Geloven we nog....

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Geloven we nog....

Bericht door -DIA- »

Geloven we nog in de EO?
Ja?
Echt?
Ik ben hier nog wel eens wat (blijkbaar) verdwaalde EO-aanhangers tegengekomen.

Soms denk ik wel eens:
Wat moet de EO nog meer doen om zijn ongeloofwaardigheid nog duidelijker te manifesteren?
Hier een plekje voor suggesties en tevens een plek om voor de EO te bedanken...

Zie hier de nieuwste actie van de EO:
http://www.eo.nl/geloven/evenement/kers ... evenement/


Kijk eens aan! Hebben ze bij de persberichten helemaal het RD vergeten!
http://www.eo.nl/geloven/evenement/kers ... edam/pers/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Geloven we nog....

Bericht door Curatorium »

Je kan klachten ook gewoon zelf naar de EO mailen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Geloven we nog....

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Je kan klachten ook gewoon zelf naar de EO mailen.
Via internet horen ze het ook wel. Het is een medium dat bijkans iedereen kan raadplegen.
Trouwens, dat zou ook geen zin hebben, denk ik.
Ik richt me hier tot de verdwaalde EO-leden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Geloven we nog....

Bericht door Germanicus »

Wie gelooft er dan ook in de EO? Of in welke andere willekeurige organisatie of kerkelijke denominatie?
Hier beneden is het niet.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Geloven we nog....

Bericht door DDD »

Ik ben van harte lid van de EO, en dat hoeft niet te betekenen dat ik het overal mee eens ben, maar het is me een volkomen raadsel wat er nu mis is met de internetverwijzing die DIA plaatst. Ik zie zelfs niet eens een kerstboom! (Niet dat ik bezwaar heb tegen kerstbomen, maar er zijn mensen die dat heidens vinden.) Wat is nu eigenlijk het probleem? De swingende koren? Misschien kun je de bezwaren wat uitgebreider toelichten.

Overigens stoor ik me aan de term 'verdwaalde EO-leden'. Ik noem jou ook geen dwalend GG-lid of zoiets.

Los van dit alles lijkt me er geen enkele reden de EO met deze discussie lastig te vallen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Geloven we nog....

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Ik ben van harte lid van de EO, en dat hoeft niet te betekenen dat ik het overal mee eens ben, maar het is me een volkomen raadsel wat er nu mis is met de internetverwijzing die DIA plaatst. Ik zie zelfs niet eens een kerstboom! (Niet dat ik bezwaar heb tegen kerstbomen, maar er zijn mensen die dat heidens vinden.) Wat is nu eigenlijk het probleem? De swingende koren? Misschien kun je de bezwaren wat uitgebreider toelichten.

Overigens stoor ik me aan de term 'verdwaalde EO-leden'. Ik noem jou ook geen dwalend GG-lid of zoiets.

Los van dit alles lijkt me er geen enkele reden de EO met deze discussie lastig te vallen.
Ik heb al jaren geen Schriftuurlijk-bevindelijke meditatie meer gehoord via deze omroep.
Enkel een mengsel van evangelisch activisme gemengd met een vleugje wat soms nog een
beetje reformatorisch klinkt. Maar ga het niet onderzoeken, vooral oppervlakkig luisteren.

Daar is de EO ook wel voor: Verstrooiing.... Als het nu was tot de verstrooiden maar nee,
die vallen buiten de boot...

De EO kan ik niet anders noemen als een syncretistische club die veel afvalligen mee gesleurd
heeft uit vanouds reformatorische kerken.

Ik hoop echt dat dit op een REFORMARTORISCH FORUM gezegd mag worden, want wat de
EO voorstaat is NIET reformatorisch, en heeft velen misleid. We zien, dat is waarneembaar
en meetbaar, de evangelische invloeden in voorheen reformatorische kerken sterk
toenemen.

Mag toch gezegd worden, ondanks een verdwaald EO-lid dat hier nog soms rondzwerft?
Anders weet ik geen veilige plek meer op internet waar je dit nog zou kunnen zeggen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zucht
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:52

Re: Geloven we nog....

Bericht door Zucht »

Jahoor DIA dat mag gezegd worden.
Ik heb wel eens een ds. horen zeggen: EO: eeuwige ondergang.
Zijn niet mijn woorden en het is ook met schroom neergezet. Maar wel het overdenken waard.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Geloven we nog....

Bericht door huisman »

Ik ben van harte al meer dan 10 jaar geen lid meer van de EO. De EO is van zijn fundament gevallen en probeert met seculiere middelen een verwaterd Evangelie aan de man te brengen......erg jammer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Geloven we nog....

Bericht door -DIA- »

Zucht schreef:Jahoor DIA dat mag gezegd worden.
Ik heb wel eens een ds. horen zeggen: EO: eeuwige ondergang.
Zijn niet mijn woorden en het is ook met schroom neergezet. Maar wel het overdenken waard.
Of zoals ds. E. Venema het eens zei: "Wat betekent EO...? En omstreken. Het komt uit de omstreken."
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Geloven we nog....

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:Ik ben van harte al meer dan 10 jaar geen lid meer van de EO. De EO is van zijn fundament gevallen en probeert met seculiere middelen een verwaterd Evangelie aan de man te brengen......erg jammer.
Ja jammer, maar is het dan niet erg? Is het dan niet gevaarlijk?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Geloven we nog....

