Wist je dat...

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door MarthaMartha »

Het best leuk is hier weer eens een beetje rond te neuzen.... gelukkig moet ik nu echt naar school....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Auto »

.. dat deze dagen in Jakarta er meer dan 4000 mensen aanwezig zijn bij een conferentie over de 500 jaar Reformatie.

https://www.youtube.com/watch?v=jX0d-0UoGRc

Indrukwekkend
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

*Vanmorgen 2 dochters uitgezwaaid. Zijn tot vrijdag naar Israël, met een retourticket van €20!!
*Ik heb sinds 2 weken nieuwe slaapmedicatie en laat dat nu de pijn in mijn schouder sterk verminderen! Echt een 'verrassing'. Ben er erg dankbaar voor!
(Amitriptyline)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Zó, dat doen je dochters goed!
Fijne bijkomstigheid van je nieuwe medicijnen @Helma! :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Zó, dat doen je dochters goed!
Fijne bijkomstigheid van je nieuwe medicijnen @Helma! :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Ik sluit me hier bij aan!!!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

helma schreef:*Vanmorgen 2 dochters uitgezwaaid. Zijn tot vrijdag naar Israël, met een retourticket van €20!!
*Ik heb sinds 2 weken nieuwe slaapmedicatie en laat dat nu de pijn in mijn schouder sterk verminderen! Echt een 'verrassing'. Ben er erg dankbaar voor!
(Amitriptyline)
Hoe is dat gelukt? Ik weet alleen de route via Amman of Turkije. Niet dat ik er zelf zo vaak kom, maar in mijn vriendenkring wel.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

... niet de stijgende zeespiegel Nederland bedreigt, maar meer nog de bodemdaling?

In grote delen van west en noord Nederland daalt in rap tempo de bodem van het veenweidegebied. Stad en land op veengrond, zakken langzaam weg. Althans, zo langzaam gaat het niet, want het gebeurt in een hoger tempo dan de zeespiegel stijgt. En dit heeft grote gevolgen voor bewoners en gebruikers, en de betrokken overheden.

In * * * (een docu) zien we de gevolgen en wordt de urgentie om duurzamer met onze bodem om te gaan steeds duidelijker. We zien hoe er al met man en macht aan oplossingen wordt gewerkt. Want als er nu niets gebeurt, verdwijnt het typische Nederlandse cultuurlandschap en zullen de kosten stijgen tot ruim 20 miljard in 2050.

Vooral de oude zoals steden als Gouda en Dordrecht en Amsterdam, hebben hier mee te maken.

Wij wonen zelf ook in een oud huis, niet onderheid met palen en dat is in dit geval een voordeel. Veel waterschappen laten het grondwaterpeil zakken en daardoor is er grote kans op paalrot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

DDD schreef:
helma schreef:*Vanmorgen 2 dochters uitgezwaaid. Zijn tot vrijdag naar Israël, met een retourticket van €20!!
Hoe is dat gelukt? Ik weet alleen de route via Amman of Turkije. Niet dat ik er zelf zo vaak kom, maar in mijn vriendenkring wel.
Geen idee hoe ze dat doen...ik begreep dat het ticket vorige week nog maar 16 euro kostte...
Ze vliegen vanaf Zaventum rechtstreeks.
Ze hebben hier wel een neus voor goedkope vluchten; ze doen nogal eens een paar dagen naar verre oorden.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Dat is wel een leuk onderwerp voor op de meeting dan;-)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Het is eigenlijk schandalig dat je voor zo weinig geld kunt vliegen. Ik gun het iedereen, hou me ten goede!
Maar het slaat nergens op dat een ernstig vervuilende manier van vervoer zo spotgoedkoop is.
Daarom gaan veel mensen een weekendje naar Barcelona of Stockholm, omdat het bijna niks kost.
En de rest van Nederland mag plastic en glas scheiden en batterijtjes in de daartoe bestemde box gooien.
Iets met druppel en een gloeiende plaat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Mara schreef:Het is eigenlijk schandalig dat je voor zo weinig geld kunt vliegen. Ik gun het iedereen, hou me ten goede!
Maar het slaat nergens op dat een ernstig vervuilende manier van vervoer zo spotgoedkoop is.
Daarom gaan veel mensen een weekendje naar Barcelona of Stockholm, omdat het bijna niks kost.
En de rest van Nederland mag plastic en glas scheiden en batterijtjes in de daartoe bestemde box gooien.
Iets met druppel en een gloeiende plaat.
Eens!
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door merel »

De vervuiling is voor mij ook een reden om niet te vliegen. Ik vind het aantootgevend dat je voor €20 naar Israel kan. Voor de trein naar Groningen betaal je namelijk al €50,00. Terwijl de trein de schoonste manier van reizen is.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Het is eigenlijk schandalig dat je voor zo weinig geld kunt vliegen. Ik gun het iedereen, hou me ten goede!
Maar het slaat nergens op dat een ernstig vervuilende manier van vervoer zo spotgoedkoop is.
Daarom gaan veel mensen een weekendje naar Barcelona of Stockholm, omdat het bijna niks kost.
En de rest van Nederland mag plastic en glas scheiden en batterijtjes in de daartoe bestemde box gooien.
Iets met druppel en een gloeiende plaat.

Dit kan je alleen zeggen als je niet meedoet dus ook geen brommer of auto aleen groene stroom enz...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

merel schreef:De vervuiling is voor mij ook een reden om niet te vliegen. Ik vind het aantootgevend dat je voor €20 naar Israel kan. Voor de trein naar Groningen betaal je namelijk al €50,00. Terwijl de trein de schoonste manier van reizen is.
Ik ben het er helemaal mee eens dat de vliegtarieven absurd laag zijn. Maar als je dan toch gaat, mag je wel kiezen voor een goedkope optie, mijns inziens. Ik heb ook een abonnement op de trein, hoewel ik een auto heb. Daarmee kun je buiten de spits onbeperkt reizen. En zo duur is dat niet, 99 euro per maand.

Los daarvan zijn er altijd dagkaarten te koop, dus voor rond de 20 euro kun je altijd naar Groningen, mits je buiten de spits reist.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Koninklijk »

Leuk om een keer naar israël te gaan, gaan ze lekker op vakantie, of heeft het ook een andere reden ?
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Plaats reactie