Wist je dat...

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Met dagtekening 25/26 mei, ja.
Ik ontving gisteren mijn definitieve aanslag via mijnoverheid.nl. Dagtekening was 24 mei. Teruggave wordt uiterlijk 31 mei overgemaakt.
Wat eilander al suggereert. Dit zal de voorlopige aanslag zijn. H76 is geheimtaal voor de definitieve aanslag. H 70 is een voorlopige.
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Herman schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Met dagtekening 25/26 mei, ja.
Ik ontving gisteren mijn definitieve aanslag via mijnoverheid.nl. Dagtekening was 24 mei. Teruggave wordt uiterlijk 31 mei overgemaakt.
Wat eilander al suggereert. Dit zal de voorlopige aanslag zijn. H76 is geheimtaal voor de definitieve aanslag. H 70 is een voorlopige.
Definitieve aanslag krijg ik vaak pas veel later, tot 2 jaar heeft dat wel eens geduurd.
De voorlopige komt als het goed is wel binnenkort en daarmee ook te terugbetaling :)
-
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Wat eilander al suggereert. Dit zal de voorlopige aanslag zijn. H76 is geheimtaal voor de definitieve aanslag. H 70 is een voorlopige.
Aanslagnummer is 1*********H76.01

Dat is dus de definitieve.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Wat eilander al suggereert. Dit zal de voorlopige aanslag zijn. H76 is geheimtaal voor de definitieve aanslag. H 70 is een voorlopige.
Aanslagnummer is 1*********H76.01

Dat is dus de definitieve.
Exact. Maar mijn vraag was of je inderdaad niet daarvóór nog een voorlopige aanslag hebt gekregen. M.a.w. slaan ze dat stadium nu (soms) over?
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Exact. Maar mijn vraag was of je inderdaad niet daarvóór nog een voorlopige aanslag hebt gekregen. M.a.w. slaan ze dat stadium nu (soms) over?
Nee, dit is het enige dat ik heb ontvangen van de Belastingdienst, na mijn aangifte eind maart.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 18 mei 2018, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:
Ambtenaar schreef: Dat is dus de definitieve.
Exact. Maar mijn vraag was of je inderdaad niet daarvóór nog een voorlopige aanslag hebt gekregen. M.a.w. slaan ze dat stadium nu (soms) over?
Nee, dit is het enige dat ik heb ontvangen van de Belastingdienst, na mijn aangifte eind maart.
Mijn vrouw heeft ook al de definitieve. Vorig jaar ook. De mijne is nog niet toegekend, alhoewel de aangifte uiteraard in één keer is opgesteld en verzonden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Herman schreef:
refo schreef:Ik heb al 10 aanslagen H76 in mijn systeem zitten. Twee moesten betalen, acht kregen terug.
Met dagtekening 25/26 mei, ja.
Nee, de oudste is van 1 mei. Het is zelfs van iemand op dit forum.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Wat eilander al suggereert. Dit zal de voorlopige aanslag zijn. H76 is geheimtaal voor de definitieve aanslag. H 70 is een voorlopige.
Aanslagnummer is 1*********H76.01

Dat is dus de definitieve.
Exact. Maar mijn vraag was of je inderdaad niet daarvóór nog een voorlopige aanslag hebt gekregen. M.a.w. slaan ze dat stadium nu (soms) over?
Bij mijn klanten slaan ze dat meestal over. Ik heb over 2016 bijna 100 aangiften IB verstuurd en naar aanleiding daarvan maar 27 voorlopige gekregen. Meestal loopt er dan nog iets of is er een mismatch met de gegevens van de belastingdienst.
Dit jaar heb ik van iedereen de VIA. Dat werkt bijna probleemloos.
Het UWV geeft niet alles door, merk ik.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Jongere schreef:
helma schreef:
heusden-op schreef:@ejvl: dit klopt dus niet. Troll is een aanduiding voor een persoon. Wiki: Een troll (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,
Heel kwetsend dat ik zo word genoemd. Treurig dat je vervolgens probeert daaronder uit te komen door te zeggen dat het over reacties gaat en niet over personen. Dit is refoforum onwaardig. In het gewone leven zou het discrimineren en uitsluiten zijn
Misschien dan een tip om je eigen reacties eens onder de loep te nemen. Ik voel me ook niet altijd serieus genomen door dingen die je aan mijn persoon richt. Je lanceert inderdaad uitspraken om reacties uit te lokken en reageert er vervolgens niet meer op.