Bericht door Hendrikus »

Ik herinner me nog heel goed de deining die ontstond toen een GG-dominee aan "Laat ons de rustdag wijden" van de EO zou meewerken.
Leiden in last. O nee, dat mocht toch echt niet.
En dan nu mopperen dat er op de EO geen goede prediking meer te beluisteren zou zijn. :fi
Een soort kip- en eiverhaal, zou ik dan zomaar kunnen denken.

Let wel, ik ben het zeker niet met alles van de EO eens. Maar ook niet met alles van de RO, of van het RD, of van welke organisatie dan ook. Overal kun je wel ergens wat op aan te merken hebben.
Maar met dat gemopper op alles en iedereen die net buiten het GG-straatje valt, stoot je alleen maar mensen af. Of denk je nou echt dat je daarmee mensen voor Christus wint? :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Geloven we nog....

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:Ik herinner me nog heel goed de deining die ontstond toen een GG-dominee aan "Laat ons de rustdag wijden" van de EO zou meewerken.
Leiden in last. O nee, dat mocht toch echt niet.
En dan nu mopperen dat er op de EO geen goede prediking meer te beluisteren zou zijn. :fi
Een soort kip- en eiverhaal, zou ik dan zomaar kunnen denken.

Let wel, ik ben het zeker niet met alles van de EO eens. Maar ook niet met alles van de RO, of van het RD, of van welke organisatie dan ook. Overal kun je wel ergens wat op aan te merken hebben.
Maar met dat gemopper op alles en iedereen die net buiten het GG-straatje valt, stoot je alleen maar mensen af. Of denk je nou echt dat je daarmee mensen voor Christus wint? :nonnon
Lieve jongen,
Ik mopper toch niet hè? Ik constateer enkel wat zaken die me zeer verontrusten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Geloven we nog....

Bericht door DDD »

Ik vind het wel gemopper, maar ik geloof niet dat DIA binnen het GG-straatje valt.

Ik geloof wel dat er door het kwaad spreken over anderen op dit forum nog nooit iemand tot bekering is gekomen. Maar mocht iemand zich toch melden dan houd ik me aanbevolen.

Maar goed. Ik luister zelden naar de EO meer, eigenlijk, zoveel tijd heb ik niet. Maar ik kom nooit iets tegen wat niet deugt in ieder geval in Visie.

En bovendien was de vraag wat er mis is met de kerstactiviteit van de EO op de Dam. Dat is nu nog steeds niet duidelijk. Ik weet wel wat er mis is met de opmerkingen van DIA: het is zondig om andere mensen onverhoord te veroordelen, en zeker als dat zonder behoorlijke argumenten gebeurt.

Op al dat gemopper kan geen zegen rusten. Al die twist en verdeeldheid zijn geen vrucht van de heilige Geest.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Geloven we nog....

Bericht door Zita »

Zucht schreef:Jahoor DIA dat mag gezegd worden.
Ik heb wel eens een ds. horen zeggen: EO: eeuwige ondergang.
Zijn niet mijn woorden en het is ook met schroom neergezet. Maar wel het overdenken waard.
Zo'n uitspraak vind ik eerlijk gezegd alle perken te buiten gaan.
Ik heb soms grote moeite met de vorm die de EO kiest om het evangelie te brengen. Soms mis ik ook erg veel. Maar ik geloof nog steeds dat de EO vanuit een oprechte bewogenheid met de ongelovigen en onkerkelijken probeert aansluiting te vinden bij de gewone mens en hem het evangelie verkondigt.
Bedenk bij de vormen van evangelieverspreiding die de EO kiest wel dat zij niet allereerst kerkmensen op het oog hebben, maar juist ook degenen die nooit een kerk van binnen zien, RTL kijken, dol zijn op soaps, popmuziek volkomen normaal vinden enzovoorts. Gewoon die heel gewone gemiddelde Nederlander. Dan is het niet heel onbegrijpelijk dat er andere vormen worden ingezet dan samenzang vanuit een kerk met een meditatie.
Paulus ging op de Areopagus in de vorm van zijn betoog ook behoorlijk ver mee met de manier van denken van die tijd.
Dat neemt niet weg dat de EO de volle scherpte van het Evangelie moet laten staan.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Geloven we nog....

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik vind het wel gemopper, maar ik geloof niet dat DIA binnen het GG-straatje valt.

Ik geloof wel dat er door het kwaad spreken over anderen op dit forum nog nooit iemand tot bekering is gekomen. Maar mocht iemand zich toch melden dan houd ik me aanbevolen.

Maar goed. Ik luister zelden naar de EO meer, eigenlijk, zoveel tijd heb ik niet. Maar ik kom nooit iets tegen wat niet deugt in ieder geval in Visie.

En bovendien was de vraag wat er mis is met de kerstactiviteit van de EO op de Dam. Dat is nu nog steeds niet duidelijk. Ik weet wel wat er mis is met de opmerkingen van DIA: het is zondig om andere mensen onverhoord te veroordelen, en zeker als dat zonder behoorlijke argumenten gebeurt.

Op al dat gemopper kan geen zegen rusten. Al die twist en verdeeldheid zijn geen vrucht van de heilige Geest.
Alles is mis met de kerstactiviteit van de EO op de Dam. Je kunt de duivel niet gebruiken om het kerstevangelie te verkondigen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie