Wist je dat...

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hollander »

Mocht iemand nog ambities hebben om Flakkeeënaar te worden, kijk gerust dit filmpje. Vele eilanders hebben er smakelijk om gelachen en erkenden toch ook wel dat er een 'beetje' waarheidsgehalte in zit. Alhoewel, ook wat generaliserend. https://www.youtube.com/watch?v=_j85Lu0dEHw

Voor de goede orde, mijn beeld stemt niet overeen met dat van Dodo.
MvD5
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2017, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door MvD5 »

Bruna schreef: Dat is dan weer al een heel poosje geleden.
Ik ken VWO ers van tegen de 40 die het hele VWO op de Maurits hebben gedaan.

Website csgPM:
De christelijke scholengemeenschap Prins Maurits (CSG Prins Maurits) is op 1 augustus 1990 ontstaan uit de fusie van de christelijke mavo en havo te Middelharnis, de christelijke lhno 'De Dillenburg' te Middelharnis en de christelijke mavo te Stellendam. Op de fusiedatum werd een vwo-afdeling aan de nieuwe school toegevoegd. Het praktijkonderwijs kwam erbij in 2001. Sinds 2015 beschikt de school ook over een gymnasiumafdeling waar les gegeven wordt in Grieks en Latijn. De scholengemeenschap biedt nu vwo (gymnasium), havo, mavo, vmbo (met alle leerwegen en leerwegondersteunend onderwijs) en praktijkonderwijs aan.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

Voor die tijd gingen de vwo-ers naar de Guido inderdaad. Ik had er ook een aantal in de klas.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Ad Anker schreef:
Dodo schreef:
eilander schreef:Wel vrij wonderlijk als je je beeld van een hele regio met zo'n 50.000 inwoners laat bepalen door een stel pubers die je hebt waargenomen in een groep over een zeer beperkt aantal jaren.
Tja, dat is mijn beeld. Ze waren toen echt een klasse apart. Ik ken verder geen mensen uit de regio die mijn beeld positief hebben bijgesteld.
Tjonge jonge. Ik ben dan geen geboren Flakkeeër maar dit is wel bar. Ik heb een echte Flakkeese vrouw, een voorbeeld van zachtmoedigheid, ijver en bescheidenheid.

Zo, dat moest toch even gemeld worden.
Toen ik in 1978 Flakkee binnenkwam als buitenstaander keek ik wel mijn ogen uit. Het eilandgevoel speelde toen nog behoorlijk. Het was nogal een vrijgevochten bende, vond ik. Al waren er natuurlijk uitzonderingen, zoals mijn destijds a.s. schoonfamilie. Hoewel...
Op Flakkee zeiden ze van buitenstaanders: Die komt van de overkant... (in Flakkees dialect) een gezegde dat uit de eilandtijd schjint te stammen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Tiberius schreef:Voor die tijd gingen de vwo-ers naar de Guido inderdaad. Ik had er ook een aantal in de klas.
Helemaal van Flakkee?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:
Tiberius schreef:Voor die tijd gingen de vwo-ers naar de Guido inderdaad. Ik had er ook een aantal in de klas.
Helemaal van Flakkee?
Jazeker
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:
Tiberius schreef:Voor die tijd gingen de vwo-ers naar de Guido inderdaad. Ik had er ook een aantal in de klas.
Helemaal van Flakkee?
Jazeker
Wow, wat was de reistijd?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

Een half uurtje, ze reden vaak zelf auto
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef:Mocht iemand nog ambities hebben om Flakkeeënaar te worden, kijk gerust dit filmpje. Vele eilanders hebben er smakelijk om gelachen en erkenden toch ook wel dat er een 'beetje' waarheidsgehalte in zit. Alhoewel, ook wat generaliserend. https://www.youtube.com/watch?v=_j85Lu0dEHw

Voor de goede orde, mijn beeld stemt niet overeen met dat van Dodo.
Mij teveel windturbines die het uitzicht bederven.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Op Flakkee zeiden ze van buitenstaanders: Die komt van de overkant... (in Flakkees dialect) een gezegde dat uit de eilandtijd schjint te stammen.
Dat geldt bij ons voor Zeeuws-Vlamingen.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Op Flakkee zeiden ze van buitenstaanders: Die komt van de overkant... (in Flakkees dialect) een gezegde dat uit de eilandtijd schjint te stammen.
Dat geldt bij ons voor Zeeuws-Vlamingen.
Ook voor Middelharnis.... want daar hoorde ik het.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
MvD5
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2017, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door MvD5 »

Tiberius schreef:Een half uurtje, ze reden vaak zelf auto
Vanaf Ooltgensplaat red je dat misschien net. Maar scholieren zullen toch vooral met het OV reizen i.p.v. met de auto. Als je vanaf Middelharnis of 1 van de omliggende dorpen naar de Guido moet ben je met het OV al snel wel een uur tot een uur en een kwartier onderweg. Naar het Zuidplein is vanaf Middelharnis al bijna een uur. En kom je vanuit Herkingen dan moet je het eerste stukje nog met de belbus/taxibus. ;)

Tegenwoordig gaan er weinig leerlingen van de middelbare school naar Rotterdam. Veel MBO en HBO studenten reizen vanaf Flakkee nog steeds naar Rotterdam. HBO Vlissingen kan ook, maar dat is meer dan anderhalf uur reistijd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Nathanaël schreef:
Bertiel schreef:
Bruna schreef:
Dodo schreef:Ik zat vroeger op de Guido, in Rotterdam. Daar zaten ook Flakkeeërs, maar die waren wel erg aanwezig. Het waren niet de braafste leerlingen, zeg maar. Dat heeft mijn beeld van Flakkee toch wel een beetje gekleurd.
Die gaan/gingen toch allemaal naar de Pr. Maurits?
Enkelen die de VMBO techniek deden, gingen naar de Guido.
Dat kan hooguit een handjevol zijn geweest
Nee hoor, in de tijd dat mijn vader op de middelbare school zat ging er een flinke groep uit Middelharnis naar Rotterdam. Dat was juist geen VMBO, maar de Atheneum- en Gymnasiumgroep, omdat daarvan de hogere leerjaren niet op de PM werden aangeboden.
Tot eind jaren 70 was er zelfs geen Havo op de Prins Maurits.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

MvD5 schreef:Tegenwoordig gaan er weinig leerlingen van de middelbare school naar Rotterdam. Veel MBO en HBO studenten reizen vanaf Flakkee nog steeds naar Rotterdam. HBO Vlissingen kan ook, maar dat is meer dan anderhalf uur reistijd.
Mbo'ers vanuit Flakkee gaan ook wel naar Goes, volgens mij.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Piet Puk »

Ik volg met interesse jullie meningen over Flakkeenaars, maar wat vonden jullie nou van hun organisatie van het Kerstdiner (behalve dat Kerst wellicht voor sommigen niet uit eten moet bestaan)?
Plaats reactie