 1 op 14,5.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Dat is toch een Mercedes?
BMW gebruikt nu de letter F en de de nieuwste G in de interne codes. Mercedes-Benz de nog de W.
Lange tijd gebruikte BMW alleen de letter E
De 3-reihe is gesplitst, in feite is de 4-reihe ook een 3 maar dan de coupé en cabriolet versies
Klopt helemaal :)

Ik heb nog een tijdje een E46 en een E90 gereden. Best heel leuk. Pas nog een ander zeldzaam exemplaar E46 gehad, maar die was eigenlijk voor de verkoop.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Ditbenik schreef:
Mannetje schreef:Dat is toch een Mercedes?
Klinkt meer als BMW. Maar als je goedkoop wilt rijden moet je een oude Mercedes Diesel kopen met weinig km's. Goed opletten dat je geen import hebt, want dan is de stand onbetrouwbaar. Ik heb deze alweer 3 jaar. Hij is bijna 13 jaar oud. Deze had 173.000 km gelopen toen ik 'm kocht. Mijn 3 vorige zaten rond de 200.00 km. Die heb ik alle drie 5 jaar gereden en met ruim 400.000 km op de teller weer verkocht. Door Corona nu beduidend minder gereden dus kan hopelijk nog jaren mee. Als je net als ik geen auto kunt betalen, is een oude mercedes een prima alternatief. Gemiddeld verbruik zo'n beetje 1 op 14,5.
Klinkt leuk, maar wat doet het onderhoud? Is dat nog een beetje te betalen? Oude Mercedessen klinkt mij als: portemonnee omkeren.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat...

Bericht door DDD »

Een op 14? Ik reed met mijn Rover 75 op de snelweg 1 op 18 of 19.

Maar goed, ik reed niet harder dan 110.

En nu elektrisch. Als ik de 3000 euro aan brandstof lees, dan ben ik daar alweer blij mee, al staat hij meestal de hele week stil (in de zomer).
Plaats reactie