Wist je dat........[6]

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Auto »

Het eerste opvallende is er alweer hoor.

Miv 2014 is op 27 april koningsdag ........ en ja hoor, het is dan op zondag.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Simon »

Auto schreef:Het eerste opvallende is er alweer hoor.

Miv 2014 is op 27 april koningsdag ........ en ja hoor, het is dan op zondag.
ja, und?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Auto »

Simon schreef:
Auto schreef:Het eerste opvallende is er alweer hoor.

Miv 2014 is op 27 april koningsdag ........ en ja hoor, het is dan op zondag.
ja, und?
Je hebt er weer duidelijk geen verstand van.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Luther »

Huh, ik heb wat gemist geloof ik..............
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Auto »

Luther schreef:Huh, ik heb wat gemist geloof ik..............
Er is meegedeeld dat miv 2014 de koningsdag op 27 april zal plaatsvinden en niet meer op 30 april.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Zita »

Auto schreef:
Luther schreef:Huh, ik heb wat gemist geloof ik..............
Er is meegedeeld dat miv 2014 de koningsdag op 27 april zal plaatsvinden en niet meer op 30 april.
Jeroen Snel ‏@JeroenSnel
Aangezien 27 april 2014 op een zondag valt, zal Koningsdag in dat jaar op zaterdag 26 april worden gevierd.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Auto »

Zita schreef:
Auto schreef:
Luther schreef:Huh, ik heb wat gemist geloof ik..............
Er is meegedeeld dat miv 2014 de koningsdag op 27 april zal plaatsvinden en niet meer op 30 april.
Jeroen Snel ‏@JeroenSnel
Aangezien 27 april 2014 op een zondag valt, zal Koningsdag in dat jaar op zaterdag 26 april worden gevierd.
Yep, ik hoor de update net ook. ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Mara »

Ik was heel ontroerd. Ga er maar aan staan, een zeer zware taak en dan zoveel mee moeten maken.
Ik heb heel veel bewondering voor haar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Simon »

Auto schreef:
Simon schreef:
Auto schreef:Het eerste opvallende is er alweer hoor.

Miv 2014 is op 27 april koningsdag ........ en ja hoor, het is dan op zondag.
ja, und?
Je hebt er weer duidelijk geen verstand van.
...weer... LOL
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Eppo Gremdaat »

We krijgen in Nederland m.i.v. 30 april a.s. een nieuwe Koning en ook - na zoveel jaren - weer een Koningin. En ook nog eens een nieuwe Kroonprinses.
Het was natuurlijk allang speculeren wanneer dit belangrijke feit zou plaatsvinden maar nu weten we het.
Belangrijkste feit is natuurlijk of papa Zorreguita(schrijf ik het goed?) ook de plechtigheden aanwezig mag zijn.
Maar nieuwe gezichten op de troon....geweldig leuk nieuws. Toevallig stond er enige dagen geleden (Alg.Dagblad) te lezen dat de Europese vorsten toch wel bejaard zijn. En onze Willem is er klaar voor!
Ik wens de nieuwe Nederlandse koninklijke familie alle goeds toe en wens `de oude koningin Bea`een gezellige levensavond met haar kleinkinderen! Hiep hiep hoera!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Zita »

Eppo Gremdaat schreef:We krijgen in Nederland m.i.v. 30 april a.s. een nieuwe Koning en ook - na zoveel jaren - weer een Koningin. En ook nog eens een nieuwe Kroonprinses.
Het was natuurlijk allang speculeren wanneer dit belangrijke feit zou plaatsvinden maar nu weten we het.
Belangrijkste feit is natuurlijk of papa Zorreguita(schrijf ik het goed?) ook de plechtigheden aanwezig mag zijn.
Maar nieuwe gezichten op de troon....geweldig leuk nieuws. Toevallig stond er enige dagen geleden (Alg.Dagblad) te lezen dat de Europese vorsten toch wel bejaard zijn. En onze Willem is er klaar voor!
Ik wens de nieuwe Nederlandse koninklijke familie alle goeds toe en wens `de oude koningin Bea`een gezellige levensavond met haar kleinkinderen! Hiep hiep hoera!
Familie Zorreguieta zal niet aanwezig zijn.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Eppo Gremdaat »

De geboorte-aankondiging van PWA op donderdagavond 27 april 1967 herinner ik me nog goed.
Ik woonde in Den Haag en was lid van een Jonge Kerkkring en er zouden die avond dia`s vertoond worden (ik meen over Isarael).
Degene die dat zou doen had zijn diaprojector juist ingesteld (apparaat stond nogal wankel) en de eerste dia (met bijbehorend praatje) zou worden de vertoond. Plots kwam de koster van de kerk binnen met de roep ....`Er is zojuist een prinsje geboren!!`. Onder een luid `hoera`geroep stormden wij naar buiten en.....met zijn allen naar de `Haagse Kermis`op het Malieveld om het feest (in allerijl georganiseerd) mee te vieren. En de diavertoning....werd een maand of twee later alsnog georganiseerd.
En zo heeft iedereen herinneringen aan `prinselijke`geboorten. Mijn grootouders bijv. over Beatrix en die verhalen hoorde je dan weer met een verjaardag van een lid van het Kon. Huis.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Eppo Gremdaat »

Zita schreef:
Auto schreef:
Luther schreef:Huh, ik heb wat gemist geloof ik..............
Er is meegedeeld dat miv 2014 de koningsdag op 27 april zal plaatsvinden en niet meer op 30 april.
Jeroen Snel ‏@JeroenSnel
Aangezien 27 april 2014 op een zondag valt, zal Koningsdag in dat jaar op zaterdag 26 april worden gevierd.

Maar dat is toch altijd al zo???
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Eppo Gremdaat »

Wat ik wel enigszins ongepast vind, is dat AD vermeldt dat prinses Mabel naar Lech met wintersportvacantie gaat. Natuurlijk, de herinneringen aan het ski-ongeluk zijn bij velen nog vers. Maar of dat nou zo nodig in de krant moet....
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Eppo Gremdaat »

De maatschappij is een stuk harder en onmenselijker geworden sinds de kroning in 1980......
Weten we het nog... `Geen woning geen kroning`. De bewuste krakersrellen.
Ik woonde in die periode in Amsterdam, in bewuste Jan Luykenstraat (gelukkig
ver van de `Lucky Luyk`(het gekraakte pand) maar moest wel naar mijn werk
in het `Stedelijk Museum`(aan de overkant van mijn woning) en bij hevige
gevechten tussen krakers en politie mocht ik mijn huis niet uit en......soms het
kantoorpand niet verlaten. Het is al weer dertig jaar geleden. Maar het staat in het
geheugen gegrift.
Of het nu ook zo wordt?? Nogmaals, de tijd is een stuk harder en onmenselijker geworden.
Gesloten