Bijwerkingen medicijnen (uit: Ik zoek....)

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bijwerkingen medicijnen (uit: Ik zoek....)

Bericht door Zita »

sirdanilot schreef: Als het niet noodzakelijk is neem ik nooit medicijnen, dus ook geen paracetamolletjes o.i.d. Uitzieken is mij altijd geleerd. Het enige wat ik wel eens neem is Trachitol tegen de keelpijn, maar da's alleen een middeltje dat je keel verdooft en niet echt een medicijn, je zuigt er ook op en slikt het niet in.
Aangezien de Trachitol aan het begin van het proces gewoon in je mond zit en aan het eind van het proces is weggesabbeld, vermoed ik dat het verdovingssnoepje toch ergens in je lichaam is gekomen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bijwerkingen medicijnen (uit: Ik zoek....)

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:Tsja, ik had een aantal jaren geleden een heel vervelend medicijn tegen glaucoom (een progressieve oogziekte waar je blind aan kunt worden). Mijn hele handen en voeten en ledematen gingen er van tintelen, ongelooflijk irritant. Maar ja, weigeren zou een verdere uitbreiding van het glaucoom hebben betekend... Inmiddels zijn beide ogen geopereerd en heb ik er geen last meer van, hoef die pillen ook niet meer in te nemen.

Als het niet noodzakelijk is neem ik nooit medicijnen, dus ook geen paracetamolletjes o.i.d. Uitzieken is mij altijd geleerd. Het enige wat ik wel eens neem is Trachitol tegen de keelpijn, maar da's alleen een middeltje dat je keel verdooft en niet echt een medicijn, je zuigt er ook op en slikt het niet in.
Trachitol is wel een medicijn hoor, het bevat Lidocaïne, een verdovend middel. Weliswaar een heel kleine dosering, maar toch valt het onder de pharmaciewet.
In veel gevallen is uitzieken ook beter denk ik, maar soms wil je wel eens van die bonkende hoofdpijn af.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bijwerkingen medicijnen (uit: Ik zoek....)

Bericht door Mara »

Dit is goed nieuws en ik denk dat we in de nabije toekomst allemaal "op maat gesneden" medicijnen voorgeschreven krijgen.

Met de aanbieding van een DNA-test willen apothekers de dosering van medicijnen beter afstemmen op de patiënt. Dit voorkomt dat pillen bijwerkingen geven of onwerkzaam zijn. Soms is zo’n test zelfs levensreddend. Alphega Apotheken, een landelijk werkende keten, pakt dit op.
https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/me ... -1.1635440
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie