Wist je dat...

JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door JvW »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Wél een hele mooie auto...
Ik ga na de vakantie maar eens wat rekenwerk doen. Privé een auto rijden is met een hoge benzineprijs toch minder aangenaam. Met de huidige brandstofprijs en auto betalen wij meer dan € 3000 per jaar aan benzine. Met een hybride halveren voor ons de brandstofkosten.
Neem voor de V60 wel de nodige onderhoudskosten mee....
Naar mijn ervaring:
Toyota: weinig uitstraling, maar wel heel betrouwbaar met betaalbare prijzen.
Volvo: mooie auto, maar ik vrees dat de onderhoudskosten je besparing op brandstof zullen compenseren....
Verder: De V60 occasion, bedoel je dan de diesel of de benzine? Ik neem aan de benzine (B3)? M'n broertje heeft die en heeft nogal wat problemen met zijn dynamo/accu. Hij is al een aantal malen afgesleept en dit schijnt geen uitzondering te zijn bij de B3. De D6 heeft een hele kleine bagageruimte en heeft erg veel last van terugkerende problemen met de aircopomp.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Ik ben naar een nieuwe leaseauto aan het kijken. Station met de ruimte voor de kids. Ik heb nu de Golf Variant. Die is wel echt heel fijn. Ik kijk nu ook naar een Focus ST, Skoda Octavia, maar eigenlijk niet verder nog. Iemand wellicht nog andere goeie tips? Wel wat verwend met deze met automaat, panoramadak etc, dus beetje compleet aangekleed is wel fijn.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Bertiel »

oktavia is over het algemeen het meest aangekleed, die hybrides zijn op het moment redelijk met korting te krijgen (fiscale waarde lager)
Focus is wel wat goedkoper, ook maar na welke leasemaatschappij
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:Ik ben naar een nieuwe leaseauto aan het kijken. Station met de ruimte voor de kids. Ik heb nu de Golf Variant. Die is wel echt heel fijn. Ik kijk nu ook naar een Focus ST, Skoda Octavia, maar eigenlijk niet verder nog. Iemand wellicht nog andere goeie tips? Wel wat verwend met deze met automaat, panoramadak etc, dus beetje compleet aangekleed is wel fijn.
In de lease hoef je minder nauw te kijken. Ik rijdt nu een Touran (is niet meer te krijgen nieuw) in de lease met automaat en dat rijdt prima. Privé zou ik deze nooit aanschaffen, want: duur/koppelingsplaten automaat snel kapot/olieverbruik.
Tips: kijk ook eens naar een Toyota Corolla Touring Sports.
Ik heb ook een Octavia gehad en dat was een prima auto. Wel dezelfde issues als de Touran met daar bovenop problemen met de waterpomp. Wel wat minder 'premium'. In de lease overigens allemaal geen probleem, want onderhoud zit lekker inbegrepen....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:Ik ben naar een nieuwe leaseauto aan het kijken. Station met de ruimte voor de kids. Ik heb nu de Golf Variant. Die is wel echt heel fijn. Ik kijk nu ook naar een Focus ST, Skoda Octavia, maar eigenlijk niet verder nog. Iemand wellicht nog andere goeie tips? Wel wat verwend met deze met automaat, panoramadak etc, dus beetje compleet aangekleed is wel fijn.
In de lease hoef je minder nauw te kijken. Ik rijdt nu een Touran (is niet meer te krijgen nieuw) in de lease met automaat en dat rijdt prima. Privé zou ik deze nooit aanschaffen, want: duur/koppelingsplaten automaat snel kapot/olieverbruik.
Tips: kijk ook eens naar een Toyota Corolla Touring Sports.
Ik heb ook een Octavia gehad en dat was een prima auto. Wel dezelfde issues als de Touran met daar bovenop problemen met de waterpomp. Wel wat minder 'premium'. In de lease overigens allemaal geen probleem, want onderhoud zit lekker inbegrepen....
Die Toyota is een prima auto denk ik. Maar ik vind de voorkant zo lelijk :-)
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef:Ik ben naar een nieuwe leaseauto aan het kijken. Station met de ruimte voor de kids. Ik heb nu de Golf Variant. Die is wel echt heel fijn. Ik kijk nu ook naar een Focus ST, Skoda Octavia, maar eigenlijk niet verder nog. Iemand wellicht nog andere goeie tips? Wel wat verwend met deze met automaat, panoramadak etc, dus beetje compleet aangekleed is wel fijn.
In de lease hoef je minder nauw te kijken. Ik rijdt nu een Touran (is niet meer te krijgen nieuw) in de lease met automaat en dat rijdt prima. Privé zou ik deze nooit aanschaffen, want: duur/koppelingsplaten automaat snel kapot/olieverbruik.
Tips: kijk ook eens naar een Toyota Corolla Touring Sports.
Ik heb ook een Octavia gehad en dat was een prima auto. Wel dezelfde issues als de Touran met daar bovenop problemen met de waterpomp. Wel wat minder 'premium'. In de lease overigens allemaal geen probleem, want onderhoud zit lekker inbegrepen....
Die Toyota is een prima auto denk ik. Maar ik vind de voorkant zo lelijk :-)
Die zie je toch niet als je er in zit... :haha
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wist je dat...