Als je zelf meent dat je eigen postings Refoforum waardig zijn en die van anderen niet dan denk ik dat het handig is om een keer aan zelfreflectie te doen.
Van harte mee eens, evenals de opmerkingen over het "trollen". Laat ik het zo zeggen, dat je (@ heusden-op) bijdragen ten minste veel aanleiding geven om dit over je te denken, en dat denken blijkbaar heel wat meer forummers.
Je posts vallen met name op door heel veel persoonlijke aanvallen. Je spreekt mensen aan op wat je van hen persoonlijk weet of denkt te weten, dingen als thuisgemeente, geschiedenis, etc. Helma zou 'niet meer zo scherp zijn als vroeger op gevaren', nasrani wordt op zijn overstap aangesproken, orchidee op haar gemeente, etc. etc.
Dat is een bijzonder onprettige en laakbare manier van discussiëren, m.i. "refoforum onwaardig" als je die uitdrukking graag wilt gebruiken.
Nog een reden waarom mensen hierbij aan 'trollen' denken, is dat het niet voor het eerst is dat op het forum op deze manier wordt gereageerd op anderen. 1. Samanthi is met dezelfde tactiek succesvol weggejaagd inmiddels. Ik denk aan forummers als 2. 'mirjam' of 'habakuk' in het recente verleden die er een vergelijkbare tactiek op nahielden. Vroeger konden moderators nog ip-adressen nakijken...
Ten slotte helpt je naam ook niet echt mee, aangemaakt zo rond het hoogtepunt van de crisis in Opheusden.
Volgens mij hebben we hier al eens vaker over gesproken. Je verdriet rond het uitgemaakt worden voor een "troll" relativeer ik daarom ook een beetje. Het gaat hier alleen om je manier van posten / de inhoud van je posts. Je gaat zelf nadrukkelijk verder dan dat in je bijdragen, door er voortdurend voor te kiezen om anderen persoonlijk te benaderen op de manier die ik hierboven beschreef.
Ik heb je manier van posten in het verleden (vrij snel na je aanmelding) al gemeld bij de moderators. Er was blijkbaar onvoldoende aanleiding om daar iets mee te doen en dat respecteer ik. Ik moet er daarom maar vanuit gaan dat je je posts als een serieuze bijdrage aan het forum bedoelt. In dat geval zou het m.i. geen kwaad kunnen om dit signaal van meerdere forummers serieus te nemen.
1. Helaas wel ja..., jammer dat dit zo moest gaan doordat de schuld en de aanleiding bij iemand anders lag...

2. Dit was overigens één en dezelfde persoon... En misschien wel de aliassen van nog weer een derde persoon.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Een 'wist je dat...' dat onze diepere aandacht wel verdiend is deze:
De maand mei, van het jaar 2018, breekt op velerlei gebieden en op vele plaatsen records wat de weersverschijnselen betreft. Zo het nu lijkt zal deze meimaand de warmste ooit lijken te worden, d.w.z., sinds de metingen begonnen, ergens midden 18e eeuw, en meer officieel door het KNMI sinds 1901. In ieder geval is heel duidelijk wat de mensheid door al haar kennen en kunnen veroorzaakt, en als wij er niet blind voor zijn, hoe nietig de mens in feite is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

...er een derde soort geslacht in een geboorteakte kan komen:
https://www.nu.nl/binnenland/5286911/re ... eakte.html
...ik het verschrikkelijke taal vind: 'geslacht is niet kunnen worden vastgesteld'.
-
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Nasrani »

Mannetje schreef:...er een derde soort geslacht in een geboorteakte kan komen:
https://www.nu.nl/binnenland/5286911/re ... eakte.html
...ik het verschrikkelijke taal vind: 'geslacht is niet kunnen worden vastgesteld'.
Ik hoorde het op de radio vanmiddag. Het klinkt totaal niet.....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Roos2017 »

Nasrani schreef:
Mannetje schreef:...er een derde soort geslacht in een geboorteakte kan komen:
https://www.nu.nl/binnenland/5286911/re ... eakte.html
...ik het verschrikkelijke taal vind: 'geslacht is niet kunnen worden vastgesteld'.
Ik hoorde het op de radio vanmiddag. Het klinkt totaal niet.....
Ik heb het ook op de radio gehoord, daar zei men: geslacht kon niet worden vastgesteld.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Ik gisteren een halve dag doorgebracht heb in het vernieuwde Erasmus MC :jongle
Het is prachtig geworden, fijn en mooi dat het er allemaal is :super (ze zijn nog steeds niet helemaal klaar) maar het kost je als patient en evt. familie oa. heel veel uren vrije tijd ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ik gisteren een halve dag doorgebracht heb in het vernieuwde Erasmus MC :jongle
Het is prachtig geworden, fijn en mooi dat het er allemaal is :super (ze zijn nog steeds niet helemaal klaar) maar het kost je als patient en evt. familie oa. heel veel uren vrije tijd ;)
Het is zeker mooi, maar het staat op een verkeerde plaats. En qua inplannen en organisatie gaat er nog steeds veel fout helaas.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie