Wist je dat...

kukkie30
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2014, 12:30

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door kukkie30 »

-DIA- schreef:
Panny schreef:Mooie ervaring -DIA!
Ik heb er nog nooit één gezien! (maar ik woon dan ook in het westen)

Ontmoetingen met wilde dieren is altijd wel speciaal.
Tegenwoordig kun je in verschillende gebieden in Nederland ook redelijk tamme vossen tegen komen.
Ik denk doordat mensen ze te eten geven, wat denk ik helemaal niet goed is. Die vossen verliezen hun natuurlijk schuwheid.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat ook, naast verschillende, als dan niet Boze Insecten, ook de (Boze) Wolf weer, na lange tijd afwezigheid, weer onze gewesten binnen zal treden. Zich over de internationaal erkende landsgrenzen niet bekommerend. Zich verplaatsende dieren schijnt soms ook te maken te hebben met de klimaatsverandering en andere factoren die de dieren op drift jagen.
Overigens ik woon in het Oosten des lands, en voor zover mijn geringe kennis aangaande de Zwijnen rijkt, komt het Zwijn uit het Woud ook in het Oosten des Lands niet voor.
rijkt is met een korte ij!
tussen treden en zich behoort geen punt te staan maar een komma.

Overigens, ik heb er veel waardering voor als je het zo kunt, ik kan het niet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Margriet schreef:Ik wou. dat de sneeuw stopte...Het is Pasen geweest Ik will niet meer in een kerstkaart wonen.
Poor you :huhu
Ik wil best een beetje van je overnemen :hum
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

kukkie30 schreef:
-DIA- schreef:
Panny schreef:Mooie ervaring -DIA!
Ik heb er nog nooit één gezien! (maar ik woon dan ook in het westen)

Ontmoetingen met wilde dieren is altijd wel speciaal.
Tegenwoordig kun je in verschillende gebieden in Nederland ook redelijk tamme vossen tegen komen.
Ik denk doordat mensen ze te eten geven, wat denk ik helemaal niet goed is. Die vossen verliezen hun natuurlijk schuwheid.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat ook, naast verschillende, als dan niet Boze Insecten, ook de (Boze) Wolf weer, na lange tijd afwezigheid, weer onze gewesten binnen zal treden. Zich over de internationaal erkende landsgrenzen niet bekommerend. Zich verplaatsende dieren schijnt soms ook te maken te hebben met de klimaatsverandering en andere factoren die de dieren op drift jagen.
Overigens ik woon in het Oosten des lands, en voor zover mijn geringe kennis aangaande de Zwijnen rijkt, komt het Zwijn uit het Woud ook in het Oosten des Lands niet voor.
rijkt is met een korte ij!
tussen treden en zich behoort geen punt te staan maar een komma.

Overigens, ik heb er veel waardering voor als je het zo kunt, ik kan het niet.
Oops...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Luther »

...ik dit filmpje een prachtig beeld vind van de toestand van de satan: Hij kan niets meer, maar ontwikkelt tegelijk nog grote kracht en is daarin gevaarlijk.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2296978
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Margriet »

Dat is schrikken. Been van onze liefste vrienden kreeg een hartstilstand op zijn werk hij is overgevlogen naar. het dichtbij zijnd ziekenhuis 90 mile en we wacchten af..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Margriet schreef:Dat is schrikken. Been van onze liefste vrienden kreeg een hartstilstand op zijn werk hij is overgevlogen naar. het dichtbij zijnd ziekenhuis 90 mile en we wacchten af..
sterkte Margriet!
KB_
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door KB_ »

Margriet schreef:Dat is schrikken. Been van onze liefste vrienden kreeg een hartstilstand op zijn werk hij is overgevlogen naar. het dichtbij zijnd ziekenhuis 90 mile en we wacchten af..
Ik vind het nog steeds een enge gedachte dat ziekenhuizen hier op sommige plekken zo ontzettend ver weg zijn.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

De Tjif-tjaf weer terug is en ik daar heel blij van word?
Ik hoor hem bijna de hele dag zingen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ezen »

samanthi schreef:De Tjif-tjaf weer terug is en ik daar heel blij van word?
Ik hoor hem bijna de hele dag zingen
Die is al een maand in het land terug.
Spitten en niet moe worden.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

... de Noorderkerk in Rijssen voorlopig tot de zomervakantie gesloten is...
... dat de diensten voor zolang worden gehouden in de zustergemeente Zuid...
... dat de aanvangstijden een beetje vreemd zijn en de middagdienst verdwijnt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Ezen schreef:
samanthi schreef:De Tjif-tjaf weer terug is en ik daar heel blij van word?
Ik hoor hem bijna de hele dag zingen
Die is al een maand in het land terug.
Ja maar ik hoor hem hier nu pas
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:... dat de aanvangstijden een beetje vreemd zijn en de middagdienst verdwijnt?
11.30 is inderdaad geen fijne tijd voor een kerkdienst. Ze nemen wel ruim de tijd om te luchten na de dienst van 09.00 ;)
De overige tijden komen me niet vreemd voor, en er is 's middags toch gewoon een dienst? De leesdienst vervalt, maar dat is logisch als er 4 diensten per zondag in één kerkgebouw worden gehouden.

Hoewel, ook hier geldt: 't is maar wat je gewend bent.
In de Dom van Altenberg http://www.altenberger-dom.de/ kerken zowel de Katholische als de Evangelische gemeente ter plaatse.
Je kunt er zondags terecht om
07.00 Hl. Messe (Kath.)
09.00 Hautpgottesdienst (Ev.)
10.30 Hl. Messe (Kath.)
14.30 Vesper (Ev.)
17.15 Hl. Messe, anschliessend Vesper (Kath.)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6497
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Posthoorn »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:... dat de aanvangstijden een beetje vreemd zijn en de middagdienst verdwijnt?
11.30 is inderdaad geen fijne tijd voor een kerkdienst. Ze nemen wel ruim de tijd om te luchten na de dienst van 09.00 ;)
De overige tijden komen me niet vreemd voor, en er is 's middags toch gewoon een dienst? De leesdienst vervalt, maar dat is logisch als er 4 diensten per zondag in één kerkgebouw worden gehouden.

Hoewel, ook hier geldt: 't is maar wat je gewend bent.
In de Dom van Altenberg http://www.altenberger-dom.de/ kerken zowel de Katholische als de Evangelische gemeente ter plaatse.
Je kunt er zondags terecht om
07.00 Hl. Messe (Kath.)
09.00 Hautpgottesdienst (Ev.)
10.30 Hl. Messe (Kath.)
14.30 Vesper (Ev.)
17.15 Hl. Messe, anschliessend Vesper (Kath.)
Hebben wij in Gouda ook een tijdje gehad: 's morgens om half twaalf en 's avonds om zeven uur (of zoiets). Lekker uitslapen 's zondags. ;)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrikus »

Posthoorn schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:... dat de aanvangstijden een beetje vreemd zijn en de middagdienst verdwijnt?
11.30 is inderdaad geen fijne tijd voor een kerkdienst. Ze nemen wel ruim de tijd om te luchten na de dienst van 09.00 ;)
De overige tijden komen me niet vreemd voor, en er is 's middags toch gewoon een dienst? De leesdienst vervalt, maar dat is logisch als er 4 diensten per zondag in één kerkgebouw worden gehouden.

Hoewel, ook hier geldt: 't is maar wat je gewend bent.
In de Dom van Altenberg http://www.altenberger-dom.de/ kerken zowel de Katholische als de Evangelische gemeente ter plaatse.
Je kunt er zondags terecht om
07.00 Hl. Messe (Kath.)
09.00 Hautpgottesdienst (Ev.)
10.30 Hl. Messe (Kath.)
14.30 Vesper (Ev.)
17.15 Hl. Messe, anschliessend Vesper (Kath.)
Hebben wij in Gouda ook een tijdje gehad: 's morgens om half twaalf en 's avonds om zeven uur (of zoiets). Lekker uitslapen 's zondags. ;)
Wij hebben altijd dubbele ochtenddienst, bij ons is dat 09.00 en 10.45. Gaat prima.

Dat DIA pas om 11.30 terecht kan, betekent dus dat ze rekening houden met een lange dienst en tijd om te luchten. O ja, en sommige mensen gaan daar al drie kwartier van tevoren naar de kerk. Maar dat doen ze zichzelf aan...
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik vind 11.30 uur anders een uitstekende tijd om de morgen kerkdienst te beginnen, hoewel 11.00 uur ook prima is.
Plaats reactie