Bericht door FlyingEagle »

@Zeeuw, is zo’n Panoramadak niet erg warm in de zomer ondanks de airco?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat...

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Die Toyota is een prima auto denk ik. Maar ik vind de voorkant zo lelijk :-)
Ik vind design minder belangrijk bij een auto. Betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten spreken mij aan. Daarom rijdt ik al jaren Japans.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wist je dat...

Bericht door pierre27 »

JvW schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Wél een hele mooie auto...
Ik ga na de vakantie maar eens wat rekenwerk doen. Privé een auto rijden is met een hoge benzineprijs toch minder aangenaam. Met de huidige brandstofprijs en auto betalen wij meer dan € 3000 per jaar aan benzine. Met een hybride halveren voor ons de brandstofkosten.
Neem voor de V60 wel de nodige onderhoudskosten mee....
Naar mijn ervaring:
Toyota: weinig uitstraling, maar wel heel betrouwbaar met betaalbare prijzen.
Volvo: mooie auto, maar ik vrees dat de onderhoudskosten je besparing op brandstof zullen compenseren....
Verder: De V60 occasion, bedoel je dan de diesel of de benzine? Ik neem aan de benzine (B3)? M'n broertje heeft die en heeft nogal wat problemen met zijn dynamo/accu. Hij is al een aantal malen afgesleept en dit schijnt geen uitzondering te zijn bij de B3. De D6 heeft een hele kleine bagageruimte en heeft erg veel last van terugkerende problemen met de aircopomp.
Mijn vorige Volvo 850 2.5 bracht hogere onderhoudskosten met zich mee, was een heerlijke bak met een geweldig geluid. Ook niet zo zuinig:). Ik rijd nu een S60 D3, kocht ik met nog geen 120.000 km op de teller, nu staat ie op 188.884. De onderhoudskosten vallen me nu al een paar jaar enorm mee en het rijden is heerlijk. Hebben hier mensen ervaring met een Audi A5 diesel?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
merel
Berichten: 9677
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat...

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Die Toyota is een prima auto denk ik. Maar ik vind de voorkant zo lelijk :-)
Ik vind design minder belangrijk bij een auto. Betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten spreken mij aan. Daarom rijdt ik al jaren Japans.
Wij ook. Ideaal! In het verleden een Espace gehad, maar die was gruwelijk duur in onderhoud
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door JvW »

pierre27 schreef: Mijn vorige Volvo 850 2.5 bracht hogere onderhoudskosten met zich mee, was een heerlijke bak met een geweldig geluid. Ook niet zo zuinig:). Ik rijd nu een S60 D3, kocht ik met nog geen 120.000 km op de teller, nu staat ie op 188.884. De onderhoudskosten vallen me nu al een paar jaar enorm mee en het rijden is heerlijk. Hebben hier mensen ervaring met een Audi A5 diesel?
Ah, leuk! Ik heb eerst een V70 Classic gehad (2.5 10V automaat) en later een 850. Die V70 viel mee in onderhoud, al deed ik heel veel zelf. De 850 was een ramp, ook al deed ik veel zelf. Beiden op LPG overigens. Heerlijke auto’s, onderdelen wordt wel steeds lastiger nu. Toevallig ook lid van het 850forum?
De V60 D6 is een andere auto dan je D3 qua techniek….
Een A5 heb ik geen ervaring mee. Wel met VAG en ik moet zeggen dat het op zich prima auto’s zijn, maar qua motor/bak kan het bij sommige series vies tegenvallen. DSG wil weleens problemen geven. De waterpomp bij de 1.6TDI is een zorgenkindje. Olieverbruik bij de 1.6TDI is vanaf nieuw al veel hoger dan bij mijn 850 waar 500.000km op stond…
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Die Toyota is een prima auto denk ik. Maar ik vind de voorkant zo lelijk :-)
Ik vind design minder belangrijk bij een auto. Betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten spreken mij aan. Daarom rijdt ik al jaren Japans.
Bij een prive auto voor mij ook. Maar bij lease vind ik het leuker als het er leuk uit ziet.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:@Zeeuw, is zo’n Panoramadak niet erg warm in de zomer ondanks de airco?
Nee, valt erg mee. Het is wat verduisterd glas. Er kan altijd nog een schermpje voor als het te warm zou worden. Maar het is mij niet tegengevallen.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
JvW schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Wél een hele mooie auto...
Ik ga na de vakantie maar eens wat rekenwerk doen. Privé een auto rijden is met een hoge benzineprijs toch minder aangenaam. Met de huidige brandstofprijs en auto betalen wij meer dan € 3000 per jaar aan benzine. Met een hybride halveren voor ons de brandstofkosten.
Neem voor de V60 wel de nodige onderhoudskosten mee....
Naar mijn ervaring:
Toyota: weinig uitstraling, maar wel heel betrouwbaar met betaalbare prijzen.
Volvo: mooie auto, maar ik vrees dat de onderhoudskosten je besparing op brandstof zullen compenseren....
Verder: De V60 occasion, bedoel je dan de diesel of de benzine? Ik neem aan de benzine (B3)? M'n broertje heeft die en heeft nogal wat problemen met zijn dynamo/accu. Hij is al een aantal malen afgesleept en dit schijnt geen uitzondering te zijn bij de B3. De D6 heeft een hele kleine bagageruimte en heeft erg veel last van terugkerende problemen met de aircopomp.
Mijn vorige Volvo 850 2.5 bracht hogere onderhoudskosten met zich mee, was een heerlijke bak met een geweldig geluid. Ook niet zo zuinig:). Ik rijd nu een S60 D3, kocht ik met nog geen 120.000 km op de teller, nu staat ie op 188.884. De onderhoudskosten vallen me nu al een paar jaar enorm mee en het rijden is heerlijk. Hebben hier mensen ervaring met een Audi A5 diesel?
Wij hebben een A4 gehad. Heerlijke auto, maar de garagekosten waren toch wel erg hoog.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wist je dat...

Bericht door Marco »

Ik rijd nu een Toyota Corrolla hybrid (lease). Rijdt niet verkeerd, maar niet heel veel zuiniger dan de Ford Focus van jaren geleden met een 1600cc benzinemotor. Ik vind het vooral bijzonder dat de Toyota af en toe behoorlijk hoog in de toeren zit, terwijl ik toch echt niet met het gas op de bodem zit.

Verder zitten er van die 'intelligente' zaken op.. :banghead Je kan hem bijvoorbeeld niet zomaar strak (op 5 centimeter) tegen je garagedeur aanzetten. Dan zet-ie zichzelf eerst op de rem (op 50 centimeter..), waarna je hem opnieuw er tegenaan moet rijden. In combinatie met het stoepje/opritje heb je dan veel meer risico om je deur te rammen dan een ouderwetse auto met een koppeling en een handrem (of om door datzelfde stoepje om weer terug te rijden de straat op, wat niet de bedoeling was). Maar dat is niet uniek voor deze auto. Hebben tegenwoordig heel veel auto's.

Nog een dingetje: er zit een trekhaak onder (max 750 kg), maar hij zakt ver door z'n achterpoten. Heel erg uitkijken met fietsendragers!
Plaats reactie